PiotrekPanda Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Witam, czy zmiana skrzyni w bravo z 2008r 1.9 8V 120KM z 5-biegowej na 6-biegową z bravo 1.6 16V 120KM to jakiś wielki wyczyn? Pasuje P&P? wiadomo linki muszę zmienić i wybierak biegów itp, chodzi mi jednak o sprzęgło, półoś i inne detale Dziękuje z góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 trzeba sprawdzic przeniesienie napedu bo kielichy i poloski zapewne sa inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekPanda Napisano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > trzeba sprawdzic przeniesienie napedu bo kielichy i poloski zapewne sa inne no właśnie o to mi chodzi najbardziej, skrzynia od strony sprzęgła bedzie pasowała. to sprawdziłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > no właśnie o to mi chodzi najbardziej, skrzynia od strony sprzęgła bedzie pasowała. to sprawdziłem. z tego co widze przeg. zewnetrzne beda te same, polosie i kielichy czesciowo pokrywaja sie 1.6 vs 1.9 8v ale bylo kilka modyfikacji typu: 12082 - NOWE PÓŁOSIE,SKRZYNIA I WAŁKI MECH.RÓŻNICOWEGO (VET 4014492) wiec musisz zerknac na zywo jak to wyglada, faktycznie czasem moze wiekszosc osprzetu siasc p&p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekPanda Napisano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > z tego co widze przeg. zewnetrzne beda te same, polosie i kielichy czesciowo pokrywaja sie 1.6 vs > 1.9 8v ale bylo kilka modyfikacji typu: > 12082 - NOWE PÓŁOSIE,SKRZYNIA I WAŁKI MECH.RÓŻNICOWEGO (VET 4014492) > wiec musisz zerknac na zywo jak to wyglada, faktycznie czasem moze wiekszosc osprzetu siasc p&p akurat mam 2takie skrzynie od 1.6 to może coś uda mi się coś dopasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > akurat mam 2takie skrzynie od 1.6 to może coś uda mi się coś dopasować. cos moze z tego wyjsc predzej zapodasz ta z krzynie z 1.6 niz z 1.9 16v bo tam juz na bank sa inne kielichy i poloski itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekPanda Napisano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > cos moze z tego wyjsc > predzej zapodasz ta z krzynie z 1.6 niz z 1.9 16v bo tam juz na bank sa inne kielichy i poloski itp dziś zrobiłem wstępne przymiarki, wszystko powinno pasować P&P (na oko) O finale napiszę dla potomnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > dziś zrobiłem wstępne przymiarki, wszystko powinno pasować P&P (na oko) > O finale napiszę dla potomnych jak bedzie job done to napisz, napewno info przyda sie dla posiadaczy 8v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > Witam, czy zmiana skrzyni w bravo z 2008r 1.9 8V 120KM z 5-biegowej na 6-biegową z bravo 1.6 16V > 120KM to jakiś wielki wyczyn? Pasuje P&P? wiadomo linki muszę zmienić i wybierak biegów > itp, chodzi mi jednak o sprzęgło, półoś i inne detale > Dziękuje z góry Ale tam będą zupełnie inne przełożenia! Efekt będzie taki, że będziesz miał o 1/3 krótsze biegi i dużo niższą prędkość maksymalną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > Ale tam będą zupełnie inne przełożenia! Efekt będzie taki, że będziesz miał o 1/3 krótsze biegi i > dużo niższą prędkość maksymalną. Chyba jednak nie. Na 6 biegu przy 130 kmh u mnie jest nieco ponad 2300 obrotów/min. Z tego co wiem to w 1.9 8V jest to trochę więcej. Sama idea zamiany skrzyni biegów na 6 jest super, aż dziw bierze, że Fiat sam na to nie wpadł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Ale tam będą zupełnie inne przełożenia! Efekt będzie taki, że będziesz miał o 1/3 krótsze biegi i > dużo niższą prędkość maksymalną. nie beda inne, dla przykladu skrzyn 8v i 16v mj przelozenia sa te same, dochodzi tylko dodatkowe przelozenie 6 biegu czyli 0.614 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Chyba jednak nie. Na 6 biegu przy 130 kmh u mnie jest nieco ponad 2300 obrotów/min. Z tego co wiem > to w 1.9 8V jest to trochę więcej. Sama idea zamiany skrzyni biegów na 6 jest super, aż dziw > bierze, że Fiat sam na to nie wpadł Fiat by i wpadł, ale po co. Generalnie 1.9 8V był jedynym silnikiem ze skrzynką 5 biegową, co przy jeździe na autostradach, a jest tego coraz więcej, jest porażką. 6 bieg aż się prosi aby włączyć. Od 1.9 16V nie będzie pasowała skrzynka, bo swego czasu, jakieś dwa lata temu, chciałem dokonać tej modyfikacji. Ale za dużo różnic w elementach. Do 1.6 nie zaglądałem. Z tego co wstępnie widzę, to linki wybierająca i zmieniająca są te same. Pozostaje więc wymienić pudło wybieraka. Sprzęgło również jest to samo dla całej serii 120 KM, czyli 1.4 Tjet, 1.6 Multijet oraz 1.9 Multijet 8V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekPanda Napisano 5 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 jednak właściciel dopadł w dobrej cenie skrzynie od 1.9 8V i taką zakładamy. Skrzynia od 1.6 120KM powinna pasować, postawiliśmy obie skrzynie obok siebie i bez problemu powinny podejść P&P. Niestety właściciel chyba jednak przestraszył się pionierskiej operacji i zakładamy identyczną skrzynie jaką miał.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Generalnie 1.9 8V był jedynym silnikiem ze skrzynką 5 biegową, co przy > jeździe na autostradach, a jest tego coraz więcej, jest porażką. Oj tam porażka od razu W 1.9 8V piątka jest dość długa, nie ma dramatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 Ta, długa jak każda piątka w skrzyni pięciobiegowej, czyli do końca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Oj tam porażka od razu W 1.9 8V piątka jest dość długa, nie ma dramatu jeśli to taka sama konfiguracja co doblo 2008 jtd8v - to porażka , zresztą jak każda skrzynia 5-tka na autostradzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Ta, długa jak każda piątka w skrzyni pięciobiegowej, czyli do końca Chodzi mi o to że przełożenie dość długie, przy 160 km/h silnik kręci ok. 3krpm - da się żyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 Oczywiście, że da się żyć Kwestia, że mi się upy skończyły w aucie, no może poza ori xenonami, nie mylić z zenonami To nadchodzi czas na skrzynię biegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > Chodzi mi o to że przełożenie dość długie, przy 160 km/h silnik kręci ok. 3krpm - da się żyć to masz chyba dłuższą piątkę ode mnie bo 3krpm mam przy 150. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > to masz chyba dłuższą piątkę ode mnie bo 3krpm mam przy 150. Serio? Kurde az sprawdzę na najbliższej niemieckiej autostradzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.