R0CK Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 witam! pacjent KIA Ceed 2007 rok, od pewnego czasu u taty w aucie nie gaśnie kontrolka ESP Off. Nie pojawia się to ciągle, czasem gaśnie czasem nie. Czytałem coś o kalibracji podczas wymiany aku - był zmieniany w grudniu ale tata twierdzi, iż problem pojawił się przed wymianą. Na czym ta kalibracja polega. Czy też jechać do ASO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyrychu Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Coś mi świta, że trzeba wykonać obrót kierownicą w lewo i w prawo. Ale nie pamiętam dokładnie czy to dotyczyło ESP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R0CK Napisano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > Coś mi świta, że trzeba wykonać obrót kierownicą w lewo i w prawo. > Ale nie pamiętam dokładnie czy to dotyczyło ESP Nawet w manualu jest to opisane, jaka jest dokładnie procedura tego manewru? - bo instrukcja jakoś mi nie leży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyrychu Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Znalazłem coś takiego: UWAGA Po ponownym podłączeniu lub doładowaniu wyczerpanego akumulatora zapalić się może wskaźnik ESP OFF. W takim przypadku należy obrócić kierownicę o pół obrotu w lewo i w prawo przy wyłączniku zapłonu znajdującym się w położeniu ON. Następnie po wyłączeniu zapłonu należy ponownie uruchomić silnik. Wskaźnik ESP OFF możne zgasnąć. Jeśli jednak nie zgaśnie, układ powinien zostać jak najszybciej sprawdzony przez autoryzowanego sprzedawcę KIA. Czyli chyba trzeba kręcić kołami bez włączania silnika. Potem wyciągnąć kluczyk ze stacyjki i dopiero odpalać. Jakoś tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R0CK Napisano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 ok, trzeba przetestowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirekp Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Niech zauważy czy kontrolka zapala się po hamowaniu i czy gaśnie po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu ,jeżeli tak to automat stopu do wymiany . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R0CK Napisano 21 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 mógłbyś rozwinąć temat? brzmi ciekawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirekp Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > mógłbyś rozwinąć temat? brzmi ciekawie tak miałem ,myślałem ,że pada któryś z czujników ,ale co podjechałem na umówioną godz. do mechanika to wszystko zaczynało działać, błędów zapisanych brak i tak kilka razy. w końcu przy każdym hamowaniu zapalały się i diagnoza czujnik stopu .60zł 5min roboty i po problemie.jak się zapaliły to wystarczyło wyłączyć ,włączyć zapłon i gasły. układ ten działa podobnie jak w vag-u tylko tam zapala się grzanie świec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 > Czyli chyba trzeba kręcić kołami bez włączania silnika. > Potem wyciągnąć kluczyk ze stacyjki i dopiero odpalać. > Jakoś tak Bez wspomagania trudno na postoju kręcić kierownicą. Przed ok 3 laty lampka w lusterku rozładowała mi akumulator do zera. - auto otworzyłem kluczem w zamku, sąsiad pożyczył prądu "na kable".. Przy ruszaniu zauważyłem lampkę ESP - nie potrafiłem skasować. Ruszyłem ze świecącą, po wyjeździe z parkingu (kierownicą trzeba było przecież kręcić) zgasiłem auto by zamknąć bramę. Odpaliłem ponownie - lampka już nie swieciła. Przejechałem ze 150 km, akumulator podładował się i wszystko działało OK. Chyba po dwóch latach, na kolejnym przeglądzie w ASO mechanik podłączył tester I zobaczył zapisany błąd - odłączenie aku. Stwierdził, że trzeba przeprowadzić kalibrację układu kierowniczego. Skasował błąd, pokręcił kierownicą lewo-prawo, ustawił pośrodku, coś chyba jeszcze kliknął w testerze, Nie zauważyłem jakiejkolwiek różnicy po tej kalibracji. Widać samo się już skalibrowało w czasie poprzednich jazd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyrychu Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > Bez wspomagania trudno na postoju kręcić kierownicą. Eee, da radę - tylko pół obrotu i teraz można na śniegu A tak w ogóle to autor mógłby się odezwać i powiedzieć czy udało się błąd naprawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R0CK Napisano 27 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 Jestem, niestety nie udało się. Problem jest o tyle dziwny, bo jak odpalę auto kontrolka ESP OFF świeci się - esp wyłączone i faktycznie tak jest, ale jak zgaszę auto w trakcie jazdy i uruchomię sposobem ze wrzucam bieg i puszczam sprzęgło - auto uruchamia się i kontrolka gaśnie i już się nie zapala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lmb Napisano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 > Jestem, niestety nie udało się. Problem jest o tyle dziwny, bo jak odpalę auto kontrolka ESP OFF > świeci się - esp wyłączone i faktycznie tak jest, ale jak zgaszę auto w trakcie jazdy i > uruchomię sposobem ze wrzucam bieg i puszczam sprzęgło - auto uruchamia się i kontrolka gaśnie > i już się nie zapala to moze problem z akumulatorem jakis jest? przy zwyklym uruchamianiu wykrywa jakis spadek napiecia i glupieje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 > witam! > pacjent KIA Ceed 2007 rok, od pewnego czasu u taty w aucie nie gaśnie kontrolka ESP Off. Nie > pojawia się to ciągle, czasem gaśnie czasem nie. Czytałem coś o kalibracji podczas wymiany aku > - był zmieniany w grudniu ale tata twierdzi, iż problem pojawił się przed wymianą. Na czym ta > kalibracja polega. Czy też jechać do ASO? Hej ! Jak pamietam wczesniej nigdy sie nie pojawil, a kiedys nawet go wylaczalem, ale po ponownym wlaczeniu lampka gasla. Moze warto podjechac do kogos kto zczyta bledy, moze wlasnie z racji odpiecia aku cos wpadlo ? BTW. Jak sie poza tym sprawuje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R0CK Napisano 1 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 hej, autko zyleta, tata tylko leje, myje i jezdzi, zachwyca sie tym jak malo mu pali w trasie pewne autko tylko ten ESP OFF ale to sie zrobi, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > hej, autko zyleta, tata tylko leje, myje i jezdzi, zachwyca sie tym jak malo mu pali w trasie > pewne autko tylko ten ESP OFF ale to sie zrobi, pozdrawiam ile mu pali ? Dla mojego cos kolo 8 z groszem palila ale to 80% miasto bylo. Za to terazniejszy Sportage ponizej 10l jakos nie chce zejsc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R0CK Napisano 2 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 traska to spokojnie 5,5 wciagnie a miasto non stop klima okolo 7-8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > ile mu pali ? Dla mojego cos kolo 8 z groszem palila ale to 80% miasto bylo. Za to terazniejszy > Sportage ponizej 10l jakos nie chce zejsc 2,0 184 ix35 też tak koło dychy w mieście pali - no powiedzmy w warunkach zimowych, normalnie 8,5-9,5 trasa 7,5 mniej wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R0CK Napisano 4 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Tata poruszał regulacją kierownicy, obniżył ją i objaw palącego się ESP OFF minął. Zobaczymy na jak długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R0CK Napisano 8 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 > Tata poruszał regulacją kierownicy, obniżył ją i objaw palącego się ESP OFF minął. Zobaczymy na jak > długo. problem powrócił, do tego zauważyłem, że miga lekko podświetlenie zegarów i konsoli środkowej, jak włączę błysk lub światła drogowe przestaje działać radio. Hehe jakie rozwiązanie? Słaba masa przy akumulatorze, elektryk ogarnał temat szybko, stwierdził, iż teraz będzie ok. Wszystko wróciło do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > problem powrócił, do tego zauważyłem, że miga lekko podświetlenie zegarów i konsoli środkowej, jak > włączę błysk lub światła drogowe przestaje działać radio. Hehe jakie rozwiązanie? Słaba masa > przy akumulatorze, elektryk ogarnał temat szybko, stwierdził, iż teraz będzie ok. Wszystko > wróciło do normy. Popraw mase u mnie byla dyskoteka na desce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R0CK Napisano 9 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > Popraw mase u mnie byla dyskoteka na desce. Masa poprawiona, błędy skasowane, szybko i przyjemnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artisan1 Napisano 29 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2021 Miałem podobny problem,po rozładowanym akumulatorze zapaliła mi się kontrolka ESP OFF. Zrobiłem tak: Włączyłem silnik,wyłączyłem ale w do pozycji zapłonu on,więc wspomaganie działało na wyłączonym silniku, skręciłem kołami w prawo,następnie w lewo i kontolka zgasła. To była ta kalibracja,czujniki musiały zrobić odczyt:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beti Napisano 27 Października 2023 Udostępnij Napisano 27 Października 2023 Włącznik świateł STOP montuje się tuż za pedałem hamulca. Działa on na zasadzie klasycznego wyłącznika krańcowego tj. dźwignia urządzenia wykonawczego opiera się o dźwignię pedału. W momencie, gdy kierowca naciska na pedał, dźwigienka zostaje zwolniona a styki włącznika przełączone, co powoduje zapalenie się świateł stopu, które informuje pozostałych uczestników ruchu drogowego o wykonywanym manewrze Hamowania. Wyjęłam czujnik stopu, rozebrałam i okazało się że jedna blaszka się odksztalcila i nie styka. Podgielam, złożyłam z powrotem i zamontowałam. Po przekręceniu kluczyka nadal paliła się kontrolka esp off. Przekręciłam kluczyk 5razy pod rząd i kontrolka zgasła. Wyjęłam kluczyk, potem włożyłam i odpaliłam autko. Już się nie świeci i światła stopu działają. Obyło się bez mechanika. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.