Skocz do zawartości

zamach 1.2 8v a kompletny zestaw sprzegla od 1.2 16v (190mm)


sebademode

Rekomendowane odpowiedzi

> czy koniecznie nalezy zmieniac zamach?

> przypuszczam ze komplet sprzegła (docisk, tarcza, lozysko) bedzie pasowal P&P jezeli robie

> zamiane w PII (skrzynka C514.5).

> tarcza gdzies bedzie wystawala lub niepelna powierzchnia stykala sie z kolem zamachowym?

W swoim ccs mam 1.2 8v (75) i dałem do przetoczenia koło w takim samym setupie czyli z 180 na 190 i po sprawie koszt 40-60 pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak ..

> zamach z 8V a sprzeglo komplet z 16V (docisk jest mocniejszy)

A wg. mnie to bez sensu, technicznie można oczywiście założyć sprzęgło 190mm na zamach 180mm, jeżeli się da wszystko skręcić, ale wtedy średnica robocza sprzęgła będzie i tak tylko 180mm. Jedyne co zyskujesz, to faktycznie docisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wg. mnie to bez sensu, technicznie można oczywiście założyć sprzęgło 190mm na zamach 180mm,

> jeżeli się da wszystko skręcić, ale wtedy średnica robocza sprzęgła będzie i tak tylko 180mm.

> Jedyne co zyskujesz, to faktycznie docisk.

tu chodzi generalnie o docisk....a w komplecie sprzęgło tańsze

PS Od wielu lat w ASO zakładają w L-kach 8V sprzęgło z 16V bo mocniejsze...tak przynajmniej mówi mechanik z ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wg. mnie to bez sensu, technicznie można oczywiście założyć sprzęgło 190mm na zamach 180mm,

> jeżeli się da wszystko skręcić, ale wtedy średnica robocza sprzęgła będzie i tak tylko 180mm.

> Jedyne co zyskujesz, to faktycznie docisk.

Od strony zamachu jest rzeczywiście 180 mm, ale od strony docisku masz już 190 mmm. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

troche odgrzeje kotleta.

teraz chodzi mi po glowie waga samego koła jak i rozsadne odelzenie. pewnie zaloze kolo od 16v (z punto II).

i tak waga koła (za eperem)z 8v - 6,7kg; 16v - 8,0kg.

zejsc do 5kg - czy nie bedzie negatywnego efektu przy jazdach pod gorke np dlugie podjazdy na autostradzie? itp?

auto bardziej jezdzi po "cywilnemu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> troche odgrzeje kotleta.

> teraz chodzi mi po glowie waga samego koła jak i rozsadne odelzenie. pewnie zaloze kolo od 16v (z

> punto II).

> i tak waga koła (za eperem)z 8v - 6,7kg; 16v - 8,0kg.

> zejsc do 5kg - czy nie bedzie negatywnego efektu przy jazdach pod gorke np dlugie podjazdy na

> autostradzie? itp?

> auto bardziej jezdzi po "cywilnemu".

wez tez pod uwage ze tarcz i docisk tez sa ciezsze od 16v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.