MaRo2k Napisano 9 Marca 2012 Udostępnij Napisano 9 Marca 2012 Jak sprawdzić ktore uwalone ? metoda na zakrety jakos nie zdala egzaminu... Przy jezdzie na wprost slychac delikatny szum, nasila sie na lukach w lewo(czyli prawa strona sie dociaza - co by wynikalo ze prawe lozysko do dupy) a na lukach w lewo cichnie... Idac tym tropem wymienilem lozysko w prawym przednim kole po wymianie to samo... . Lozysko zostalo poprawnie przeprasowane oraz wszystko jest prawidlowo poskrecane. Tylne tez jest nowe, wymieniane pol roku temu sprawdzalem... kreci sie cicho i bez oporow Jakis inny sposob na sprawdzenie lozysk ? dodam ze luzy sprawdzalem i zadnych nie zauwazylem. We wszystkich oponach to samo cisnienie, opony jezdza dopiero 2 sezon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 9 Marca 2012 Udostępnij Napisano 9 Marca 2012 Jak wyjmiesz zwrotnicę i będziesz miał ją na stole, od razu zobaczysz które łożysko jest zużyte, w Twoim wypadku, pewnie przednie lewe okaże się "na stole", że szumi. Mi analogicznie szumiało, zmieniłem prawe, ale podczas wymiany miałem mieszane uczucia bo wydawało się dobre. Efekt żaden, może lekki. Wyjąłem lewą zwrotnicę i wtedy już wiedziałem, że to lewe łożysko było główną przyczyną szumów. Czasami, jak są już bardzo mocno zużyte to czuć luz na podnośniku, albo szum podczas kręcenia przy zdjętych klockach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 9 Marca 2012 Udostępnij Napisano 9 Marca 2012 > Jak sprawdzić ktore uwalone ? W znajomym warsztacie podnoszą samochód na podnośniku łapowym, silnikiem rozkręcają koła do prędkości 80-100 km, wyrzucają bieg na luz, gaszą silnik i słuchają wybiegujących się kół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grabol_87 Napisano 9 Marca 2012 Udostępnij Napisano 9 Marca 2012 Tam gdzie robię przeglądy mają takie sprytne urządzenie, coś podobnego do cykliniarki. Jak samochód jest na podnośniku to przystawia je do koło i rozpędza i słychać czy łożysko nie domaga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 10 Marca 2012 Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 Nie czytałem odpowiedzi, ale powiem Tobie z własnego doświadczenia - łożyska wymienia się parami - bo po przejechaniu kilku kkm - te drugie niewymienione też padnie. Do tego warto zakupić jakieś konkretne łożyska, a nie badziew, który się rozleci po około 20kkm (przerabiałem na własnym przypadku). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaRo2k Napisano 10 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 jezdzilem jeszcze troche woczraj i na 99% to bedzie jednak przednie lewe lozysko, w tygodniu wymiana zobaczymy efekty pozniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 10 Marca 2012 Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 podnieś samochód i zakręć kołem. swoją drogą to kup łożysko Hart-a bo w pudełku jest optimal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaRo2k Napisano 10 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 lozysko juz kupione, wlasnie wspomniany optimal 44zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 10 Marca 2012 Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 > lozysko juz kupione, wlasnie wspomniany optimal > 44zl i git. robisz sam czy warsztat? może jakaś fotorelacja i manual na FU? trzeba ożywić ten klub Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 10 Marca 2012 Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 > Tam gdzie robię przeglądy mają takie sprytne urządzenie, coś podobnego do cykliniarki. Jak samochód > jest na podnośniku to przystawia je do koło i rozpędza i słychać czy łożysko nie domaga To pewnie wyważarka do kół na pojeździe, tylko w innym zastosowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 10 Marca 2012 Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 > Do tego warto zakupić jakieś konkretne łożyska, a nie badziew, który się rozleci po około 20kkm > (przerabiałem na własnym przypadku). I słysząc takie informacje wymiękam. Mam na budziku 270 tkm i oryginalne łożyska przednie i tylne, nawet w tylnych smar nie był uzupełniany. Jak słyszę o łożyskach wytrzymujących 20 tkm, a wiem że takie są, to strach bierze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 10 Marca 2012 Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 > To pewnie wyważarka do kół na pojeździe, tylko w innym zastosowaniu. kiedyś na SKP musiało być urządzenia do rozpędzania uniesionych kół pojazdu. W jakim celu to do końca nie wiem, ale na części stacji dalej mają to urządzenie. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaRo2k Napisano 10 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 > i git. robisz sam czy warsztat? może jakaś fotorelacja i manual na FU? > trzeba ożywić ten klub bede ze znajomym robic bo ja nie mam narzedzi zeby same lozysko przeprasowac... moze jakas fotorelacja bedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 11 Marca 2012 Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 A co powiesz o klockach hamulcowych, które nie wytrzymały 800 km, lub o ASO, które zmieniało łożyska i przy okazji rozpieprzyło piastę i zacisk i oczywiście spuszcza sie klienta na drzewo. W Łomży, jak mnie wiedzieli w ASO, to sie wszyscy chowali, bo "przyszedł klient i będzie zadawał trudne pytania, lub potrzebował części, której nie mamy, lub gówno wiemy na jej temat" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaRo2k Napisano 13 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2012 winowajca halasu bylo lewe przednie lozysko, po wymianie nastala bloga cisza fotek niestety nie ma bo to byla dosc szybka operacja inie bylo czasu podziekowal wszystkim za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 16 Marca 2012 Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 Dobra Pany bo OZU niedaleko i trzeba jakieś Uno poskładać Jakie łożyska na przód kupić? Uno robione dla siebie, ma jeździć i się nie psuć. SKF? W/w Optimal? Może jakiś link do sprawdzonego sprzedawcy z Allegro? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maly35 Napisano 16 Marca 2012 Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 > Dobra Pany bo OZU niedaleko i trzeba jakieś Uno poskładać > Jakie łożyska na przód kupić? Uno robione dla siebie, ma jeździć i się nie psuć. SKF? W/w Optimal? > Może jakiś link do sprawdzonego sprzedawcy z Allegro? wlozylbym skf albo polskie flt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 16 Marca 2012 Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 > Dobra Pany bo OZU niedaleko i trzeba jakieś Uno poskładać > Jakie łożyska na przód kupić? Uno robione dla siebie, ma jeździć i się nie psuć. SKF? W/w Optimal? > Może jakiś link do sprawdzonego sprzedawcy z Allegro? SKF albo FAG. Do siebie włożyłem FAG. Cena obu podobna. Optimala raczej nie polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.