Skocz do zawartości

Yaris I - alternator


llookkii

Rekomendowane odpowiedzi

yaris I rocznik 2003, cieżko zapala, aku nie za świeży (choć nie o nim ten wątek)

jakie powinno być napięcie na klemach na biegu jałowym , wszystkie odbiorniki prądu wyłączone bo zmierzona wartość u mnie to 13,9 V , gdy włączone światła i dmuchawa 4 bieg jest juz 13,8 V. Czy te wartości nie są za niskie , czy ten typ tak ma ?

Z ciekawości pomierzyłem Lagune II i tam wartości były odpowiedni 14,4 i 14,3 V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> yaris I rocznik 2003, cieżko zapala, aku nie za świeży (choć nie o nim ten wątek)

> jakie powinno być napięcie na klemach na biegu jałowym , wszystkie odbiorniki prądu wyłączone bo

> zmierzona wartość u mnie to 13,9 V , gdy włączone światła i dmuchawa 4 bieg jest juz 13,8 V.

Jest jeszcze w normie, ale mogło by być wyższe.

U mnie po zmianie aku rozrusznik kręci jak głupi (Yaris'03 ale z dieslem.) smile.gif

Ostatnio pisali, że te altki coś słabowite są. Ale u Ciebie może wystarczy oczyścić styki na altku i na rozruszniku.

> Czy te wartości nie są za niskie , czy ten typ tak ma ?

> Z ciekawości pomierzyłem Lagune II i tam wartości były odpowiedni 14,4 i 14,3 V

W Lacetti mam 14,7 - aku 7. rok już kręci, choć czuć, że coraz słabiej i nie wiadomo, czy zimę przetrwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest jeszcze w normie, ale mogło by być wyższe.

> U mnie po zmianie aku rozrusznik kręci jak głupi (Yaris'03 ale z dieslem.)

a tu jakie masz napięcie?

> Ostatnio pisali, że te altki coś słabowite są.

no właśnie, zastanawiam sie czy regulator napięcia nie padł

> Ale u Ciebie może wystarczy oczyścić styki na altku

> i na rozruszniku.

na aku oczyściłem , rozrusznik musi do soboty poczekac, choć nie wiem czy tam jest łatwy dostęp , ale sie zobaczy

> W Lacetti mam 14,7 - aku 7. rok już kręci, choć czuć, że coraz słabiej i nie wiadomo, czy zimę

> przetrwa.

w lanosie narazie nie sprawdzę ale z tego co pamiętam tam aż tyle to nie mialem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a tu jakie masz napięcie?

Nie wiem i nie dowiem się szybko, bo autko żony wzięła córka zlosnik.gif

> no właśnie, zastanawiam sie czy regulator napięcia nie padł

Raczej nie. Choć napięcie na minimum możliwego do zaakceptowania, więc i aku może być niedoładowany.

Może weź aku do domu i doładuj. Zobaczysz, czy jest coś wart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> yaris I rocznik 2003, cieżko zapala, aku nie za świeży (choć nie o nim ten wątek)

To może być problem. Jak miałem słaby aku to kręcił długo. Na w pełni sprawnym pali od razu.

> jakie powinno być napięcie na klemach na biegu jałowym , wszystkie odbiorniki prądu wyłączone bo

> zmierzona wartość u mnie to 13,9 V , gdy włączone światła i dmuchawa 4 bieg jest juz 13,8 V.

W Yarisie żony też tak jest. Wymieniałem alternator i zarówno przed wymianą jak i po jest 13,8 do max 14V. Jak żona szwagra miała Yarisa było to samo.

> Czy te wartości nie są za niskie , czy ten typ tak ma ?

> Z ciekawości pomierzyłem Lagune II i tam wartości były odpowiedni 14,4 i 14,3 V

W L I ph II jest dokładnie tak jak u Ciebie w L II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.