andre44 Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 Witam przed chwilą doznałem dziwnego odkrycia od nośnie wskaźnika temp wody w zegarach CCs. Mianowicie temperatura wynosi 90 stopni (wg wskaźnika) po dodaniu gazu podczas jazdy lub na postoju temperatura spada do ok 70 lub przy większym dodaniu gazu nawet niżej. Obstawiam że czujnik szlag trafił. Czy może macie jakieś inne propozycje?? silnik 1.1 że by nie było nie domówień pozdro i czekam na sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maykii Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 To Ja się podepnę, ale z sc Otóż mam dołożony wskaźnik temperatury wody autogauge i np. jadąc temperatura wynosi około 70 stopni. Na postoju przy obrotach biegu jałowego temperatura dopiero skacze do około 90 stopni. Czujnik zamontowany jest na jednym z przewodów magistrali, a nie w głowicy. Wierzyć wskaźnikowi ? Po prostu chodzi o przepływ wody, że przy większych obrotach jest szybszy, przez co temperatura samej wody właśnie wynosi 70 stopni ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zelotx Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 Napisz gdzie dokladnie podpiales ten czujnik. Ja mam podpiety pod wejscie do nagrzewnicy i wskazuje mi idealnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NobSon Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 Ja mam tak samo. A mianowicie chodzi o to że fiaty trzymają temperaturę 82 st C i termostat przy tylu się otwiera. Gdy stoisz w korku czy poprostu jedziesz powoli, temperatura podnosi się, i przy 92 st C powinien właczyc się wentylator, ale jak ta temperatura podrośnie i potem pojedziesz to wiadome że spadnie do 82 st C. To jest normalne zachowanie w Fiatach 1.1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > fiaty trzymają temperaturę 82 st C i termostat przy > tylu się otwiera. 87 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre44 Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 Można temat usunąć bo nic sie nie dowiedziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NobSon Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Można temat usunąć bo nic sie nie dowiedziałem Sęk w tym że to jest normalne. Nic dziwnego. gorzej jakby Ci się nie nagrzewał to byłby termostat. Ale jak Ci się grzeje a potem temp. spada to jest wszystko OK :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre44 Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > Sęk w tym że to jest normalne. Nic dziwnego. gorzej jakby Ci się nie nagrzewał to byłby termostat. > Ale jak Ci się grzeje a potem temp. spada to jest wszystko OK :D nie czaisz. temperatura mi spada jak dodam gazu. Czyli np stoje sobie temperaturak 90stopni (wg wskaznika) dodam gazu do powiedzmy 4 tys temp spada do ok 70, (im wiecej gazu tym nizej temp spada) puszczam gaz i mometalnie wraca na 90 inaczej ci tego nie narysuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miras_MM Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > nie czaisz. > temperatura mi spada jak dodam gazu. Czyli np stoje sobie temperaturak 90stopni (wg wskaznika) > dodam gazu do powiedzmy 4 tys temp spada do ok 70, (im wiecej gazu tym nizej temp spada) > puszczam gaz i mometalnie wraca na 90 inaczej ci tego nie narysuje W 700 mialem pdobnie i nie stykala wtyczka do czujnika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre44 Napisano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 > W 700 mialem pdobnie i nie stykala wtyczka do czujnika . Pierwsze co to łapę pod maskę do kabelka wkładałem ale nie pomogło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ir3n3usz Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 To jest nie jest usterka, to cecha charakterystyczna tego modelu. Na wskaźniku będzie 70st. a na kompie będzie 90st. Skąd się to bierze? Ano stąd, że czujnik na wskaźnik jest przy pierwszym cylindrze bardzo blisko pompy wody, która jak wiadomo ciągnie schłodzony płyn z chłodnicy, a czujnik na ECU jest w kolektorze ssącym na wylocie do nagrzewnicy. Tam jest najwyższa temp. przy czwartym cylindrze. Sprawdzałem to z podłączonym examinerem, nawet 20st. różnicy jest czasami pomiędzy wartością z wskaźnika, a wskazaniami ECU. Zawsze pierwszym cylinder będzie niedogrzany podczas jazdy, jedynie w korkach temp. będzie wchodziła na 90-100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matts Napisano 23 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 > Napisz gdzie dokladnie podpiales ten czujnik. Ja mam podpiety pod wejscie do nagrzewnicy i wskazuje > mi idealnie To jeszcze ja podpinałem, i miałem tak samo jak ty, przewód idący do nagrzewnicy, no chyba że wpiąłem w powrót, ale wątpię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.