manic Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Pojawiło się u mnie dziwne syczenie, ewidentnie związane z pracą turbiny. Syczenie pojawia się w momencie gdy mam między 2000-3000 obr i wciskam sprzęgło lub nagle odpuszczę gaz. Sprawdziłem rury, dokręciłem opaskę na pierwszej kształtce między turbo a metalową rurą nad lewą osłoną silnika bo tam się eweidentnie pociło i było mokro, natomiast nic to nie dało. Co oznacza ten odgłos, czyżby turbo mówiło pa pa? Poza tym syczeniem nie zauważyłem innych dolegliwości. Moc jest przyśpiesz ładnie i raczej nie kopci. Poszukałem w archiwum i znalazłem to KLIK Mam bardzo podobne objawy. Syczenie wydaje mi się, że pochodzi z lewej strony. Rurkę nad nadkolem sprawdzałem - wydaje się być ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 a to nie przypadkiem overboost upuszcza cisnienie? (nie wiem, strzelam, bo chybe tez cos takiego mam) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudy607 Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 > Pojawiło się u mnie dziwne syczenie, ewidentnie związane z pracą turbiny. Syczenie pojawia się w > momencie gdy mam między 2000-3000 obr i wciskam sprzęgło lub nagle odpuszczę gaz. > Sprawdziłem rury, dokręciłem opaskę na pierwszej kształtce między turbo a metalową rurą nad lewą > osłoną silnika bo tam się eweidentnie pociło i było mokro, natomiast nic to nie dało. Co > oznacza ten odgłos, czyżby turbo mówiło pa pa? Poza tym syczeniem nie zauważyłem innych > dolegliwości. Moc jest przyśpiesz ładnie i raczej nie kopci. > Poszukałem w archiwum i znalazłem to KLIK Mam bardzo podobne objawy. Syczenie wydaje mi się, że > pochodzi z lewej strony. Rurkę nad nadkolem sprawdzałem - wydaje się być ok. jak osiągi auta? spalanie nie podskoczyło? jak sprawdzałeś rurkę od IC? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 21 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 > jak osiągi auta? spalanie nie podskoczyło? jak sprawdzałeś rurkę od IC? Osiągi wg mnie ok, ładnie przyśpiesza, nie zauważyłem spadku mocy. Spalanie może ostatnio nieco wyższe ale w normie (miasto 7l), tłumaczę sobie zaślepieniem egr. Rurki do IC i powrotu z IC sprawdzone w następujący sposób. W miarę możliwości wyczyszczone bo były delikatnie zapocone. Wymienione opaski na nowe. Teraz obserwuję czy zacznie się pocić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudy607 Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 > Osiągi wg mnie ok, ładnie przyśpiesza, nie zauważyłem spadku mocy. Spalanie może ostatnio nieco > wyższe ale w normie (miasto 7l), tłumaczę sobie zaślepieniem egr. > Rurki do IC i powrotu z IC sprawdzone w następujący sposób. W miarę możliwości wyczyszczone bo były > delikatnie zapocone. Wymienione opaski na nowe. Teraz obserwuję czy zacznie się pocić. najlepszą metodą na testowanie byłoby wsadzenie całej rury do wody i dmuchanie sprężarką ... jako że raczej nie ma do tego warunków - mydlisz porządnie całą rurę i patrzysz, gdzie się robią banieczki ... objawy najbardziej pasują do dziurki w IC, dlatego porządnie ją sprawdź, zanim zaczniesz się skłaniać do tego, że to turbo mówi papa... tym bardziej że objawy pojawiają się w momencie, kiedy turbo zaczyna porządnie pracować ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Ja w sobotę byłem w ASO na sprawdzeniu szczelności bo mi syczy jak turbo zaczyna działać ale poza lekko luźną opaską nic nie znaleźli :/ Mam lekko obtarty wąż od IC ale ponoć tam nic nie syczy i nie mogli zlokalizować. Mówili tylko, że na pewno gdzieś z dołu słychać. Macie jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 23 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Jeszcze raz się wszystkiemu przyjrzałem. Zdjąłem nadkole. Rozpiąłem węże "do" i "z" IC oraz przy turbinie. Wyczyściłem, założyłem nowe opaski. Wyraźnie syczenie zmalało. Na róże między turbo a IC są otarcia wynikające z "problemu nadkola" ale dziury nie ma. Na razie syczenie wyraźnie się zmniejszyło. Będę obserwował czy rury od IC się pocą i dalej będę walczył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 24 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 mnie na dniach czeka to samo, a jak to nie pomoże to trzeba będzie zakupić zestaw naprawczy do turbiny i jazda z tematem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudy607 Napisano 24 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 > Jeszcze raz się wszystkiemu przyjrzałem. Zdjąłem nadkole. Rozpiąłem węże "do" i "z" IC oraz przy > turbinie. Wyczyściłem, założyłem nowe opaski. Wyraźnie syczenie zmalało. Na róże między turbo > a IC są otarcia wynikające z "problemu nadkola" ale dziury nie ma. Na razie syczenie wyraźnie > się zmniejszyło. Będę obserwował czy rury od IC się pocą i dalej będę walczył. skoro się zmniejszyło, to drążyłbym temat dalej. pamiętaj, że turbo generuje spore ciśnienie i przy niższych wartościach problem może się nie ujawniać. oglądałeś uważnie końcówki rur, wejście/wyjście IC? może jest tam jakieś drobne uszkodzenie, wgniecenie, które powoduje nieszczelność. teraz ruszyłeś rury, założyłeś na pewno minimalnie inaczej niż były i stąd różnica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 1 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2012 Problem rozwiązany. Okazało się, że powstała dziura na rurze między klapą gaszącą a IC w wyniku tarcia o przewód masowy idący do skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.