Skocz do zawartości

Dziwne syczenie


manic

Rekomendowane odpowiedzi

Pojawiło się u mnie dziwne syczenie, ewidentnie związane z pracą turbiny. Syczenie pojawia się w momencie gdy mam między 2000-3000 obr i wciskam sprzęgło lub nagle odpuszczę gaz.

Sprawdziłem rury, dokręciłem opaskę na pierwszej kształtce między turbo a metalową rurą nad lewą osłoną silnika bo tam się eweidentnie pociło i było mokro, natomiast nic to nie dało. Co oznacza ten odgłos, czyżby turbo mówiło pa pa? Poza tym syczeniem nie zauważyłem innych dolegliwości. Moc jest przyśpiesz ładnie i raczej nie kopci.

Poszukałem w archiwum i znalazłem to KLIK Mam bardzo podobne objawy. Syczenie wydaje mi się, że pochodzi z lewej strony. Rurkę nad nadkolem sprawdzałem - wydaje się być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pojawiło się u mnie dziwne syczenie, ewidentnie związane z pracą turbiny. Syczenie pojawia się w

> momencie gdy mam między 2000-3000 obr i wciskam sprzęgło lub nagle odpuszczę gaz.

> Sprawdziłem rury, dokręciłem opaskę na pierwszej kształtce między turbo a metalową rurą nad lewą

> osłoną silnika bo tam się eweidentnie pociło i było mokro, natomiast nic to nie dało. Co

> oznacza ten odgłos, czyżby turbo mówiło pa pa? Poza tym syczeniem nie zauważyłem innych

> dolegliwości. Moc jest przyśpiesz ładnie i raczej nie kopci.

> Poszukałem w archiwum i znalazłem to KLIK Mam bardzo podobne objawy. Syczenie wydaje mi się, że

> pochodzi z lewej strony. Rurkę nad nadkolem sprawdzałem - wydaje się być ok.

jak osiągi auta? spalanie nie podskoczyło? jak sprawdzałeś rurkę od IC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak osiągi auta? spalanie nie podskoczyło? jak sprawdzałeś rurkę od IC?

Osiągi wg mnie ok, ładnie przyśpiesza, nie zauważyłem spadku mocy. Spalanie może ostatnio nieco wyższe ale w normie (miasto 7l), tłumaczę sobie zaślepieniem egr.

Rurki do IC i powrotu z IC sprawdzone w następujący sposób. W miarę możliwości wyczyszczone bo były delikatnie zapocone. Wymienione opaski na nowe. Teraz obserwuję czy zacznie się pocić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Osiągi wg mnie ok, ładnie przyśpiesza, nie zauważyłem spadku mocy. Spalanie może ostatnio nieco

> wyższe ale w normie (miasto 7l), tłumaczę sobie zaślepieniem egr.

> Rurki do IC i powrotu z IC sprawdzone w następujący sposób. W miarę możliwości wyczyszczone bo były

> delikatnie zapocone. Wymienione opaski na nowe. Teraz obserwuję czy zacznie się pocić.

najlepszą metodą na testowanie byłoby wsadzenie całej rury do wody i dmuchanie sprężarką ... grinser006.gif

jako że raczej nie ma do tego warunków - mydlisz porządnie całą rurę i patrzysz, gdzie się robią banieczki ...

objawy najbardziej pasują do dziurki w IC, dlatego porządnie ją sprawdź, zanim zaczniesz się skłaniać do tego, że to turbo mówi papa... tym bardziej że objawy pojawiają się w momencie, kiedy turbo zaczyna porządnie pracować ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w sobotę byłem w ASO na sprawdzeniu szczelności bo mi syczy jak turbo zaczyna działać ale poza lekko luźną opaską nic nie znaleźli :/ Mam lekko obtarty wąż od IC ale ponoć tam nic nie syczy i nie mogli zlokalizować. Mówili tylko, że na pewno gdzieś z dołu słychać.

Macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz się wszystkiemu przyjrzałem. Zdjąłem nadkole. Rozpiąłem węże "do" i "z" IC oraz przy turbinie. Wyczyściłem, założyłem nowe opaski. Wyraźnie syczenie zmalało. Na róże między turbo a IC są otarcia wynikające z "problemu nadkola" ale dziury nie ma. Na razie syczenie wyraźnie się zmniejszyło. Będę obserwował czy rury od IC się pocą i dalej będę walczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze raz się wszystkiemu przyjrzałem. Zdjąłem nadkole. Rozpiąłem węże "do" i "z" IC oraz przy

> turbinie. Wyczyściłem, założyłem nowe opaski. Wyraźnie syczenie zmalało. Na róże między turbo

> a IC są otarcia wynikające z "problemu nadkola" ale dziury nie ma. Na razie syczenie wyraźnie

> się zmniejszyło. Będę obserwował czy rury od IC się pocą i dalej będę walczył.

skoro się zmniejszyło, to drążyłbym temat dalej. pamiętaj, że turbo generuje spore ciśnienie i przy niższych wartościach problem może się nie ujawniać.

oglądałeś uważnie końcówki rur, wejście/wyjście IC? może jest tam jakieś drobne uszkodzenie, wgniecenie, które powoduje nieszczelność. teraz ruszyłeś rury, założyłeś na pewno minimalnie inaczej niż były i stąd różnica? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.