Skocz do zawartości

Kia Ceed 2007 ESP OFF świeci się


Rekomendowane odpowiedzi

witam!

pacjent KIA Ceed 2007 rok, od pewnego czasu u taty w aucie nie gaśnie kontrolka ESP Off. Nie pojawia się to ciągle, czasem gaśnie czasem nie. Czytałem coś o kalibracji podczas wymiany aku - był zmieniany w grudniu ale tata twierdzi, iż problem pojawił się przed wymianą. Na czym ta kalibracja polega. Czy też jechać do ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem coś takiego:

UWAGA

Po ponownym podłączeniu lub doładowaniu wyczerpanego akumulatora zapalić się może wskaźnik ESP OFF.

W takim przypadku należy obrócić kierownicę o pół obrotu w lewo i w prawo przy wyłączniku zapłonu znajdującym się w położeniu ON.

Następnie po wyłączeniu zapłonu należy ponownie uruchomić silnik.

Wskaźnik ESP OFF możne zgasnąć.

Jeśli jednak nie zgaśnie, układ powinien zostać jak najszybciej sprawdzony przez autoryzowanego sprzedawcę KIA.

Czyli chyba trzeba kręcić kołami bez włączania silnika.

Potem wyciągnąć kluczyk ze stacyjki i dopiero odpalać.

Jakoś tak niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mógłbyś rozwinąć temat? brzmi ciekawie

tak miałem ,myślałem ,że pada któryś z czujników ,ale co podjechałem na umówioną godz. do mechanika to wszystko zaczynało działać, błędów zapisanych brak i tak kilka razy. w końcu przy każdym hamowaniu zapalały się i diagnoza czujnik stopu .60zł 5min roboty i po problemie.jak się zapaliły to wystarczyło wyłączyć ,włączyć zapłon i gasły. układ ten działa podobnie jak w vag-u tylko tam zapala się grzanie świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli chyba trzeba kręcić kołami bez włączania silnika.

> Potem wyciągnąć kluczyk ze stacyjki i dopiero odpalać.

> Jakoś tak

Bez wspomagania trudno na postoju kręcić kierownicą.

Przed ok 3 laty lampka w lusterku rozładowała mi akumulator do zera.

- auto otworzyłem kluczem w zamku, sąsiad pożyczył prądu "na kable"..

Przy ruszaniu zauważyłem lampkę ESP - nie potrafiłem skasować.

Ruszyłem ze świecącą, po wyjeździe z parkingu (kierownicą trzeba było przecież kręcić) zgasiłem auto by zamknąć bramę.

Odpaliłem ponownie - lampka już nie swieciła.

Przejechałem ze 150 km, akumulator podładował się i wszystko działało OK.

Chyba po dwóch latach, na kolejnym przeglądzie w ASO mechanik podłączył tester

I zobaczył zapisany błąd - odłączenie aku.

Stwierdził, że trzeba przeprowadzić kalibrację układu kierowniczego.

Skasował błąd, pokręcił kierownicą lewo-prawo, ustawił pośrodku, coś chyba jeszcze kliknął w testerze,

Nie zauważyłem jakiejkolwiek różnicy po tej kalibracji.

Widać samo się już skalibrowało w czasie poprzednich jazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem, niestety nie udało się. Problem jest o tyle dziwny, bo jak odpalę auto kontrolka ESP OFF świeci się - esp wyłączone i faktycznie tak jest, ale jak zgaszę auto w trakcie jazdy i uruchomię sposobem ze wrzucam bieg i puszczam sprzęgło - auto uruchamia się i kontrolka gaśnie i już się nie zapala smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jestem, niestety nie udało się. Problem jest o tyle dziwny, bo jak odpalę auto kontrolka ESP OFF

> świeci się - esp wyłączone i faktycznie tak jest, ale jak zgaszę auto w trakcie jazdy i

> uruchomię sposobem ze wrzucam bieg i puszczam sprzęgło - auto uruchamia się i kontrolka gaśnie

> i już się nie zapala

to moze problem z akumulatorem jakis jest? przy zwyklym uruchamianiu wykrywa jakis spadek napiecia i glupieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam!

> pacjent KIA Ceed 2007 rok, od pewnego czasu u taty w aucie nie gaśnie kontrolka ESP Off. Nie

> pojawia się to ciągle, czasem gaśnie czasem nie. Czytałem coś o kalibracji podczas wymiany aku

> - był zmieniany w grudniu ale tata twierdzi, iż problem pojawił się przed wymianą. Na czym ta

> kalibracja polega. Czy też jechać do ASO?

Hej !

Jak pamietam wczesniej nigdy sie nie pojawil, a kiedys nawet go wylaczalem, ale po ponownym wlaczeniu lampka gasla.

Moze warto podjechac do kogos kto zczyta bledy, moze wlasnie z racji odpiecia aku cos wpadlo ?

BTW. Jak sie poza tym sprawuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hej, autko zyleta, tata tylko leje, myje i jezdzi, zachwyca sie tym jak malo mu pali w trasie

> pewne autko tylko ten ESP OFF ale to sie zrobi, pozdrawiam

ile mu pali ? Dla mojego cos kolo 8 z groszem palila ale to 80% miasto bylo. Za to terazniejszy Sportage ponizej 10l jakos nie chce zejsc grinser006.giftongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ile mu pali ? Dla mojego cos kolo 8 z groszem palila ale to 80% miasto bylo. Za to terazniejszy

> Sportage ponizej 10l jakos nie chce zejsc

2,0 184 ix35 też tak koło dychy w mieście pali - no powiedzmy w warunkach zimowych, normalnie 8,5-9,5 palacz.gif

trasa 7,5 mniej wiecej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Tata poruszał regulacją kierownicy, obniżył ją i objaw palącego się ESP OFF minął. Zobaczymy na jak

> długo.

problem powrócił, do tego zauważyłem, że miga lekko podświetlenie zegarów i konsoli środkowej, jak włączę błysk lub światła drogowe przestaje działać radio. Hehe jakie rozwiązanie? Słaba masa przy akumulatorze, elektryk ogarnał temat szybko, stwierdził, iż teraz będzie ok. Wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> problem powrócił, do tego zauważyłem, że miga lekko podświetlenie zegarów i konsoli środkowej, jak

> włączę błysk lub światła drogowe przestaje działać radio. Hehe jakie rozwiązanie? Słaba masa

> przy akumulatorze, elektryk ogarnał temat szybko, stwierdził, iż teraz będzie ok. Wszystko

> wróciło do normy.

Popraw mase u mnie byla dyskoteka na desce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Miałem podobny problem,po rozładowanym akumulatorze zapaliła mi się kontrolka ESP OFF.

Zrobiłem tak:

Włączyłem silnik,wyłączyłem ale w do pozycji zapłonu on,więc wspomaganie działało na wyłączonym silniku, skręciłem kołami w prawo,następnie w lewo i kontolka zgasła.

To była ta kalibracja,czujniki musiały zrobić odczyt:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Włącznik świateł STOP montuje się tuż za pedałem hamulca. Działa on na zasadzie klasycznego wyłącznika krańcowego tj. dźwignia urządzenia wykonawczego opiera się o dźwignię pedału. W momencie, gdy kierowca naciska na pedał, dźwigienka zostaje zwolniona a styki włącznika przełączone, co powoduje zapalenie się świateł stopu, które informuje pozostałych uczestników ruchu drogowego o wykonywanym manewrze Hamowania. Wyjęłam czujnik stopu, rozebrałam i okazało się że jedna blaszka się odksztalcila i nie styka. Podgielam, złożyłam z powrotem i zamontowałam. Po przekręceniu kluczyka nadal paliła się kontrolka esp off. Przekręciłam kluczyk 5razy pod rząd i kontrolka zgasła. Wyjęłam kluczyk, potem włożyłam i odpaliłam autko. Już się nie świeci i światła stopu działają. Obyło się bez mechanika. Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.