lukasz1t Napisano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2012 Witam Może ktoś ma jakiś sprytny patent jak zmontować tylny zacisk hamulca do Poloneza (lub ewentualnie 125p - w końcu to to samo )? Chodzi mi konkretnie o to jak ścisnąć te sprężyny talerzowe od tylnej strony zacisku aby móc włożyć blaszkę i dźwignię hamulca ręcznego (myślę, że ktoś kto to robił będzie wiedział co mam na myśli, jak nie to skombinuję rysunek)? Bo póki co nie mam na to pomysłu, a niewiele tam jest pola manewru... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2012 > Witam > Może ktoś ma jakiś sprytny patent jak zmontować tylny zacisk hamulca do Poloneza (lub ewentualnie > 125p - w końcu to to samo )? Chodzi mi konkretnie o to jak ścisnąć te sprężyny talerzowe od > tylnej strony zacisku aby móc włożyć blaszkę i dźwignię hamulca ręcznego (myślę, że ktoś kto > to robił będzie wiedział co mam na myśli, jak nie to skombinuję rysunek)? Bo póki co nie mam > na to pomysłu, a niewiele tam jest pola manewru... przez jeden otwór dźwigni wkładasz śrubokręt i dociskasz przez drugi wkładasz dźwigienkę. Blaszka ma być w wycięciu. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 27 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2012 > przez jeden otwór dźwigni wkładasz śrubokręt i dociskasz przez drugi wkładasz dźwigienkę. Blaszka > ma być w wycięciu. > Pozdr. Spoko, wypróbuję ten sposób Generalnie co jak ma być poskładane i co gdzie wchodzi to wiem , jedyny problem jest właśnie z wciśnięciem tego trzpienia, bo te sprężyny jednak mocne są, a miejsca do naciśnięcia niewiele Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2012 > Witam > Może ktoś ma jakiś sprytny patent jak zmontować tylny zacisk hamulca do Poloneza (lub ewentualnie > 125p - w końcu to to samo )? Chodzi mi konkretnie o to jak ścisnąć te sprężyny talerzowe od > tylnej strony zacisku aby móc włożyć blaszkę i dźwignię hamulca ręcznego (myślę, że ktoś kto > to robił będzie wiedział co mam na myśli, jak nie to skombinuję rysunek)? Bo póki co nie mam > na to pomysłu, a niewiele tam jest pola manewru... Mordęga Z godzinę się szarpałem z każdym zaciskiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
addy Napisano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 > przez jeden otwór dźwigni wkładasz śrubokręt i dociskasz przez drugi wkładasz dźwigienkę. Blaszka > ma być w wycięciu. > Pozdr. dokładnie coś w ten deseń u siebie robiłem... napociłem się przy tym i poleciało kilka brzydkich wyrazów ale udało się. Ehh te "patenty" polskich inżynierów.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 29 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2012 > dokładnie coś w ten deseń u siebie robiłem... > napociłem się przy tym i poleciało kilka brzydkich wyrazów ale udało się. > Ehh te "patenty" polskich inżynierów.. To nie jest patent polskich inżynierów To jest jednak włoska myśl techniczna Ja uważam, że to wcale nie jest złe rozwiązanie, rozebrałem swoje zaciski i byłem zdziwiony w jak dobrym stanie jest ten mechanizm, młodsze zaciski z mechanizmem wewnątrz (które parę lat temu rozbierałem - też włoskie ) wyglądały duuużo gorzej. Chociaż może o te w Polonezie ktoś dbał A że do ich łatwego złożenia przydałby się jakiś przyrząd (w FSO na pewno mieli) to już inna sprawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
addy Napisano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2012 > To nie jest patent polskich inżynierów To jest jednak włoska myśl techniczna a to w takim razie zwracam honor naszym polskim inżynierom chodziło mi głównie o sprawne złożenie tego w przydomowym garażu ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 1 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2012 Udało się złożyć zaciski Trochę było z tym zachodu, aczkolwiek przypadkiem wymyśliłem bardzo prosty patent na montaż tego wszystkiego bez większych problemów Zastanawia mnie tylko jedna rzecz: jak naciskam dźwignię hamulca ręcznego to tłoczek się wysuwa, ale jak puszczę to chowa się z powrotem. Pamiętam, że w zaciskach nowszego typu przy każdym naciśnięciu dźwigni tłoczek wysuwał się coraz bardziej, aż w końcu wypadał, tu czegoś takiego nie ma. Czyżbym źle coś poskładał, czy ten typ akurat tak ma? W książce Morawskiego jest napisane jedynie, że mechanizm w tłoczku ma się w jedną stronę obracać, a w drugą zakleszczać i wygląda, że to akurat działa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 1 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2012 wszystko jest w porządku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 1 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2012 > wszystko jest w porządku No to git Jeszcze tylko założyć do auta, zmienić klocki, pompę, serwo, zalać płynem, odpowietrzyć i powinno banglać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.