Skocz do zawartości

Seicento SPI - diagnostyka IAW 16FM.E6/6A37-C0


Esiovsky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ponownie wink.gif

wiem, że temat jest na forum, natomiast problem nie jest rozwiązany. Nawiązując do ostatniego tematu, chciałbym zapytać o podłączenie auta pod kompa. Znalazłem kilka filmików na których jest to pokazane. Problem zaczyna się przy odróżnieniu sterownika. Sprzedający okablowanie podają nazwę sterownika, natomiast na aukcjach nie posiadają obsługujących sterownik IAW 16FM.E6/6A37-C0. Może chodzi jednak o to, że początek nazwy jest najważniejszy tzn.: IAW 16F...? bo jeden mówi, że "pójdzie" a drugi, że nie, tzn., że ten co mówi "pójdzie" chce się pozbyć towaru i wcisnąć coś na siłę, czy faktycznie "da radę" ? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich ponownie

> wiem, że temat jest na forum, natomiast problem nie jest rozwiązany. Nawiązując do ostatniego

> tematu, chciałbym zapytać o podłączenie auta pod kompa. Znalazłem kilka filmików na których

> jest to pokazane. Problem zaczyna się przy odróżnieniu sterownika. Sprzedający okablowanie

> podają nazwę sterownika, natomiast na aukcjach nie posiadają obsługujących sterownik IAW

> 16FM.E6/6A37-C0. Może chodzi jednak o to, że początek nazwy jest najważniejszy tzn.: IAW

> 16F...? bo jeden mówi, że "pójdzie" a drugi, że nie, tzn., że ten co mówi "pójdzie" chce się

> pozbyć towaru i wcisnąć coś na siłę, czy faktycznie "da radę" ?

Jeden pies jak chodzi o kabel do IAW16/8/18, ale pokaż co chcesz kupić, bo być może zamierzasz niepotrzebnie inwestować pieniądze w droższy kabel z bajerami, jak wystarczy Ci tańszy. W oprogramowaniu możesz napotkać na niespodzianki, np. są IAWy zupełnie nie wyposażone w immo i jakakolwiek próba odczytania parametrów z tym związanych zwiesza komunikację. Ale to jest sprawa drugo rzędna i nie tyczy się samego kabla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeden pies jak chodzi o kabel do IAW16/8/18, ale pokaż co chcesz kupić, bo być może zamierzasz

> niepotrzebnie inwestować pieniądze w droższy kabel z bajerami, jak wystarczy Ci tańszy. W

> oprogramowaniu możesz napotkać na niespodzianki, np. są IAWy zupełnie nie wyposażone w immo i

> jakakolwiek próba odczytania parametrów z tym związanych zwiesza komunikację. Ale to jest

> sprawa drugo rzędna i nie tyczy się samego kabla.

interfejs + adapter, przejście z 3-pin na USB:

http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html

http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/adapter-z-obd2-na-fiat-3pin.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja sie podepnę, czy ten kabel vag, musi mieć ten przełącznik ?

Nie musi ale :

CYTAT:

Każdy system ma własny przewód diagnostyczny zastosowanie przełącznika 4 pozycyjnego

(w przeciwieństwie do innych rozwiązań) zapewnia pełne bezpieczeństwo zarówno dla sterownika ECU w samochodzie jak i interfejsu.

Oznaczenia linii diagnostycznych jest dla różnych sterowników (silnik,ABS,poduchy i inne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> są różne programy, jeżeli o to chodzi. Zapewne sprzedawca by napisał, że nie obsługuje SPI. Podałem

> wszystkie parametry, ale możesz mieć rację...

uniwersalnym programem połączysz się tylko z silnikiem i z czytasz jego błędy o innych opcjach nie masz co myśleć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uniwersalnym programem połączysz się tylko z silnikiem i z czytasz jego błędy o innych opcjach nie

> masz co myśleć

może i tak, natomiast mam zapewnienie od Viaken-a, że programik obsługuje ten sterownik, a silnik najważniejszy:

" Witam,

IAW Ecu Scan na 100% obsługuje ten sterownik.

Niestety strona FES nie działa w obecnej chwili więc nie mogę sprawdzić.

Proszę jutro spróbować sprawdzić na tej stronie:

www.fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> teoretycznie NIE , ale na 900-tce IAWA 16fm śmiga ;-)

>

kolego widzę, że nie masz żadnego pojęcia na ten temat. Wrzucasz filmik gdzie widać, że nie jest to FES tylko jakiś dorabiany program o czym nawet gość mówi. Faktem jest, że FES możesz podłączyć do 900 ale skanujesz tylko poduchy i ABS nic więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolego widzę, że nie masz żadnego pojęcia na ten temat. Wrzucasz filmik gdzie widać, że nie jest to

> FES tylko jakiś dorabiany program o czym nawet gość mówi. Faktem jest, że FES możesz podłączyć

> do 900 ale skanujesz tylko poduchy i ABS nic więcej

...gdybym miał pojęcie, to zapewne nie zakładał bym tematu. Wiem, że nie jest to FES, chodziło o sterownik, o którym pisałem i co jest głównym tematem. Nie chcę kupować interfejsu, który będzie leżał, bo nie obsługuje sterownika, lub obsługuje go częściowo, a programy to już później można testować ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...gdybym miał pojęcie, to zapewne nie zakładał bym tematu. Wiem, że nie jest to FES, chodziło o

> sterownik, o którym pisałem i co jest głównym tematem. Nie chcę kupować interfejsu, który

> będzie leżał, bo nie obsługuje sterownika, lub obsługuje go częściowo, a programy to już

> później można testować

Kolego zaczynasz jak większość. Przede wszystkim musisz znaleźć program który obsługuje twój sterownik ,a nie interfejs . Jeżeli kupisz interfejs który obsługuje twój sterownik ,a nie będziesz miał programu to i tak nic nie zdziałasz.

Znajdź program ,a później szukaj interfejsu który jest obsługiwany przez program. Interfejs to narzędzie do połączenia samochodu z programem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego zaczynasz jak większość. Przede wszystkim musisz znaleźć program który obsługuje twój

> sterownik ,a nie interfejs . Jeżeli kupisz interfejs który obsługuje twój sterownik ,a nie

> będziesz miał programu to i tak nic nie zdziałasz.

> Znajdź program ,a później szukaj interfejsu który jest obsługiwany przez program. Interfejs to

> narzędzie do połączenia samochodu z programem.

Cenna uwaga wink.gif...IAW SCAN 2 obsługuje ten sterownik:

http://fiatklubpolska.pl/rozmowy-o-technice-503/iaw-scan2-diagnostyka-obd-i-iaw-x6f-x8f-04k-15683/

Zawieszam tymczasem ten wątek, póki nie wypróbuje tego na własnym aucie. Jak podłączę, to podzielę się na pewno doświadczeniem na forum. Dziękuję wszystkim za cenne uwagi. Pozdrawiam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...gdybym miał pojęcie, to zapewne nie zakładał bym tematu. Wiem, że nie jest to FES, chodziło o

> sterownik, o którym pisałem i co jest głównym tematem. Nie chcę kupować interfejsu, który

> będzie leżał, bo nie obsługuje sterownika, lub obsługuje go częściowo, a programy to już

> później można testować

przeczytaj jeszcze raz cały wątek, w jednym z postów napisałem Ci, że za pomocą tego kabla połączysz się z samochodem, ale program który dają gratis do niego czyli FES nie obsługuje Twojego kompa. Jeśli dalej tego nie rozumiesz to nie ma sensu żebyś kupował kable, bo przez nie możesz narobić mnóstwo strat które będą Cie kosztować dużo razy więcej niż ten kabelek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.