Glaca Napisano 17 Marca 2012 Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 A może raczej z osprzętem ale to się okaże. Zawieszenia jeszcze nie zrobiłem a już muszę knuć o co chodzi "pod maską" Do rzeczy. Jak silnik jest zimny to trudno odpalić, trzeba trochę pokręcić. Kręci bardzo ładnie ale nie zapala. Łapie dopiero po chwili i chodzi ok na wolnych obrotach ale czasem potrafi nagle zgasnąć. Ponownie odpala już normalnie od razu ale... tuż po odpaleniu nie mogę dodać gazu bo gaśnie, strzela, kicha, nie wkręca się, chyba że mu wdepne ostro to kichnie ale na wysokie obroty wejdzie i normalnie chodzi przy dobrze wdeptanym gazie ale przy lekko wcisniętym gazie absolutnie nie chce pracować - gaśnie. Czyli mamy tą dziurę w zakresie obrotów (wciśnięcia pedału gazu) - wolne są, wysokie są - średnich nie ma. Da się jechać ale właśnie z pedałem głębiej wciśniętym - wtedy jest moc itp bez problemu. Aha - jeszcze coś, zanim się wkręci to jest taki odgłos jakby nie chodził na wszystkie cylindry - ale to tylko jak koniecznie go chcę wkręcić. Jak się rozgrzeje - kilka minut - to już działa normalnie jakby nigdy nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek_lbn Napisano 17 Marca 2012 Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 U mnie były podobne objawy, a winny okazał się czujnik ciśnienia w dolocie. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 17 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 > U mnie były podobne objawy, a winny okazał się czujnik ciśnienia w dolocie. > Pozdro. Ale taki czujnik się nie nagrzewa to jaki wpływ ma ciepły/zimny silnik na tą przypadłosć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 17 Marca 2012 Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 Identyczny myk miałem w swojej MW 1.6 16V problemem była instalacja LPG. Jak robiłem adaptacje na kompie spokój miałem przez góra 3 dni po czym problem powracał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 17 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 > Identyczny myk miałem w swojej MW 1.6 16V problemem była instalacja LPG. Jak robiłem adaptacje na > kompie spokój miałem przez góra 3 dni po czym problem powracał Problem pojawił się po pół roku jazdy na gazie. Fakt, nie podglądu sondy lambda i nie wiem co sie dzieje z mieszanką, moze jest przelany, może niedolany. Jak mi czykit wystroił tak jeżdżę. Jak zrobić autoadaptację w tym silniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 17 Marca 2012 Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 > Problem pojawił się po pół roku jazdy na gazie. > Fakt, nie podglądu sondy lambda i nie wiem co sie dzieje z mieszanką, moze jest przelany, może > niedolany. Jak mi czykit wystroił tak jeżdżę. Jeśli masz znajomego mechanika z kompem ogarniającym Fiata to powinno wywalić błąd autoadaptacji. Przynajmniej w 1.6 16V tak było > Jak zrobić autoadaptację w tym silniku? Napewno KTS, Examiner, z tego co pamiętam Euroscan miał taką funkcję. Ewentualnie możesz zrobić reset jak w UNO 1.4 ale nie wiem czy się powiedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 17 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 > Jeśli masz znajomego mechanika z kompem ogarniającym Fiata to powinno wywalić błąd autoadaptacji. > Przynajmniej w 1.6 16V tak było > Napewno KTS, Examiner, z tego co pamiętam Euroscan miał taką funkcję. Ewentualnie możesz zrobić > reset jak w UNO 1.4 ale nie wiem czy się powiedzie. Znajomy ma Delphi, działa przez BlueTooth, podpinał się do mojego ale nie widziałem tam opcji autoadaptacji itp, po prostu czytał błędy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 17 Marca 2012 Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 > Znajomy ma Delphi, działa przez BlueTooth, podpinał się do mojego ale nie widziałem tam opcji > autoadaptacji Być może FES ma taką funkcjonalność , ale nie miałem jeszcze okazji 2.0 do niego podpinać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Marca 2012 Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 > Być może FES ma taką funkcjonalność , ale nie miałem jeszcze okazji 2.0 do niego podpinać Przy tym silniku nie ma takiej opcji w FES. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek_lbn Napisano 17 Marca 2012 Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 > Ale taki czujnik się nie nagrzewa to jaki wpływ ma ciepły/zimny silnik na tą przypadłosć? To może czujnik temp. zasysanego powietrza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 17 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 > To może czujnik temp. zasysanego powietrza? No właśnie powietrze też się nie nagrzewa od silnika, przynajmniej nie tam gdzie jest czujnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 18 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 > Przy tym silniku nie ma takiej opcji w FES. > Pozdrawiam BAS No i niezła zagwozdka. Zrobiłem dwie rzeczy - wczoraj zatankowałem benzynę. Dzisiaj zdjąłem plastik nad termostatem i popatrzyłem na wtyczki kabli, poruszałem nimi, pooglądałem. Tyle. Odpalił jak nowy, od razu pracował idealnie w każdym zakresie, w każdym położeniu gazu - zegareczek Dziwne, bo zazwyczaj miałem benzynę. Więcej, mniej, po tankowaniu, przed tankowaniem - nie miało to wpływu na "usterkę". Kablami tylko delikatnie poruszałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.