cinek100 Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 Zrobilem wczoraj test spalania gazu.Zatankowałem pełen zbiornik gazu na stacji i do dzisiaj zrobilem 100km po czym zajechałem na ta sama stacje i dotankowałem do pełna.Weszło 15 l gazu.To strasznie duzo.Mam instalacje z regulacja gazu na srubie i jest tak ustawiona dawka gazu tyle o ile zeby samochod rowno chodzil+ 1.4 obr sruby.Nie wiem czy to moze byc zle wyregulowany parownik, bo tyam jest sruba regulacyjna i kiedys myslac ze to do spuszczania syfu to nia krecilem.Mozna podłaczyc u gazownika pod kompa i sprawdzi mi w czym problem?i bedzie mogł ustawic wedlug kompa spalanie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 jak masz na śrubkę regulację składu, to analizator spalin tylko, bo chyba nie masz komputera przejedź 200 albo 300 km i wtedy powiedz jakie masz spalanie mnie wychodzi po 200km około 14/100 a po 300 wychodzi 11/100, nie przyglądałem się jakie trasy i gdzie robię, ale raczej te same rejony nigdy na 100 km nie masz miarodajnego pomiaru zatankuj do pełna, wyzeruj licznik i wyjeździj wszystko najlepiej na jednym odpaleniu wyjeździj butlę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek100 Napisano 1 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 > jak masz na śrubkę regulację składu, to analizator spalin tylko, bo chyba nie masz komputera > przejedź 200 albo 300 km i wtedy powiedz jakie masz spalanie > mnie wychodzi po 200km około 14/100 a po 300 wychodzi 11/100, nie przyglądałem się jakie trasy i > gdzie robię, ale raczej te same rejony > nigdy na 100 km nie masz miarodajnego pomiaru > zatankuj do pełna, wyzeruj licznik i wyjeździj wszystko najlepiej na jednym odpaleniu wyjeździj > butlę Wlasnie mam komputer Autronic Al 700 chyba.Kiedys miałem silniczek krokowy,ale mi padl i wstawił mi srube..poza tym zima czy nie zima ,krotkie odcinki czy nie to chyba to za duzo bo jak porównam spalanie np z przed roku to duzo mniej palil.Do 11 l i to jest odczuwalne takze dla portfela:(Dodam jeszcze ze celowo jezdziłem spokojnie by wykluczyc efekt "ciężkiej nogi". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 do gazownika i dowiesz się co jest nie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 >Nie wiem czy to moze byc zle wyregulowany parownik, bo tyam jest sruba regulacyjna i kiedys myslac ze to do spuszczania syfu to nia krecilem no to ja bym zacząl od wyregulowania instalacji. U mnie wkręcenie pół obrotu na śrubie na parowniku to do około 0,5 l gazu mniej na 100 km. Pewnie masz też walniętą sondę lambda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 2 Marca 2012 Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 > U mnie wkręcenie pół obrotu na śrubie na parowniku > to do około 0,5 l gazu mniej na 100 km. i dzieki takim samozwańczym regulacjom padają UPG itp z powodu nieodpowiedniej mieszanki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 2 Marca 2012 Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 jak ktoś nie umie regulować, albo chce spalać gazu jeszcze mniej niż benzyny to powinien liczyć się z takimi skutkami ubocznymi. Ja tam ustawiam porcję gazu na 120% w stosunku do benzyny i silnik chodzi ładnie. Co prawda miałem w tamtym roku awarię uszczelki pod głowicą, która wytrzymała od nowości 170tys km z czego na gazie 70 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek100 Napisano 2 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 Dzisiaj rozebrałem wyczyściłem dokładnie parownik przed jakakolwiek regulacja .Bylo tam mnostwo syfu.Nie było tam takiej oleistej substancji jak niektórzy to opisująTzn jak go wyciagnałem z auta to leciał taki czarny pył i duze grudki w kolorze węgla z otworu ktory doprowadzał gaz do miksera.Moze to tez tam blokowało mechanizm bo dzis jak przełączyłem na gaz to silnik ładnie chodził i nie gasł na wolnych.Nie wiem czy koniecznie jest wymieniac membrane bo nie jest popekana i jest miekka, elastyczna.Warto regulowac jakos samemu mieszanke ??czy lepiej pojechac do gazownika to na kompie mi lepiej ustawi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 3 Marca 2012 Udostępnij Napisano 3 Marca 2012 > Nie wiem czy koniecznie jest wymieniac membrane bo nie > jest popekana i jest miekka, Trudno powiedzieĆ, moja membrana BRC po 80kkm też nie była popekana a musiałem wymieniĆ na nową bo na zimnym silniku gasł. Ale jeśli silnik dobrze sie zachowuje i nie gaśnie lpg na niedogrzanym to nie wymieniaj >Warto regulowac jakos samemu mieszanke ??czy lepiej pojechac do gazownika to na kompie > mi lepiej ustawi? Oczywiście. Za 20-30pln gazownik ustawi optymalne parametry i spokojna głowa tylko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinek100 Napisano 3 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2012 > Trudno powiedzieĆ, moja membrana BRC po 80kkm też nie była popekana a musiałem wymieniĆ na nową bo > na zimnym silniku gasł. Ale jeśli silnik dobrze sie zachowuje i nie gaśnie lpg na niedogrzanym > to nie wymieniaj > Oczywiście. Za 20-30pln gazownik ustawi optymalne parametry i spokojna głowa tylko Tak zrobie tylko wymienie jednak membrany na te z allegro http://allegro.pl/oryginal-zestaw-naprawczy-reduktora-at-tomasetto-i2167364815.html , podobno oryginalne.Bo jak zapale silnik to na zimnym gasnie dłuższy czas bez utrzymywania wyzszych obrotów obrotów.Próbowałem regulowac na parowniku sruba ale ona zbytnio nie reaguje w postaci zmiany obrotow.Dopiero gdzies przy kracu silnik słabnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 3 Marca 2012 Udostępnij Napisano 3 Marca 2012 nic nie wymieniaj bez potrzeby zagrzej silnik na benzynie przełącz na gaz i niech gazowniki zrobi regulację jak należy jeśli po tym dalej będzie źle na zimnym, to kup membrany i baw się dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.