Rzucio Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Witam. Pytanie czysto teoretyczne,warto do 125p wkładać silnik 2.0 z BMW? Jak to mialo by sie z zawieszeniem? Jest sens? Auto było by przeznaczone na weekend. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Konika pytaj - On do łady zasadził, ale chyba 1.8... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > Witam. > Pytanie czysto teoretyczne,warto do 125p wkładać silnik 2.0 z BMW? > Jak to mialo by sie z zawieszeniem? Jest sens? > Auto było by przeznaczone na weekend. ale jaki 2,0? jeśli stary z E34 to IMO bez sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > Witam. > Pytanie czysto teoretyczne,warto do 125p wkładać silnik 2.0 z BMW? > Jak to mialo by sie z zawieszeniem? Jest sens? > Auto było by przeznaczone na weekend. Ale na weekend do czego ? Jak do normalnej jazdy to się nie opłaca. Jeśli do ściganctwa to wtedy siadasz do netu i patrzysz co ludzie wsadzają. Standardem jest zazwyczaj 2.0 DOHC Fiata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > Standardem jest zazwyczaj 2.0 DOHC Fiata. tyle że wsadzanie go w dzisiejszych realiach to niezbyt mądry pomysł (do jazdy) miałem i odradzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > tyle że wsadzanie go w dzisiejszych realiach to niezbyt mądry pomysł (do jazdy) > miałem i odradzam Czemu? Ja mam możliwość kupienia takiego silnika i się zastanawiam czy brać Generalnie wszyscy sobie raczej chwalą, no i wiadomo, że jednak lepszy niż standardowa "ohapałka" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > Witam. > Pytanie czysto teoretyczne,warto do 125p wkładać silnik 2.0 z BMW? > Jak to mialo by sie z zawieszeniem? Jest sens? > Auto było by przeznaczone na weekend. Najprościej, najtaniej i najlepiej wsadzić 1.4 16v z Poloneza. Jak będzie za mało to można wtedy sobie go podmienić na 1.6/1.8 bo generalnie pasuje pod skrzynię biegów i osprzęt od 1.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rzucio Napisano 8 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > ale jaki 2,0? > jeśli stary z E34 to IMO bez sensu Siakis 150konny,do polatania bokiem na asfalcie A jak z zawieszeniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > Siakis 150konny,do polatania bokiem na asfalcie > A jak z zawieszeniem? Bez sensu pakować 6 garów do budy Fiata. Idź lepiej drogą Konika i wrzuć is-a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > tyle że wsadzanie go w dzisiejszych realiach to niezbyt mądry pomysł (do jazdy) > miałem i odradzam a co proponujesz by wsadzic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > Siakis 150konny,do polatania bokiem na asfalcie > A jak z zawieszeniem? cieżki silnik który zasadniczo zmieni sposób prowadzenia się auta - ja bym wolał to co wsadziłem czyli iSa 4-garowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > Czemu? Ja mam możliwość kupienia takiego silnika i się zastanawiam czy brać Generalnie wszyscy > sobie raczej chwalą, no i wiadomo, że jednak lepszy niż standardowa "ohapałka" wszystko ma plusy i minusy zasadniczy plus DOHCa jest taki że można go wsadzić w zasadzie bez przeróbek nawet na oryginalną skrzynię (choć ma to wątpliwy sens) ale są też minusy np: problem z częściami - połowa df i pn w PL jest po swapie na DOHCa co winduje w sposób absurdalny ceny zarówno kompletnych silników jak i części. Problem z podstawowymi częściami - np nigdy nie udało mi się zakupić choćby czujnika indukcyjnego pod aparat zapłonowy. Nawet głupi podstawowy gaźnik jest problem w rozsądny sposób zregenerować/kupić inny w lepszym stanie. Pomijając już fakt że więlszosć DOHCów na rynku nadaje się do generalki na dzień dobry Generalnie w stosunku do mizernych często (co wychodzi na hamowni) osiągów tego silnika - ilość kłopotów jakie on zapewnia jest niewspółmierna. Żeby uzyskać z niego 140KM które w bezawaryjnym iSie mamy w zasadzie na starcie potrzeba modłów, chodzenia po forach, zdobywania niezdobywalnych wałków, głowiczek, kolektorów itd. Generalnie - do jazdy IMO bez sensu, do zabytka żeby się patrzeć i czasami przejechać - czemu nie w dodatku to ciężki klonkr (2.0) DOHC był fajny 15 lat temu jak po SWAPie można było lać VW Polo i Deawoo Lanosy. Dziś czasy się zmieniły - byle lepszy kompakt jest szybszy od takiego SWAPa więc potrzeba cięższej artylerii żeby była zabawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > a co proponujesz by wsadzic? iSa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekpdkp Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > Czemu? Ja mam możliwość kupienia takiego silnika i się zastanawiam czy brać Generalnie wszyscy > sobie raczej chwalą, no i wiadomo, że jednak lepszy niż standardowa "ohapałka" kupuj nie sluchaj konika dohc daje rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rzucio Napisano 8 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > cieżki silnik który zasadniczo zmieni sposób prowadzenia się auta - ja bym wolał to co wsadziłem > czyli iSa 4-garowego Jak to ma sie z moca i cieżarem? Wystarczy seria na start? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > kupuj nie sluchaj konika dohc daje rade wiesz Ładowski silnik oryginalny też daje radę, jak się go poczęstuje 20kzł wpierw. Jak ktoś myśli że kupi nabój za 2000zł i wrzuci w Polda i będzie tak hasał to podziwiam entuzjazm taki silnik w porywach wytrzyma z 1 sezon a potem potrzebuje $$$ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekpdkp Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > że kupi nabój za 2000zł i wrzuci w Polda i będzie tak hasał to podziwiam entuzjazm > taki silnik w porywach wytrzyma z 1 sezon a potem potrzebuje $$$ ani przez chwile tak nie pomyslalem przeciez ta silniki maja po 30 40 lat i chyba ciezko znalezc nie zajezdzonego ,wrecz chyba to jest nie mozliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > Witam. > Pytanie czysto teoretyczne,warto do 125p wkładać silnik 2.0 z BMW? > Jak to mialo by sie z zawieszeniem? Jest sens? > Auto było by przeznaczone na weekend. Jak już wspomniano 1.4 rover ma sens. Wkładasz bez rzeźby i heja Co do 1.6 i 1.8 to owszem można wrzucić ale nie wszystkim udało się je wysterować kompem od 1.4 i na ori wtryskach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > Siakis 150konny,do polatania bokiem na asfalcie > A jak z zawieszeniem? Absolutnie nie brać tego silnika, jeśli byś się uparł to jego kup jego większą wersję 2.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rzucio Napisano 8 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > Absolutnie nie brać tego silnika, jeśli byś się uparł to jego kup jego większą wersję 2.5 Dobra iS ale da rade poszalec? Pytanie jak z zawieszeniem? Czy da rade by sie trzymal? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Pytanie jak z zawieszeniem? Czy da rade by sie trzymal? Jeździłeś kantem? Seryjny zawias to masakra. Na szybko to można sprężyny od Trucka diesla ciachnięte o 1 zwój, tył sklepać i koniecznie większe koła z niższym profilem opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Dobra iS ale da rade poszalec? da rade - policz sobie 140KM na jakieś 850kg jak się postarasz i dobrze odchudzisz. To moc/masa na poziomie 4 litrowej BMW tyle że wrażenie jeszcze większe. Jak dobrze zaszperujesz to uśmiech z Twej twarzy schodził nie będzie, a zawsze można dorzucić kompresor Tylko że szpera to podstawa, a nie opcja - bez szpery to festiwal mielenia jednym kołem jest > Pytanie jak z zawieszeniem? Czy da rade by sie trzymal? zawias trza utwardzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > da rade - policz sobie 140KM na jakieś 850kg jak się postarasz i dobrze odchudzisz. To moc/masa na > poziomie 4 litrowej BMW tyle że wrażenie jeszcze większe. Jak dobrze zaszperujesz to uśmiech z > Twej twarzy schodził nie będzie, a zawsze można dorzucić kompresor > Tylko że szpera to podstawa, a nie opcja - bez szpery to festiwal mielenia jednym kołem jest Sęk w tym, że Łada lepiej się nadaje do tego celu, bo ma szerszą komorę silnika. Z tego co czytałem w 125p kolektor wydechowy nie chce się zmieścić, a wstawienie jakiegokolwiek innego mocno psuje osiągi tego silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Sęk w tym, że Łada lepiej się nadaje do tego celu, bo ma szerszą komorę silnika. Z tego co czytałem > w 125p kolektor wydechowy nie chce się zmieścić, a wstawienie jakiegokolwiek innego mocno > psuje osiągi tego silnika... są 3 rodzaje kolektora do ISa - ten ze zdjęcia po kosmetycznych przerókach wejdzie i do Łady i do 125p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > da rade - policz sobie 140KM na jakieś 850kg jak się postarasz i dobrze odchudzisz. To moc/masa na > poziomie 4 litrowej BMW tyle że wrażenie jeszcze większe. Jak dobrze zaszperujesz to uśmiech z > Twej twarzy schodził nie będzie, a zawsze można dorzucić kompresor > Tylko że szpera to podstawa, a nie opcja - bez szpery to festiwal mielenia jednym kołem jest > zawias trza utwardzić Ze szperą da się jeździć po normalnych drogach ? Tzn. suchy asfalt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Ze szperą da się jeździć po normalnych drogach ? > Tzn. suchy asfalt. szpera to nie zespawany dyfer - jak się nie swiruje to się jeździ normalnie w dodatku w szybkie winkle wchodzi jak po szynach nawet po mokrym. Przyczepność jest lepsza, jedynie granica między przyczepnością a "bokiem" jest cieńsza i trzeba się pilnować (przy szybkiej jeździe) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > szpera to nie zespawany dyfer - jak się nie swiruje to się jeździ normalnie w dodatku w szybkie > winkle wchodzi jak po szynach nawet po mokrym. Przyczepność jest lepsza, jedynie granica > między przyczepnością a "bokiem" jest cieńsza i trzeba się pilnować (przy szybkiej jeździe) Jak się realizuje szperę w standardowych mostach - np. takim w Ładzie czy 125p ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Jak się realizuje szperę w standardowych mostach - np. takim w Ładzie czy 125p ? Z tego co kojarzę, to koNik ma torsen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Jak się realizuje szperę w standardowych mostach - np. takim w Ładzie czy 125p ? do Łady kupuje się tu http://val-racing63.ru/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Z tego co kojarzę, to koNik ma torsen prawda, ale mój torsen od zwykłego różni się tym że ma tzw. napięcie wstępne - czyli wstępne spięcie, nigdy do końca nie działa jak otwarty dyfer. Tzw. preload definiujemy przy zamawianiu dyfra. Im dyfer bardziej spięty wstępnie tym charakterystyka jest bardziej wyczynowa. ZGodnie z tym artykułem z Wiki to ja mam chyba ten typ T2R Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Z tego co kojarzę, to koNik ma torsen OK - to mnie się szpera kojarzyła z chamsko zaspawanym na sztywno mostem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > OK - to mnie się szpera kojarzyła z chamsko zaspawanym na sztywno mostem. Tu masz szperę Dowgird sprzedaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Tu masz szperę > Dowgird sprzedaje cena kosmos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > cena kosmos Jak dobrze zagadasz to ze 3 stówki spuści Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > Tu masz szperę > Dowgird sprzedaje Nietania ta zabawka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > OK - to mnie się szpera kojarzyła z chamsko zaspawanym na sztywno mostem. to jest tzw. elektroszpera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekpdkp Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > cena kosmos heh to juz wiem dlaczego zrobienie prawdziwego rajdowego Poloneza przypominajacego tego z epoki kosztuje okolo 200tys pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > heh to juz wiem dlaczego zrobienie prawdziwego rajdowego Poloneza przypominajacego tego z epoki > kosztuje okolo 200tys pln No niestety. Komplet felg z epoki to koszt ok. 5kPLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > No niestety. Komplet felg z epoki to koszt ok. 5kPLN kumpel ma takie, kupił je na węgrzech za 500zł - ATS wzór OBRSO ale nie chce sprzedać za chiny a swoja drogą to patrząc po tym filmiku: to ile to może mieć - 130-140KM ? i taki jest właśnie sens dłubania DOHCa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > kumpel ma takie, kupił je na węgrzech za 500zł - ATS wzór OBRSO > ale nie chce sprzedać za chiny > a swoja drogą to patrząc po tym filmiku: > > to ile to może mieć - 130-140KM ? i taki jest właśnie sens dłubania DOHCa Na oko trudno ocenić, ale może być Z tym że w tym silniku nie chodzi o uzyskanie wielkich mocy. Przede wszystkim, to w tym aucie bardziej chodzi o to, że jest zwyczajnie lepszy od serii, wkłada się go praktycznie bez żadnych problemów no i można chyba o nim powiedzieć, że w tym przypadku jest "kultowy" Z resztą to akurat jest replika i żaden inny silnik nie byłby tu na miejscu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekpdkp Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > to ile to może mieć - 130-140KM ? i taki jest właśnie sens dłubania DOHCa no niestety do fabrycznego to pewnie mu brakuje z 70 80 KM ,aczkolwiek Polonez Zalewskiego jezdzi troche lepiej ,pewnie wiecej w motor zainwestowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Z resztą to akurat jest replika i żaden inny silnik nie byłby tu na miejscu i to jest prawda do jazdy jednak i zabawy lepiej wsadzić sobie coś innego - i takie pytanie należy zadać sobie na początku zabawy - po co robimy auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekpdkp Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > i to jest prawda > do jazdy jednak i zabawy lepiej wsadzić sobie coś innego - i takie pytanie należy zadać sobie na > początku zabawy - po co robimy auto dokladnie tak wycisniecie takiej mocy z dohca jaka ma ten Polonez ,kosztowaloby duuuuuuzo pieniazkow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > kumpel ma takie, kupił je na węgrzech za 500zł - ATS wzór OBRSO Ja mówię za ile w PL widziałem > a swoja drogą to patrząc po tym filmiku: > > to ile to może mieć - 130-140KM ? i taki jest właśnie sens dłubania DOHCa Ja mam od dawna wrażenie, że Dowgird nie "dokręca" motoru jak należy. Ma jakiś taki zachowawczy styl jazdy i sporo traci na nim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Ja mam od dawna wrażenie, że Dowgird nie "dokręca" motoru jak należy. Ma jakiś taki zachowawczy > styl jazdy i sporo traci na nim Czy ja wiem Moim zdaniem daje radę. Zachowawczo to jeździ ten: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Czy ja wiem Moim zdaniem daje radę. Zachowawczo to jeździ ten: Oj tam oj tam, se chłopak rundkę rekreacyjną pierdyknął a tu zaraz zachowawczo Zalewski wykorzystuje maszynę jak trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.