Mariusz Pieta Napisano 2 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 bylem tydzien w delegacji i tak sobie bumka stala. Wczoraj zorganizowalismy maly wyjazd. jakies 10km od domu po krotkim zatrzymaniu odpalam i wywala zolty blad: Active steering fault Oczywiscie active steering przestaje dzialac, ale moge jechac dalej. Jakies 20-30 km dalej czerwony blad: Low oil pressure (wydaje mi sie, ze o engine oil chodzilo) i nie moge jechac dalej. Zjezdzam na pobocze, macha w gore i sprawdzam czy olej jest Jest tylko co ostatnio. Odkrecam tez na chwile korek oleju wspomagania, troche sie odpowietrzyl. No to probuje odpalac - zadnych bledow. Jade dalej 20 km a pozniej powrot 50km i nic. Dzis do pracy tez OK. Martwic sie tym czy to chwilowe fanaberie? W sobote planuje trase 1700km i nie chce sobie wakacji popsuc. edit. zatopnialem: e61 530d 2004 218PS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 2 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 Latwiej bedzie jak napiszesz co za bmw i jaki silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz Pieta Napisano 2 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 > Latwiej bedzie jak napiszesz co za bmw i jaki silnik no w ferowrze walki umknelo mi 530d e61 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 2 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 to plad jest niskiego poziomu plyny hamulcowego/wspomagania. Dolej do miarki ile trzeba , pokrec kierownica w prawo i lewo i sprawdz ponownie, jak trzeba to dolej... Oczywiscie monitoruj co sie dzieje czy ubywa czy jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 2 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 > to plad jest niskiego poziomu plyny hamulcowego/wspomagania. > Dolej do miarki ile trzeba , pokrec kierownica w prawo i lewo i sprawdz ponownie, jak trzeba to > dolej... > Oczywiscie monitoruj co sie dzieje czy ubywa czy jest ok. Uklad wspomagania i hamulcow zalany jest tym samym plynem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz Pieta Napisano 2 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 > to plad jest niskiego poziomu plyny hamulcowego/wspomagania. > Dolej do miarki ile trzeba , pokrec kierownica w prawo i lewo i sprawdz ponownie, jak trzeba to > dolej... > Oczywiscie monitoruj co sie dzieje czy ubywa czy jest ok. a co ma plyn hamulcowy do oleju w ukladzie w wspomagania? no i ostatecznie co ma to do cisnienia oleju silnikowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 2 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 pasek sie sliznal ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjedruszak Napisano 2 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 > bylem tydzien w delegacji i tak sobie bumka stala. Pytanie ile lat ma akumulator i w jakim jest stanie. Moze byc tak ze niskie napiecie powoduje sfalszowanie odczytow z czujnikow co w konsekwencji prowadzi do wywalania roznego rodzaju blędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz Pieta Napisano 2 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 > pasek sie sliznal ? pasek od czego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz Pieta Napisano 2 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 > Pytanie ile lat ma akumulator i w jakim jest stanie. > Moze byc tak ze niskie napiecie powoduje sfalszowanie odczytow z czujnikow co w konsekwencji > prowadzi do wywalania roznego rodzaju blędów. hmmm, i po kilku km jazdy jak aku jest juz troche doladowane a prund jest dostarczany z alternatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 2 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 > Pytanie ile lat ma akumulator i w jakim jest stanie. > Moze byc tak ze niskie napiecie powoduje sfalszowanie odczytow z czujnikow co w konsekwencji > prowadzi do wywalania roznego rodzaju blędów. Ale to byloby zaraz po rozruchu a nie gdy auto przejechalo juz taki dystans. Jak dla mnie sprawdzilbym, moze komp zapisal jakies bledy. Byloby troche latwiej. Bo tak to faktycznie moze byc tylko jakas anomalia i fanaberia naszpikowanego elektronika auta jak i zapowiedz zblizajacej sie awarii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 2 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 > Uklad wspomagania i hamulcow zalany jest tym samym plynem? kurcze cos sie pomotalem wspomagania jest osobno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 2 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 > a co ma plyn hamulcowy do oleju w ukladzie w wspomagania? Active steering fault - moze byc spowodowane niskim stanem oleju lub ustawieniem sensora polozenia kierownicy... masz ok zawias oraz cisnienie w kolach ?? > no i ostatecznie co ma to do cisnienia oleju silnikowego? Nic , jakos nie moglem sie doczytac o co chodzi w pracy na szybciora czytalem i Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 2 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 tak jak koledzy pisza. slaby akumulator moze robic bledy, na angielskich forach czytalem o takich przypadkach.. moze sie postaraj naladowac i zobacz co bedzie dalej.. bo jak sam pisales stalo sie to po postoju samochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjedruszak Napisano 5 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2012 > tak jak koledzy pisza. slaby akumulator moze robic bledy, na angielskich forach czytalem o takich > przypadkach.. moze sie postaraj naladowac i zobacz co bedzie dalej.. bo jak sam pisales stalo > sie to po postoju samochodu. Porzadkowo warto jeszcze dopisac ze jesli skonczylo by sie na wymianie akumulatora na nowy to nalezy przeprowadzic jego rejestracje / adaptacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 6 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2012 > nalezy przeprowadzic jego rejestracje / adaptacje. Na czym to polega ? mierzy pojemnośc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjedruszak Napisano 6 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2012 > Na czym to polega ? mierzy pojemnośc ? Polega na podłączenie auta do komputera i rejestracja nowego akumulatora w odpowiednim module sterownika. Szczegolow technicznych nie znam ale podejrzewam ze chodzi wlasnie o kalibracje / zgranie nowego akumulatora z reszta elektroniki w aucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrunio Napisano 6 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2012 A dotyczy to E61, czy starszych modeli też, np. E39? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 6 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2012 > Porzadkowo warto jeszcze dopisac ze jesli skonczylo by sie na wymianie akumulatora na nowy to > nalezy przeprowadzic jego rejestracje / adaptacje. To chyba tylko w najnowszych modelach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 13 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 > To chyba tylko w najnowszych modelach... wydaje mi sie, ze w E39 tez, w E90, E60 na pewno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustuff Napisano 13 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 > wydaje mi sie, ze w E39 tez, nic z tych rzeczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 13 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 > nic z tych rzeczy Ja dalej nie czaje co by sie mialo z tym akumulatorem robic - skad komp ma wiedziec czy ma taki czy inny akumulator - musialby mierzyc pojemność, czyli miec uklad elektroniczny podobny do ladowarek elektronicznych, ale co w nim kodować ? EDIT: Doczytalem juz, ze faktycznie robi się cos takiego, aczkolwiek nie jest to konieczne (ale zalecane) przy wstawianiu takiego samego parametrami. Przy zmianie na inna pojemnosc trzeba koniecznie kodowac, Cuda panie cuda Musze dodac to do mojej oferty robótek disem Z ciekawości ile kosztuje takie kodowanie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 13 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 tyle co zakodowanie świateł do jazdy dziennej albo innych pierdół tego typu. Wiem, że mozna zmieniać pojemności akumulatora w pliku NCSem ale jest chyba tylko kilka z góry ustalonych przez BMW, u mnie chyba nie ma na przyklad 85Ah. Przy wymianie aku nawet na taki sam powinno się zarejestrować wymianę akumulatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz Pieta Napisano 20 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 po przejechaniu kilku kkm (>2) znowu zapalila sie lampa alladyna (kontrolka oleju).... akurat zatrzymywalem sie na jakims parkingu, po odpaleniu juz bylo znowu OK natomiast sprawdzilem stan oleju i tak jakby go przybylo i jakis taki dosyc rzadki sie wydaje... Po ostatniej dolewce mialem tak ze 2/3 stanu, przed wyjazdem (a po pierwszym zapaleniu sie kontrolki) juz bylo 100%, natomiast dzis juz bylo ponad 100% (ale auto nie stalo rowno, bylo pochylone do tylu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjedruszak Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 > po przejechaniu kilku kkm (akurat zatrzymywalem sie na jakims parkingu, po odpaleniu juz bylo znowu > OK > natomiast sprawdzilem stan oleju i tak jakby go przybylo i jakis taki dosyc rzadki sie wydaje... > Po ostatniej dolewce mialem tak ze 2/3 stanu, przed wyjazdem (a po pierwszym zapaleniu sie > kontrolki) juz bylo 100%, natomiast dzis juz bylo ponad 100% (ale auto nie stalo rowno, bylo > pochylone do tylu) Pewnie dolewa Ci ropy do oleju przy okazji wypalania DPF. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz Pieta Napisano 22 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2012 > Pewnie dolewa Ci ropy do oleju przy okazji wypalania DPF. A to standardowa procedura jest? To przez to moze sie brac to zbyt niskie cisnienie oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjedruszak Napisano 22 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2012 > A to standardowa procedura jest? > To przez to moze sie brac to zbyt niskie cisnienie oleju? Nie tyle standardowa procedura co skutek uboczny czestego wypalania filtra. Jezdzac glownie w miescie / na krotkich dystansach olej oczywiscie trzeba regularnie sprawdzac i podejmowac stosowne kroki gdy poziom przekroczy maksimum badz gdy bedzie zbyt rzadki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz Pieta Napisano 22 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2012 > Nie tyle standardowa procedura co skutek uboczny czestego wypalania filtra. Jezdzac glownie w > miescie / na krotkich dystansach olej oczywiscie trzeba regularnie sprawdzac i podejmowac > stosowne kroki gdy poziom przekroczy maksimum badz gdy bedzie zbyt rzadki. Jakie kroki? Wymiana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 24 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 > Jakie kroki? Wymiana? u mnie po wymienie oleju na świeży zawsze zostawiałem stan ok 1/2 na bagnecie. Po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów stan oleju na bagnecie wzrastał ponad max. Wtedy wymieniałem olej na nowy. Miałem 3 takie wymiany, każdą co ok 4 kkm. Mialem dość tego problemu, wywaliłem ten kretyński DPF w cholere i jest świety spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.