lumo Napisano 20 Października 2012 Udostępnij Napisano 20 Października 2012 Witam Domyślam się ze na forum mamy kilku urzytkownikow aut z tym silnikiem ?? Czy ktoś móglby podzielić się wiedza na jego temat ?? Standardowo; spalanie, najczęstsze awarie,wymiany rozrządu,ogólnie na co zwrócić uwagę... Acha co do spalania silnik w samochodzie Hyundai Tucson 2007 A i najważniejsze, czy ktoś moze napisać czy mozna gdzieś w necie znaleźć program do diagnostyki silnika oraz jaki zastosować kabelek. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 20 Października 2012 Udostępnij Napisano 20 Października 2012 > Witam > Domyślam się ze na forum mamy kilku urzytkownikow aut z tym silnikiem ?? Urzytkowników brak Są tylko użytkownicy i w większości skupieni są na odpowiednim kąciku > Czy ktoś móglby podzielić się wiedza na jego temat ?? Jest co najmniej kilka wersji różniących się mocą (głównie - bo jest to wynik zastosowania np. różnych turbosprężarek). > Standardowo; spalanie, najczęstsze awarie,wymiany rozrządu,ogólnie na co zwrócić uwagę... W Santa Fe z AWD i automatem średnio łyka 10 l/ 100km. Da się pewnie mniej, ale prawy pedał kusi a masa auta (1750 kg masa własna suchego) robi swoje. W Tucsonie - jako że ma dołączany tył i jest lżejszy będzie to pewnie 1,5-2 l/100km mniej. > Acha co do spalania silnik w samochodzie Hyundai Tucson 2007 > A i najważniejsze, czy ktoś moze napisać czy mozna gdzieś w necie znaleźć program do diagnostyki silnika oraz jaki zastosować kabelek. > Pozdrawiam Tego nie wiem - do sprawdzenia błędów itp. mam komputerek pokładowy podłączany przez OBD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 20 Października 2012 Udostępnij Napisano 20 Października 2012 > Witam > Domyślam się ze na forum mamy kilku urzytkownikow aut z tym silnikiem ?? Czy ktoś móglby podzielić > się wiedza na jego temat ?? Standardowo; spalanie, najczęstsze awarie,wymiany rozrządu,ogólnie > na co zwrócić uwagę... Acha co do spalania silnik w samochodzie Hyundai Tucson 2007 > A i najważniejsze, czy ktoś moze napisać czy mozna gdzieś w necie znaleźć program do diagnostyki > silnika oraz jaki zastosować kabelek. > Pozdrawiam spalanie-spore,to nie 1,9tdi rozrzad -co 120kkm,ok.1000zl 2 lata temu.w ASO cena 2x wieksza bo wyjmuja do tego silnik. ogolnie silnik bezproblemowy,bezawaryjny.spora turbodziura[w wersji 112KM]. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szandrzej Napisano 21 Października 2012 Udostępnij Napisano 21 Października 2012 > Witam > Domyślam się ze na forum mamy kilku urzytkownikow aut z tym silnikiem ?? Ano się znajdzie 5 lat i 100kkm w Sportage, oraz póki co 3 lata i 60kkm w Cerato. Oba wersje 112 KM. >Czy ktoś móglby podzielić się wiedza na jego temat ?? Standardowo; spalanie, najczęstsze awarie,wymiany rozrządu,ogólnie > na co zwrócić uwagę... Acha co do spalania silnik w samochodzie Hyundai Tucson 2007 Z doświadczenia jest to silnik bezawaryjny. Stosowane są dwie wersje mocy 112 KM i 140KM. Różnią się co najmniej turbosprężarką (zmienna geometria łopatek w wersji 140KM). W Sportage palił średnio 8l/100km. Wersja 140 KM jest oszczędniejsza od 112 KM, ale nie są to wielkie różnice. Na temat wymiany rozrządu się nie wypowiem, bo w Sportage go nie wymienialiśmy. W Cerato to koszt z przeglądem ok. 1100zł (netto) dwa lata temu. > A i najważniejsze, czy ktoś moze napisać czy mozna gdzieś w necie znaleźć program do diagnostyki > silnika oraz jaki zastosować kabelek. Tym tematem się jeszcze nie interesowałem. > Pozdrawiam Również pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 21 Października 2012 Udostępnij Napisano 21 Października 2012 > Na temat wymiany rozrządu się nie wypowiem, bo w Sportage go nie wymienialiśmy. W Cerato to koszt z przeglądem ok. 1100zł (netto) dwa lata temu. W SantaFe zmieniałem tydzień temu - 900 złotych brutto: napinacz i rolka Hyundai, pompa Ruville, pasek Contitech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 21 Października 2012 Udostępnij Napisano 21 Października 2012 Szalu nie ma Silnik Vm Motori wsloskiej firmy Podobno dobrze sie czipuje w ceedzie lekko 170Km. Poza tym lancuch, dwumasa i wysokie spalanie. No ale nadrabia kultura pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szandrzej Napisano 21 Października 2012 Udostępnij Napisano 21 Października 2012 > Poza tym lancuch, dwumasa i wysokie spalanie. No ale nadrabia kultura pracy. Pewny jesteś co do tych informacji? Co do kultury pracy, to się zgodzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 > Pewny jesteś co do tych informacji? > Co do kultury pracy, to się zgodzę Posluguje sie danymi z wiki. Innych info brak. jakiś tekst Tam pasek siedzi Myslalem o swoim jak pisalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szandrzej Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 > Posluguje sie danymi z wiki. Innych info brak. > jakiś tekst > Tam pasek siedzi Myslalem o swoim jak pisalem Poszperałem trochę w sieci i przyznaję się do błędu. Owszem jest pasek, ale i dwumasowe koło zamachowe (W modelach Tucson i Sportage na pewno). Jednak mając doświadczenia z kilkoma egzemplarzami mogę stwierdzić, że nie sprawia ono kłopotów, właściciele dojeżdżają do wysokich przebiegów i nie narzekają. W wersji 140KM jest jeszcze filtr cząstek stałych (Sportage). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 > Poszperałem trochę w sieci i przyznaję się do błędu. > Owszem jest pasek, ale i dwumasowe koło zamachowe (W modelach Tucson i Sportage na pewno). Jednak > mając doświadczenia z kilkoma egzemplarzami mogę stwierdzić, że nie sprawia ono kłopotów, > właściciele dojeżdżają do wysokich przebiegów i nie narzekają. > W wersji 140KM jest jeszcze filtr cząstek stałych (Sportage). Na tego w ceedzie caly czas nazekaja. Moze to kwestia skrzyni. Jak wierzyc wiki to on siedzi w cruzie i w lacetti a tam oprocz DPF ludzie byli zadowoleni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > Na tego w ceedzie caly czas nazekaja. Moze to kwestia skrzyni. Jak wierzyc wiki to on siedzi w > cruzie i w lacetti a tam oprocz DPF ludzie byli zadowoleni. I silnik jest wspolny z Lacetti i stara Captiva. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Asteroida Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 1,5 roku jeżdżę tucsonem 2007 2.0 crdi 140 KM. Generalnie OK, tylko duuuuuuuuużo żłopie - 10 w mieście, trasa 8-8,5. Podobno -2 litry po wywaleniu DPF-a. forum Tucson Jestem drugim właścicielem. Poprzedni, tak samo jak ja codziennie ok. 40 km trasy oraz 15 km miasta. Dwa razy były wymieniane czujniki temperatury w DPF - koszt ok. 1600 pln, pierwszy raz przed sprzedażą przez poprzedniego właściciela, drugi raz przeze mnie w ramach gwarancji w serwisie, za darmo. Nic więcej się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > I silnik jest wspolny z Lacetti i stara Captiva. Patrz w chevim jedynie DPF dawal we znaki. A ceedzie pada wszytsko od skrzyni, rozrzadu po dwumase - info z forum. Trzebaby zapytac policji jak im te kijanki sluza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 >. Podobno -2 litry po wywaleniu DPF-a. W swoim Sportagu wywaliłem i spalanie jakoś zauważalnie nie spadło. Było 9-10 i tak jest nadal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAUKA Napisano 8 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 Słyszałem różne wersje o pochodzeniu tej jednostki, włącznie z taką, że to silnik Mercedesa stosowany w A i B-klasie jako 136 KM. Mimo statystycznie awaryjnych gratów DPF, dwumasa sprawuje się całkiem nieźle, w moim dość ciężkim i opornym pod wiatr Carensie nie spala więcej niż 8,6 l na stówę w mieście, co ciekawe jadąc o kropelce (do 90 km/h) można odnotować na trasie spalanie poniżej 6 l, ale już na autostradzie nie ma różnicy czy się jedzie 140 km/h czy tyle, ile fabryka dała (różnice w granicy 0,2 l). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WBA Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 Witam Wersja 140 KM, średnie spalanie od kilku tankowań niezmienne - 7,9 l (raczej krótkie przebiegi, 50/50 miasto/trasa. Z ostatniego dłuższego odcinka (ok. 400 km) wyszło 6,9 wg wskazań kompa. Rozrząd wymieniany pół roku temu poza ASO, w zaprzyjaźnionym warsztacie, w cenie ok. 850 zł . Silnik faktycznie jakiś włoski rodowód ma pomimo 140 KM i pochwał innych o kuturze pracy trochę doskwiera mi odczuwalna turbodziura Co do diagnostyki: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof_WP Napisano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 > Witam > Domyślam się ze na forum mamy kilku urzytkownikow aut z tym silnikiem ?? Czy ktoś móglby podzielić > się wiedza na jego temat ?? Standardowo; spalanie, najczęstsze awarie,wymiany rozrządu,ogólnie > na co zwrócić uwagę... Acha co do spalania silnik w samochodzie Hyundai Tucson 2007 > A i najważniejsze, czy ktoś moze napisać czy mozna gdzieś w necie znaleźć program do diagnostyki > silnika oraz jaki zastosować kabelek. > Pozdrawiam 2.0 CRDi w Kia Cee'dach to bardzo wytrzymałe i mocne jednostki. Problemów większych nie stwierdzono. Po około 140 tyś zaczynają gwizdać turbiny ale jak to Pan Miecio powiedział koreańce tak mają i dość ciężko to się regeneruje. Sprzęgła to kłopot przy podobnym przebiegu i przy wymianie warto wymienić dwumasę. Objaw popsutej dwumasy w Cee'dach to (jak wszędzie) pukanie w pedał sprzęgła gdy ten jest delikatnie wciśnięty. Poza tym auto bardzo fajne przy obsługach co 20 kkm praktycznie filtry, olej, klocki czasem coś z zawieszenia typu łącznik przód czy tył. Spalanie w mieście dwu litrowego Cee'da to około 8 - 8,5 litrów ON. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.