Skocz do zawartości

problem z gazem uno 1,4


Zbysio74

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Jestem nowy na forum fiat-uno i proszę o pomoc.Mam problem panic.gif z uno 1,4 -zasilanie gazem.Otóż od około dwóch miesięcy z moim samochodem dzieje się coś dziwnego, w trakcie jazdy[na LPG] oraz po zatrzymaniu na swiatłach niewiadomo skąd silnik dostaje bardzo dużych obrotów , jest to bardzo niebezpieczne .Po przejechaniu kilkunastu kilometrów wszystko wraca do normy.Czy ten problem związany jest z czujnikami temperatury cieczy i powietrza dolotowego .Jeszcze jedna sprawa,gdy jeżdżę na LPG samoczynnie gaz przełącza się na paliwo, co może być tego przyczyna.Za okazaną pomoc z góry dziękuję. drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ciężko wskazać jedna przyczynę, to ze się przełącza na benzynę jest raczej związane z zamarzaniem parownika,musiałbyś sprawdzić czy do prawnika dochodzi ciepły płyn chłodniczy,a co do wysokich obrotów to już grubsza sprawa, gdyż może to być przyczyna :

Niespranego krokowego silniczka,

złej emulacji sondy lamda,

raczej wykluczam czujnik temperatury, gdyż jak by był uszkodzony to na benzynie było by to samo,a dodatkowo na ciepłym silniku miałbyś problem z odpaleniem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz dokładnie jaką masz instalacje gazową , z czujnikiem temperatury czy bez , z krokowcem czy bez oraz dokładnie okoliczności pojawienia się usterki (czy pojawiła się nagle i jest taka sama, czy też narastała , itp itd).

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie takie objawy miała awaria krokowca, pomogło dokładne jego wyczyszczenie (głownie kostka -

> styki)

Czy jest możliwość rozkręcenia krokowca i jego wyczyszczenia, około pół roku temu wymieniałem krokowca na nowy, czy oprócz tego krokowca może być inna przyczyna powstawania nagłych wysokich obrotów silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy jest możliwość rozkręcenia krokowca i jego wyczyszczenia, około pół roku temu wymieniałem

> krokowca na nowy, czy oprócz tego krokowca może być inna przyczyna powstawania nagłych

> wysokich obrotów silnika.

na 90% czujnik temperatury silnika w kolektorze ssacym. Sprawdz go miernikiem przy zimnym silniku. Powinien mieć przy aktualnej temp zew około 4000-5000 ohm a na ciepłym 100-200 ohm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne jajca, gdy zdechła mi pompa paliwa i odpalałem w trybie awaryjnym - do tego jeszcze padł mi akumulator-więc mapa wtrysku się rozjechała - na 5 biegu bez dotykania pedału gazu parch rozpędzał się do 160km/h.

Zrób reset "kompa" i odpal na noPB wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisz dokładnie jaką masz instalacje gazową , z czujnikiem temperatury czy bez , z krokowcem czy

> bez oraz dokładnie okoliczności pojawienia się usterki (czy pojawiła się nagle i jest taka

> sama, czy też narastała , itp itd).

Witam, w weekend sprawdzałem okablowanie instalacji gazowej -ok, ale czy pęknięta obudowa elektrozaworu na parowniku może być przyczyną samoczynnego wyłączania gazu i przechodzenia na paliwo.Wcześniej jeździłem z pękniętą obudową i wszystko było ok.Obecnie kiedy po dodaniu gazu automatycznie przełączy się na gaz po kilku minutach wraca na zasilanie paliwem. Proszę o komentarze w tej sprawie.

> pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, w weekend sprawdzałem okablowanie instalacji gazowej -ok, ale czy pęknięta obudowa

> elektrozaworu na parowniku może być przyczyną samoczynnego wyłączania gazu i przechodzenia na

> paliwo.Wcześniej jeździłem z pękniętą obudową i wszystko było ok.Obecnie kiedy po dodaniu gazu

> automatycznie przełączy się na gaz po kilku minutach wraca na zasilanie paliwem. Proszę o

> komentarze w tej sprawie.

> > pozdr

Powrót samoczynny na paliwo może oznaczać np problem z ciśnieniem gazu, zbyt niską temperaturą silnika. Wszystko zależy jaki masz rodzaj instalacji gazowej.

Sprawdzałeś czujnik temperatury silnika ten do komputera co jest w kolektorze ssącym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powrót samoczynny na paliwo może oznaczać np problem z ciśnieniem gazu, zbyt niską temperaturą

> silnika. Wszystko zależy jaki masz rodzaj instalacji gazowej.

> Sprawdzałeś czujnik temperatury silnika ten do komputera co jest w kolektorze ssącym?

Witam. Jeszcze nie wymieniałem czujnika temperatury powietrza ssącego o efektach po wymianie w najbliższych dniach poinformuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powrót samoczynny na paliwo może oznaczać np problem z ciśnieniem gazu, zbyt niską temperaturą

> silnika. Wszystko zależy jaki masz rodzaj instalacji gazowej.

> Sprawdzałeś czujnik temperatury silnika ten do komputera co jest w kolektorze ssącym?

Witam. Wymieniłem czujnik temperatury w kolektorze ssącym i zmartwił mnie fakt ,iż stary czujnik był zalany płynem chłodzącym - nic się nie zmieniło. Po sprawdzeniu styków przekaźnika załączającego elektromagnes na parowniku nie przełącza się samoczynnie na paliwo. Czy mokry czujnik w kolektorze ssącym to normalne? Mam pytanie, czy możliwe jest wyczyszczenie silniczka krokowego (znajduje się przy absorbniku katalizatora - z przodu silnika 1.4 uno).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Skąd wiesz że to był płyn chłodniczy? Może jedynie para wodna bo jeżeli to drugie to normalne. Co prawda ja mam styczność tylko z 1.0 ale tam między kolektorem ssącym a blokiem przepustnicy jest blok grzewczy z dwoma króćcami do których podpina się układ chłodzenia (ten mniejszy układ) by szybko nagrzewał kolektor co usprawnia odparowanie benzyny (by ta nie gromadziła się w krople). Tą samą funkcję w gaźnikach pełni jeż elektryczny w kolektorze ssącym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kiedy się zaczęły problemy ??

Powiem że spotkałem się z takim problemem jak u ciebie, okazało się że gazownik który montował gaz nie woził pod uwagę iż uno ma zawór na nagrzewnice. Auto po nagrzaniu przełączało się na gaz,po czym po chwili znów się przełączał na pb. Pomogło założenie trójnika.

Ps. auto przed założeniem trójnika na gazie jeździło tylko wtedy kiedy ogrzewanie było na full

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega chyba poradził już sobie z problemem skoro się nie odzywa 270751858-jezyk.gif

Ja spotkałem się z sytuacją w której przy odpowiednich warunkach podczas przełączania na starej instalacji B->G (i odłączaniu sondy lambda - by komputer Boscha pracował w otwartej pętli i nie uczył się głupot oraz odłączaniu EVAP-u - by nie rozwalał mieszanki podczas jazdy) Bosch MA1.7 odstawał świra i zmieniał parametr "oczekiwanych obrotów biegu jałowego na 3500 obr/min i tak je utrzymywał a po przełączeniu G->B albo wszystko wracało do normy albo ten sam parametr zmieniał się dosyć płynnie z 1200-650 obr/min i obroty również tak falowały (wówczas jedynym ratunkiem było wyłączenie stacyjki i odpalenie na nowo)

Zawsze gdy pojawiały się te problemy to podczas przełączania na jakieś 1,5s zapalała się marchewka na desce...

Miało to też związek z sondą lambda ale to mniej istotne.

Obecnie takich problemów nie mam ale przy zmianie instalacji sporo usprawniłem i zmieniłem więc przyczyna mogła leżeć też gdzieś indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.