Kylo Napisano 4 Września 2012 Udostępnij Napisano 4 Września 2012 Cześć, długo się nie cieszyłem 'szczelnym' maluszkiem - zaczął znaczyć teren Jak w temacie - olej kapie z małego otworka koło kondensatora w aparacie zapłonowym. Macie jakieś pomysły jak to naprawić? Na forach 'maluchowych' znalazłem podobne tematy ale bez konkretnych rozwiązań Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JustRalf Napisano 4 Września 2012 Udostępnij Napisano 4 Września 2012 > Cześć, > długo się nie cieszyłem 'szczelnym' maluszkiem - zaczął znaczyć teren > Jak w temacie - olej kapie z małego otworka koło kondensatora w aparacie zapłonowym. > Macie jakieś pomysły jak to naprawić? Na forach 'maluchowych' znalazłem podobne tematy ale bez > konkretnych rozwiązań > Dzięki Mój też na początku w ogóle nie kapał i byłem z tego bardzo dumny Tzn zostawiał jedną kropkę (średnica +/- 2cm) na tydzień Teraz po każdej nocy leży pod nim plama +/- 5cm Kapie głównie ze skrzyni, ale zdarzy się też z silnika. W każdym razie żeby to naprawić, to i tak konieczne jest rozmontowanie silnika od skrzyni i mechanior powiedział, żebym się zastanowił czy nie będzie bardziej opłacalne dolać raz na jakiś czas oleju Tak więc nastąpiła zmiana podejścia do sprawy i zmiana sposobu myślenia na: "Maluch nie kapie, on znaczy teren" oraz "Jak Maluch nie kapie... znaczy, że się olej skończył" BTW: Ostatnio zacząłem obserwować wycieki na osiedlu i w garażach i doszedłem do wniosku, że przy innych autach Maluch i tak MAŁO brudzi A że parkuję w zasadzie tylko w garażu, to i sam te wycieki na bieżąco sprzątam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 4 Września 2012 Udostępnij Napisano 4 Września 2012 > Cześć, > długo się nie cieszyłem 'szczelnym' maluszkiem - zaczął znaczyć teren > Jak w temacie - olej kapie z małego otworka koło kondensatora w aparacie zapłonowym. > Macie jakieś pomysły jak to naprawić? Na forach 'maluchowych' znalazłem podobne tematy ale bez > konkretnych rozwiązań > Dzięki Jesli masz wszystkie srubki w paracie zaplopnowym, to nie ma wolnego otworu. Inaczej mowiac, jesli mas zjakis wolny otwor, to znaczy, ze nei masz wszystkich sru mocujacych platynki i konndensator. W sumie powienno byc ich 3, o ile mnie pamiec nie myli jak rozkladalem aparat JRa. Poza tym w aparacie powinien byc kawalek filcuu nasaczony olejem, ktory smaruje oske aparatu z - nazwijmy to krzywka - po ktorej pracuja platynli, wiec jakas ilosc oleju w aparacie musi byc. Kolejna sprawa to pytanie czy masz drozna odme czyli odpowietrzenei skrzyni korbowej. Bo jesli masz tam korek, bagnet siedzi mocno na swoim miejscu to moze olej uchodzic aparatem... Wydaje mi sie to mocno naciagana teoria, bo nei wiem jak olej mialby dostac sie z silnika do wnetrza aparatu (czy jest jakis otwor pod kolnierzem aparatu?). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 4 Września 2012 Udostępnij Napisano 4 Września 2012 > Jesli masz wszystkie srubki w paracie zaplopnowym, to nie ma wolnego otworu. Inaczej mowiac, jesli > mas zjakis wolny otwor, to znaczy, ze nei masz wszystkich sru mocujacych platynki i > konndensator. W sumie powienno byc ich 3, o ile mnie pamiec nie myli jak rozkladalem aparat > JRa. Poza tym w aparacie powinien byc kawalek filcuu nasaczony olejem, ktory smaruje oske > aparatu z - nazwijmy to krzywka - po ktorej pracuja platynli, wiec jakas ilosc oleju w > aparacie musi byc. > Kolejna sprawa to pytanie czy masz drozna odme czyli odpowietrzenei skrzyni korbowej. Bo jesli masz > tam korek, bagnet siedzi mocno na swoim miejscu to moze olej uchodzic aparatem... Wydaje mi > sie to mocno naciagana teoria, bo nei wiem jak olej mialby dostac sie z silnika do wnetrza > aparatu (czy jest jakis otwor pod kolnierzem aparatu?). A to nie o ten otwór chodzi? On tam chyba celowo był? Zdjęcie zapożyczone z tablicy.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 4 Września 2012 Udostępnij Napisano 4 Września 2012 > A to nie o ten otwór chodzi? On tam chyba celowo był? > Zdjęcie zapożyczone z tablicy.pl A to niech Kylo napisze w takim razie ktoredy mu ten olej leci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 4 Września 2012 Udostępnij Napisano 4 Września 2012 > A to niech Kylo napisze w takim razie ktoredy mu ten olej leci. Jeśli to ten, to chyba olej przedostaje się przez uszczelnienie wałka aparatu zapłonowego? Ale podobno całkiem suche aparaty krócej żyją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kylo Napisano 4 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2012 Potwierdzam, to dziurka ze zdjęcia Pod nią mam olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kylo Napisano 4 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2012 Odma jest raczej drożna - wąż mam przezroczysty i jest trochę już przybrudzony więc myślę, że jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 4 Września 2012 Udostępnij Napisano 4 Września 2012 > Potwierdzam, to dziurka ze zdjęcia > Pod nią mam olej. Popatrz na zalaczone wczesniej zdjecie aparatu i podpowiedz, ktoredy olej moze przedostac sie do wnetrza aparatu zaplonowego. Jedyna mozliwosc t6o oska walka, ale jakos trudno mi w to uweirzyc. Bardziej realne wedlug mnie jest uszkdozenie uszczelki aparatu, ktora znajduje sie miedzy blokiem a pierscieniem, ktorym olej wydostaje sie na zewnatrz. Jako, ze miejsce jest bezposrednio pod tym otworkiem, moze sprawiac wrazenie ze olej wydostaje sie w lasnie z niego. Pomijam oczywiscie kwestie, ze ktos przelaj mocno filc olejem, ktory smaruje walek, zas ten otworek jest wlasnie po to, aby nadmiar substancji wyszedl na zewnatrz aparatu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 5 Września 2012 Udostępnij Napisano 5 Września 2012 > Popatrz na zalaczone wczesniej zdjecie aparatu i podpowiedz, ktoredy olej moze przedostac sie do > wnetrza aparatu zaplonowego. Jedyna mozliwosc t6o oska walka, ale jakos trudno mi w to > uweirzyc. Wiara czyni cuda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kylo Napisano 5 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2012 Jak wiadomo aparat jest po prawej stronie silnika i otworek będzie wyżej od czerwonego punktu na rys. (czerwony to olej). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 5 Września 2012 Udostępnij Napisano 5 Września 2012 > Jak wiadomo aparat jest po prawej stronie silnika i otworek będzie wyżej od czerwonego punktu na > rys. (czerwony to olej). Ale jaki otworek? Znaczy że w tym aparacie który mas, jest taki zaznaczony na czerwono otworek? Więc nie jest to fabryczne rozwiązanie. A olej w okolicy aparatu może iść albo przez ośkę, albo przez jego umocowanie w skrzyni korbowej...albo spod osłon popychaczy np. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kylo Napisano 6 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2012 Na czerwono oznaczyłem kropelkę oleju Bok silnika jest czysty więc musi to być nieszczelność ośki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.