Skocz do zawartości

mostkowanie check z kontrolką oleju, gdzie mogli założyć ?


Doom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wydaje mi się że w Zafirze mam kontrolkę check engine zmostkowaną z kontrolką oleju, gasną dokładnie w tym samym momencie no i mam uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu, silnik w trybie awaryjnym a check się nie pali... Chciałem wrócić do oryginału tylko pytanie gdzie mogli się przepiąć ? Za zegarami czy w którymś złączu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

rozebrałem zegary i z tyłu wszystko ok, da się jakoś sprawdzić czy kontrolka działa ? Może odpiąć sondę ? Tylko czy w X18XE1 od razu wykryje że sonda nie działa czy trzeba poczekać aż się nagrzeje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może odpiąć sondę ? Tylko czy w X18XE1 od razu wykryje że sonda nie działa czy trzeba poczekać aż się nagrzeje ?

Powinno odrazu wywalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Tylko czy w X18XE1 od razu wykryje że sonda nie działa czy trzeba poczekać aż się

> nagrzeje ?

Od razu może nie wywali, silnik będzie musiał popracować trochę, ale podejrzewam, że krócej niż minutę.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włącz zapłon i kontrolka powinna się zapalić.

Jeśli chcesz ją zaświecić ręcznie, to znajdź kabelek brązowo-niebieski we wtyczce zegarów (pin 34), włącz zapłon i zewrzyj kabelek do masy. Zegary oczywiście podpięte.

A jeśli chcesz to zrobić z odłączonymi zegarami, to zasilanie podłącz pod kabelek czarny (pin 22), a masę jak wyżej.

Co do lambdy to jak kol. vendorr wspomniał, od razu się nie zapali.

Trzeba poczekać minimum 8s wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba poczekać minimum 8s .

Motyla noga, czekałem tylko 6.5 s xD

A może inaczej, jak włączyć kontrolkę oleju ? Jak odepnę wtyczkę to się zapali czy muszę zewrzeć styk/i do masy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Musisz zewrzeć do masy.

Zwarłem - zmostkowane frown.gif Patrzyłem za zegarami i wiązka wygląda na oryginalną. wiecie może który to kabel od kontrolki ciśnienia oleju ? Tzn jaki ma kolor ? No i ewentualnie którędy leci obok kabla od checka. Pewnie idą razem aż do komory silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 niebiesko-zielony kontrolka ciśnienie oleju

34 brązowo-niebieski kontrolka check engine

33 i 34 to nr pinu we wtyczce zegarów, jak lecą w komorze niestety nie wiem.

edit:

wydaje mi się że przewód od checka nie idzie do komory silnika, tylko do ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wydaje mi się że przewód od checka nie idzie do komory silnika, tylko do ECU.

Taaak, ale ja mam ECU w komorze silnika :D (X18XE1) Jakiś chory inżynier/projektant przyczepił mi ECU do silnika w związku z czym cały czas się trzęsie i podobno po pewnym czasie powstają zimne luty xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.