waho Napisano 29 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2012 Objawy: Z rana po przejechaniu 3km zaczęły się strzały w kolektor na gazie, po południu zaczął przerywać i szarpać na benzynie i gazie, na ułamek sek zapalała się marchewka. Po moim grzebaniu przy cewce na odpalonym silniku na moich oczach znikła iskra z cylindra nr3, po tym zabiegu zaczął chodzić na 3 cylindry i przestał strzelać Zasilanie cewki (pin 2 + masa) w normie. Opór na gnieździe między 1/2 i 1/3 kolejno 1,7 i 2,5 Ohm - czyli wg troubleshoter za dużo. Opór między sekcjami 16,6 kOhm - czyli wg troubleshoter za dużo. Cewka do wymiany czy przyczyna gdzie indziej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 29 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2012 Porównaj te wyniki jednak z angielskimi manualami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 29 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2012 Pomierzyłem jeszcze raz bo pierwotne źle zmierzyłem. Więc pierwotne to 1,7Ohm, wtórne tez jest równe i przed chwilą było 15,5kOhm Wsadziłem stary kabel na 3-ciego cyl i iskry nadal brak, z rury śmierdzi nieprzepaloną benzyną lub gazem. Nie mogę znaleźć jakieś starej świecy teraz żeby sprawdzić, popatrzę jutro jeszcze. Haynes nie podaje wartości rezystancji Edyta: Czy do testów, aby wykluczyć uszkodzoną wkręconą świecę mogę zamienić kable na cewce 3/2? Bo z tego co mi się wydaję to sygnał do pierwotnego będzie dochodził jednocześnie na dwie świece. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drabinek Napisano 30 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 > Cewka do wymiany czy przyczyna gdzie indziej? Cewka, cewka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 30 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 Problem rozwiązany, a co lepsze udało się zlikwidować przy okazji jeszcze dwa inne problemy :D 1. Cewka wymieniona dla potomności info, że pasuje od poloneza z wytryskiem Boscha - koszt 120zł - Stara cewka ma pękniętą obudowę i domyślam się że przez pęknięcie ucieka iskra. - Parametry cewki oryginalnej na uzwojeniu pierwotnym 1,5-1,7Ohm, uzwojenie wtórne 13,5-16,6kOhm zależy chyba od temp - Parametry cewki od polozena: Pierwotne 1,5-1,6Ohm, wtórne 10,2-14,2kOhm. BTW. Wszystkie manuale dotyczące tej cewki podają, że opór uzwojenia pierwotnego powinien wynosić ~0,5Ohm. 2. Wymiana cewki poskutkowała tym, że po dwóch latach w końcu mi przestało telepać silnikiem przy 90km/h - nikt nie wiedział co to może być 3. Zlikwidowałem delikatny wyciek paliwa z przewodu powrotnego paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazuuur Napisano 30 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 > Problem rozwiązany, a co lepsze udało się zlikwidować przy okazji jeszcze dwa inne problemy :D > 1. Cewka wymieniona dla potomności info, że pasuje od poloneza z wytryskiem Boscha - koszt 120zł > - Stara cewka ma pękniętą obudowę i domyślam się że przez pęknięcie ucieka iskra. > - Parametry cewki oryginalnej na uzwojeniu pierwotnym 1,5-1,7Ohm, uzwojenie wtórne 13,5-16,6kOhm > zależy chyba od temp > - Parametry cewki od polozena: Pierwotne 1,5-1,6Ohm, wtórne 10,2-14,2kOhm. BTW. Wszystkie manuale > dotyczące tej cewki podają, że opór uzwojenia pierwotnego powinien wynosić ~0,5Ohm. > 2. Wymiana cewki poskutkowała tym, że po dwóch latach w końcu mi przestało telepać silnikiem przy > 90km/h - nikt nie wiedział co to może być > 3. Zlikwidowałem delikatny wyciek paliwa z przewodu powrotnego paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drabinek Napisano 30 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 > 3. Zlikwidowałem delikatny wyciek paliwa z przewodu powrotnego paliwa. Gdzie ten wyciek ?? Bo u mnie przy hamowaniu capi paliwem Podejrzewam że jakąś złaczke rozwalili przy montażu nowego zaworu do LPG Ale warto każda sugestię sprawdzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 30 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 > Gdzie ten wyciek ?? Przy zespole przepustnicy, opaska się poluzowała którą sam rok temu zakładałem jak zmieniałem cały zespół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.