Skocz do zawartości

[L] Wymiana Turbo wersja 121 km na 150 km


czeslavek

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

ostatnio robiłem przy swoim laćku to i owo i zacząłem się zastanawiać czy możliwe jest podniesienie mocy tego standardowego diesla 121 km. I tu mam do was pytanie, jak myślicie, czy możliwe jest wsadzenie turba od captivy/antary 2.0 150 KM Z20S ? Turbiny są takie same kształtem, różnica polega na tym że wersja 150 ma zmienną geometrie, a 121 stałą. Było by z tym dużo rzeźbienia? Doszedłem do tego że trzeba by zmienić oprogramowanie ( kupić kompa od captivy ?? ) oraz okablowanie do czujnika geometrii. Czy coś jeszcze wymagało by wymiany ? confused.gif

Zawsze to większy but pod nogą grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Doszedłem do tego że trzeba by zmienić oprogramowanie ( kupić kompa od captivy ?? ) oraz

> okablowanie do czujnika geometrii. Czy coś jeszcze wymagało by wymiany ?

> Zawsze to większy but pod nogą

Pogadaj z tunerami, może wystarczy sam program bez zmiany komputera (tak chyba drożej i mniej pewnie co do końcowego efektu?)

Ewentualnie możesz pewnie zmienić na inna większą turbinę bez VGT ale to pewnie trochę kosztuje a zgaduję,że turbo które chcesz włożyć masz w jakiejś atrakcyjnej cenie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie,

> ostatnio robiłem przy swoim laćku to i owo i zacząłem się zastanawiać czy możliwe jest podniesienie

> mocy tego standardowego diesla 121 km. I tu mam do was pytanie, jak myślicie, czy możliwe jest

> wsadzenie turba od captivy/antary 2.0 150 KM Z20S ? Turbiny są takie same kształtem, różnica

> polega na tym że wersja 150 ma zmienną geometrie, a 121 stałą. Było by z tym dużo rzeźbienia?

Prościej ciiiipp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (...) zgaduję,że turbo które chcesz włożyć masz w jakiejś atrakcyjnej cenie .

Pogadam, zapytam też na forum tuning. Właśnie mam w bardzo atrakcyjnej i na dodatek pewną z rozbitka, wiem jak eksploatowaną .

> Prościej ciiiipp

w Chip Tuning jeszcze bym jakoś uwierzył ale w power box ? Przejadę sie do chłopaków z V-techa wiec dziękuje za link grinser006.gif

> Na pewno sa takie same kształtem?

Tak. Otworzy montażowe, dolot i reszta są takie same. Różnią sie tylko tym że jedna ma czujnik a druga nie ale zmieści sie bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oprócz turbiny trzeba przeprogramować mapy w komputerze.

> To nie jest "wkręcę turbo VGT i będę miał 150 koni".

I do tego pare innych czujników i wężyków, bo przecież klapy same się nie sterują. Łatwiej chyba chipa założyć i podciągnąć ciśnienie na obecnej turbinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest silniczek krokowy zastępujący tradycyjną "gruchę" podciśnieniową - do sterowania

> kierownicą zmiennej geometrii.

No to sterownik Lacetti pewnie nie będzie miał końcówki mocy do sterowania tym silniczkiem. IMO pasowałoby to auto "robić"raczej na sterowniku Captivy, więc zadanie nie będzie pewnie takie znowu elementarne. Prościej byłoby chyba jednak spawać downpipe. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.