Skocz do zawartości

Potrzebny manual - wymiana żarówek w zegarach po lifcie Bra


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

tak jak zapowiadałem dzisiaj zakupiłem dla żony Fiata Brave 1.9 TD 75 KM z 2000 roku. Na razie muszę powalczyć z wyciekiem z silnika oraz m.in. wymienić żaróweczki podświetleniem zegarów (nowszy typ) po lifcie.

Mam do was prośbę, czy ktoś dysponuje manualem lub ewentualnie może mi powiedzieć jak dostać się do zegarów żeby wymienić żaróweczki (chodzi konkretnie o obrotomierz i wskaźnik cieczy).

Jakich śrubokrętów lub ewentualnie torx'ów będę potrzebował?

Z góry dziękuję Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do demontażu osłony licznika potrzebujesz małego imbusa ( ten sam rozmiar co konsola środkowa) , potem masz kilka imbusów trzymających licznik. wypinasz wtyczki wymieniasz żaróweczki ( są tam żarówki t5w) które wymieniasz w gniazdach i składasz wszystko w odwrotnej kolejności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie,

Witaj wink.gif

> tak jak zapowiadałem dzisiaj zakupiłem dla żony Fiata Brave 1.9 TD 75 KM z 2000 roku.

Gratki bezawaryjności zlosnik.gif

> Na razie muszę powalczyć z wyciekiem z silnika oraz m.in. wymienić żaróweczki podświetleniem zegarów

> (nowszy typ) po lifcie.

> Mam do was prośbę, czy ktoś dysponuje manualem lub ewentualnie może mi powiedzieć jak dostać się do

> zegarów żeby wymienić żaróweczki (chodzi konkretnie o obrotomierz i wskaźnik cieczy).

> Jakich śrubokrętów lub ewentualnie torx'ów będę potrzebował?

Do odkręcenia potrzebujesz tylko jednego imbusa. Nie chcę wprowadzać w błąd ale chyba to była "czwóreczka albo trójeczka" Najlepiej odkręcić jeszcze osłonę kolumny kierownicy żeby jej nie porysować. A więc do rzeczy. (zakładam że chcesz odkręcić obudowę kolumny).

1. 3 śruby "gwiazdkowe" w dolnej częsci osłony.

2. zdjemujesz dolną osłonę

3. niedaleko manetek masz po jednej gwiazdce aby odkręcić górną część obudowy.

4. zdjemujesz górną osłonę

5. Otwierasz klapkę z dostępem do bezpieczników

6. Patrząc od dołu masz jedną gwiazdkę trzymającą nawiew - odkręcasz ją

7. Teraz bierzesz imbusa do rąk i odkręcasz po kolei śruby trzymające obudowę zegarów.(2 które ukrywały się za osłoną kolumny i 3 pozostałe na górze obudowy)

8. ściągasz obudowę zegarów uważając na zatrzaski po lewej stronie przy nawiewie.

9. Po zdjęciu obudowy masz piękny dostęp do zegarów. Przykręcone to jest na 5 imbusów 3 na górze 2 na dole(chyba zlosnik.gif)

10. Odkręcasz te imbusy i masz dostęp do żarówek.

11. wymieniasz je i skręcasz w odwrotnej kolejności do wykręcenia spineyes.gif

12. Popijasz zimne piwko po skończonej robocie piesc.gif

> Z góry dziękuję Michał

Pozdrawiam wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witaj

> Gratki bezawaryjności

> Do odkręcenia potrzebujesz tylko jednego imbusa. Nie chcę wprowadzać w błąd ale chyba to była

> "czwóreczka albo trójeczka" Najlepiej odkręcić jeszcze osłonę kolumny kierownicy żeby jej nie

> porysować. A więc do rzeczy. (zakładam że chcesz odkręcić obudowę kolumny).

> 1. 3 śruby "gwiazdkowe" w dolnej częsci osłony.

> 2. zdjemujesz dolną osłonę

> 3. niedaleko manetek masz po jednej gwiazdce aby odkręcić górną część obudowy.

> 4. zdjemujesz górną osłonę

> 5. Otwierasz klapkę z dostępem do bezpieczników

> 6. Patrząc od dołu masz jedną gwiazdkę trzymającą nawiew - odkręcasz ją

> 7. Teraz bierzesz imbusa do rąk i odkręcasz po kolei śruby trzymające obudowę zegarów.(2 które

> ukrywały się za osłoną kolumny i 3 pozostałe na górze obudowy)

> 8. ściągasz obudowę zegarów uważając na zatrzaski po lewej stronie przy nawiewie.

> 9. Po zdjęciu obudowy masz piękny dostęp do zegarów. Przykręcone to jest na 5 imbusów 3 na górze 2

> na dole(chyba )

> 10. Odkręcasz te imbusy i masz dostęp do żarówek.

> 11. wymieniasz je i skręcasz w odwrotnej kolejności do wykręcenia

> 12. Popijasz zimne piwko po skończonej robocie

> Pozdrawiam

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.