Skocz do zawartości

Drżenie kierownicy przy przyspieszaniu 60-80 km/h Croma II


jacek2929

Rekomendowane odpowiedzi

Więc koledzy temat jest taki jak widać objaw to drżenie kierownicy przy przyspieszaniu 60-80 Km/h. Przeczytałem na innym forum że to przegub wewnętrzny prawy (długiej półosi), ale mój mechanik powiedział że może to być łożysko podporowe (co wydaje mi się nieprawdopodobne). Jakie jest wasze zdanie na ten temat. Czy już takie coś mieliście.

pzdr.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak w Stilo - wymiana łożyska w podporze załatwiła sprawę .... w Cromie nie... niewiem.gif

jesli to występuje tylko i wyłacznie przy przyspieszaniu na prostej kierownicy to może być przegub wewnętrzny, podpora przegubu prawego jak i koło 2-masowe ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale Dlaczego koło 2 masowe? drgania nie zależą od obrotów silnika,

Drgania z koła 2-masowego zależą od obciążenia silnika - im większe obciążenie tym bardziej się uwydatniają .... piszesz o przyspieszaniu a ja nie wiem kiedy i jak mocno przyciskasz but.gif i na jakim biegu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też się skłaniam ku przegubom wew... i chyba na wiosne czeka mnie wymiana. czasami drga czasami nie ale już mnie zaczyna wkurzać frown.gif

zmiana kół nie pomogła. do tego na forum vectry c znalazłem potwierdzenie, że jak drgania 60-80, to przegub do wymiany.

dyskusja też tu http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=136628

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A dlaczego od razu cała półoś? Skrzywiła się czy jak?

Nie ,nie skrzywiła się .Wyrobił się kielich na "długiej" półosi i krzyżak.Niestety samego kielicha nie wymienisz.kupując nową półoś ,masz nowy kielich i łożysko podporowe. Więc dlatego pisałem o półosi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ,nie skrzywiła się .Wyrobił się kielich na "długiej" półosi i krzyżak.Niestety samego kielicha

> nie wymienisz.kupując nową półoś ,masz nowy kielich i łożysko podporowe. Więc dlatego pisałem

> o półosi .

Teraz ten sam temat ale inna nieco sprawa. Czy w tej skrzyni (automat 150KM) jest filtr oleju wymienny? Czy już któryś z kolegów to robił. Np nie widziałem w Autodacie jakiegoś dinksa do sprawdzania poziomu oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz ten sam temat ale inna nieco sprawa. Czy w tej skrzyni (automat 150KM) jest filtr oleju

> wymienny? Czy już któryś z kolegów to robił. Np nie widziałem w Autodacie jakiegoś dinksa do

> sprawdzania poziomu oleju.

Poszukaj na forum Vecty C.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo w moim stilonie.

Wymieniłem już dwa krzyżaki i dalej tak samo. Teraz wymienię łożysko na pół osi a jak nie pomoże to chyba trzeba będzie kupić nową półośkę.

I teraz pytanie.

Jakie koszta, i czy kupowaliście w ASO czy gdzieś indziej.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bry wszystkim.

No i zebrałem się zostawiłem sprzęt u znajomego mechanika rozebrał i jak się okazało przegub. Następne zdziwko z jakiegoś stiliona pasuje smile.gif

Brudna maź ze skrzyni biegów zamieniona na olej.

I autko już prawie nie szarpie. powiedzmy zostało 10% efektu. Jak się nie wie na co zwracać uwagę to się nie zorientuje. Więc chyba wymienię także z drugiej strony.

PZDR

ps. Efekt nasilił się po wizycie u CINKA. Auto dostało kopa. Mniej pali. Nie ma EGR i DPF. smile.gif Jestem baaaardzo zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.