wito99 Napisano 19 Września 2012 Udostępnij Napisano 19 Września 2012 Witam. Pytanie jak w temacie dotyczy auta mojej , gdzie szukać przyczyny. Dodam że poczytałem trochę i wczoraj została wymieniona uszczelka pod głowicą, pompa wody i rozrząd. Nigdzie nie widać żadnych wycieków. Czego jeszcze mam szukać bo już nie mam siły do tego auta. Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eustachy Napisano 19 Września 2012 Udostępnij Napisano 19 Września 2012 Może Ci cieknąć z nagrzewnicy. edyta: A co do wycieków, to na pewno pewno pewno nie ma żadnych wycieków? Bo mi też ubywał płyn i żadnych wycieków nie widziałem, a się okazało, że ciekło z górnego węża od zbiorniczka i spływało po nim idealnie pod silnik i na filtr oleju i tam "zasychało" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wito99 Napisano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2012 > Może Ci cieknąć z nagrzewnicy. > edyta: > A co do wycieków, to na pewno pewno pewno nie ma żadnych wycieków? Bo mi też ubywał płyn i żadnych > wycieków nie widziałem, a się okazało, że ciekło z górnego węża od zbiorniczka i spływało po > nim idealnie pod silnik i na filtr oleju i tam "zasychało" Wydaje mi się że nie przeoczyłem niczego ale jeszcze raz sprawdzę. Natomiast jeśli chodzi o cieknącą nagrzewnicę to jak to sprawdzić, gdzie zajrzeć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Września 2012 Udostępnij Napisano 19 Września 2012 > Wydaje mi się że nie przeoczyłem niczego ale jeszcze raz sprawdzę. Natomiast jeśli chodzi o cieknącą nagrzewnicę to jak to sprawdzić, gdzie zajrzeć? Pytanie podstawowe - jak dużo ucieka. Mi uciekało ok 0,5l na 1-2 miesiące - okazało się, że puszcza oring na rurce wlotowej do pompy wody. Puszczał na tyle mało, że od czasu do czasu pojawiały się krople wody pod tą rurką, ale można je było wyczuć tylko palcem. Jak silnik się rozgrzewał, to wszystko co wyciekało zaraz odparowywało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wito99 Napisano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2012 > Pytanie podstawowe - jak dużo ucieka. > Mi uciekało ok 0,5l na 1-2 miesiące - okazało się, że puszcza oring na rurce wlotowej do pompy > wody. Puszczał na tyle mało, że od czasu do czasu pojawiały się krople wody pod tą rurką, ale > można je było wyczuć tylko palcem. Jak silnik się rozgrzewał, to wszystko co wyciekało zaraz > odparowywało. Wczoraj uzupełniłem na max, dzisiaj żona pojechała do pracy robiąc niespełna 100km. Po powrocie i ostygnięciu silnika dolałem około 100gram płynu, wydaje mi się że to jest dość dużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 19 Września 2012 Udostępnij Napisano 19 Września 2012 jesli jest starego typu oring na rurze wchodzacej do pompy wody to tamtedy moze ubywac, brokiem, badz chlodnica sie rozszczelnila. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 20 Września 2012 Udostępnij Napisano 20 Września 2012 popraw podpis zgodnie z regulaminem Quote: Podpis ("sig") użytkownika jest ograniczony do: 5 linijek tekstu wliczając w to znaki formatujące i linie puste i nie może liczyć więcej niż 210znaków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziolo Napisano 20 Września 2012 Udostępnij Napisano 20 Września 2012 Sprawdź dokładnie miejsce styku plastiku i metalu na boku chłodnicy, to była kiedyś najczęstsza przyczyna w PII. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wito99 Napisano 20 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2012 > Sprawdź dokładnie miejsce styku plastiku i metalu na boku chłodnicy, to była kiedyś najczęstsza > przyczyna w PII. Właśnie żona wróciła z pracy i powiedziała że płynu nie ma, bo temperatura skoczyłem na max. Dodam że to punto1. Normalnie szał, idę szukać dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eustachy Napisano 20 Września 2012 Udostępnij Napisano 20 Września 2012 > Właśnie żona wróciła z pracy i powiedziała że płynu nie ma, bo temperatura skoczyłem na max. > Normalnie szał, idę szukać dalej Jak kupiłem Punciaka (latem) też mi się grzało mocno auto. Temp. wychodziło mocno powyżej normy i rzadko kiedy włączał się wentylator, a z nawiewów leciało cały czas zimne powietrze (nawet jak nastawione było na ciepłe). Oczywiście płyn też ciągle ubywał... Koledzy z innego forum podpowiadali, że 1. nagrzewnica 2. chłodnica 3. pompa wody i ze z tych miejsc gdzieś ubywa płyn. Okazało się, że uciekało z pompy wody, która już nie żyła i dlatego też nie miałem ciepłego powietrza z nawiewów. Temperatura osiągała maximum ponieważ układ był zapowietrzony. Później po jakimś czasie zauważyłem wycieki z górnego węża od zbiorniczka, którym spływał płyn i "zawieszał się" (zasychał) na filtrze oleju. Po wymianie rozrządu z pompą, węża górnego i dolnego od zbiorniczka ubytku płynu nie zauważyłem (a miało to miejsce latem 2011). Kiedy miałeś robiony rozrząd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wito99 Napisano 20 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2012 Rozrząd wraz z pompą robiony był 2 dni temu, ale przed chwilą zauważyłem mokre miejsca na dole chłodnicy tuż przy zbiorniku płynu. Zdejmę zderzak i pooglądam dokładnie i później opisze co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wito99 Napisano 22 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2012 > Sprawdź dokładnie miejsce styku plastiku i metalu na boku chłodnicy, to była kiedyś najczęstsza > przyczyna w PII. I to właśnie była przyczyna. Nieszczelność na połączeniu plastiku z metalem na chłodnicy. Dało się to zauważyć dopiero przy słabym świetle, przy pomocy latarki. Widać było parujący płyn. Chłodnica już wymieniona i problem z głowy. Dzięki za wszelką pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.