Skocz do zawartości

Check engine


kubussss

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

jeżdżę od gazownika do gazownika i nie są w stanie mi pomóc. Co jakiś czas pojawia się check engine i błędy P0170 i P0173. W załączniku screen mapy gazowej i błędów z ECU. Liczę na Waszą pomoc.

286514771-mapa.jpg

286514771-ecu.jpg

Miłego dnia

kubussss smile.gif

post-149978-14352518202382_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakieś lamusy, nie gazownicy, bo przecież od razu widać, że na gazie adaptacja idzie w kierunku wzbogacenia (bo dostaje za mało gazu) i pewnie co jakiś czas wyjeżdża poza dopuszczalne granice. Stąd błędy.

Jaki konkretnie masz setup LPG (wtryski, reduktor, kontroler)?

Na pierwszy rzut oka wtryskiwacze (lub ich dysze) są "za małe".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby kolega chociaż zapodał plik oscyloskopu/ustawień to można by coś więcej powiedzieć. Kolega nie podał też czy to wynik nowej instalacji czy instalacja już ma trochę czasu i niedawno wylazły problemy, może ja za cienki jestem ale przy tej ilości informacji to wróżenie z fusów i można gdybać szeroko - od regulacji poprzez montaż do awarii podzespołu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

reduktor: Skorpion

Wielozawór: Tomasetto

Jednostka sterująca: Stag-4

Wtryskiwacze: Valtec R3

Samochód: Fiat Stilo Multiwagon 1.8 16V

Instalacja zamontowana w kwietniu 2010 roku.

Co mogę zrobić własnymi siłami? Co mi doradzisz? Mam kabel do Staga i to ECU samochodu.

Liczę na odpowiedź! smile.gif

Pozdro

kubussss smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... Co mogę zrobić własnymi siłami? Co mi doradzisz? Mam kabel do Staga i to ECU samochodu...

Na początek najprościej zwiększyć ciśnienie lpg. Masz 0,97 bez uruchamiania silnika, jak dasz 1,05 to już powinno być lepiej ...

Myślę, że jeżeli na reduktorze dasz na (+) 1/8 lub nawet 1/4 obrotu to na początek będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na początek najprościej zwiększyć ciśnienie lpg. Masz 0,97 bez uruchamiania silnika, jak dasz 1,05

> to już powinno być lepiej ...

> Myślę, że jeżeli na reduktorze dasz na (+) 1/8 lub nawet 1/4 obrotu to na początek będzie dobrze.

Ciśnienie OK, ale jak dla mnie, to i tak wypadałoby rozwiercić dysze. Mnożnik już jest dość wysoko, a gazu i tak za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na początek najprościej zwiększyć ciśnienie lpg. Masz 0,97 bez uruchamiania silnika, jak dasz 1,05

> to już powinno być lepiej ...

Troche ryzykowne stwierdzenie. Przed pierwszym uruchomieniem silnika mam cos ok. 0,6, po uruchomieniu 1,3. Lepiej ustawić cisnienie przy pracujacym gazie.

A do autora wątku. Dysze do rozwiercenia, ale drobnymi kroczkami, zeby nie przeholować. Nalezy doprowadzić do sytuacji by przy nałożonych mapach mnożnik, na koncu zakresu to jest ok. 13 ms schodził w pobliże 1.

Zobacz drugi przyklad stąd i co pisze producent o nim. U Ciebie jest gorzej niz w tym przykladzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko jak to zrobić?

Na reduktorze jest sruba do regulacji. W moim jest na srodku, na imbusa.

Podlaczasz komputer, odpalasz, przelaczsz na gaz i krecisz srubą obserwując wskazania w programie. Dobrze jest potem przejechac sie z komputerem i przeanalizowac po zatrzymaniu zapisy z oscyloskopu dotyczace cisnienia. Widac wtedy jakie było pod obciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.