Skocz do zawartości

E39 530DA ,warto, czy też?


michal8937

Rekomendowane odpowiedzi

> Zrób jeszcze kalibrację kompa

Komputer pokazuje dokładnie takie wartości jak przy dystrybutorze.

Dzisiejszy poranny wynik nie odbiega od średniej i to przy -12*, niedogrzanym silniku (włączone webasto), klimatroniku, ogrzewaniu siedzeń itp.

286534874-zasieg_530d_2.jpg

post-7950-14352518270897_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to fantastyczny samochod, watpie, zeby jakikolwiek inny samochod byl w stanie ten wynik pobic,

> nawet znane ze swej oszczednosci, TDIki.

Tedeiki to kupa... wink.gif

Z dzisiejszego poranka...

286534887-spalanie_530d.jpg

To cudo pod obrotomierzem to ekonomizer, pokazuje chwilowe spalanie. Utrzymując stałą prędkość pokazuje tyle ile na obrazku. Oczywiście wartości te wahają się +- w zależności od tego czy jedziemy z górki czy pod górkę. Zdjęcie zrobione na płaskim odcinku A2 pod W-wą...

post-7950-14352518271618_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tedeiki to kupa...

> Z dzisiejszego poranka...

> To cudo pod obrotomierzem to ekonomizer, pokazuje chwilowe spalanie. Utrzymując stałą prędkość

> pokazuje tyle ile na obrazku. Oczywiście wartości te wahają się +- w zależności od tego czy

> jedziemy z górki czy pod górkę. Zdjęcie zrobione na płaskim odcinku A2 pod W-wą...

Kilka uwag:

1. Ja tam widze raczej 5, a nie niewiele ponad 4.

2. Myslalem, ze mowisz o srednim spalaniu na jakims dluzszym odcinku, a nie o chwilowym spalaniu.

3. Chwilowe spalanie przy 110 to ja tez potrafie miec na poziomie 4, albo i mniej litrow (na teoretycznie plaskiej drodze), ale sredniego spalania nie da sie takiego utrzymac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kilka uwag:

> 1. Ja tam widze raczej 5, a nie niewiele ponad 4.

Przy podawanych w wątku wartościach 12+ pięć jest lekko ponad cztery. grinser006.gif

> 2. Myslalem, ze mowisz o srednim spalaniu na jakims dluzszym odcinku, a nie o chwilowym spalaniu.

Na autostradzie to żaden problem uśrednić tę wartość. Mogę zrobić zdjęcie jak pokazuje 2 i 8 litrów, to zależy tylko od ukształtowania terenu.

> 3. Chwilowe spalanie przy 110 to ja tez potrafie miec na poziomie 4, albo i mniej litrow (na

> teoretycznie plaskiej drodze), ale sredniego spalania nie da sie takiego utrzymac.

IMHO da się odpowiednio operując gazem, nie dotykając hamulca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wychodzi na to, że to średnia z ponad 160tyś km więc ciężko powiedzieć.

Powiem tak. Jeżdżę teraz Meganem 1.6 - spalanie z kompa 7.7 z 33kkm. Reset i jakieś 500km jazdy po W-wie ale bardzo delikatnej bo ślisko i ostatnio po prostu mi się nie chce. Efekt? 12.3L/100km grinser006.gif

Wiesz już o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mogę zrobić zdjęcie jak pokazuje 0 Spalanie chwilowe nijak się ma do średniego

Ale ja to doskonale wiem, daje jednak pojęcie o tym jak jeździć "oszczędnie" i osiągnięcie 5l/100km przy licznikowych 110km/h na płaskiej jak stół autostradzie to żaden wyczyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ja to doskonale wiem, daje jednak pojęcie o tym jak jeździć "oszczędnie" i osiągnięcie 5l/100km

> przy licznikowych 110km/h na płaskiej jak stół autostradzie to żaden wyczyn.

To nie jest dowód, że pali średnio 5/100. Cofniesz nogę z gazu to w każdym aucie tak pokaże. We wspomnianym renuarze chwilowe z kompa mam 3,5 na VI biegu przy około 80km/h co nie zmienia faktu, że średnie wychodzi kosmiczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jeździłem. To auto rozważam tylko dlatego ,że jest z pewnego źródła i byłoby jako fura do wożenia rowerów, większych bagaży itd.

Dwa "ale". Silnik to nie 3.0 D, a 2.5D. Przebieg ma nie ok 200kkm, lecz dokładnie 260kkm. 1 tyś temu była regenerowana turbina , a do tego robiony przegląd olejowy.

Auto jest w stanie wyśmienitym jak na taki przebieg. Wersja total full. Nawet ma masaże w fotelach przednich. Do jutro mam podjąć decyzję. Gdyby ktoś był zainteresowany namiarem na auto, to walić na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie wróży dobrze.

Niby czemu? Jak ktoś miał pecha i turbina zdechła przed sprzedażą, rozsądniej zregenerować niż klient ma zbijać cenę na wariata. Ja ostatnio na cztery dni przed sprzedażą musiałem wymienić akumulator, bo stary nagle dokonał żywota a nie miałem nic na podmianę. Jak pech to pech... crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby czemu? Jak ktoś miał pecha i turbina zdechła przed sprzedażą, rozsądniej zregenerować niż

> klient ma zbijać cenę na wariata. Ja ostatnio na cztery dni przed sprzedażą musiałem wymienić

> akumulator, bo stary nagle dokonał żywota a nie miałem nic na podmianę. Jak pech to pech...

Problem w tym, że nie wiadomo jak ta turbina została zregenerowana i co się wydarzyło jak padła. Być może, że to ona jest powodem sprzedaży tego auta. Ja po padzie turbiny próbowałem ja regenerować dwa razy i dwa razy nieskutecznie. Skończyło się na zakupie nowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.