paw19 Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Mam pytanie odnośnie spadających obrotów tzn. Przy naciśnięciu sprzęgła obroty różnie spadają. Jednym razem spadają szybko i lecą na około 500 i powracają na 800, innym razem spadają wolniej i od razu idą na 800 bez wahnięcia. Również podczas jazdy na biegu z górki przy puszczonym gazie samochód podszarpuje przy obrotach około 1500-1700. Odpala auto zawsze pięknie, nic więcej się nie dzieje. Nie ma żadnych błędów ECU. Egr nie wywalał checków - wyczyściłem go i zaślepiłem. To co potrafiłem wyczyściłem - mowa o przepustnicy. Ale nie ściągałem jej do czyszczenia. Czy ma ona w sobie silnik krokowy, który może być za to odpowiedzialny czy raczej szukać winy w sondzie lambda? Czy może jest to wina EGR który się przycina i daje opóźniony sygnał do ECU przy zamykaniu się co powoduje spadnięcie obrotów poniżej minimalnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Z elementów, które wymieniłeś najbliżej jest przepustnica. Nie ma tam krokowego, ale jest silniczek który nią porusza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paw19 Napisano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Z elementów, które wymieniłeś najbliżej jest przepustnica. Nie ma tam krokowego, ale jest silniczek > który nią porusza. Dzięki za odpowiedź. Czyli wymontuję i przeczyszczę porządnie przepustnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > Dzięki za odpowiedź. Czyli wymontuję i przeczyszczę porządnie przepustnicę. Szczególnie sprawdź drożność kanalika obejściowego http://members.chello.pl/r.wicik/PoradyTechniczne.html#Astra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paw19 Napisano 13 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > Szczególnie sprawdź drożność kanalika obejściowego > http://members.chello.pl/r.wicik/PoradyTechniczne.html#Astra Sprawdzę to w weekend. Póki co zaślepiłem EGR, przejechałem ok 300km i nie ma chcecka ale też nic nie poprawiło się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > Sprawdzę to w weekend. > Póki co zaślepiłem EGR, przejechałem ok 300km i nie ma chcecka ale też nic nie poprawiło się. Ten cienki wężyk powinien się zsunąć z króćca przepustnicy i cienkim drucikiem można przetkać dziurkę. Grubą rurę od filtra powietrza zdjąć i można oczyścić łopatki przepustnicy - aby się wychyliły i otworzyły światło przepustnicy, trzeba włączyć zapłon i wcisnąć gaz. To można zrobić bez wyjmowania przepustnicy. Ja miałem Z16SE, ale w Z16XE powinno być tak samo. http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczny/napraw-to-sam/161-egr-i-przepustnica-w-z16se-opel-astra http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczn...16se-opel-astra Przepustnicę powinienem mieć jeszcze na strychu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paw19 Napisano 15 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 > Ten cienki wężyk powinien się zsunąć z króćca przepustnicy i cienkim drucikiem można przetkać > dziurkę. > Grubą rurę od filtra powietrza zdjąć i można oczyścić łopatki przepustnicy - aby się wychyliły i > otworzyły światło przepustnicy, trzeba włączyć zapłon i wcisnąć gaz. > To można zrobić bez wyjmowania przepustnicy. > Ja miałem Z16SE, ale w Z16XE powinno być tak samo. > http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczny/napraw-to-sam/161-egr-i-przepustnica-w-z16se-opel-astra > http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczn...16se-opel-astra > Przepustnicę powinienem mieć jeszcze na strychu Zrobiłem jak napisałeś. Nie ma poprawy, ALE: Zauważyłem, że przy wyłączonym silniku i wył. zapłonie mam lekko uchyloną klapę przepustnicy??!! Jest jakieś 5-7 stopni otwarta. Jak domknę ją palcem to sprężynuje i się otwiera. Taka sytuacja może być?? Włączyłem zapłon, poruszałem gazem kilka razy i dalej to samo. Nie domyka się.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 > Zrobiłem jak napisałeś. Nie ma poprawy, ALE: > Zauważyłem, że przy wyłączonym silniku i wył. zapłonie mam lekko uchyloną klapę przepustnicy??!! > Jest jakieś 5-7 stopni otwarta. Jak domknę ją palcem to sprężynuje i się otwiera. Taka > sytuacja może być?? Włączyłem zapłon, poruszałem gazem kilka razy i dalej to samo. Nie domyka > się.... I możesz mieć przyczynę, że masz wyższe obroty. Weź sprawdź numery tej przepustnicy - bo do Z16SE mam na strychu - leży i się kurzy - powinna pasować do Twojego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 Odłącz akumulator na minutkę i wtedy sprawdź. Zobacz też, czy tak samo nie domyka się po nagrzaniu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paw19 Napisano 17 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 > Odłącz akumulator na minutkę i wtedy sprawdź. Zobacz też, czy tak samo nie domyka się po nagrzaniu > silnika. Znalazłem na alledrogo przepustnice do tego silnika i widzę, że one wszystkie są jakby niedomknięte po tej samej stronie. Więc jak jest wyłączony zapłon to chyba tak ma być, że się ma ona lekko "wietrzyć". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.