Skocz do zawartości

temperatura prząłczania na gaz - BRC w astra H 1.4


00Tom00

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Panowie proszę o podpowiedź/radę.

W lato założyłem instalację gazową do mojej Asterki H 1.4 Z14XEP - obecnie zimną (przy 0 do -10) przełącza się na gaz po przejechaniu ok 4-5km, gdy temp jest poniżej -15 to nawet po 6km. Wydaje mi się to sporo, czy źle myślę? Jeśli chodzi o porę letnią to jest to odcinek ok 2km.

Byłem z ciekawością u gazownika żeby sprawdził czy wszystko ok - po podpięciu do kompa stwierdził, że tak, ale powiedział, że rzeczywiście zbyt długo przełącza się na gaz... ale według niego to wina auta, a nie instalacji.

Obecnie poczyniłem testy i zauważyłem że autko przełącza się na zasilanie gazem jak ma 60-62 stopnie (temperaturę odczytuje z komputera z trybu diagnostycznego w astrze) Niestety nie wiem jaka wartość temperatury jest ustawiona w sterowniku lpg...

Jeśli chodzi o samą temperaturę silnika to od początku równiutko rośnie do 92 stopni, po czym waha sie co jakiś czas w zakresie 88-92stopnie.

Czy taki odcinek który muszę przejechać na benzynie jest ok, czy jednak za długi? jakieś sugestie?

Dokładne info odnośnie instalacji (tyle mam z dokumentów):

BRC SEQ P&D

reduktor brc typ genius

zbiornik typ stako

wielozawór tomaseto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając, że masz właściwy przepływ przez reduktor a jeśli reduktor jest wpięty szeregowo z nagrzewnicą to masz prawidłowy przepływ to winne są ustawienia LPG.

U mnie gazownik ustawił na 39,6*C, na moją prośbę obniżył do 37,6*C a ja sobie obniżyłem(trzeba mieć kabelek i oprogramowanie) do 25,6*C, oczywiście we wszystkich przypadkach +60sekund.

Latem przełącza mi się prawie natychmiast a teraz po <1km, oczywiście jest jeszcze kwestia czy jadę jak kapelusz cały czas, czy tylko 200-300m a później but.gif, wiadomo, że jak jest but.gif to przełącza się szybciej.

Użyj szukajki, temat wałkowany do znudzenia.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez tego to ciężko w ogóle dyskutować.

> Płyn w układzie chłodzenia jest na odpowiednim poziomie?

Tak, płynu jest troszkę ponad kreskę minimum.

Postaram sie podjechać jeszcze do tego gazownika i podpytać jak są ustawione temperatury (ostatnio jak byłem na przeglądzie to coś mi się wydaje że wspominał o 40stopniach). Na pewno to jednak nie było 62stopnie tak jak to teraz jest na wskazaniach komputera z astry - czy taka róznica powiedzmy 20stopni pomiędzy ustawieniami instalki a temperaturą rzeczywistą (ze wskazań komputera) silnika jest możliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakładając, że masz właściwy przepływ przez reduktor a jeśli reduktor jest wpięty szeregowo z

> nagrzewnicą to masz prawidłowy przepływ to winne są ustawienia LPG.

> U mnie gazownik ustawił na 39,6*C, na moją prośbę obniżył do 37,6*C a ja sobie obniżyłem(trzeba

> mieć kabelek i oprogramowanie) do 25,6*C, oczywiście we wszystkich przypadkach +60sekund.

> Latem przełącza mi się prawie natychmiast a teraz po

a ja sobie obnizyłem na 10 stopni , pozniej na 5 + zaizolowana instalacja LPG, auto przy -15 przełacza sie po ok 400-500m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Getzie jak założyłem instalke to zostawili fabryczne ustawienia (49st +60 sek)

Zebym przy temp -5 przelaczyl sie na gaz potrzebowal okolo 1.5 do ponad dwoch kilometrow. Zalezalo jakim tempem jechalem i ile swiatel mnie zlapalo.

Potem jak przestawili na 33st i 30 sekund, to potrzebowal okolo 1km.

Teraz w i30 mam ustawione na 30 st i 30 sekund i przez ciut dluzsze przewody i umiejscowienie reduktora (nie przysloniety kolo grodzi) potrzebuje okolo 1-1.2 przy obecnym temp zeby przelaczyl sie.

Podjedz do gazownika jeszcze raz i niech Ci pokaze zakladke od ustawien przelaczania na gaz.

Jesli masz tak jak ja na poczatku w Getzie, to jak jedziesz sprawniej dluzszy kawalek to moze Ci sie znacznie wydluzyc czas przelaczenia.

W ktorym miejscu masz umieszczony reduktor?

Moze go ciagle owiewa zimne powietrze i dlatego musisz dluzej przejechac zeby sie przelaczyl.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W ktorym miejscu masz umieszczony reduktor?

> Moze go ciagle owiewa zimne powietrze i dlatego musisz dluzej przejechac zeby sie przelaczyl.

> Pozdrawiam

Reduktor mam od razu przy ścianie grodziowej w jej górnej części, także bezpośrednio nie owiewa go zimne powietrze.

W tygodniu postaram się zajrzeć do gazownika i powiedzieć, żeby jeszcze raz posprawdzał i popatrze na parametry...

Co do czasu 30sekund - o tym też rozmawiałem z tamtym gaziarzem i twierdził że koniecznie 60s musi byc hmmm. Nie wiem czy mam pecha czy co... zakłąd w którym montowałem instalacje miał mega dobre opinie, polecany był w zakładce na głównej stronie brc, ponadto posiada homologacje np fiata do montażu instalacji bez utraty gwarancji.... a tu się cosik nie mogę dogadać z nimi slinka.gif

Zobaczymy jak pójdzie tym razem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do czasu 30sekund - o tym też rozmawiałem z tamtym gaziarzem i twierdził że koniecznie 60s musi

> byc hmmm.

Pytałem kiedyś mojego, czy ustawił mi czas przejścia i powiedział, że nie. W lecie wydaje mi się, że faktycznie od razu przechodzi na lpg, więc musieć to na pewno nie musi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez tego to ciężko w ogóle dyskutować.

Byłem dzisiaj i temperatura przełączania była ustawiona na 40stopni. Obecnie mechanik obniżył tę wartość do 32 stopni i mówi że to najniżej co może ustawić aby sprzęt nie ucierpiał. Zobaczymy jutro jaki będzie tego efekt.

Pytanie dodatkowe z mojej strony - czy parownik, gdzie znajduje się czujnik temperatury, można jakoś zaizolować, lub coś w tym stylu?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem dzisiaj i temperatura przełączania była ustawiona na 40stopni. Obecnie mechanik obniżył tę

> wartość do 32 stopni i mówi że to najniżej co może ustawić aby sprzęt nie ucierpiał. Zobaczymy

> jutro jaki będzie tego efekt.

> Pytanie dodatkowe z mojej strony - czy parownik, gdzie znajduje się czujnik temperatury, można

> jakoś zaizolować, lub coś w tym stylu?

> Pozdrawiam

mozna

jakiś tekst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.