Skocz do zawartości

Lancia Kappa brać czy nie??


Diesel330

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zastanawiam sie na tą lancią, niby wszystko ładnie pieknie ale świeca sie dwie kontrolki: airbag i klucz(code) sprzedawca mówi ,ze to z powodu próby odpalania auta na rozładowanym akumulatorze, podobno wystarczy wykasować błąd i będzie ok. Może to byc prawdą?? kupować czy omijać auto z daleka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam zastanawiam sie na tą lancią, niby wszystko ładnie pieknie ale świeca sie dwie kontrolki:

> airbag i klucz(code) sprzedawca mówi ,ze to z powodu próby odpalania auta na rozładowanym

> akumulatorze, podobno wystarczy wykasować błąd i będzie ok. Może to byc prawdą?? kupować czy

> omijać auto z daleka??

Niby bezwypadkowa, ale może u obecnego właściciela: tylny lewy błotnik ma wyraźnie inny odcień niż reszta boku.

Siedzenia z tyłu wymiętoszone jakby to auto jeździło na taksówce.

Jak na 13 lat to nierealny przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam zastanawiam sie na tą lancią, niby wszystko ładnie pieknie ale świeca sie dwie kontrolki:

> airbag i klucz(code) sprzedawca mówi ,ze to z powodu próby odpalania auta na rozładowanym

> akumulatorze, podobno wystarczy wykasować błąd i będzie ok. Może to byc prawdą?? kupować czy

> omijać auto z daleka??

od odpalania na kablach nie świecą się kontrolki w żadnym aucie, nawet przy obecnych przerostach elektroniki, a co dopiero w kappie.

kombinacja code i airbag może sugerować jakieś uszkodzenia taśmy pod kierownicą.

Inna sprawa, że przy świecącym code auto nie powinno gasnąć zaraz po odpaleniu.

Co do stanu; LT był lakierowany; kanapa tylna jest zużyta bardziej niż przód więc coś nie tak.

Osobiście stawiam na ''rządówkę''

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Inna sprawa, że przy świecącym code auto nie powinno gasnąć zaraz po odpaleniu.

powinno gasnąć czy nie powinno?

byłem to oglądać dzisiaj i jeździ ok, słychac lekkie szumy tak jakby tarcia,szumienie przy rozrządzie ale najbardziej martwią mnie te kontrolki frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powinno gasnąć czy nie powinno?

powinno oczywiście, 'nie' mi zostało z poprzedniego szyku zdania wink.gif

> byłem to oglądać dzisiaj i jeździ ok, słychac lekkie szumy tak jakby tarcia,szumienie przy

> rozrządzie ale najbardziej martwią mnie te kontrolki

szumy/tarcia to najpewniej łożyska w piastach, lekki świst' przy rozrządzie w lanciach się trafia zależy od użytych rolek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK to dzięki za rade, złomek odpada.

> A co powiecie na taką lancię?

z tymi miałem kontakt jak jeździłem deltą.

Maja warsztat i zajmują się głównie włoszczyzną. Znają się na rzeczy jeśli chodzi o mechanikę.

Na pewno warto rzucić okiem, masz relatywnie blisko.

W porównaniu z tą poprzednią, wygląd wnętrza pasuje do przebiegu - porównaj sobie kanapy w obu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK to dzięki za rade, złomek odpada.

> A co powiecie na taką lancię?

Szumy w tej pierwszej,ewidentny brak klocków hamulcowych (zerknijcie na przedostatnie foto).Ten sprzedawca wystawiał też kiedyś SW w stanie agonalnym oczywiście z opisem że wyjątkowo zadbana...

Ta druga wydaje się być ciekawsza,mimo braku kozackich felg,ale przynajmniej foty bardziej realne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK to dzięki za rade, złomek odpada.

> A co powiecie na taką lancię?

Jak widzę takie ogłoszenia to zaczyna mnie szczypać nie powiem gdzie.

Cytuję:

- PO PRZEGLĄDZIE PRZEDSPRZEDAŻNYM WYKONANYM W NASZEJ FIRMIE NA KWOTĘ 3408 zł, (BONUS DLA CIEBIE!!)

No na pewno w samochód o wartości niespełna 8 tys ktoś inwestuje ponad 3 tys i sprzedaje.

Bajki jakich mało. Ta ich ,,gwarancja'' na części to ściema jakich mało, już widzę jak w przypadku awarii silnika z powodu rozrządu przykładowo ktoś naprawi Ci to w ramach gwarancji. Już widzę jak na gwarancji ktoś wymieni ci tarcze lub klocki hamulcowe.

Szczerze powiem, omijaj takie ,,rodzynki'' szerokim łukiem. Wpierniczysz się w studnie bez dna i będzie płacz. Stary diesel to możliwe poważne problemy tym bardziej w takim 2,4.

Zdecydowanie wolałbym dozbierać trochę $$$ i kupić Lybrę ze zwykłym 1,9 JTD 115 lub coś z Alfy jak już lubisz trochę luksusu.

Zastanów się dobrze zanim będzie z późno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie to straszne problemy trawią te silniki 2,4? Przydało by się żebyś swoje teorie poparł jakimiś konkretami.

2.4 JTD to najbardziej udany silnik w gamie silników Lancii.Naj mniej awaryjny,dynamiczny i spalający niewiele więcej paliwa od 1,9jtd. Gdybym juz miał kupować Lybrę (auto o klasę niższe) to szukałbym właśnie 2.4Jtd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakie to straszne problemy trawią te silniki 2,4? Przydało by się żebyś swoje teorie poparł

> jakimiś konkretami.

> 2.4 JTD to najbardziej udany silnik w gamie silników Lancii.Naj mniej awaryjny,dynamiczny i

> spalający niewiele więcej paliwa od 1,9jtd. Gdybym juz miał kupować Lybrę (auto o klasę

> niższe) to szukałbym właśnie 2.4Jtd.

To o czym piszesz to święta racja, zakładając oczywiście, że kupisz to w dobrym stanie. Czas i przebieg robi swoje, zdecydowanie więcej na drogach złomu 2,4 niż dobrze utrzymanych egzemplarzy. Pisząc, że 2,4 to najbardziej udany silnik dotykasz tylko jednej strony medalu, druga strona to fakt, że znalezienie nie zajeżdżonego 2,4 to nie lada sztuka. Owszem prościej napisać, że jest super i cacy, a martwił potencjalnie będzie się kto inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To o czym piszesz to święta racja, zakładając oczywiście, że kupisz to w dobrym stanie. Czas i

> przebieg robi swoje, zdecydowanie więcej na drogach złomu 2,4 niż dobrze utrzymanych

> egzemplarzy. Pisząc, że 2,4 to najbardziej udany silnik dotykasz tylko jednej strony medalu,

> druga strona to fakt, że znalezienie nie zajeżdżonego 2,4 to nie lada sztuka. Owszem prościej

> napisać, że jest super i cacy, a martwił potencjalnie będzie się kto inny.

ale to co piszesz tyczy się każdego używanego auta niezależnie od marki.

Są lepsze i gorsze konstrukcje, niektóre wymagają więcej troski/obeznania/wiedzy serwisowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To o czym piszesz to święta racja, zakładając oczywiście, że kupisz to w dobrym stanie. Czas i

> przebieg robi swoje, zdecydowanie więcej na drogach złomu 2,4 niż dobrze utrzymanych

> egzemplarzy. Pisząc, że 2,4 to najbardziej udany silnik dotykasz tylko jednej strony medalu,

> druga strona to fakt, że znalezienie nie zajeżdżonego 2,4 to nie lada sztuka. Owszem prościej

> napisać, że jest super i cacy, a martwił potencjalnie będzie się kto inny.

A zajeżdżonych 1,9 to na ulicach nie ma? Zajeżdżonych Lybr w Płocku też nie ma? Jeżdżę 2,4 od 4lat,nie jednym...przez 4 lata użytkowania zero problemów z silnikiem. Średnia przebiegów to 40-50tyś rocznie.

Prosiłbym abyś podał jakie to usterki występują (szczególne) w silnikach 2,4D fiata/lancii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A zajeżdżonych 1,9 to na ulicach nie ma? Zajeżdżonych Lybr w Płocku też nie ma? Jeżdżę 2,4 od

> 4lat,nie jednym...przez 4 lata użytkowania zero problemów z silnikiem. Średnia przebiegów to

> 40-50tyś rocznie.

> Prosiłbym abyś podał jakie to usterki występują (szczególne) w silnikach 2,4D fiata/lancii.

No w Twoim wiemy już, że żadne.

2,4 nie ma jako tako ewidentnych wad fabrycznych, w tym co piszę chodzi bardziej o fakt, iż kupno używanego, leciwego 2,4 wiąże się ze sporym prawdopodobieństwem konieczności wymiany drogich elementów takich jak wtryski, sprzęgło, turbina itp. Pod tym względem 2,4 jest sporo droższa od 1,9 , i nawet takie czynności jak wymiana rozrządu są bardziej upierdliwe i pracochłonne (droższe).

Wiem ile może kosztować doprowadzenie do właściwego stanu JTD-ka, przerobiłem już sporo wariantów przy 1,9 łącznie z wymianą silnika bo poprzedni padł choć ponoć JTD są nie do zabicia.

Kolejny aspekt sprawy jest taki, iż o ile nowsze 2,4 jaki i 1,9 w razie padu da się z powodzeniem zastąpić inną w miarę mało wyeksploatowaną używką, to ze starszymi 2,4 może być problem bo to leciwa konstrukcja.

Mam drugi samochód z JTD-kiem, to dobre silniki, ale nie bez wad. Kiedy zaczyna się coś dziać, trzeba mieć sporą sakwę $$$ by dojść z tym do ładu, a za ład uważam pełną sprawność bez kompromisów i druciarstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o koszta...

Rozrząd kompletny do 2.4 JTD to ok.400pln plus 200pln robocizna (tyle płaciłem)

Napinacz paska...jak padnie to 350pln, Rolki średnio 100pln. Jeśli już raczą się wysypać. Pasek mikro 6PK dla 2.4 to około 50pln. Wtryskiwacze do 2.4 kosztują tyle samo co do 1,9,To samo jeśli chodzi o przekaźnik świec żarowych ... ba...nawet paliwo kosztuje tyle samo.

Nie wiem czy 1,9 ma dwumas...2.4 ma,tu może być kosztownie.Ale czy dwumas czy turbina to są rzeczy które nie sypią się na zawołanie...no chyba że jeździmy laguna z 2001roku smile.gif

1,9 JTD to udany silnik,ale 2.4 jest jeszcze lepszą konstrukcją.Nie ma co dramatyzować i straszyć ludzi strasznymi kosztami.To są świetne silniki,a i sama radość z słuchania silnika R5..niesamowita.

Są wyższe koszta jeśli np chodzi o ubezpieczenie,czy rejestrację pojazdu sprowadzonego (wyższa akcyza).Tu warto zwrócić uwagę że akcyzę powinien zapłacić importer.W przypadku tych kapp z linków warto sprawdzić i nie dać się wyprowadzić w pole.Odnośnie OC... za 2.4 Kappę zapłaciłem ostatnio 297pln na rok...nie są to straszne koszta.

No i sama Kappa vs Lybra..jeśli pytający ma mniej niż 8 tyś pln to niech sobie szukanie Lybry odpuści bo kupi na 90% wióra.Lepiej kupić dobrego Kapcia.Jednak Kappa to segment wyżej,a i miejsca wewnątrz o wiele więcej. Lybre szukamy jak mamy dobry zapas drobnych.

A...byłbym zapomniał,Kappa z silnikiem 2,4 po zdjęciu koła i plastikowych nadkoli ma cały "przód" silnika na wierzchu...do wymiany rozrządu...Lybra...życzę powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chodzi o koszta...

> Rozrząd kompletny do 2.4 JTD to ok.400pln plus 200pln robocizna (tyle płaciłem)

> Napinacz paska...jak padnie to 350pln, Rolki średnio 100pln. Jeśli już raczą się wysypać. Pasek

> mikro 6PK dla 2.4 to około 50pln. Wtryskiwacze do 2.4 kosztują tyle samo co do 1,9,To samo

> jeśli chodzi o przekaźnik świec żarowych ... ba...nawet paliwo kosztuje tyle samo.

> Nie wiem czy 1,9 ma dwumas...2.4 ma,tu może być kosztownie.Ale czy dwumas czy turbina to są rzeczy

> które nie sypią się na zawołanie...no chyba że jeździmy laguna z 2001roku

> 1,9 JTD to udany silnik,ale 2.4 jest jeszcze lepszą konstrukcją.Nie ma co dramatyzować i straszyć

> ludzi strasznymi kosztami.To są świetne silniki,a i sama radość z słuchania silnika

> R5..niesamowita.

> Są wyższe koszta jeśli np chodzi o ubezpieczenie,czy rejestrację pojazdu sprowadzonego (wyższa

> akcyza).Tu warto zwrócić uwagę że akcyzę powinien zapłacić importer.W przypadku tych kapp z

> linków warto sprawdzić i nie dać się wyprowadzić w pole.Odnośnie OC... za 2.4 Kappę zapłaciłem

> ostatnio 297pln na rok...nie są to straszne koszta.

> No i sama Kappa vs Lybra..jeśli pytający ma mniej niż 8 tyś pln to niech sobie szukanie Lybry

> odpuści bo kupi na 90% wióra.Lepiej kupić dobrego Kapcia.Jednak Kappa to segment wyżej,a i

> miejsca wewnątrz o wiele więcej. Lybre szukamy jak mamy dobry zapas drobnych.

> A...byłbym zapomniał,Kappa z silnikiem 2,4 po zdjęciu koła i plastikowych nadkoli ma cały "przód"

> silnika na wierzchu...do wymiany rozrządu...Lybra...życzę powodzenia.

Jeśli jest dużo miejsca to ok, sugerowałem się 2,4 w Alfach , Cromie itp, tam jest dramat,

Wtryski ok cena podobna, ale jest ich 5 nie 4 więc koszty wyższe.

Sprzęgło kpl. droższe niż do 1,9 .

Każdy ma swoje racje i Ty i ja, ważne by pisać o wszystkich możliwych aspektach by ktoś innym mógł dokonać właściwego wyboru.

Pozdrawiam.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli jest dużo miejsca to ok, sugerowałem się 2,4 w Alfach , Cromie itp, tam jest dramat,

Coś w tym jest, bo jak szukałem Cromy to byłem napalony na 2.4 jak szczerbaty na suchary... ostygłem jak podzwoniłem po ASO z pytaniem o wymianę rozrządu w 1.9 i 2.4 . Niestety różnica była spora, dodatowo 2.4 były zawsze z ASB i DPF facepalm%5B1%5D.gif. MAm 1.9 z MSB i noDPF wink.gif

Oczywiście to mój wybór, każdy wybiera pod własne widzi mi się wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak...R5 ma jeden wtrysk więcej,ale i większego banana na twarzy robi..coś za coś

> Dostęp do "przodu" silnika w Kappie z dieslem...po zdjęciu koła i plastikowego nadkola.

> kompletny rozrząd? Proszę ... Klik klik

Dostęp ok, ale z tym bananem na twarzy to bym dyskutował. Owszem nominalnie więcej mocy, ale i cięższe to jest.

I tak marzy mi się Croma 2,4 z automatem, jeszcze gdyby wytrzymywał on więcej niż 440 Nm smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się,większy silnik większa masa...ale o ile? |czy to ma aż taki wpływ?

No i 2.4JTD ..już nawet ten stary 10V jest strasznie podatny na wirusy smile.gif Praktycznie sama zmiana softu wystarczy by do banana na twarzy dorzucić coś jeszcze smile.gif 20v to już dopiero kozak...prawdziwy bananowiec smile.gif Tylko żeby sprzęgła wytrzymywać wszystko chciały smile.gif

Były automaty w dieslach? też bym do kapcia chętnie widział automata...ale w dieslach chyba jednak nie robili smile.gif

Wracając jeszcze na chwilę do meritum ...

Kolega który szuka kappy,to fajne i dobre samochody.Dające sporo frajdy z jazdy.Ale każdy kij ma dwa końce. Jak nie znasz tych samochodów,możesz nadziać się na minę a wtedy spełnią się wszelakie złe prorocze wizje.

Kappa przy palecie zalet ma tez sporo wad.Takich które ukryte mogą nowemu nabywcy zrobić drenaż portfela. I silnik jest tu najmniejszym zmartwieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kappa przy palecie zalet ma tez sporo wad.Takich które ukryte mogą nowemu nabywcy zrobić drenaż

> portfela. I silnik jest tu najmniejszym zmartwieniem.

Coś mi świtają ceny amortyzatorów w wersji z ,,pompowanym zawiasem'' jakieś tysiące to były, ale nie wiem czy dobrze pamiętam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się,ale te można zastąpić zwykłymi rezygnując z pewnych funkcji.

Ale już na przykład w kombi (SW) siedzący tył może nas kosztować ponad 2000pln na stronę,choć i tu już są na to odpowiednie patenty.

Ale np. nie sprawny wentylator nawiewu ...500pln nowy i od groma roboty żeby go wymienić.

Pęknięta przednia szyba to koszt nawet do 1600pln.

Trzeba uważać na numer z szybami...Panie wszystko cacy,tylko szyby z przodu coś się nie otwierają,pan wymieni silniczki i będzie OK....gorzej jak się okaże że cieknie nagrzewnica i zalewa elektronikę która jest pod nią.Wymiana nagrzewnicy,modułów szyb,zamków,poduszek...1000pln nie starczy.

To już takie ekstrim,ale się zdarzają .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma Tragedii nie ma bo za 1400 już jest do dostania, ja sobie założyłem używkę od kumpla z

> rozbiórki za 300 zł i śmiga W porównaniu z HDI czy CDTI to taniocha

Żadna taniocha tylko używka, dwumas do CDTi to podobne pieniądze co JTD i te same co MJTD ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.