Skocz do zawartości

[Rozwiązany] Padł moduł zapłonowy 1.4 12V?


waho

Rekomendowane odpowiedzi

Objawy:

Z rana po przejechaniu 3km zaczęły się strzały w kolektor na gazie, po południu zaczął przerywać i szarpać na benzynie i gazie, na ułamek sek zapalała się marchewka.

Po moim grzebaniu przy cewce na odpalonym silniku na moich oczach znikła iskra z cylindra nr3, po tym zabiegu zaczął chodzić na 3 cylindry i przestał strzelać hehe.gif

Zasilanie cewki (pin 2 + masa) w normie.

Opór na gnieździe między 1/2 i 1/3 kolejno 1,7 i 2,5 Ohm - czyli wg troubleshoter za dużo.

Opór między sekcjami 16,6 kOhm - czyli wg troubleshoter za dużo.

Cewka do wymiany czy przyczyna gdzie indziej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierzyłem jeszcze raz bo pierwotne źle zmierzyłem.

Więc pierwotne to 1,7Ohm, wtórne tez jest równe i przed chwilą było 15,5kOhm

Wsadziłem stary kabel na 3-ciego cyl i iskry nadal brak, z rury śmierdzi nieprzepaloną benzyną lub gazem.

Nie mogę znaleźć jakieś starej świecy teraz żeby sprawdzić, popatrzę jutro jeszcze.

Haynes nie podaje wartości rezystancji frown.gif

Edyta:

Czy do testów, aby wykluczyć uszkodzoną wkręconą świecę mogę zamienić kable na cewce 3/2?

Bo z tego co mi się wydaję to sygnał do pierwotnego będzie dochodził jednocześnie na dwie świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany, a co lepsze udało się zlikwidować przy okazji jeszcze dwa inne problemy :D

1. Cewka wymieniona dla potomności info, że pasuje od poloneza z wytryskiem Boscha - koszt 120zł

- Stara cewka ma pękniętą obudowę i domyślam się że przez pęknięcie ucieka iskra.

- Parametry cewki oryginalnej na uzwojeniu pierwotnym 1,5-1,7Ohm, uzwojenie wtórne 13,5-16,6kOhm zależy chyba od temp

- Parametry cewki od polozena: Pierwotne 1,5-1,6Ohm, wtórne 10,2-14,2kOhm. BTW. Wszystkie manuale dotyczące tej cewki podają, że opór uzwojenia pierwotnego powinien wynosić ~0,5Ohm.

2. Wymiana cewki poskutkowała tym, że po dwóch latach w końcu mi przestało telepać silnikiem przy 90km/h - nikt nie wiedział co to może być smile.gif

3. Zlikwidowałem delikatny wyciek paliwa z przewodu powrotnego paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.gif> Problem rozwiązany, a co lepsze udało się zlikwidować przy okazji jeszcze dwa inne problemy :D

> 1. Cewka wymieniona dla potomności info, że pasuje od poloneza z wytryskiem Boscha - koszt 120zł

> - Stara cewka ma pękniętą obudowę i domyślam się że przez pęknięcie ucieka iskra.

> - Parametry cewki oryginalnej na uzwojeniu pierwotnym 1,5-1,7Ohm, uzwojenie wtórne 13,5-16,6kOhm

> zależy chyba od temp

> - Parametry cewki od polozena: Pierwotne 1,5-1,6Ohm, wtórne 10,2-14,2kOhm. BTW. Wszystkie manuale

> dotyczące tej cewki podają, że opór uzwojenia pierwotnego powinien wynosić ~0,5Ohm.

> 2. Wymiana cewki poskutkowała tym, że po dwóch latach w końcu mi przestało telepać silnikiem przy

> 90km/h - nikt nie wiedział co to może być

> 3. Zlikwidowałem delikatny wyciek paliwa z przewodu powrotnego paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3. Zlikwidowałem delikatny wyciek paliwa z przewodu powrotnego paliwa.

Gdzie ten wyciek ??

Bo u mnie przy hamowaniu capi paliwem

Podejrzewam że jakąś złaczke rozwalili przy montażu nowego zaworu do LPG

Ale warto każda sugestię sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.