Skocz do zawartości

prosba o interpretacje sygnalu sondy - dziwna sprawa :)


szeryf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zwracam się do Was z prośbą o interpretację wykresu sygnału sondy, który jest rysowany przez Bingo.

285995854-astra.JPG

Chodzi o to, że wykres rysowany jest grubą kreską.

A teraz napiszę o co chodzi, ostatnio auto zaczęło mi trochę szarpać, dopiero dzisiaj udało mi się podłączyć kompa.

I teraz jak auto jedzie dobrze, to wykres rysowany jest cienką kreską, a jak zaczyna szarpać, to jest tak jak na zrzucie :/

Spotkał się może ktoś z czymś takim? Był okres ok 2 tyg. że nic nie szarpało, więc nie wiem od czego to zależy.

Pozdrawiam

post-43307-14352516447961_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze prosciej do KME zadzwonic ?

Na poczatek sprawdziłbym styki na kablu od sondy.

Infolinia i pomoc techniczna (8:00-16:00)

Infolinia tel.: 0801 563 563 lub 0801 KME KME (Połączenia z telefonów stacjonarnych z terenu Polski. Koszt minuty połączenia to koszt jednego impulsu w rozmowie lokalnej)

Infolinia tel.: +48 422 999 139 (Z telefonów komórkowych i połączenia zagraniczne:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Zwracam się do Was z prośbą o interpretację wykresu sygnału sondy, który jest rysowany przez Bingo.

> Chodzi o to, że wykres rysowany jest grubą kreską.

> A teraz napiszę o co chodzi, ostatnio auto zaczęło mi trochę szarpać, dopiero dzisiaj udało mi się

> podłączyć kompa.

> I teraz jak auto jedzie dobrze, to wykres rysowany jest cienką kreską, a jak zaczyna szarpać, to

> jest tak jak na zrzucie :/

> Spotkał się może ktoś z czymś takim? Był okres ok 2 tyg. że nic nie szarpało, więc nie wiem od

> czego to zależy.

A jak zachowuje się sonda przy pracy na benzynie? jak podobnie to do wymiany sonda. Wykres sondy powinien oscylować miedzy 0V-1V przy sądzie jedno voltowej (w praktyce od ok 0,2V do 0,7-0,9V) i nie ma znaczenia czy na lpg czy pb i niezależnie od obrotów silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co mi powiedza przez telefon?:) Napisalem do nich maila, ale jeszcze nie odpisali.

troche dziwne jest to, ze szarpie tylko w okolicy 80-90 km/h , i to tez nie zawsze. Sprawidzilemm na szybko kable, i wszystko wyglada ok, a nadal szarpie:(

W tygodniu sprawdze dokladnie.

Edit:

Sonda jest w miare nowa, ma kilka miesiecy, ale to jej nie wyklucza:) Wykresu na benzynie nie widzialem, ale silnik na pewno nie szarpie, i nie pali sie check engine.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co mi powiedza przez telefon?:) Napisalem do nich maila, ale jeszcze nie odpisali.

> troche dziwne jest to, ze szarpie tylko w okolicy 80-90 km/h , i to tez nie zawsze. Sprawidzilemm

> na szybko kable, i wszystko wyglada ok, a nadal szarpie:(

> W tygodniu sprawdze dokladnie.

> Edit:

> Sonda jest w miare nowa, ma kilka miesiecy, ale to jej nie wyklucza:) Wykresu na benzynie nie

> widzialem, ale silnik na pewno nie szarpie, i nie pali sie check engine.

> Pozdrawiam

brak masy, prześledz kabel od aku do sterownika, łącznie z bezpiecznikami.

Osobiście stawiam na fuszerka gazownika, pewnie podpiął się pod klemę nie przymocował kabla, od drgań się przetarł, raz łączy raz nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem do KME, wg "eksperta" wszystko jest ok, bo sonda oscyluje.

Sterownik zakładałem sam, więc jakby co to jest moja fuszerka:) Masę mam podłączoną do bloku silnika, z tego samego miejsca, z którego masę bierze ECU. Wczoraj sprawdziłem połączenie, i jest ok. Płytka bingo też wygląda dobrze, na pewno nie dostała wilgoci.

Przez ostatnie kilka dni nie szarpało, a dzisiaj raz szarpnęło :/ Po pracy sprawdzę jeszcze bezpieczniki (ale powinny być oki, bo zamiast tych z zestawu dałem hermetyczne gniazda), no i sprawdzę jeszcze raz kabel od sondy.

Zastanawia mnie dlaczego te szarpnięcia występują tylko przy określonej prędkości samochodu, i też nie zawsze, może to układ zapłonowy wprowadza zakłócenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pisałem do KME, wg "eksperta" wszystko jest ok, bo sonda oscyluje.

Ale to nie jest prawidłowa oscylacja.

> Zastanawia mnie dlaczego te szarpnięcia występują tylko przy określonej prędkości samochodu, i też

> nie zawsze, może to układ zapłonowy wprowadza zakłócenia?

Coś słabo się trzyma kupy i przy odpowiedniej częstotliwości drgań wpada w rezonans i przestaje prawidłowo kontaktować. hmm.gifTaka teoria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby wszystko sprawdziłem, ale szarpie nadal :/

Wszystkie połączenia mam lutowane, nie wiem gdzie jeszcze szukać przyczyny.

Dzisiaj przyszedł mi do głowy pomysł, że to może elektrozawór, może wsuwka nie łączy? Muszę to sprawdzić smile.gif

No i jeszcze zakłócenia od układu zapłonowego, ale nie wiem czy to możliwe.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby wszystko sprawdziłem, ale szarpie nadal :/

> Wszystkie połączenia mam lutowane, nie wiem gdzie jeszcze szukać przyczyny.

> Dzisiaj przyszedł mi do głowy pomysł, że to może elektrozawór, może wsuwka nie łączy? Muszę to

> sprawdzić

> No i jeszcze zakłócenia od układu zapłonowego, ale nie wiem czy to możliwe.

> Pozdrawiam

Raczej nie elektrozawór. On powodowałby konkretnie za ubogą mieszankę. Sonda po prostu nie potrafi tak pracować, nie ma szans na tak szybką oscylację. Dlatego ten wykres jest wynikiem jakiś zakłóceń elektrycznych. Niestety tego typu usterki są bardzo trudne do namierzenia. Warto byłoby podmienić sterownik . Oczywiście trzeba mieć go skąd wziąć. Może masz jakiegoś kolegę. Jak tak kiedyś zrobiłem aby wyeliminować sterownik jako przyczynę usterki. Ustawienia można zapisywać do pliku dlatego łatwo jest poprzekładać sam sterownik bingo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, zaczyna szarpać na innych biegach i przy innych prędkościach:/ Ponadto już kilka razy (co najmniej 2) podczas pracy silnika na gazie sam przełączył się na benzynę, miało to miejsce rano, chwile po wyjeździe z garażu, przed wyruszeniem w drogę do pracy smile.gif Z tego co wiem to ta centralka nie ma opcji samoczynnego przechodzenia na benzynę.

Te objawy szarpania to chyba mają skutek chwilowego braku gazu, dlatego krokowy otwiera się bardziej. Może jak coś całkiem padnie to będzie łatwiej znaleźć przyczyn? :/

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, zaczyna szarpać na innych biegach i przy innych prędkościach:/ Ponadto już kilka razy (co

> najmniej 2) podczas pracy silnika na gazie sam przełączył się na benzynę, miało to miejsce

> rano, chwile po wyjeździe z garażu, przed wyruszeniem w drogę do pracy Z tego co wiem to ta

> centralka nie ma opcji samoczynnego przechodzenia na benzynę.

> Te objawy szarpania to chyba mają skutek chwilowego braku gazu, dlatego krokowy otwiera się

> bardziej. Może jak coś całkiem padnie to będzie łatwiej znaleźć przyczyn? :/

> Pozdrawiam

Ale chwilowe braki gazu nie powinny przełączyć na benzynę. To nie sekwencja , nie masz tam czujnika ciśnienia gazu. Coraz bardziej wygląda to na problemy z elektryką - masą sterownika albo samym sterownikiem LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy nigdy nie przełączył się na benzynę (no chyba że przełącza się jak szarpie, ale chyba bym to zauważył w programie), tylko na postoju. Czytałem że mogą to być zakłócenia od cewki, lub sterownik traci info o obrotach silnika.

Nie wiem, może zanik zasilania też ma takie skutki, ale kiedyś jak zaśniedziały styki w gniazdach bezpieczników, to nie przełączał się na benzynę, tylko gasł, i wtedy robił to podczas jazdy. Teraz gniazda bezpieczników mam raczej porządne. Musiałbym go sprawdzić na kompie na wolnych obrotach, może się akurat przełączy na benzynę i zobaczę jakiś komunikat?

Kable przy cewce sprawdzałem, połączenia są oki.

edit:

Po kilku dniach obserwacji wiem na pewno, że na niebieskim przewodzie zasilającym elektrozawory napięcie nie zanika gdy silnik szarpie. Ale czy można wyciągnąć z tego wniosek, że masa i zasilanie (stałe i po stacyjce) centralki jest oki? Wydaje mi się że tak, ale pewny nie jestem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie ..? no może choć pewności nie ma. Ale problemu z masą nadal nie możesz wykluczyć. Wahania na masie rzędu 1V elektrozaworom czy całej elektronice nic złego nie zrobią ale już pomiary analogowe sygnału sondy będą totalnie do bani. Zresztą elektrozawory powinny być podłączone niezależnie od masy centralki. kabel masowy centralki nie może być podłączony do wspólnej śruby lub wspólnego kabla razem z elektrozaworami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.