Skocz do zawartości

turbosprężarka 1750 tbi


coenmz

Rekomendowane odpowiedzi

> 261 koni...

więc te 30 więcej niż fabryka dała wink.gif

ale podobno bezpieczne dla silnika smile.gif

ale jeśli sprawa nie jest paląca to niedługo znajomy chce kłaśc ten silnik do swojego padła, więc spróbuję się nieco więcej dowiedzieć o tym silniku i sprężarkach ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Novitec walnął 260-70 koni na samej zmianie softu bodajże

> poszukaj Giulietty Novitec

W Giulietcie siedzi ta sama sprężarka co w 159?

W tej pierwszej na wstępie jest chyba 35KM więcej, to może i turbo inne? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> więc te 30 więcej niż fabryka dała

> ale podobno bezpieczne dla silnika

Raczej bezpieczne dla niemieckiego prawa, które pozwala na zwiększenie mocy o maksymalnie 25% bez ingerencji w układ hamulcowy pojazdu.

Zauważ, że ten sam box jest zarówno do 200 konnej 159 jak 235 konnej Julki. W pierwszym przypadku box daje 242 konie a więc circa 20% przyrostu. W drugim już tylko 25 koni, czyli circa 10%.

Swego czasu miałem na jeździe próbnej 159 w której (jak twierdził diler) był program z Julki i auto legitymowało się właśnie 235 KM.

> ale jeśli sprawa nie jest paląca to niedługo znajomy chce kłaść ten silnik do swojego padła, więc

> spróbuję się nieco więcej dowiedzieć o tym silniku i sprężarkach

Nie spieszy mi sie. Ciekawi mnie jakby ta sprężarka sprawowała sie w starszym 2,0 16vT smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ktoś się orientuje co tam dokładnie siedzi i czy da radę to dmuchnąć więcej niż 235-245 koni?

Tam siedzi BorgWarner (KKK) K03-2074KCA/5.82. Generalnie turbo dość wydajne, ale IMHO nie jest to droga na mocniejsze 2.0 16v.

Poza tym dla wygładzania wykresów 1.8TBi ma zmienne fazy na ssaniu i wydechu, a to pozwala na bardzo dużo. ok.gif

Szkoda, że od razu wpakowali się tam z bezpośrednim wtryskiem, bo byłby to doskonały silnik na bardzo duże moce (80,5mm skoku tłoka) i szybki swap do Delty II/Stilo/Punto HGT itd, a tak trzeba się męczyć z całym układem paliwowym.

Jeżeli planujesz coś więcej z 2.0 16v i ma się to ograniczyć ew. do zmiany turbo, to polecam td05 lub Holseta 30/35. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej bezpieczne dla niemieckiego prawa, które pozwala na zwiększenie mocy o maksymalnie 25% bez

> ingerencji w układ hamulcowy pojazdu.

Czyli jak mamy auto które występuje powiedzmy jako wersja 100koni i 200 koni i ma te same hamulce to po tuningu tej pierwszej na 130koni mam ingerowac w układ hamulcowy ? biglaugh.gif

> Nie spieszy mi sie. Ciekawi mnie jakby ta sprężarka sprawowała sie w starszym 2,0 16vT

Ale dla tych silników droga jest już dawno wytyczona, po co tworzyć nową ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tam siedzi BorgWarner (KKK) K03-2074KCA/5.82. Generalnie turbo dość wydajne, ale IMHO nie jest to

> droga na mocniejsze 2.0 16v.

> Poza tym dla wygładzania wykresów 1.8TBi ma zmienne fazy na ssaniu i wydechu, a to pozwala na

> bardzo dużo.

> Szkoda, że od razu wpakowali się tam z bezpośrednim wtryskiem, bo byłby to doskonały silnik na

> bardzo duże moce (80,5mm skoku tłoka) i szybki swap do Delty II/Stilo/Punto HGT itd, a tak

> trzeba się męczyć z całym układem paliwowym.

> Jeżeli planujesz coś więcej z 2.0 16v i ma się to ograniczyć ew. do zmiany turbo, to polecam td05

> lub Holseta 30/35.

Wszyscy inni radzą mi gt28 lub coś z evo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

crazy.gif> Czyli jak mamy auto które występuje powiedzmy jako wersja 100koni i 200 koni i ma te same hamulce

> to po tuningu tej pierwszej na 130koni mam ingerowac w układ hamulcowy ?

W teorii tak. W praktyce wystarczy udowodnić diagnoscie że producent montował taki układ jak mamy do auta o tej mocy. Ale osobiście radzę nie wspominać przy diagnoscie o tym że auto ma więcej mocy - no chyba że się cierpi na nadmiar gotówki i wolnego czasu.

> Ale dla tych silników droga jest już dawno wytyczona, po co tworzyć nową ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszyscy inni radzą mi gt28 lub coś z evo...

Coś z evo czyli TD05.

Ostatnio cwiczyłem właśnie zadanie pt. zakute c20LET + TD05HR, czyli silnik 2.0 16v + TD05 z evo IX. Po wystrojeniu pokazały się bardzo ładne cyferki, natomiast sedno sprawy, to fakt że to turbo doskonale się nadaje do takiej lub nieco mniejszej pojemności i zachowania cywilnego charakteru auta przy sporym zwiększeniu mocy. ok.gif

Wykorzystanie odpowiednio dobranego tc z holsteta serii np 35 da Ci duży zapas możliwości turbo i wcale nie stracisz elastyczności, ale jak zwykle warunek to strojenie + standard z zakresu mechaniki...

Ćwiczyłem też GT28rs w różnych wydaniach - tj. biturbo w 2.7 i jako jedyne w c20let, dla mnie łożyska kulkowe nie są potrzebne - MHI ma w td łożyska 360 stopni, z kolei holset ma tak dużą gamę turbosprężarek, że dobierzesz coś zniweluje różnicę w spoolu.

Natomiast podkreślam - ja nie potrzebuję gt28rs. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie ospool mi chodzi. Oryginalna wstaje wolno i późno.

> Pytanie co oferuje najlepszy stosunek możliwości do ceny. GT28 to coś koło 1300 euro, a inne?

Pierwszy przykład - HX35W.

Generalnie do 4000zł to sobie będziesz w stanie w nowym Holsecie nawet zmienić muszlę wydechową na dowolny a/r.

Napiszę to jeszcze raz - turbosprężarki Holseta są bardziej odporne od Garrettów... Sprawdzone w co najmniej kilku ekstremalnych przypadkach - dwa razy podczas kręcenia na pełnym doładowaniu zaniemógł układ paliwowy (ponad 7 tys rpm) - finalnie skończyło się dziurą w tłoku - rozgrzana do czerwoności HX35 przeżyła to bez szwanku - do dziś jeździ w Vectrze (już 1,5 roku) ok.gif Tak samo było z hx50 - urwało śrubę stopki korbowodu przy 4000 rpm, turbo gorące, egt 900 stopni. Dalej żyje, nic nie wskazuje na zbliżający się koniec, a ładowała ostatnio 2,5bara spineyes.gif i tym razem ścięła sworzeń tłoka w Wossnerze...

Przykłady z Garrettami były bardzo drogim doświadczeniem, więc nawet ich nie opisuję...

I jeszcze jedno, na temat niesamowitej przewagi łożysk kulkowych nad journalami:

Trzeba samemu sobie odpowiedzieć czy warto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cena super. Tyle, że musiałbym do niej doliczyć koszta robienia kolektora bo do mojego to na pewno

> pasować nie będzie.

Niespodzianka - flansza to T3 wink.gif Można zapiąć do seryjnego kolektora. Oczywiście nie skorzystasz z zalet twin scrolla, ale będzie normalnie funkcjonowała ok.gif

Jest też wersja HY35 z 9cm t3 single port housing wink.gif

> Można gdzieś znaleźć rozpiskę wydajności Holsetów? HX35 to już chyba dość duży egzemplarz.

Modeli pod danym numerem i serią jest mnóstwo.

Tutaj nieco informacji wink.gif

Przypuszczam, że jakieś turbo z serii HX30/35 byłoby bardzo dobrym rozwiązaniem., ale tak jak pisałem do doboru jest jeszcze wiele innych czynników do uwzględnienia. ok.gif

Jeszcze jedno - odnośnie oryginalnej T3. To jest turbo starej konstrukcji (tzw design A). Ma bardzo dużą bezwładność wirnika i "wąską" charakterystykę między surge, a choke ze względu na wirnik kompresora. To jest właśnie powód kiepskiego spoolu, nawet w silniku z bardzo dobrą głowicą i dużym momentem już przy niskich obrotach. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niespodzianka - flansza to T3 Można zapiąć do seryjnego kolektora. Oczywiście nie skorzystasz z

> zalet twin scrolla, ale będzie normalnie funkcjonowała

Brak TS to akurat najmniejszy problem.

> Tutaj nieco informacji

I to dużo przydatnych onformacji. dzięki.

> Przypuszczam, że jakieś turbo z serii HX30/35 byłoby bardzo dobrym rozwiązaniem., ale tak jak

> pisałem do doboru jest jeszcze wiele innych czynników do uwzględnienia.

Odezwę sie do Ciebie gdy będę już tak daleko smile.gif

> Jeszcze jedno - odnośnie oryginalnej T3. To jest turbo starej konstrukcji (tzw design A). Ma bardzo

> dużą bezwładność wirnika i "wąską" charakterystykę między surge, a choke ze względu na wirnik

> kompresora. To jest właśnie powód kiepskiego spoolu, nawet w silniku z bardzo dobrą głowicą i

> dużym momentem już przy niskich obrotach.

Wiem i właśnie dlatego pukałem się w głowę gdy "znajomy" Niemiec wydawał kilkaset euro na kolektor mając nadzieję, że dzięki temu będzie lepiej. Ta sprężarka to dinozaur sprzed 20 kilku lat - tego zmienić się nie da. Dlatego jak tylko moja turbosprężarka zacznie umierać zostanie zastąpiona czymś nowszym o podobnej wydajności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem i właśnie dlatego pukałem się w głowę gdy "znajomy" Niemiec wydawał kilkaset euro na kolektor

> mając nadzieję, że dzięki temu będzie lepiej. Ta sprężarka to dinozaur sprzed 20 kilku lat -

> tego zmienić się nie da. Dlatego jak tylko moja turbosprężarka zacznie umierać zostanie

> zastąpiona czymś nowszym o podobnej wydajności.

Bardzo słusznie ok.gif Wielkościowo może być taka sama, a spool przy nowszysch konstrukcjach i tak będzie znacznie lepszy, tak samo jak wydajność. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.