el_diablo Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 Czy to jakiś problematyczny silnik? Ma jakieś typowe bolączki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > Czy to jakiś problematyczny silnik? Ma jakieś typowe bolączki? To jest silnik PSA, więc jeśli mnie pamięć nie myli, to zapychające się jakieś sitko na przewodzie olejowym od turbo. Jak ma FAP, to jest to filtr "mokry", dopalany z dodatkiem tlenku cery, który powoli zapycha filtr. (2005r może być bez filtra jeszcze) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 Jak wspomniano wczesniej, smarowanie turbiny i czasem wtryski. Sporo informacji znajdziesz na forach samochodow PSA . A jesli chodzi o sam samochod, to korozja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 motor fajny, podstawowe bolaczki, potrafia sie wysypac podkladki pod wtryskami, ale graty do zrobienia tego to granice 100zl, dpf jesli jest to jest mokry co wg. mnie jest sporym atutem, dodatkowo potrafi sie zuzyc napinacz lancuszka napedzajacego walki rozrzadu, graty kolo 400zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > To jest silnik PSA, więc jeśli mnie pamięć nie myli, to zapychające się jakieś sitko na przewodzie > olejowym od turbo. Jak ma FAP, to jest to filtr "mokry", dopalany z dodatkiem tlenku cery, > który powoli zapycha filtr. (2005r może być bez filtra jeszcze) to sitko i podkładki pod wtryskami dotyczą 2 litrowego diesla produkcji Mazdy z 6tki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > to sitko i podkładki pod wtryskami dotyczą 2 litrowego diesla produkcji Mazdy z 6tki 1.6 HDI (CITD, TDCI, D - jak zwał tak zwał) na pewno też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > 1.6 HDI (CITD, TDCI, D - jak zwał tak zwał) na pewno też ok niech i tak będzie. nie czytałem o problemach z tym silnikiem na mazdaspeed, a o 6tkach było mnóstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty1990 Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Czy to jakiś problematyczny silnik? Ma jakieś typowe bolączki? Mam to się wypowiem:) Jest problem z tym sitkiem. Po prostu przy wymianie oleju trzeba pamiętać żeby też sitko przeczyścić. Prosta sprawa (podobno, bo sam jeszcze z tym nie robiłem). Części pasują od 1.6HDi i od Focusa. W ASO mazdy potrafią być te same części o wiele droższe. Jest tam filtr FAP (mokry) Wchodził od 2005r. więc jak Ci się uda to trafisz na wersję bez. Ja osobiście wolał bym silnik bez tego czegoś. Dolewanie płynu do filtra to koszt 500-1000zł (różnie podają) i trzeba to robić co 60tys. Co 120tys zalecana jest wymiana filtra:) Cena w ASO ok 6tys. Ja skorzystałem z tańszego rozwiązania i wywaliłem to za 1700zł. Dla mnie to było lepsze rozwiązanie. Niestety autko potrafi rdzewieć. Ja mam 2006r. i widać już bąble na dole drzwi. Często ruda potrafi wyskoczyć na nadkolach. U mnie nie jest to tak uciążliwe, ale wiem że ludzie mają duże problemy ze rdzą w tym aucie. Ogólnie auto bardzo fajne, świetne zawieszenie (twarde), bardzo fajny silniczek, ekonomiczne, dużo miejsca w środku. Jest kilka bzdetów które chętnie bym zmienił, ale jestem z auta zadowolony. Zastanów się jeszcze nad Focusem bo to te same auta tylko z innym wyglądem, ale Focus jest tańszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.