Skocz do zawartości

Zcina opony na tylnej osi


lukash21

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent MB Atego 1217 na tylnej osi tnie opony. Sprawa nie jest prosta, bo wygląda to jak na obrazku. Samochód jest na resorach. Nie miał dzwona, śruba na resorach cała, tulejki resora jak nowe. Ciśnienie w oponach 0,5bara mniejsze niż dopuszczalne. macie pomysły co się dzieje?

286596524-opon.JPG

post-82770-14352518524401_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawies "josama" czy inny przyrzad do zbieznosci ale na przod i spr tylna os czyli tak jak bys robil zbieznosci z przodu tylko na odwrut wiadomo kompensacja i pomiar kol i bedziesz wiedzial czy masz roznice na kieras strone mialem taki problem w dafie 105 cielo opony z tylu tylko na poduchach byl ale nie bylo wiadomo sprawdzilem i potem doszedlem ze ktos drazki reakcyjne wymienial i podkladke spod srudy wlozyl pomiedzy drazek a wspornik:D takze polecam zaczac od sprawdzenia grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zawies "josama" czy inny przyrzad do zbieznosci ale na przod i spr tylna os czyli tak jak bys robil

> zbieznosci z przodu tylko na odwrut wiadomo kompensacja i pomiar kol i bedziesz wiedzial czy

> masz roznice na kieras strone mialem taki problem w dafie 105 cielo opony z tylu tylko na

> poduchach byl ale nie bylo wiadomo sprawdzilem i potem doszedlem ze ktos drazki reakcyjne

> wymienial i podkladke spod srudy wlozyl pomiedzy drazek a wspornik:D takze polecam zaczac od

> sprawdzenia

może po prostu most jest wygięty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjent MB Atego 1217 na tylnej osi tnie opony. Sprawa nie jest prosta, bo wygląda to jak na

> obrazku. Samochód jest na resorach. Nie miał dzwona, śruba na resorach cała, tulejki resora

> jak nowe. Ciśnienie w oponach 0,5bara mniejsze niż dopuszczalne. macie pomysły co się dzieje?

taki efekt jest przy zbyt niskim cisnieniu w oponach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zdaża się przeładowywać auto? jeżdzi po drogach z koleinami? jaki przebieg ?

Smochód jeździ głównie po polsce jako zestaw z przyczepą, a wiadomo jakie mamy drogi. Jego ładowność to coś 5 ton z hakiem, ale czasem musi przewieść do 8t. Przebieg 830tys (oryginalny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W starych książkach zawsze pisało o tych cisneiniach, ale jezeli cisnienie jest złe, to nie powinno

> zcinać jednej strony opony. Przy małym obie strony, przy dużym srodek.

przeciez to blizniaki,wystarczy roznica w cisnieniu obu opon po jednej stronie i taki efekt będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zawies "josama" czy inny przyrzad do zbieznosci ale na przod i spr tylna os czyli tak jak bys robil

> zbieznosci z przodu tylko na odwrut wiadomo kompensacja i pomiar kol i bedziesz wiedzial czy

> masz roznice na kieras strone mialem taki problem w dafie 105 cielo opony z tylu tylko na

> poduchach byl ale nie bylo wiadomo sprawdzilem i potem doszedlem ze ktos drazki reakcyjne

> wymienial i podkladke spod srudy wlozyl pomiedzy drazek a wspornik:D takze polecam zaczac od

> sprawdzenia

W Dafie tymi podkładkami się ustawia geometrię tylnego mostu. Fabrycznie nowe mają co najwyżej pod prawym dolnym drązkiem.

Co nie zmienia faktu, że jak most jest prosty to nawet źle ustawiony nie będzie darł tak losowo opon.

Ja obstawiam nieśmiałego kierowcę - trzyma się za blisko prawej strony a nie siedzi w koleinach grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeszcze jedno - auto z plandeką i ładowane z boku?

Metalowy kontener, ładowany tylko z tyłu.

Dziś przy dokładnych oględzinach stwierdziliśmy różnice między wysokością podłogi, a mianowicie między lewą, a prawą stroną jest kilka cm różnicy wysokości. Gołym okiem po samochodzie nie widać, a jednak lewa strona "siedzi". Padła decyzja o demontażu resorów i poddaniu ich regeneracji. Nie wiem czy to najlepszy pomysł, ale najtanszy. Czyżby to miało związek z oponami, tego narazie nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Metalowy kontener, ładowany tylko z tyłu.

> Dziś przy dokładnych oględzinach stwierdziliśmy różnice między wysokością podłogi, a mianowicie

> między lewą, a prawą stroną jest kilka cm różnicy wysokości. Gołym okiem po samochodzie nie

> widać, a jednak lewa strona "siedzi". Padła decyzja o demontażu resorów i poddaniu ich

> regeneracji. Nie wiem czy to najlepszy pomysł, ale najtanszy. Czyżby to miało związek z

> oponami, tego narazie nie wiem.

Z prawej byłby twardszy resor niż z lewej więc efekt podobny do mojego pomysłu - większe obciążenie prawej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.