Skocz do zawartości

Naprawa klimy i gotowanie się płynu chłodzącego


Mantom

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka dni temu pod marketem jakas pani w Nissanie (chyba Primera P10) poprosiła mnie o pomoc. okazało się, że własnie była w warsztacie i naprawiano jej klimę - wymienili jej cos wygladajacego na "silniczek klap nagrzewnicy". I po przejechaniu kilku km zaczęło jej cos dymic pod maską, wysiadła, odkręciła korek wlewu płunu chłodzącego zlosnik.gif (na szczeście sie nie poparzyła),a tam się gotowało. Oczywiście poradziłem jej powrót do fachowców z reklamacją. Ale tak się zastanawiam - co to mogła być za awaria? hmm.gif Moze panowie coś xle podłaczyli? Bo ten wymieniony element podobno nie był dokładnie od tego modelu albo nieoryginalny zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kilka dni temu pod marketem jakas pani w Nissanie (chyba Primera P10) poprosiła mnie o pomoc.

> okazało się, że własnie była w warsztacie i naprawiano jej klimę - wymienili jej cos

> wygladajacego na "silniczek klap nagrzewnicy". I po przejechaniu kilku km zaczęło jej cos

> dymic pod maską, wysiadła, odkręciła korek wlewu płunu chłodzącego (na szczeście sie nie

> poparzyła),a tam się gotowało. Oczywiście poradziłem jej powrót do fachowców z reklamacją. Ale

> tak się zastanawiam - co to mogła być za awaria? Moze panowie coś xle podłaczyli? Bo ten

> wymieniony element podobno nie był dokładnie od tego modelu albo nieoryginalny

A może jak wymieniali ten element odłączyli coś (np. wenylator chłodnicy) i zapomnieli podłączyć spowrotem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odkręciła korek wlewu płunu chłodzącego (na szczeście sie nie

> poparzyła),a tam się gotowało.

O ile się nie mylę to tam jest taki zbiorniczek jak u mnie w p11 a takim się oparzyć nie da biglaugh.gif

A co do samej usterki to również podejrzewam że pewnie zapomnieli podłączyć wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może jak wymieniali ten element odłączyli coś (np. wenylator chłodnicy) i zapomnieli podłączyć

> spowrotem

No tak, ale przecież mamy zimę. Wtedy było z - 3C, a wentylator chłodnicy załacza sie raczej latem podczas upałów smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ehh, zastanów się jeszcze raz nad tym, co napisałeś...

Coś w tym jest. Jak u mnie w Stilo panowie mechanicy po wymianie chłodnicy w lutym zapomnieli podłączyć wtyczkę wentylatora, to problem ujawnił się dopiero jakoś tak na początku maja, przy pierwszej fali upałów. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś w tym jest. Jak u mnie w Stilo panowie mechanicy po wymianie chłodnicy w lutym zapomnieli

> podłączyć wtyczkę wentylatora, to problem ujawnił się dopiero jakoś tak na początku maja, przy

> pierwszej fali upałów.

W moim załączy się bez problemu przy -15, jeśli silnik i wnętrze nagrzane, a autko stoi w korku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś w tym jest. Jak u mnie w Stilo panowie mechanicy po wymianie chłodnicy w lutym zapomnieli

> podłączyć wtyczkę wentylatora, to problem ujawnił się dopiero jakoś tak na początku maja, przy

> pierwszej fali upałów.

Kiedyś w mojej Leganzie przy jakiejś naprawie silnika, w zimie, nie podłączyli wiatraków,

Jeździłem ze dwa tygodnie, nie zauważyłem niczego niepokojącego a dopiero gdy przy -15 przejechałem kilkanaście km i siedziałem w aucie z pracującym silnikiem kilka, może kilkanaście minut to zobaczyłem, że wskazówka temperatury poszła w czerwone pole.

Nic nie syczało, tylko węże były bardzo twarde.

Po znalezieniu majtającej się wtyczki, podłączeniu jej i uruchomieniu silnika wskazówka zeszła do normalnej pozycji w połowie skali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W moim załączy się bez problemu przy -15, jeśli silnik i wnętrze nagrzane, a autko stoi w korku.

no to w twoim, a jak widac w innym samochodzie może być inaczej zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

A co do meritum sprawy - widac jacy "fachowcy" pracuja w warsztatach no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to w twoim, a jak widac w innym samochodzie może być inaczej

Możliwe, że w Twoim Nie Psującym Się Samochodzie, jeśli to diesel, w zimę na postoju na wolnych obrotach temperatura silnika nie osiągnie progu włączania wiatraków przy chłodnicy.

W większości benzynowych wiatraki włączą się, chociaż kierowca może nawet tego nie zauważyć bo na pierwszym biegu cicho pracują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.