Skocz do zawartości

rozrusznik???? czy coś innego siada?


jakubg5

Rekomendowane odpowiedzi

Problem z moim uniakiem 1.4 polega na tym ze szczegolnie z rana gdy przekręcam kluczyk w stacyjce jest zero reakcji. Słysze tylko "cyk" silnik nie kręci. dopiero za 3-4 razem silnik zakręci ( bardzo dobrze) i autko odpala. podejrzewam że może to byc rozrusznik chyba że ktoś ma jeszcze inne pomysły co mu dolega?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem z moim uniakiem 1.4 polega na tym ze szczegolnie z rana gdy przekręcam kluczyk w stacyjce

> jest zero reakcji. Słysze tylko "cyk" silnik nie kręci. dopiero za 3-4 razem silnik zakręci (

> bardzo dobrze) i autko odpala. podejrzewam że może to byc rozrusznik chyba że ktoś ma jeszcze

> inne pomysły co mu dolega?

Rozrusznik się zawiesza prawdopodobnie szczotki się kończą... spróbuj np na 2 biegu bujnąć do przodu i do tyłu i zobacz czy od razu odpali... Albo stary sposób popukać czymś w rozrusznik 270747800-sex.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co mu da popchnięcie auta? rozrusznik nie jest zazębiony z kołem zamachowym

Takie rozwiązanie się stosowało przy wyszczerbionych wieńcach zębatych koła zamachowego, gdy bendix po nich zgrzytał i nie chciał się zazębić. Wtedy bujnięcie samochodu na biegu powodowało przekręcenie wieńca koła tak, że rozrusznik trafiał na nieuszkodzoną koronkę i się zazębiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij rozrusznik z auta - do tego nie potrzeba kanału.(15 minut pod blokiem) zlosnik.gif

Zmień tulejki(pasuja od malucha), przetocz komutator, wyczyść cały syf z okolic elektrowłącznika i zobacz też , jak koledzy pisali szczotki - szczególnie czy się nie blokują - wystarczy czasem przeczyścić papierkiem ściernym, by luźno chodziły w szczotkotrzymaczu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmień tulejki(pasuja od malucha)

- nie zawsze pasują...

Przerabiałem ten problem u siebie - po przekręceniu kluczyka cisza, a jak się drewienkiem rozrusznik "obiło" to wracał do życia.

Podmieniałem tulejki na maluchowe i na samym wirniku miały odpowiedni luz, ale już po wciśnięciu ich w obudowę rozrusznika i złożeniu wszystkiego nie dąło się nim zakręcić, więc wróciłem do oryginalnych...

A co do naprawy, to wystarczyło wszystko rozebrać, dobrze przeczyścić, nasmarować i złożyć do kupy (dobrze ułożyć szczotki!). Śmiga tak już 8 miesięcy cfaniak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.