Skocz do zawartości

Seat Leon Cupra 2007r 2.0 TFSI


Alfi

Rekomendowane odpowiedzi

Sam silnik 2.0T jest bardzo dobry. Z tego co czytam opinie użytkowników to bardzo go chwalą.

Ale w tym aucie jest zrobiony na prawie 300 kuni. Nie jestem zwolennikiem kupowania dłubanych aut, jeśli nie widziałem na własne oczy kto dłubał i jak...

Inna sprawa, to to że ma takie dywaniki jakich bym do poloneza nie wsadził a co dopiero do takiego auta... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też mnie zaciekawiły dywaniki heh.

> Ciekawe jaka przeszłość autka, bo podoba się

jeden z moich ulubionych silnikow grupy vag, z tego co widze po DV-ce to ma tam turbinke K04 i w serii wyszlo to z mocą 240KM, takze na takim set-up'ie nie powinno byc problemu. O ile program robiony z głową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeden z moich ulubionych silnikow grupy vag, z tego co widze po DV-ce to ma tam turbinke K04 i w

> serii wyszlo to z mocą 240KM, takze na takim set-up'ie nie powinno byc problemu. O ile program

> robiony z głową.

Liczyłem że będą negatywne opinie zlosnik.gif czy to znaczy że trzeba jechać i obczaić auto? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Liczyłem że będą negatywne opinie czy to znaczy że trzeba jechać i obczaić auto?

Ja nie jestem z tych co lubią wróżyć ze zdjęć, wiem, że może choć nie zawsze wygodne to lepiej pojechać osobiście na oględziny i to najlepiej w towarzystwie osoby co coś się tam chociaż zna i choćby spojrzy na auto trzeźwoc pub2.gifspineyes.gif i bez nadmiernych emocji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Zainteresowało mnie to autko . Czy ktoś jest w stanie coś powiedzieć o nim? Jak wygląda sprawa z

> silnikiem, jakie najsłabsze pkt auta/mechaniki?

> Czy ktoś jest w stanie przekonać mnie że nie warto?

napewno udany silnik

reszta zalezy jak byl katowany

ale warto sie zainteresowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja nie jestem z tych co lubią wróżyć ze zdjęć, wiem, że może choć nie zawsze wygodne to lepiej

> pojechać osobiście na oględziny i to najlepiej w towarzystwie osoby co coś się tam chociaż zna

> i choćby spojrzy na auto trzeźwoc i bez nadmiernych emocji

Tu będzie problem, nie mam nikogo kto by mógł "prześwietlić" autko. Jedynie pozostaje ASO crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ten silnik jest bardzo paliwożerny?

> Ile realnie może palić przy normalnej jeździe?

> Rozrząd jest na łańcuchu?

moc nie bierze się z powietrza wink.gif ale przy spokojnej jeździe myśle, że idzie zrobić dobry wynik

rozrząd w tym silniku jest na pasku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez kilka lat obsługiwałem park prasowy seata, cupra nigdy nie była oszczędzana ale zawsze najlepiej znosiła wszystkie testu i najmniej się psuła, najcześciej zmienialiśmy opony, dwa razy przyjechała tylko na lawecie przez głupotę kierującego weszła na bardzo wysokie obroty i spadły dźwigienki zaworowe zawsze na 1 cylindrze, rwałovsię dekiel zakładało dźwigienki navmiejsce i znowu ogień, jak dla mnie kosa model ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak dobrze pamietam TFSI sie różni od TSI głównie tym ze TFSI ma bezpośredni wtrysk paliwa dół

> może i ten sam ale głowica juz zatem inna jest. Słabo jestem rozeznany w tym temacie, pisze to

> co pamietam

Faktycznie slabo jsts rozeznany zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściciel auta jest zarejestrowany na leonclub.pl, link do jego profilu.

Ja mam leona tfsi, tylko silnik słabszy - 200KM na turbinie k03. Cupra ma k04 jak już ktoś wcześniej wspomniał.

Na trasie najmniej mi spalił 7l, zazwyczaj 8-9l+. Miasto 10-13. Średnie spalanie na kompie 10,3l.

Występują problemy z popychaczem pompy paliwa, zaworem DV.

Ja tego nie doświadczyłem ale to nie są duże koszty.

Mi za to padły gumki od osłony silnika - groszowe sprawy.

Właśnie wyczytałem, że właściciel wymieniał świece, dv i popychacz więc masz to z głowy. Najlepiej prześledź jego wszystkie posty.

TSI jest na łańcuchu, turbo chłodzone cieczą, TFSI pasek, chłodzone olejem. 2.0TSI w leonie występowało w FR po lifcie (211KM) oraz w (chyba) Cupra R. Cupra = TFSI. Najlepiej się kierować kodem silnika bo sam się w tym gubię.

EDIT: Jest jeszcze jedna pierdoła o której zapomniałem a mianowicie odlatująca górna część korka wlewu oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cos mi swita ze 2.0 TSi i 2.0TFSI to nie te same silniki. Moze ktos cos dopowie?

to są ZUPEŁNIE inne silniki.

stary 2.0 tfsi to po prostu 'uturbione' 2.0 FSI, dość stara konstrukcja EA113 (jeśli dobrze pamiętam, to blok z wczesnych lat 90)

natomiast 2.0 TSI to zupełnie nowa konstrukcja EA888, nowy żeliwny blok, łańcuch, mniejsze sprężanie, można lać 95, i sporo innych zmian.

oba oczywiście mają bezpośredni wtrysk paliwa.

no i oczywiście biorąc pod uwagę burdel z nazewnictwem, jaki zrobiło Audi/VW/Skoda/Seat, przy ocenianiu, czy dany silnik jest ze starszej, czy nowszej generacji, trzeba po prostu sprawdzić kod silnika ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to są ZUPEŁNIE inne silniki.

> stary 2.0 tfsi to po prostu 'uturbione' 2.0 FSI, dość stara konstrukcja EA113 (jeśli dobrze

> pamiętam, to blok z wczesnych lat 90)

> natomiast 2.0 TSI to zupełnie nowa konstrukcja EA888, nowy żeliwny blok, łańcuch, mniejsze

> sprężanie, można lać 95, i sporo innych zmian.

> oba oczywiście mają bezpośredni wtrysk paliwa.

> no i oczywiście biorąc pod uwagę burdel z nazewnictwem, jaki zrobiło Audi/VW/Skoda/Seat, przy

> ocenianiu, czy dany silnik jest ze starszej, czy nowszej generacji, trzeba po prostu sprawdzić

> kod silnika

to moze prosciej

- sa stare TSI/TFSI na pasku czyli jak Yarek pisze uturbione FSI

- i sa nowe TSI/TFSI na łańcuchu

TSI - skoda/seat/vw

TFSI - audi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.