Zbysio74 Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 Witam.Jestem nowy na forum fiat-uno i proszę o pomoc.Mam problem z uno 1,4 -zasilanie gazem.Otóż od około dwóch miesięcy z moim samochodem dzieje się coś dziwnego, w trakcie jazdy[na LPG] oraz po zatrzymaniu na swiatłach niewiadomo skąd silnik dostaje bardzo dużych obrotów , jest to bardzo niebezpieczne .Po przejechaniu kilkunastu kilometrów wszystko wraca do normy.Czy ten problem związany jest z czujnikami temperatury cieczy i powietrza dolotowego .Jeszcze jedna sprawa,gdy jeżdżę na LPG samoczynnie gaz przełącza się na paliwo, co może być tego przyczyna.Za okazaną pomoc z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Duuchu Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Witam. Ciężko wskazać jedna przyczynę, to ze się przełącza na benzynę jest raczej związane z zamarzaniem parownika,musiałbyś sprawdzić czy do prawnika dochodzi ciepły płyn chłodniczy,a co do wysokich obrotów to już grubsza sprawa, gdyż może to być przyczyna : Niespranego krokowego silniczka, złej emulacji sondy lamda, raczej wykluczam czujnik temperatury, gdyż jak by był uszkodzony to na benzynie było by to samo,a dodatkowo na ciepłym silniku miałbyś problem z odpaleniem silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Napisz dokładnie jaką masz instalacje gazową , z czujnikiem temperatury czy bez , z krokowcem czy bez oraz dokładnie okoliczności pojawienia się usterki (czy pojawiła się nagle i jest taka sama, czy też narastała , itp itd). pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 u mnie takie objawy miała awaria krokowca, pomogło dokładne jego wyczyszczenie (głownie kostka - styki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbysio74 Napisano 5 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > u mnie takie objawy miała awaria krokowca, pomogło dokładne jego wyczyszczenie (głownie kostka - > styki) Czy jest możliwość rozkręcenia krokowca i jego wyczyszczenia, około pół roku temu wymieniałem krokowca na nowy, czy oprócz tego krokowca może być inna przyczyna powstawania nagłych wysokich obrotów silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zibi122 Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > Czy jest możliwość rozkręcenia krokowca i jego wyczyszczenia, około pół roku temu wymieniałem > krokowca na nowy, czy oprócz tego krokowca może być inna przyczyna powstawania nagłych > wysokich obrotów silnika. na 90% czujnik temperatury silnika w kolektorze ssacym. Sprawdz go miernikiem przy zimnym silniku. Powinien mieć przy aktualnej temp zew około 4000-5000 ohm a na ciepłym 100-200 ohm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Miałem podobne jajca, gdy zdechła mi pompa paliwa i odpalałem w trybie awaryjnym - do tego jeszcze padł mi akumulator-więc mapa wtrysku się rozjechała - na 5 biegu bez dotykania pedału gazu parch rozpędzał się do 160km/h. Zrób reset "kompa" i odpal na noPB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > Czy jest możliwość rozkręcenia krokowca i jego wyczyszczenia, około pół roku temu wymieniałem > krokowca na nowy Jak założyłeś taniego chinola z allegro to już możesz go wymieniać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbysio74 Napisano 10 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > Napisz dokładnie jaką masz instalacje gazową , z czujnikiem temperatury czy bez , z krokowcem czy > bez oraz dokładnie okoliczności pojawienia się usterki (czy pojawiła się nagle i jest taka > sama, czy też narastała , itp itd). Witam, w weekend sprawdzałem okablowanie instalacji gazowej -ok, ale czy pęknięta obudowa elektrozaworu na parowniku może być przyczyną samoczynnego wyłączania gazu i przechodzenia na paliwo.Wcześniej jeździłem z pękniętą obudową i wszystko było ok.Obecnie kiedy po dodaniu gazu automatycznie przełączy się na gaz po kilku minutach wraca na zasilanie paliwem. Proszę o komentarze w tej sprawie. > pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zibi122 Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Witam, w weekend sprawdzałem okablowanie instalacji gazowej -ok, ale czy pęknięta obudowa > elektrozaworu na parowniku może być przyczyną samoczynnego wyłączania gazu i przechodzenia na > paliwo.Wcześniej jeździłem z pękniętą obudową i wszystko było ok.Obecnie kiedy po dodaniu gazu > automatycznie przełączy się na gaz po kilku minutach wraca na zasilanie paliwem. Proszę o > komentarze w tej sprawie. > > pozdr Powrót samoczynny na paliwo może oznaczać np problem z ciśnieniem gazu, zbyt niską temperaturą silnika. Wszystko zależy jaki masz rodzaj instalacji gazowej. Sprawdzałeś czujnik temperatury silnika ten do komputera co jest w kolektorze ssącym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbysio74 Napisano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Powrót samoczynny na paliwo może oznaczać np problem z ciśnieniem gazu, zbyt niską temperaturą > silnika. Wszystko zależy jaki masz rodzaj instalacji gazowej. > Sprawdzałeś czujnik temperatury silnika ten do komputera co jest w kolektorze ssącym? Witam. Jeszcze nie wymieniałem czujnika temperatury powietrza ssącego o efektach po wymianie w najbliższych dniach poinformuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbysio74 Napisano 19 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 > Powrót samoczynny na paliwo może oznaczać np problem z ciśnieniem gazu, zbyt niską temperaturą > silnika. Wszystko zależy jaki masz rodzaj instalacji gazowej. > Sprawdzałeś czujnik temperatury silnika ten do komputera co jest w kolektorze ssącym? Witam. Wymieniłem czujnik temperatury w kolektorze ssącym i zmartwił mnie fakt ,iż stary czujnik był zalany płynem chłodzącym - nic się nie zmieniło. Po sprawdzeniu styków przekaźnika załączającego elektromagnes na parowniku nie przełącza się samoczynnie na paliwo. Czy mokry czujnik w kolektorze ssącym to normalne? Mam pytanie, czy możliwe jest wyczyszczenie silniczka krokowego (znajduje się przy absorbniku katalizatora - z przodu silnika 1.4 uno). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arkain Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Skąd wiesz że to był płyn chłodniczy? Może jedynie para wodna bo jeżeli to drugie to normalne. Co prawda ja mam styczność tylko z 1.0 ale tam między kolektorem ssącym a blokiem przepustnicy jest blok grzewczy z dwoma króćcami do których podpina się układ chłodzenia (ten mniejszy układ) by szybko nagrzewał kolektor co usprawnia odparowanie benzyny (by ta nie gromadziła się w krople). Tą samą funkcję w gaźnikach pełni jeż elektryczny w kolektorze ssącym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Duuchu Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 A kiedy się zaczęły problemy ?? Powiem że spotkałem się z takim problemem jak u ciebie, okazało się że gazownik który montował gaz nie woził pod uwagę iż uno ma zawór na nagrzewnice. Auto po nagrzaniu przełączało się na gaz,po czym po chwili znów się przełączał na pb. Pomogło założenie trójnika. Ps. auto przed założeniem trójnika na gazie jeździło tylko wtedy kiedy ogrzewanie było na full Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arkain Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 Kolega chyba poradził już sobie z problemem skoro się nie odzywa Ja spotkałem się z sytuacją w której przy odpowiednich warunkach podczas przełączania na starej instalacji B->G (i odłączaniu sondy lambda - by komputer Boscha pracował w otwartej pętli i nie uczył się głupot oraz odłączaniu EVAP-u - by nie rozwalał mieszanki podczas jazdy) Bosch MA1.7 odstawał świra i zmieniał parametr "oczekiwanych obrotów biegu jałowego na 3500 obr/min i tak je utrzymywał a po przełączeniu G->B albo wszystko wracało do normy albo ten sam parametr zmieniał się dosyć płynnie z 1200-650 obr/min i obroty również tak falowały (wówczas jedynym ratunkiem było wyłączenie stacyjki i odpalenie na nowo) Zawsze gdy pojawiały się te problemy to podczas przełączania na jakieś 1,5s zapalała się marchewka na desce... Miało to też związek z sondą lambda ale to mniej istotne. Obecnie takich problemów nie mam ale przy zmianie instalacji sporo usprawniłem i zmieniłem więc przyczyna mogła leżeć też gdzieś indziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.