Skocz do zawartości

No dobra, jest problem z silnikiem.


Glaca

Rekomendowane odpowiedzi

A może raczej z osprzętem ale to się okaże.

Zawieszenia jeszcze nie zrobiłem a już muszę knuć o co chodzi "pod maską" hmm.gif

Do rzeczy.

Jak silnik jest zimny to trudno odpalić, trzeba trochę pokręcić. Kręci bardzo ładnie ale nie zapala.

Łapie dopiero po chwili i chodzi ok na wolnych obrotach ale czasem potrafi nagle zgasnąć. Ponownie odpala już normalnie od razu ale... tuż po odpaleniu nie mogę dodać gazu bo gaśnie, strzela, kicha, nie wkręca się, chyba że mu wdepne ostro to kichnie ale na wysokie obroty wejdzie i normalnie chodzi przy dobrze wdeptanym gazie ale przy lekko wcisniętym gazie absolutnie nie chce pracować - gaśnie.

Czyli mamy tą dziurę w zakresie obrotów (wciśnięcia pedału gazu) - wolne są, wysokie są - średnich nie ma.

Da się jechać ale właśnie z pedałem głębiej wciśniętym - wtedy jest moc itp bez problemu.

Aha - jeszcze coś, zanim się wkręci to jest taki odgłos jakby nie chodził na wszystkie cylindry - ale to tylko jak koniecznie go chcę wkręcić.

Jak się rozgrzeje - kilka minut - to już działa normalnie jakby nigdy nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Identyczny myk miałem w swojej MW 1.6 16V problemem była instalacja LPG. Jak robiłem adaptacje na

> kompie spokój miałem przez góra 3 dni po czym problem powracał

Problem pojawił się po pół roku jazdy na gazie.

Fakt, nie podglądu sondy lambda i nie wiem co sie dzieje z mieszanką, moze jest przelany, może niedolany. Jak mi czykit wystroił tak jeżdżę.

Jak zrobić autoadaptację w tym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem pojawił się po pół roku jazdy na gazie.

> Fakt, nie podglądu sondy lambda i nie wiem co sie dzieje z mieszanką, moze jest przelany, może

> niedolany. Jak mi czykit wystroił tak jeżdżę.

Jeśli masz znajomego mechanika z kompem ogarniającym Fiata to powinno wywalić błąd autoadaptacji. Przynajmniej w 1.6 16V tak było

> Jak zrobić autoadaptację w tym silniku?

Napewno KTS, Examiner, z tego co pamiętam Euroscan miał taką funkcję. Ewentualnie możesz zrobić reset jak w UNO 1.4 ale nie wiem czy się powiedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli masz znajomego mechanika z kompem ogarniającym Fiata to powinno wywalić błąd autoadaptacji.

> Przynajmniej w 1.6 16V tak było

> Napewno KTS, Examiner, z tego co pamiętam Euroscan miał taką funkcję. Ewentualnie możesz zrobić

> reset jak w UNO 1.4 ale nie wiem czy się powiedzie.

Znajomy ma Delphi, działa przez BlueTooth, podpinał się do mojego ale nie widziałem tam opcji autoadaptacji itp, po prostu czytał błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy ma Delphi, działa przez BlueTooth, podpinał się do mojego ale nie widziałem tam opcji

> autoadaptacji

Być może FES ma taką funkcjonalność , ale nie miałem jeszcze okazji 2.0 do niego podpinać smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy tym silniku nie ma takiej opcji w FES.

> Pozdrawiam BAS

No i niezła zagwozdka.

Zrobiłem dwie rzeczy - wczoraj zatankowałem benzynę.

Dzisiaj zdjąłem plastik nad termostatem i popatrzyłem na wtyczki kabli, poruszałem nimi, pooglądałem. Tyle.

Odpalił jak nowy, od razu pracował idealnie w każdym zakresie, w każdym położeniu gazu - zegareczek

Dziwne, bo zazwyczaj miałem benzynę. Więcej, mniej, po tankowaniu, przed tankowaniem - nie miało to wpływu na "usterkę". Kablami tylko delikatnie poruszałem niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.