coenmz Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 ktoś się orientuje co tam dokładnie siedzi i czy da radę to dmuchnąć więcej niż 235-245 koni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiastekD Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > ktoś się orientuje co tam dokładnie siedzi i czy da radę to dmuchnąć więcej niż 235-245 koni? Novitec walnął 260-70 koni na samej zmianie softu bodajże poszukaj Giulietty Novitec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 14 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > Novitec walnął 260-70 koni na samej zmianie softu bodajże > poszukaj Giulietty Novitec 261 koni... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiastekD Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > 261 koni... więc te 30 więcej niż fabryka dała ale podobno bezpieczne dla silnika ale jeśli sprawa nie jest paląca to niedługo znajomy chce kłaśc ten silnik do swojego padła, więc spróbuję się nieco więcej dowiedzieć o tym silniku i sprężarkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > Novitec walnął 260-70 koni na samej zmianie softu bodajże > poszukaj Giulietty Novitec W Giulietcie siedzi ta sama sprężarka co w 159? W tej pierwszej na wstępie jest chyba 35KM więcej, to może i turbo inne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > W Giulietcie siedzi ta sama sprężarka co w 159? > W tej pierwszej na wstępie jest chyba 35KM więcej, to może i turbo inne? Wg. epera taka sama . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 14 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > więc te 30 więcej niż fabryka dała > ale podobno bezpieczne dla silnika Raczej bezpieczne dla niemieckiego prawa, które pozwala na zwiększenie mocy o maksymalnie 25% bez ingerencji w układ hamulcowy pojazdu. Zauważ, że ten sam box jest zarówno do 200 konnej 159 jak 235 konnej Julki. W pierwszym przypadku box daje 242 konie a więc circa 20% przyrostu. W drugim już tylko 25 koni, czyli circa 10%. Swego czasu miałem na jeździe próbnej 159 w której (jak twierdził diler) był program z Julki i auto legitymowało się właśnie 235 KM. > ale jeśli sprawa nie jest paląca to niedługo znajomy chce kłaść ten silnik do swojego padła, więc > spróbuję się nieco więcej dowiedzieć o tym silniku i sprężarkach Nie spieszy mi sie. Ciekawi mnie jakby ta sprężarka sprawowała sie w starszym 2,0 16vT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 14 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > W Giulietcie siedzi ta sama sprężarka co w 159? > W tej pierwszej na wstępie jest chyba 35KM więcej, to może i turbo inne? Rożnica w mocy to w tym wypadku soft. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > ktoś się orientuje co tam dokładnie siedzi i czy da radę to dmuchnąć więcej niż 235-245 koni? Tam siedzi BorgWarner (KKK) K03-2074KCA/5.82. Generalnie turbo dość wydajne, ale IMHO nie jest to droga na mocniejsze 2.0 16v. Poza tym dla wygładzania wykresów 1.8TBi ma zmienne fazy na ssaniu i wydechu, a to pozwala na bardzo dużo. Szkoda, że od razu wpakowali się tam z bezpośrednim wtryskiem, bo byłby to doskonały silnik na bardzo duże moce (80,5mm skoku tłoka) i szybki swap do Delty II/Stilo/Punto HGT itd, a tak trzeba się męczyć z całym układem paliwowym. Jeżeli planujesz coś więcej z 2.0 16v i ma się to ograniczyć ew. do zmiany turbo, to polecam td05 lub Holseta 30/35. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Raczej bezpieczne dla niemieckiego prawa, które pozwala na zwiększenie mocy o maksymalnie 25% bez > ingerencji w układ hamulcowy pojazdu. Czyli jak mamy auto które występuje powiedzmy jako wersja 100koni i 200 koni i ma te same hamulce to po tuningu tej pierwszej na 130koni mam ingerowac w układ hamulcowy ? > Nie spieszy mi sie. Ciekawi mnie jakby ta sprężarka sprawowała sie w starszym 2,0 16vT Ale dla tych silników droga jest już dawno wytyczona, po co tworzyć nową ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 15 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Tam siedzi BorgWarner (KKK) K03-2074KCA/5.82. Generalnie turbo dość wydajne, ale IMHO nie jest to > droga na mocniejsze 2.0 16v. > Poza tym dla wygładzania wykresów 1.8TBi ma zmienne fazy na ssaniu i wydechu, a to pozwala na > bardzo dużo. > Szkoda, że od razu wpakowali się tam z bezpośrednim wtryskiem, bo byłby to doskonały silnik na > bardzo duże moce (80,5mm skoku tłoka) i szybki swap do Delty II/Stilo/Punto HGT itd, a tak > trzeba się męczyć z całym układem paliwowym. > Jeżeli planujesz coś więcej z 2.0 16v i ma się to ograniczyć ew. do zmiany turbo, to polecam td05 > lub Holseta 30/35. Wszyscy inni radzą mi gt28 lub coś z evo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 15 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Czyli jak mamy auto które występuje powiedzmy jako wersja 100koni i 200 koni i ma te same hamulce > to po tuningu tej pierwszej na 130koni mam ingerowac w układ hamulcowy ? W teorii tak. W praktyce wystarczy udowodnić diagnoscie że producent montował taki układ jak mamy do auta o tej mocy. Ale osobiście radzę nie wspominać przy diagnoscie o tym że auto ma więcej mocy - no chyba że się cierpi na nadmiar gotówki i wolnego czasu. > Ale dla tych silników droga jest już dawno wytyczona, po co tworzyć nową ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Wszyscy inni radzą mi gt28 lub coś z evo... Coś z evo czyli TD05. Ostatnio cwiczyłem właśnie zadanie pt. zakute c20LET + TD05HR, czyli silnik 2.0 16v + TD05 z evo IX. Po wystrojeniu pokazały się bardzo ładne cyferki, natomiast sedno sprawy, to fakt że to turbo doskonale się nadaje do takiej lub nieco mniejszej pojemności i zachowania cywilnego charakteru auta przy sporym zwiększeniu mocy. Wykorzystanie odpowiednio dobranego tc z holsteta serii np 35 da Ci duży zapas możliwości turbo i wcale nie stracisz elastyczności, ale jak zwykle warunek to strojenie + standard z zakresu mechaniki... Ćwiczyłem też GT28rs w różnych wydaniach - tj. biturbo w 2.7 i jako jedyne w c20let, dla mnie łożyska kulkowe nie są potrzebne - MHI ma w td łożyska 360 stopni, z kolei holset ma tak dużą gamę turbosprężarek, że dobierzesz coś zniweluje różnicę w spoolu. Natomiast podkreślam - ja nie potrzebuję gt28rs. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 15 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2012 Właśnie ospool mi chodzi. Oryginalna wstaje wolno i późno. Pytanie co oferuje najlepszy stosunek możliwości do ceny. GT28 to coś koło 1300 euro, a inne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Właśnie ospool mi chodzi. Oryginalna wstaje wolno i późno. > Pytanie co oferuje najlepszy stosunek możliwości do ceny. GT28 to coś koło 1300 euro, a inne? Co tak drogo http://www.tomson.com.pl/pol_m_Turbo_Turbosprezarka-203.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Wszyscy inni radzą mi gt28 lub coś z evo... http://www.fcperformance.co.uk/fiat-coupe-16v-turbo.php Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > Właśnie ospool mi chodzi. Oryginalna wstaje wolno i późno. > Pytanie co oferuje najlepszy stosunek możliwości do ceny. GT28 to coś koło 1300 euro, a inne? Pierwszy przykład - HX35W. Generalnie do 4000zł to sobie będziesz w stanie w nowym Holsecie nawet zmienić muszlę wydechową na dowolny a/r. Napiszę to jeszcze raz - turbosprężarki Holseta są bardziej odporne od Garrettów... Sprawdzone w co najmniej kilku ekstremalnych przypadkach - dwa razy podczas kręcenia na pełnym doładowaniu zaniemógł układ paliwowy (ponad 7 tys rpm) - finalnie skończyło się dziurą w tłoku - rozgrzana do czerwoności HX35 przeżyła to bez szwanku - do dziś jeździ w Vectrze (już 1,5 roku) Tak samo było z hx50 - urwało śrubę stopki korbowodu przy 4000 rpm, turbo gorące, egt 900 stopni. Dalej żyje, nic nie wskazuje na zbliżający się koniec, a ładowała ostatnio 2,5bara i tym razem ścięła sworzeń tłoka w Wossnerze... Przykłady z Garrettami były bardzo drogim doświadczeniem, więc nawet ich nie opisuję... I jeszcze jedno, na temat niesamowitej przewagi łożysk kulkowych nad journalami: Trzeba samemu sobie odpowiedzieć czy warto... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 16 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > Pierwszy przykład - HX35W. Cena super. Tyle, że musiałbym do niej doliczyć koszta robienia kolektora bo do mojego to na pewno pasować nie będzie. Można gdzieś znaleźć rozpiskę wydajności Holsetów? HX35 to już chyba dość duży egzemplarz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > Cena super. Tyle, że musiałbym do niej doliczyć koszta robienia kolektora bo do mojego to na pewno > pasować nie będzie. Niespodzianka - flansza to T3 Można zapiąć do seryjnego kolektora. Oczywiście nie skorzystasz z zalet twin scrolla, ale będzie normalnie funkcjonowała Jest też wersja HY35 z 9cm t3 single port housing > Można gdzieś znaleźć rozpiskę wydajności Holsetów? HX35 to już chyba dość duży egzemplarz. Modeli pod danym numerem i serią jest mnóstwo. Tutaj nieco informacji Przypuszczam, że jakieś turbo z serii HX30/35 byłoby bardzo dobrym rozwiązaniem., ale tak jak pisałem do doboru jest jeszcze wiele innych czynników do uwzględnienia. Jeszcze jedno - odnośnie oryginalnej T3. To jest turbo starej konstrukcji (tzw design A). Ma bardzo dużą bezwładność wirnika i "wąską" charakterystykę między surge, a choke ze względu na wirnik kompresora. To jest właśnie powód kiepskiego spoolu, nawet w silniku z bardzo dobrą głowicą i dużym momentem już przy niskich obrotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 17 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2012 > Niespodzianka - flansza to T3 Można zapiąć do seryjnego kolektora. Oczywiście nie skorzystasz z > zalet twin scrolla, ale będzie normalnie funkcjonowała Brak TS to akurat najmniejszy problem. > Tutaj nieco informacji I to dużo przydatnych onformacji. dzięki. > Przypuszczam, że jakieś turbo z serii HX30/35 byłoby bardzo dobrym rozwiązaniem., ale tak jak > pisałem do doboru jest jeszcze wiele innych czynników do uwzględnienia. Odezwę sie do Ciebie gdy będę już tak daleko > Jeszcze jedno - odnośnie oryginalnej T3. To jest turbo starej konstrukcji (tzw design A). Ma bardzo > dużą bezwładność wirnika i "wąską" charakterystykę między surge, a choke ze względu na wirnik > kompresora. To jest właśnie powód kiepskiego spoolu, nawet w silniku z bardzo dobrą głowicą i > dużym momentem już przy niskich obrotach. Wiem i właśnie dlatego pukałem się w głowę gdy "znajomy" Niemiec wydawał kilkaset euro na kolektor mając nadzieję, że dzięki temu będzie lepiej. Ta sprężarka to dinozaur sprzed 20 kilku lat - tego zmienić się nie da. Dlatego jak tylko moja turbosprężarka zacznie umierać zostanie zastąpiona czymś nowszym o podobnej wydajności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 17 Października 2012 Udostępnij Napisano 17 Października 2012 Napisz do mrowczana www.fmic.pl i zapytaj o turbo , może coś doradzi ze swojej oferty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 18 Października 2012 Udostępnij Napisano 18 Października 2012 Z nim akurat mam bieżący kontakt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 18 Października 2012 Udostępnij Napisano 18 Października 2012 > Wiem i właśnie dlatego pukałem się w głowę gdy "znajomy" Niemiec wydawał kilkaset euro na kolektor > mając nadzieję, że dzięki temu będzie lepiej. Ta sprężarka to dinozaur sprzed 20 kilku lat - > tego zmienić się nie da. Dlatego jak tylko moja turbosprężarka zacznie umierać zostanie > zastąpiona czymś nowszym o podobnej wydajności. Bardzo słusznie Wielkościowo może być taka sama, a spool przy nowszysch konstrukcjach i tak będzie znacznie lepszy, tak samo jak wydajność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.