badyl1982 Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 Jaka może być przyczyna pęknięcia wału korbowego wzdłuż. Wał pękł w ten sposób drugi raz w przeciągu 30kkm. Samochód z przebiegiem 233kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Jaka może być przyczyna pęknięcia wału korbowego wzdłuż. Wał pękł w ten sposób drugi raz w > przeciągu 30kkm. Samochód z przebiegiem 233kkm. Jedną z prawdopodobnych przyczyn może być nieosiowość czopów głównych w bloku. Czasami wystarczy jedna setna milimetra by powodowało naprężenia wału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 29 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Jedną z prawdopodobnych przyczyn może być nieosiowość czopów głównych w bloku. Czasami wystarczy > jedna setna milimetra by powodowało naprężenia wału. Zawsze wydawało mi się, że niewspółosiowość czopów powoduje pęknięcia poprzeczne. W tym przypadku rysa idzie ewidentnie od strony koła pasowego w głąb bloku (rozpięty rozrząd i zdjęte kółko rozrządu). Poza tym przez 200kkm wszystko śmigało jak trzeba, niewspółosiowość ujawniłaby się już wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 > Jedną z prawdopodobnych przyczyn może być nieosiowość czopów głównych w bloku. Czasami wystarczy > jedna setna milimetra by powodowało naprężenia wału. Trochę przesadziłeś z tą "setką". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 Jeśli możesz, zrób fotkę makro tego pęknięcia. A jeśli da się rozpołowić to środek pęknięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 A koło zamachowe i wał korbowy poprawnie były zmontowane i wyważone? Może warto tą wersję sprawdzić. Wibracje nawet nieznaczne mogą być przyczyną "rozszczepienia" się wału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.