Skocz do zawartości

[P11]Witam i od razu pytam


MaserTi

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem się przywitać na początku jako nowy użytkownik Nissana Primery P11 2.0 Pb 130 koni.

A teraz pytam.

Jak powinno wyglądać spalanie tego silnika w cyklu miejskim?

U mnie oscyluje w granicy 12 litrów. Wymienione po zakupie:

-świece

-kable

-filtr powietrza (poprzedni właściciel zamontował stożek więc zmienilem znowu na normalny)

Jazda bardzo spokojna z zachowaniem zasad ecodrivingu palacz.gif.

Na trasie jest akurat elegancko. Koło 7 litrów wychodzi a czasami nawet mniej ok.gif. Silnik jeździ na syntetyku, oleju nie bierze, nie dławi się, przyśpiesza itp. Żadnych dziwnych objawów nie zauważyłem. Czyżbym musiał się nauczyć jeździć tym autkiem? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chciałem się przywitać na początku jako nowy użytkownik Nissana Primery P11 2.0 Pb 130 koni.

> A teraz pytam.

> Jak powinno wyglądać spalanie tego silnika w cyklu miejskim?

> U mnie oscyluje w granicy 12 litrów. Wymienione po zakupie:

> -świece

> -kable

> -filtr powietrza (poprzedni właściciel zamontował stożek więc zmienilem znowu na normalny)

> Jazda bardzo spokojna z zachowaniem zasad ecodrivingu .

> Na trasie jest akurat elegancko. Koło 7 litrów wychodzi a czasami nawet mniej . Silnik jeździ na

> syntetyku, oleju nie bierze, nie dławi się, przyśpiesza itp. Żadnych dziwnych objawów nie

> zauważyłem. Czyżbym musiał się nauczyć jeździć tym autkiem?

W trasie spalal okolo 7,5 ltr z tego co pamietam...

W miescie 10+, ale sporo tutaj zalezy od warunkow w jakich sie jezdzi.

IMHO 12 to sporo, jezeli nie stoisz w permanentnym korku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zuzycie zalezy od sposobu jazdy, długości odcinków, temp silnika, ilości osób na pokladzie i wagi zbędnych gratów w bagazniku.

Myslę że możesz osiagnąć 11 litrów przy jeździe miejskiej i w miarę dynamicznej. Nie uzywaj V biegu ponizej 100km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zuzycie zalezy od sposobu jazdy, długości odcinków, temp silnika, ilości osób na pokladzie i wagi

> zbędnych gratów w bagazniku.

> Myslę że możesz osiagnąć 11 litrów przy jeździe miejskiej i w miarę dynamicznej. Nie uzywaj V biegu

> ponizej 100km/h.

tryb jazdy emerycki, odcinki po 3-5km silnik rozgrzany, ilość osób na pokładzie - 2. W bagażniku płyn do spryskiwaczy i koło zapasowe.

Dlaczego 5 biegu nie używać poniżej 100?

Na nissanklub.pl sugerują, że być może przepływomierz. Co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tryb jazdy emerycki, odcinki po 3-5km silnik rozgrzany, ilość osób na pokładzie - 2. W bagażniku

> płyn do spryskiwaczy i koło zapasowe.

> Dlaczego 5 biegu nie używać poniżej 100?

> Na nissanklub.pl sugerują, że być może przepływomierz. Co Wy na to?

w jakim sensie silnik rozgrzany?

mialem z silnikiem 1,8 i po 4 km silnik na pewno nie byl jeszcze rozgrzany.palila w miescie od 11 w lecie do 12 w zimie.w trasie bez problemu mozna bylo zejsc do 6,5 litra,autostrady to 7,5-8.srednia z calej eksploatacji wyszla 8,7l/100km w/g dystybutora[50/50 miasto-trasa].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w jakim sensie silnik rozgrzany?

> mialem z silnikiem 1,8 i po 4 km silnik na pewno nie byl jeszcze rozgrzany.palila od 11 w lecie do

> 12 w zimie.w trasie bez problemu mozna bylo zejsc do 6,5 litra,autostrady to 7,5-8.srednia z

> calej eksploatacji wyszla 8,7l/100km w/g dystybutora[50/50 miasto-trasa].

wskazówka temperatury płynu już dawno jest na swoim miejscu ok.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, przy najbliższej okazji sprawdzę

Witam, Przepływomierz był zabrudzony więc go przeczyściłem. (delikatnie pędzelkiem)

Spalanie zobaczymy jak wyjeżdżę bak paliwa.

Mam kolejny problem. Mianowicie wieszają mi się obroty jak na załączonym filmie oraz co jakiś czas wolne obroty wynoszą 1200 zamiast 700-800. W czym może być problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przygladne sie dzisiaj. Gdyby to nie byla linka to co? Czyscic przepustnice, zawor wolnych obrotow

> i uczyc go wolnych obrotow?

poruszaj linką na pracujacym silniku. Primera jest odporna na zawory, przepustnice, czujniki itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tutaj idealnie widac trzymanie obrotow i fakt (nie wiem czy wazny), ze po wlaczeniu swiatel obroty

> jeszcze bardziej wzrastaja...

> Widaw--> linke sprawdzalem i okazalo sie, ze to nie to...

O wczoraj przez cały dzień obroty były na normalnym poziomie 750-800 confused.gif Nie mam pojęcia dlaczego czasami jest ok a czasami obroty są na poziomie 1200... Czyżby trzeba było go nauczyć wolnych obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz spróbować. Odłącz aku na minutke, dwie

podłącz i nie dotykając zadnych pedałów (w tym gazu), włączników i innych gadżetów, uruchom silnik. Pozwól mu pracować do czasu włączenia wentylatora chłodnicy. Gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O wczoraj przez cały dzień obroty były na normalnym poziomie 750-800 Nie mam pojęcia dlaczego

> czasami jest ok a czasami obroty są na poziomie 1200... Czyżby trzeba było go nauczyć wolnych

> obrotów?

dokładnie skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taka cena ? ok. poszukam

Więc obroty się uspokoiły. Ładnie trzymają poziom 750-800 obr/min. Tylko na zimnym przytrzymuje ale na razie nie będę nic z tym robił.

Jeśli chodzi o spalanie: Na 50 litrach czyli jeszcze przed zapaleniem rezerwy zrobiłem 600 km:|

z tego ok 200 w trasie (jazda emerycka czyli 90-110)

400 w typowym mieście -Szczecin 400 tys mieszkańców.

Rezerwa jest chyba ok 10 litrów z tego co czytałem więc spalanie wychodzi ok 8.3 litra/100.

Jak sądzicie, w normie czy szukać przepływomierza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc obroty się uspokoiły. Ładnie trzymają poziom 750-800 obr/min. Tylko na zimnym przytrzymuje ale

> na razie nie będę nic z tym robił.

> Jeśli chodzi o spalanie: Na 50 litrach czyli jeszcze przed zapaleniem rezerwy zrobiłem 600 km:|

> z tego ok 200 w trasie (jazda emerycka czyli 90-110)

> 400 w typowym mieście -Szczecin 400 tys mieszkańców.

> Rezerwa jest chyba ok 10 litrów z tego co czytałem więc spalanie wychodzi ok 8.3 litra/100.

> Jak sądzicie, w normie czy szukać przepływomierza?

Na zimnym zawsze są wyższe u mnie też są w okolicach 1100rpm. Wg mnie spalanie ok a nawet małe jak na 2.0 u kumpla z takim motorem pali 12l ale lpg zlosnik.gif Ja bym na razie nie dłubał dalej ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na zimnym zawsze są wyższe u mnie też są w okolicach 1100rpm. Wg mnie spalanie ok a nawet małe jak

> na 2.0 u kumpla z takim motorem pali 12l ale lpg Ja bym na razie nie dłubał dalej

Czyli jeździć i nie przejmować się ok.gif Zobaczymy jak to spalanie w mieście będzie wychodziło... Cieszyła by mnie 10/100 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

> zrobilem dzisiaj autodiagnostyke i wyszedl blad 34 czyli czujnik spalania stukowego. Moze byc

> odpowiedzialny za wysokie spalannie?

Czujnik wymieniony, przepływomierz również, błąd już się nie wyświetla a spalania jeszcze nie miałem okazji sprawdzić. Przy okazji założyłem gaz: Stag 4, wtryski hana, reduktor ac r01 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.