ABM Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Chciałem zapytać czy mogłem sobie zapsuć auto FES`em? Zauwazylem dwa problemy, pierwszy to brak odczytu korekcji pierwszego wtrysku przez FES, stało sie to we wrzesniu, wcześniej były odczyty wszystkich wtryskiwaczy. Nie mam pojecia co to oznacza i czym jest spowodowane . Kolejną sprawę zauwazyłem dzisiaj - nie działa ESP ! Nie palą się żadne kontrolki, FES nie pokazjue żadnych błedów. Działa ABS i ASR, jednak podczas doprowadzenia auta do pośłizgu w zakręcie, nie dzieje się zupełnie nic! Po kupnie ESP dzialało na 100% i przy wypowadzeniu auta z równowagi migała kontrolka i ESp wkraczało do akcji. Czy ktoś ma pomysł co się mogło stać? Pewnie jeździłbym dalej neswiadomie, jednak dziś w Poznaniu było po raz pierwszy tej zimy sporo śniegu, rano miałem jeszcze letnie opony i wypadłem z zakrętu na pobocze. Dobrze, że nie robiąć nikomu krzywdy przekonałem się, mże nie mam ESP, mogło sie to zdarzyć w dużo groźniejszej sytuacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 FES->proxy->F7->ustawić, że masz ESP, zosiować. Coś się źle ustawiło przy ostatnim osiowaniu. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 9 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 > FES-Coś się źle ustawiło przy ostatnim osiowaniu. > Pozdrawiam BAS Tak też pomyslałem, ponieważ juz kiedyś po osiowaniu pozbyłem się tempomatu, blokady kierownicy i Hill Holdera. Ale co z moim pierwszym wytryskiwaczem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 > Tak też pomyslałem, ponieważ juz kiedyś po osiowaniu pozbyłem się tempomatu, blokady kierownicy i > Hill Holdera. Weź ludzi nie strasz bo chyba muszę wyciągnąć autko z podwórka i pojechać na test-drive. > Ale co z moim pierwszym wytryskiwaczem ? Nie mam bladego pojęcia. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 9 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 > Weź ludzi nie strasz bo chyba muszę wyciągnąć autko z podwórka i pojechać na test-drive. Wystraszony to ja dzisiaj rano byłem !!! Jedziesz i jesteś pewny, że auto zachowa się tak jak powinno, jednak okazuje się, że jesteś zdany na siebie i jest już za późno na odpowiednią reakcję, ponieważ czekałeś zbyt długo i naiwnie na ESP ! > Nie mam bladego pojęcia. No własnie i ta kwestia mnie martwi... Zastanawiam się jeszcze, czy mój moduł komputera przez przypadek nie zaczyna umierać, co jest częste w Viki C i Cromach, ze wzgledu na umiejscowienie i konstrukcję, która nie jest do końca szczelna! > Pozdrawiam BAS Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 > Zastanawiam się jeszcze, czy mój moduł komputera przez przypadek nie zaczyna umierać, co jest > częste w Viki C i Cromach, ze wzgledu na umiejscowienie i konstrukcję, która nie jest do końca > szczelna! Coś mi się zdaje, że ECU silnika to Bosch EDC16C39 CF4/EOBD, znaczy się germańska technologia, która tylko czeka, żeby się popsuć. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Wystraszony to ja dzisiaj rano byłem !!! Jedziesz i jesteś pewny, że auto zachowa się tak jak > powinno, jednak okazuje się, że jesteś zdany na siebie i jest już za późno na odpowiednią > reakcję, ponieważ czekałeś zbyt długo i naiwnie na ESP ! Nie żebym się czepiał, ale jesli jak to napisałeś ,,jesteś pewien, że samochód zachowa się tak jak powinien'' przy LETNICH laciach w lutym na śniegu, to chyba nie do końca rozumiesz jak działają systemy takie jak ABS, ESP itp... Usterka oczywiście niepokojąca, ale zachowanie Twoje jako kierowcy jeszcze bardziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 też o tym pomysłałem jak przeczytałem "miałem jeszcze letnie gumy" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 10 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Nie żebym się czepiał, ale jesli jak to napisałeś ,,jesteś pewien, że samochód zachowa się tak jak > powinien'' przy LETNICH laciach w lutym na śniegu, to chyba nie do końca rozumiesz jak > działają systemy takie jak ABS, ESP itp... > Usterka oczywiście niepokojąca, ale zachowanie Twoje jako kierowcy jeszcze bardziej Kolego odpuść sobie pouczanie innych i wystawianie żółtych kartek - fora ci się chyba pomyliły. Dla twojej wiadomości wiem jak się zachowuje to auto z działającym ESP w takich warunkach, wczoraj się dowiedziałem jak się zachowuje bez. Dodam jeszcze, że wszystko działo się przy prędkości 40 km/h i na zewnętrznej zakrętu z równym i bardzo szerokim poboczem - więc krzywdę to mogłem zrobić co najwyżej sobie i Krowie. Natomiast bardzo chętnie poczytam coś twojego autorstwa, co pomoże w rozwiązaniu moich problemów technicznych. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Coś mi się zdaje, że ECU silnika to Bosch EDC16C39 CF4/EOBD, znaczy się germańska technologia, > która tylko czeka, żeby się popsuć. > Pozdrawiam BAS Najgorsze jest jednak to, że ta "technologia" jest na dole w prawym przednim rogu zdezaka i tylko czeka na to aby zgnić lub oberwać .... ja profilaktycznie co 1/2 roku zapryskuje ją silikonem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Panowie, wyjaśnijcie sobie to na priva! . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > FES-Coś się źle ustawiło przy ostatnim osiowaniu. > Pozdrawiam BAS Zrobiłem osiowanie i chyba jest OK - jednak będę sprawdzał co jakiś czas. Mam jeszcze kilka pytań odnośnie F7? - Foglights - włącza i wyłącza na stałe, czy coś innego? - Automatyczny wyłącznik świateł - chodzi o automatyczne włączanie przy przekręceniu zapłonu i odwrotnie, czy o follow me home? - Układ ABS - jaka jest różnica miedzy VDC a TC? - Czujniki: zanieczyszczeń, mgły i rozmrażania - jak mam się dowiedzieć, czy je mam? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > Najgorsze jest jednak to, że ta "technologia" jest na dole w prawym przednim rogu zdezaka i tylko > czeka na to aby zgnić lub oberwać .... no umieszczenie kompa sterującego silnikiem bezpośrednio pod przednią lampą jest chyba największym debilizmem konstruktorów Cromy. W tym miejscu byle większe puknięcie będzie wiązał się nie tylko z wymianą zderzaka > ja profilaktycznie co 1/2 roku zapryskuje ją silikonem możesz napisać coś więcej o tej operacji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > Zrobiłem osiowanie i chyba jest OK - jednak będę sprawdzał co jakiś czas. Mam jeszcze kilka pytań > odnośnie F7? > - Foglights - włącza i wyłącza na stałe, czy coś innego? Chyba chodzi o to, że można je wyłączyć na stałe i nie da się ich włączyć, pewnie opcja pojawiła się z rozpędu jak była pisana pod Stilo z dołożonymi halogenami(vide. Twinsen). Możesz sprawdzić, może to aktywuje halogeny przy skręcie. > - Automatyczny wyłącznik świateł - chodzi o automatyczne włączanie przy przekręceniu zapłonu i > odwrotnie, czy o follow me home? Chyba chodzi o automatyczną aktywację świateł wraz z nastaniem zmierzchu jak masz czujnik zmierzchu(mam to i tak właśnie działa). > - Układ ABS - jaka jest różnica miedzy VDC a TC? ESP-VDC ASR-TC ABS-ABS Możesz sobie wyłączyć ESP o czym już wiesz, opcja powstała pewnie na wypadek gdyby ktoś kto miał tylko ABS dołożył sobie ASR lub ESP(podobno były jakieś bieda wersje). > - Czujniki: zanieczyszczeń, mgły i rozmrażania - jak mam się dowiedzieć, czy je mam? Czujnik zanieczyszczeń to pewnie AQS a pozostałe - nie wiem, ale mam wszystko ustawione na aktywne. Jak coś się dowiesz to chętnie poczytam bo jak wiesz udało mi się aktywować PTC, ale nie widzę żadnych objawów. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 17 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Tak się właśnie zacząłem zastanawiać, czy za brak wskazań korekt 1 wtryskiwacza nie odpowiada brak lub błędne zakodowanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 18 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 > Kolego odpuść sobie pouczanie innych i wystawianie żółtych kartek - fora ci się chyba pomyliły. Dla > twojej wiadomości wiem jak się zachowuje to auto z działającym ESP w takich warunkach, wczoraj > się dowiedziałem jak się zachowuje bez. Dodam jeszcze, że wszystko działo się przy prędkości > 40 km/h i na zewnętrznej zakrętu z równym i bardzo szerokim poboczem - więc krzywdę to mogłem > zrobić co najwyżej sobie i Krowie. > Natomiast bardzo chętnie poczytam coś twojego autorstwa, co pomoże w rozwiązaniu moich problemów > technicznych. > Pozdrawiam Nic mi się nie pomyliło, takie samo prawo do pisania tu mam ja jak i Ty, po prostu ,,uwielbiam'' takie głębokie przemyślenia jak Twoje ot cała tajemnica. Jeśli ktoś jeździ w lutym na letnich oponach w samochodzie z ABS, ESP, ASR to dla mnie jest to nieporozumienie i na Twoim miejscu nie polemizowałbym tylko zastanowił się głębiej nad tym, co robie i pisze! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 18 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 > Nic mi się nie pomyliło, takie samo prawo do pisania tu mam ja jak i Ty, po prostu ,,uwielbiam'' > takie głębokie przemyślenia jak Twoje ot cała tajemnica. Jeśli ktoś jeździ w lutym na letnich > oponach w samochodzie z ABS, ESP, ASR to dla mnie jest to nieporozumienie i na Twoim miejscu > nie polemizowałbym tylko zastanowił się głębiej nad tym, co robie i pisze! Jak zwykle na temat . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 18 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2012 > Tak się właśnie zacząłem zastanawiać, czy za brak wskazań korekt 1 wtryskiwacza nie odpowiada brak > lub błędne zakodowanie? Wprowadziłem od nowa kody wszystkich wtryskiwaczy do sterownika i niczego to nie zmieniło - brak odczytu korekcji z pierwszego wtrysku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.