Skocz do zawartości

OLEJ- wyglad


fanlan

Rekomendowane odpowiedzi

> A jak pracuje???

Metalicznie i widowiskowo... Po zmianie na taki sam lub inny, zdecydowanie cichnie.

Ludzie opamiętajcie się, zmieniajcie oleje co 10 tysiaków w jeździe miejskiej, 15 mieszanej i 20 trasy / autostrady. Lejcie najlepsze na co was stać.

We flotach, ciężarówkach, maszynach rolniczych i innych, interwały wymian oleju, ustala się na podstawie mniej lub bardziej zaawansowanych analizach oleju przepracowanego.

Wymiana co 30 lub nawet 35 tysięcy dla diesla CR z DPF i dmuchawką, jest z dupy wzięta i tyle w temacie. Napisze tylko, że dla aut dostawczych pewnej marki, producent zalecał wymianę oleju co 60 tysięcy km, po analizach oleju dla aut pracujacych w miastach, zmniejszono interwały do 14 tysięcy!!! Badania zlecił i wnioski wcielił w życie sam producent - masowo padały dmuchawki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BAS, mam pytanie, dzis bawilem sie kompem i w zakladce SERVICE pokazuje 34308km

> Czy to znaczy ze to ilosc km do wymiany oleju?

Teoretycznie tak, w praktyce patrz moje posty o wymianie co 15kkm.

> Czy ja mam przebiegico 35000km???

Tak.

> Dodam, ze za czorta nie moge zmierzyc ilosci oleju, bagnet umazany nad MAX dobre 1,5-2cm.

TTTM, obróć bagnet o 360* przed wyciągnięciem.

> Oczywiscie olej czarny ale ponoc diselki ak maja.

Tak.

> WLPG po 5 tys jak bursztyn olejek;)

Tak, ale w LPG olej zmienia właściwości w inny sposób, niestety też traci właściwości.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm..zatem skoro zostalo tyle do wymiany tzn, ze olej wymmieniony niedawno (wpis w ksiazce)

Ale skoro ktos zaklada co 35 tys, a wymiana byla przy 131730, a teraz jest 131813 to tylko 80km

Czy pracujacy na postoju silnik (paredziesiat minut),krotkierozruchy, krotkie odcinki do servisu na kontrole stanu moga skracac interwal i kom jakos sam analizuje "jakosc oleju"?

To pytania na przyszlosc w zakresieposzerzania wiedzy ogolnej, niemniej zamierzam wymieniac olej co 15 tysiakow jak dotychczas.

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmm..zatem skoro zostalo tyle do wymiany tzn, ze olej wymmieniony niedawno (wpis w ksiazce)

> Ale skoro ktos zaklada co 35 tys, a wymiana byla przy 131730, a teraz jest 131813 to tylko 80km

> Czy pracujacy na postoju silnik (paredziesiat minut),krotkierozruchy, krotkie odcinki do servisu na

> kontrole stanu moga skracac interwal i kom jakos sam analizuje "jakosc oleju"?

> To pytania na przyszlosc w zakresieposzerzania wiedzy ogolnej, niemniej zamierzam wymieniac olej co

> 15 tysiakow jak dotychczas.

> Dzieki

jesli masz 80km od ostatniej wymiany to mozesz pojezdzic. Krótkie rozruchy, krótkie trasy zmniejszają ten dystans. Komputer na podstawie wypalań dpf, odpalań silnika i kilku innych parametrów "oblicza" kiedy wymienić olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli masz 80km od ostatniej wymiany to mozesz pojezdzic. Krótkie rozruchy, krótkie trasy

> zmniejszają ten dystans. Komputer na podstawie wypalań dpf, odpalań silnika i kilku innych

> parametrów "oblicza" kiedy wymienić olej.

no to to by sie zgadzalo

Ostatnio 5km przejechal a odpalen z kilkanascie, a pwnie kolo 20 bylo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiś link ?

Taka prawda niestety, robią klientów w bambuko od kilku ładnych lat, tylko na Japonię idzie całkowicie inna i syntetyczna formulacja.

http://www.buwar.pl/inc/motul/pdf/xcess5w40.pdf

cała seria 8xxx, która kiedyć była oparta o bazy grupy IV i/lub V, obecnie jest mieszaniną HC, z małymi dodatkami estrów. Nawet niektóre oleje serii 300V nie są już prawdziwie syntetyczne.

Po raz kolejny pragnę zwrócić uwagę na oleje syntetyczne firmy Statoil - bazy to grupa IV i nawet w najgorszym przypadku, jest to około 40%, bardzo dobre pompowalności na zimno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, co sądzicie o oleju GM dexos2 longlife 5w-30?

Ja używam takiego u siebie w 1,9 8V jtdm. To olej zalecany w Oplu z naszymi silnikami, mam go po prostu tanio i wymieniam profilaktycznie co 10 tkm. Na oleju nie oszczędzam ale czy lepiej jest zalewać 5w-40. Jaka jest Wasza opinia?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To olej zalecany w Oplu z naszymi silnikami, mam go po

> prostu tanio i wymieniam profilaktycznie co 10 tkm.

Lać i zmieniać co 15kkm.

> Na oleju nie oszczędzam ale czy lepiej

> jest zalewać 5w-40. Jaka jest Wasza opinia?

Mój MJTD w Krowie jeździ na 5w30 i ma się dobrze.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, co sądzicie o oleju GM dexos2 longlife 5w-30?

Ja na takim bodaj jezdze w LPG oddziesiatek tysiecy KM i roznicy do ELFA nie widze.

Kosztuje bodaj 80-90zl za 5 l wiec taniocha.

Ale nie wiem czy to ten sam do NoPb i ON

Lepiej lac tanio i wymienic co 10 tysiakow:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja na takim bodaj jezdze w LPG oddziesiatek tysiecy KM i roznicy do ELFA nie widze.

> Kosztuje bodaj 80-90zl za 5 l wiec taniocha.

dokładnie tak, a znajomy w Oplu za ten olej z beczki płacił ok. 50zł/ltr niewiem.gif przy serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapytaj o brakujące dokumenty FAP

> Auto z wloch zjechalo wiec po wlosku ni huhu

> niemiecki, angielski, finski ok, ale zeby wloski?:)

> Na tejze gwarancji wymieniliw lipcu przy108 tys dwumase i sprzeglo:)a czy todilrowa i

> fiaowskagwaranja...hmmm

> A FAP po VINIE powie ktoza tym stoi?

podaj ten vin w końcu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapytaj o brakujące dokumenty FAP

> Auto z wloch zjechalo wiec po wlosku ni huhu

> niemiecki, angielski, finski ok, ale zeby wloski?:)

> Na tejze gwarancji wymieniliw lipcu przy108 tys dwumase i sprzeglo:)a czy todilrowa i

> fiaowskagwaranja...hmmm

> A FAP po VINIE powie ktoza tym stoi?

podaj ten vin w końcu smile.gif:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taka prawda niestety, robią klientów w bambuko od kilku ładnych lat, tylko na Japonię idzie

> całkowicie inna i syntetyczna formulacja.

Gdyby to był olej przykładowo z Biedronki to nie byłbym zaskoczony , ale ten Motul nie należy do najtańszych i w dodatku od co najmniej 10-ciu lat ma nadal opinię ponadprzeciętnego zwłaszcza na forach diesla ...

Na pewno jeśli się to potwierdzi i odbije szerszym echem , to firma na tym nie wyjdzie najlepiej oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdyby to był olej przykładowo z Biedronki to nie byłbym zaskoczony , ale ten Motul nie należy do

> najtańszych i w dodatku od co najmniej 10-ciu lat ma nadal opinię ponadprzeciętnego zwłaszcza

> na forach diesla ...

> Na pewno jeśli się to potwierdzi i odbije szerszym echem , to firma na tym nie wyjdzie najlepiej

Tylko gdzie ma się odbić większym echem? Fora internetowe skupiają ułamek potencjalnych nabywców. Dla mnie pierwszym dzwonkiem ostrzegawczym był drastyczny spadek ceny serii 8xxx w pewnym czasie, trzeba zauważyć, że seria 300V jest obecnie także radykalnie tańsza. Oczywiście popularność marki i konkurencja robią swoje i olej staje się tańszy, jednak nie będzie to nigdy 2x. Leją HC, który w produkcji jest kilka razy tańszy od PAO, w szczególności z estrami - o samych estrach i silikonach nawet nie wspominam - i kasują niebotyczną kapuchę.

EDIT.

Potwierdzać to już się nie musi - Motul przyciśnięty do muru się przyznał, poszukaj kart charakterystyk z dowolnego kraju - wszędzie są "destylaty ropy naftowej". To samo jest od kilku lat z Mobilem - obecne Mobil1 to mieszaniny GTL (gas to liquids) z HC. W marketingu nazywają to jakąś dziwaczna nazwą, w celu utrudnienia dotarcia do sedna.

Na koniec napiszę, że mamy bandyckie prawo, które jak zwykle nie chroni interesów konsumenta. Na olejach sprzedawanych w Niemczech, musi być jasno napisane czy jest to HC, czy syntetyk i z tego co mi wiadomo, producent musi udostępnić na swojej stronie internetowej i bezpłatnie na żądanie, karty charakterystyk z wyszczególnionym skaładem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sorki, a moge prosic jasniej?

> Dopiero poznaje cromogryps i nie wzystko łapię:)

> Zatem o wyrozumialosc prosze...

Kolega po VIN-ie sprawdzi Ci historie Cromy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Millers Oils XFD 5W40 - 170zł

> Motul 8100 X-Cess 5W40 - 169,99zł znalazłem w Norauto

> No to który ?

Ja tez za chwile bede zmienial olej. Czy do auta z DPF ten Millers Oils XFD 5W40 bedzie odpowiedni? Czy to jest ta norma ACEA B3, B4? Czy ktos kupil u sprzedawcy FILTRY_gdansk rowniez filtr oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do autka z DPF bardzie pasuje XF LONGLIFE C2 5w30 lub XF LONGLIFE C3 5w30

Hm. Znalazłem kilka olejów o tej nazwie. Różnią się normami:

ACEA C2, A5/B5, lub ACEA C3, A3/B4,

Wygooglowałem sobie te normy:

Klasyfikacja ACEA dla kategorii silników wyposażonych w system wtórnej obróbki spalin - "C":

C1 - oleje low SAPS dla silników wymagających olejów o niskim stopniu lepkości HTHS wiekszej od 2,9MPa.s spełniające wymagania Euro IV

C2 - oleje mid SAPS dla silników wymagających olejów o niskim stopniu lepkości większej od 2,9MPa.s spełniające wymagania Euro IV

C3 - oleje mid SAPS dla silników wymagających olejów o HTHS wyższym niż 3,5MPa.s i spełniających wymagania Euro IV

C4 - oleje low SAPS dla silników wymagających olejów o HTHS wyższym niż 3,5MPa.s i spełniające wymagania Euro IV.

Jak widać oleje z grupy "C" dzielą się nie tylko według obniżonej zawartości SAPS (mid lub low) ale także lepkością w temperaturze 150 stopni (HTHS). Niski HTHS ma za zadanie obniżenie zużycia paliwa natomiast wysoki zwiększenie ochrony silnika.

SAPS-HTHS.jpg

Przykłady dostępnych na rynku olejów z tymi aprobatami:

ACEA C1 (wymagane np. w silnikach marki Mazda 5 i 6 z DPF):

- Castrol SLX Prof Power C1 5w30

- Gulf Formula EFE 5w30

- Motul 8100 Eco-Clean Plus C1 5w30

- Millers Oil XP Longlife C1 5w30

ACEA C2 ( wymagane np. w silnikach HDI grupy PSA z FAP, Toyota, Honda i Subaru z DPF)

- Castrol Magnatec Proffesional C2 5w30

- Gulf Formula LEF 5w30

- Millers Oil XP Longlife C2 5w30

- Motul 8100 Eco-Clean Plus C2 5w30

- Shell Helix Ultra Extra 5w30

- Valvoline SynPower ENV C2 5w30

ACEA C3 (wymagane np. w silnikach Nissana, Renault, Suzuki, Fiat i KIA z DPF)

- BP Visco 7000 5w30

- Castrol Edge 5w30

- Gulf Formula ULE 5w30

- Lotos Quazar C3 5w30

- Millers Oil XP Longlife C3 5w30

- Mobil Synt S Special V C3 5w30

- Motul 8100 X-Clean C3 5w30

- Shell Helix Ultra Extra 5w30

ACEA C4 (wymagane np. w silnikach Renault 2.0 DCI z DPF i innych gdzie wymagana jest norma RN 0720)

- Castrol SLX Prof Power C4 5w30

- Gulf Formula RNX 5w30

- Millers Oil XP Longlife C4 5w30

- Motul Specific 0720 5w30

Wypisałem, bo może ktoś tak jak ja nie ma wiedzy w tym temacie.

Reasumując lepiej C2 czy C3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hm. Znalazłem kilka olejów o tej nazwie.

Ja cały czas pisałem o Millers-ie:) strona Millersa przy doborze oleju podaje że odpowiedni dla 150KM z DPF będzie XF L C2, z tego co wiem wiele osób leje olej z normą C3 i nic się nie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja cały czas pisałem o Millers-ie:) strona Millersa przy doborze oleju podaje że odpowiedni dla

> 150KM z DPF będzie XF L C2, z tego co wiem wiele osób leje olej z normą C3 i nic się nie

> dzieje

Zobacz co dobiera do Opli z fiatowskimi multijetami yikes.gif? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Warto tutaj dodać jako ciekawostkę, że Fiat zaleca też oleje spełniające normę ACEA C3 do silników

> benzynowych

Fiat zaleca raczej oleje C2 - takowe ma w ofercie Selenia. Taki ekologiczny trend wśród producentów - te oleje powodują przedłużoną żywotność katalizatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fiat zaleca raczej oleje C2 - takowe ma w ofercie Selenia. Taki ekologiczny trend wśród producentów

> - te oleje powodują przedłużoną żywotność katalizatorów.

do wszystkich T-Jet'ów na pewno ma być C3 5W30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jazda miejska/kapelusz - C2, jazda autostradowa/but w podłodze - C3. Tak przy okazji, ta

> oszczędność paliwa C2 do C3 to około 1% .

Widzę, że bardzo dobrze orientujesz się w tematyce olei, napisz proszę co sądzisz o oleju Castrol Magnatec Professional 5W/40 klasyfikacja z ,,butelki'' SAE 5W/40, API SM/CF; ACEA A3/B3, A3/B4, C3 aprobat producentów może nie będę pisał.

Kupiłem niedawno sporą ilość za bardzo przyzwoite pieniądze i jeżdżę na nim, nie zauważam żadnych problemów, ale wiadomo nie wszystko dzieje się szybko.

Dobry ten olej czy do niczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę, że bardzo dobrze orientujesz się w tematyce olei, napisz proszę co sądzisz o oleju Castrol

> Magnatec Professional 5W/40 klasyfikacja z ,,butelki'' SAE 5W/40, API SM/CF; ACEA A3/B3,

> A3/B4, C3 aprobat producentów może nie będę pisał.

> Kupiłem niedawno sporą ilość za bardzo przyzwoite pieniądze i jeżdżę na nim, nie zauważam żadnych

> problemów, ale wiadomo nie wszystko dzieje się szybko.

> Dobry ten olej czy do niczego?

Witam.

Z Castrolem jest taki problem, że to ogromny koncern i zleca blendowanie olejów gdzie popadnie. To co kupiłeś to zapewne olej HC blendowany w Polsce. Jeśli kupiłeś to z oficjalnej dystrybucji lub jesteś pewien pochodzenia to lej śmiało i śmigaj. Wymieniaj co 10-15 tysięcy w zależności od stylu jazdy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Z Castrolem jest taki problem, że to ogromny koncern i zleca blendowanie olejów gdzie popadnie. To

> co kupiłeś to zapewne olej HC blendowany w Polsce. Jeśli kupiłeś to z oficjalnej dystrybucji

> lub jesteś pewien pochodzenia to lej śmiało i śmigaj. Wymieniaj co 10-15 tysięcy w zależności

> od stylu jazdy.

> Pozdrawiam

Dystrybucja 100% Castrol Polska , to HC co oznacza? Pełny Syntetyk czy jak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do wszystkich T-Jet'ów na pewno ma być C3 5W30

Dzięki za info - nie wiedziałem. Szczerze mówiąc to bardzo ciekawe, do dość luźno pasowanych JTD i JTDm zaleca C2 - Opel do tych silników zaleca C3? Tjet to silnik dużo dokładniej pasowany i tutaj bardziej pasuje C2 - wynika z tego, że Tjet jest dużo bardziej obciążony termicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po raz kolejny pragnę zwrócić uwagę na oleje syntetyczne firmy Statoil - bazy to grupa IV i nawet w

> najgorszym przypadku, jest to około 40%, bardzo dobre pompowalności na zimno.

rozumiem że chodzi o serie Lazerway C3 5w40 (do silników z DPF) i Lazerway 5w40 (bez DPF) ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zagwozdka.

Podlaczylem FES i pokazuje,ze do wymiany zostalo 23000km

W MENU pokazuje ze do wymiany zostalo 34000 (w ksiazce wpis o wymianie), na drzwiach kierowcy wlepa z ta sama informacja.

To o co kaman?

Kto kreci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zagwozdka.

> Podlaczylem FES i pokazuje,ze do wymiany zostalo 23000km

> W MENU pokazuje ze do wymiany zostalo 34000 (w ksiazce wpis o wymianie), na drzwiach kierowcy wlepa

> z ta sama informacja.

> To o co kaman?

> Kto kreci?

Jeśli masz DPF, to biją dwa niezależne liczniki. Licznik stały 30 lub 35 tysięcy i licznik degradacji oleju. Wymieniaj co 10-20 w zależności od stylu jazdy i ignoruj te wskazania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniaj co 10-20 w zależności od stylu jazdy i ignoruj te wskazania.

dzieki, co porada to czlowiek wie wiecej.

W sumie planuje co 15 tysiakow wymieniac , koszt sredni bo z 250zl nie w ASO:) na selenia WR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> Witam!

> Jaki rodzaj oleju należy umieścić w samochodzie?DPF, mjet!

> 1.

> http://www.formula3000.hu/shop/sel%C3%A9nia-5w30-sel%C3%A9nia-pure-energy-pi-3970.html

> 2.

> http://www.olaj24.hu/T/selenia-multipower-c3-5w-30-motorolaj-1l/1403

Dedykowany jest ten pierwszy, jednak za tą cenę można dostać lepsze oliwy i na dodatek prawdziwe syntetyki - Selenia to oleje na bazach HC.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc mówisz, że Selenia WR PE jest właściwym wyborem?

Z dwóch przez Ciebie wymienionych, własnie ta jest zalecana do JTDm i DPF. Proponuję jednak zalecaną częstotliwość wymiany 30 tys./2lata, podzielić przez dwa. W przypadku cięższej nogi i przelotów autostradowych proponuję wybrać olej 5w30 z ACEA C3 lub nawet 5w40 z C3.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozwolicie, że podepnę sie pod temat olejowy z następującym pytaniem:

Który z piniżej przedstawionych 2 oleum byście wybrali i dlaczego właśnie ten?

Pacjent: Croma MJTD 1,9 150KM, fabrycznie bez DPF

kandydaci:

- Millers Oils XFD 5W40 5L

- LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W40 5W-40 5L

cena praktycznie ta sama.

Jestem ciekaw Waszych opinii.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.