surym Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 Cześć, Koledzy, czeka mnie wymiana napinacza paska wieloklinowego. Dobiegają z niego głośne chroboty a samo kółko "zmienia trajektorię". Pytanie - czy konieczny jest zakup i wymiana całego napinacza czy też można spróbować wymienić samo łożysko? Jeśli tak i ktoś zna parametry łożyska to proszę o info, zaopatrzę się w takie przed robotą. Jeśli trzeba wymienić cały napinacz, proszę o poradę jaki jest dobry i tani Jeśli ktoś z kolegów ma jakieś inne przeżycia związane z wymianą napinacza to będę wdzięczny za podzielenie się. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmitradj Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 prsz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 > wymienić samo łożysko? Można, a właściwie ROLKĘ, jest dostępna w hurtowniach motoryzacyjnych. Tu masz dane do zakupu: Rolka: D=76mm, S=22mm Łożysko rolki: 6203 LHA d/D=17mm/40mm zatopione w rolce, nie do wymiany... Rolka: nr opel GM=9157970 nr OEM=13 40 514. W moich stronach: Optimal: O-N1466S ok. 53 zł Kuran: K-50 ok. 44 zł. Caffaro 02-78 ok. 38 zł Ceny dla klienta "z ulicy", więc zaporowe, ze zniżką dla warsztatu wyjdzie ok. 20-25% mniej. Ja zanabyłem kiedyś Optimal-a (polski wytwór, ale w środku niestety łożysko "z dalekiego wschodu"), mniejsze zło, bo generalnie nie kupuję "wynalazków". Jeśli będziesz miał okazję, to kup: SKF, Febi, LUK-INA, to będzie dobry wybór... UWAGA: rolka jest przykręcona do napinacza śrubą z lewym gwintem!!!, nie każdy o tym wie, próbuje "siłom" odkręcić i urywa łeb śruby. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
surym Napisano 5 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 Cześć, Koledzy, dziękuję za porady, niestety skorzystałem akurat z tej jednej, która była błędna Wrzucam kilka obrazków dla potomności. Naprawa jest prosta jak drut i można się uwinąć w pół godziny. Najpierw trzeba zdemontować obudowę filtra powietrza dla łatwego dostępu. Dalej zdjęcie paska - napinacz luzuje się zakładając klucz na śrubę trzymającą rolkę i kręcąc zgodnie z zegarem. Ukazuje się nam taki obraz: Śruba mocująca rolkę ma PRAWY gwint jak pan buk przykazał. Przynajmniej w mojej konfiguracji to jest +wspomaganie -klima. Przyznam że męczyłem się przez pół godziny kręcąc w drugą stronę wg rady kolegi aż w końcu postanowiłem sprawdzić i puściło od razu. Jak się okazało po zdjęciu uszkodzonej rolki awaria polegała na wykruszeniu się kawałka kółka, łożysko było OK. O ile pamiętam zrobiłem na nim ok. 40 - 50 tys a całość była produkcji krajowej. No a podmianka niestety produkcji na oko chińsko - polskiej. Sklep nieopodal miał w cenie 45 zł a na markowe nie chciało mi się czekać. Następnym razem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 > Śruba mocująca rolkę ma PRAWY gwint A moja ma lewy, chodzi o śrubę na zdjęciu: Widocznie w AG jest inaczej. Przepraszam za zamieszanie. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzych00 Napisano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2012 > A moja ma lewy, chodzi o śrubę na zdjęciu: > Widocznie w AG jest inaczej. Przepraszam za zamieszanie. > Pozdr. Moja tez ma lewy gwint. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
surym Napisano 6 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2012 Mój napinacz wygląda zupełnie inaczej niż u Ciebie kolego (krótsze ramię), więc to pewnie stąd. Z tego co popatrzyłem po sklepach wynika że jest różnie w zależności od tego czy jest klima etc. - wtedy pasek kręci się na napinaczu wewnętrzną powierzchnią; bez klimy - zewnętrzną itd. W każdym razie zdaje się jest więcej czynników niż to na pierwszy rzut oka wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lecha Napisano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 Witam "Odkopuję" stary wątek - przepraszam. Czy TEN NAPINACZ paska alternatora będzie pasował do mojego silnika? wprawdzie jest w opisie aukcji ale dla pewności chciałem zapytać. Astra F z 1997 roku (sedan) silnik X14XE (16V) bez klimy i bez wspomagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Witam > "Odkopuję" stary wątek - przepraszam. > Czy TEN NAPINACZ paska alternatora będzie pasował do mojego silnika? wprawdzie jest w opisie > aukcji ale dla pewności chciałem zapytać. > Astra F z 1997 roku (sedan) silnik X14XE (16V) bez klimy i bez wspomagania. Ja mam taki w piwnicy - był w zestawie do wspomy (jak zakładałem do Corsy) i nie pasował bo jak się okazło był właśnie od 1.4 16V a nie od 1.4 8V. Możemy ubić interes - obejrzyj PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.