llookkii Napisano 13 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2012 yaris I rocznik 2003, cieżko zapala, aku nie za świeży (choć nie o nim ten wątek) jakie powinno być napięcie na klemach na biegu jałowym , wszystkie odbiorniki prądu wyłączone bo zmierzona wartość u mnie to 13,9 V , gdy włączone światła i dmuchawa 4 bieg jest juz 13,8 V. Czy te wartości nie są za niskie , czy ten typ tak ma ? Z ciekawości pomierzyłem Lagune II i tam wartości były odpowiedni 14,4 i 14,3 V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 13 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2012 > yaris I rocznik 2003, cieżko zapala, aku nie za świeży (choć nie o nim ten wątek) > jakie powinno być napięcie na klemach na biegu jałowym , wszystkie odbiorniki prądu wyłączone bo > zmierzona wartość u mnie to 13,9 V , gdy włączone światła i dmuchawa 4 bieg jest juz 13,8 V. Jest jeszcze w normie, ale mogło by być wyższe. U mnie po zmianie aku rozrusznik kręci jak głupi (Yaris'03 ale z dieslem.) Ostatnio pisali, że te altki coś słabowite są. Ale u Ciebie może wystarczy oczyścić styki na altku i na rozruszniku. > Czy te wartości nie są za niskie , czy ten typ tak ma ? > Z ciekawości pomierzyłem Lagune II i tam wartości były odpowiedni 14,4 i 14,3 V W Lacetti mam 14,7 - aku 7. rok już kręci, choć czuć, że coraz słabiej i nie wiadomo, czy zimę przetrwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llookkii Napisano 13 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2012 > Jest jeszcze w normie, ale mogło by być wyższe. > U mnie po zmianie aku rozrusznik kręci jak głupi (Yaris'03 ale z dieslem.) a tu jakie masz napięcie? > Ostatnio pisali, że te altki coś słabowite są. no właśnie, zastanawiam sie czy regulator napięcia nie padł > Ale u Ciebie może wystarczy oczyścić styki na altku > i na rozruszniku. na aku oczyściłem , rozrusznik musi do soboty poczekac, choć nie wiem czy tam jest łatwy dostęp , ale sie zobaczy > W Lacetti mam 14,7 - aku 7. rok już kręci, choć czuć, że coraz słabiej i nie wiadomo, czy zimę > przetrwa. w lanosie narazie nie sprawdzę ale z tego co pamiętam tam aż tyle to nie mialem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 13 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2012 > a tu jakie masz napięcie? Nie wiem i nie dowiem się szybko, bo autko żony wzięła córka > no właśnie, zastanawiam sie czy regulator napięcia nie padł Raczej nie. Choć napięcie na minimum możliwego do zaakceptowania, więc i aku może być niedoładowany. Może weź aku do domu i doładuj. Zobaczysz, czy jest coś wart. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > yaris I rocznik 2003, cieżko zapala, aku nie za świeży (choć nie o nim ten wątek) To może być problem. Jak miałem słaby aku to kręcił długo. Na w pełni sprawnym pali od razu. > jakie powinno być napięcie na klemach na biegu jałowym , wszystkie odbiorniki prądu wyłączone bo > zmierzona wartość u mnie to 13,9 V , gdy włączone światła i dmuchawa 4 bieg jest juz 13,8 V. W Yarisie żony też tak jest. Wymieniałem alternator i zarówno przed wymianą jak i po jest 13,8 do max 14V. Jak żona szwagra miała Yarisa było to samo. > Czy te wartości nie są za niskie , czy ten typ tak ma ? > Z ciekawości pomierzyłem Lagune II i tam wartości były odpowiedni 14,4 i 14,3 V W L I ph II jest dokładnie tak jak u Ciebie w L II. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.