slawno Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Witam kolegów po sąsiedzku Ponieważ noszę się z zamiarem zakupu Cromki mam do kol. proste pytanie a mianowicie czy da się już właśnie z tego pięknego auta usunąć nieszczęsny filtr DPF ale tak od początku do końca czyli fizycznie i softowo bez żadnych checków i błędów po jego usunięciu. Czy ktoś już to robił z tego forum i ile taka przyjemność kosztowała? Do tej pory (jeszcze nadal) poruszam się bardzo sympatycznym stworem jakim jest lanos (wiem wiem każdy od czegoś musi zacząć) tyle tylko, że jak by Croma właśnie pod względem awaryjności dopisywała lankowi to bym nawet tu nie wchodził i brał ją w ciemno. Tylko czytająć większość wpisów na tym forum dot. właśnie DPFa zaczynam łapać lekkiego doła, bo nie wyobrażam sobie jazdy po Warszawie z tym ustrojstwem i ciągłym sprawdzaniu czy sie wypalił czy jeszcze nie, czy kolektor i trurbine szlag trafił czy nie. Wolę raz zainwestować wywalić zapomnieć i cieszyć się jazdą tym fajnym autkiem Aha i jeszcze jedno, co myslicie o takiej historii serwisowej Cromy z niemiec od 1 wł. oczywiście (załącznik). Czy te usterki które miała swiadczą właśnie o problemach z dpfem w dużej mierze? Warto sie nią bliżej interesować? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danko8790 Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > Witam kolegów po sąsiedzku > Ponieważ noszę się z zamiarem zakupu Cromki mam do kol. proste pytanie a mianowicie czy da się już > właśnie z tego pięknego auta usunąć nieszczęsny filtr DPF ale tak od początku do końca czyli > fizycznie i softowo bez żadnych checków i błędów po jego usunięciu. Czy ktoś już to robił z > tego forum i ile taka przyjemność kosztowała? Do tej pory (jeszcze nadal) poruszam się bardzo > sympatycznym stworem jakim jest lanos (wiem wiem każdy od czegoś musi zacząć) tyle tylko, że > jak by Croma właśnie pod względem awaryjności dopisywała lankowi to bym nawet tu nie wchodził > i brał ją w ciemno. Tylko czytająć większość wpisów na tym forum dot. właśnie DPFa zaczynam > łapać lekkiego doła, bo nie wyobrażam sobie jazdy po Warszawie z tym ustrojstwem i ciągłym > sprawdzaniu czy sie wypalił czy jeszcze nie, czy kolektor i trurbine szlag trafił czy nie. > Wolę raz zainwestować wywalić zapomnieć i cieszyć się jazdą tym fajnym autkiem > Aha i jeszcze jedno, co myslicie o takiej historii serwisowej Cromy z niemiec od 1 wł. oczywiście > (załącznik). Czy te usterki które miała swiadczą właśnie o problemach z dpfem w dużej mierze? > Warto sie nią bliżej interesować? > Pozdr. Witam. Bez problemu się da usunąć .Tak jak piszesz ,odrazu zaślep sobie Erg i będziesz miał spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frynas Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > Witam kolegów po sąsiedzku > Ponieważ noszę się z zamiarem zakupu Cromki mam do kol. proste pytanie a mianowicie czy da się już > właśnie z tego pięknego auta usunąć nieszczęsny filtr DPF ale tak od początku do końca czyli > fizycznie i softowo bez żadnych checków i błędów po jego usunięciu. Czy ktoś już to robił z > tego forum i ile taka przyjemność kosztowała? Do tej pory (jeszcze nadal) poruszam się bardzo > sympatycznym stworem jakim jest lanos (wiem wiem każdy od czegoś musi zacząć) tyle tylko, że > jak by Croma właśnie pod względem awaryjności dopisywała lankowi to bym nawet tu nie wchodził > i brał ją w ciemno. Tylko czytająć większość wpisów na tym forum dot. właśnie DPFa zaczynam > łapać lekkiego doła, bo nie wyobrażam sobie jazdy po Warszawie z tym ustrojstwem i ciągłym > sprawdzaniu czy sie wypalił czy jeszcze nie, czy kolektor i trurbine szlag trafił czy nie. > Wolę raz zainwestować wywalić zapomnieć i cieszyć się jazdą tym fajnym autkiem > Aha i jeszcze jedno, co myslicie o takiej historii serwisowej Cromy z niemiec od 1 wł. oczywiście > (załącznik). Czy te usterki które miała swiadczą właśnie o problemach z dpfem w dużej mierze? > Warto sie nią bliżej interesować? > Pozdr. 2 razy robiona lub wymieniana turbina w odstępie 10 000km .....w sumie to sporo rzeczy było w niej robione....ale z autami jest tak ze jak właściciel dbał to autko mu posłuży....a jak zaniedbał pewne sprawy to się zemści... Mnie osobiście Croma pozytywnie zaskoczyła....przez ponad rok i 30 000km praktycznie nic się nie działo...teraz niedawno wymieniłem kompletne sprzęgło(koszt 2500zł) ale mam na to gwarancje i świadomość że mam ten problem z głowy......Ta Twoja Croma powinna mieć z głowy turbinę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Ja przez 2 lata uzytkowania Cromy, nie mialem wiekszego wydatku,Teraz przed sprzedaza auta wymienilem sporo rzeczy eksplotacyjnych za 1700zl.Jak ktos kupi to ma swiety spokoj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danko8790 Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > Ja przez 2 lata uzytkowania Cromy, nie mialem wiekszego wydatku,Teraz przed sprzedaza auta > wymienilem sporo rzeczy eksplotacyjnych za 1700zl.Jak ktos kupi to ma swiety spokoj. Może jeszcze stoi Twoja Croma w Belgi?.Możesie sie chłopak skusi:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > Może jeszcze stoi Twoja Croma w Belgi?.Możesie sie chłopak skusi:) Ja tam nikogo nie namawiam na nic, ale z tego co wiem to jeszcze jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > Witam kolegów po sąsiedzku > Ponieważ noszę się z zamiarem zakupu Cromki mam do kol. proste pytanie a mianowicie czy da się już > właśnie z tego pięknego auta usunąć Możesz kolego uzasadnić merytorycznie to co napisałeś? Tak się składa, że mam Cromę z DPF i zrobiłem nią około 50 tysięcy, z tego 2/5 w mieście i jakoś mi ten DPF nie przeszkadza, wręcz przeciwnie cieszy mnie brak sadzy za moim autem. Wyciąć DPF i zaślepić EGR - cieszyć się nowotworami i zatrutym środowiskiem - oto motto oszczędnego polaka ( specjalnie z małej litery), który ma na uwadze wyłącznie swoje krótkotrwałe korzyści. Kup sobie auto z silnikiem benzynowym, nawet je zagazuj, od diesla z DPF się odczep ponieważ służy do pokonywania jednorazowo sporych odległości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 > Możesz kolego uzasadnić merytorycznie to co napisałeś? Tak się składa, że mam Cromę z DPF i > zrobiłem nią około 50 tysięcy, z tego 2/5 w mieście i jakoś mi ten DPF nie przeszkadza, wręcz > przeciwnie cieszy mnie brak sadzy za moim autem. Wyciąć DPF i zaślepić EGR - cieszyć się > nowotworami i zatrutym środowiskiem - oto motto oszczędnego polaka ( specjalnie z małej > litery), który ma na uwadze wyłącznie swoje krótkotrwałe korzyści. Kup sobie auto z silnikiem > benzynowym, nawet je zagazuj, od diesla z DPF się odczep ponieważ służy do pokonywania > jednorazowo sporych odległości. popieram, ja niemam zadnych problemow z DPF. Zrobilem, hmmm 25k km? Jedyne koszty to sprezarka klimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 Tez z lanosa sie wywodze co przez 200 tys nic nie wchlonal inwestycji, wszystko seria. Mam cromke, mialem obawy ze dpf, ze wtryski, ze turbo, takie tam. Mozna nauczyc sie zyc z tym, mi wypala sie srednio co ok 800-900km, wiec nie ma bata abym tyle tylko po miescie nakrecil bez zadnej malej traski. Moja cromka z wloch tez na gwarancji miala duperele jakies nieznaczace, Nakrecilem juz 18 tys i wymienilem dwa laczniki stabilizatora za 50zl szt( sam w garazu) Naprawde majac jeszcze lanosa i jezdzac po chleb czuje sie jak w gokarcie. Polecam bo sporo auta za smieszne pieniadze. ja mam ta slaba, 120KM wersje, ale naprawde milo to sie toczy:) Ja tylko zrobilem po zakupie rzorzad 1300 zl w ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 > Witam kolegów po sąsiedzku > Ponieważ noszę się z zamiarem zakupu Cromki mam do kol. proste pytanie a mianowicie czy da się już > właśnie z tego pięknego auta usunąć nieszczęsny filtr DPF ale tak od początku do końca czyli > fizycznie i softowo bez żadnych checków i błędów po jego usunięciu. Czy ktoś już to robił z > tego forum i ile taka przyjemność kosztowała? Do tej pory (jeszcze nadal) poruszam się bardzo > sympatycznym stworem jakim jest lanos (wiem wiem każdy od czegoś musi zacząć) tyle tylko, że > jak by Croma właśnie pod względem awaryjności dopisywała lankowi to bym nawet tu nie wchodził > i brał ją w ciemno. Tylko czytająć większość wpisów na tym forum dot. właśnie DPFa zaczynam > łapać lekkiego doła, bo nie wyobrażam sobie jazdy po Warszawie z tym ustrojstwem i ciągłym > sprawdzaniu czy sie wypalił czy jeszcze nie, czy kolektor i trurbine szlag trafił czy nie. > Wolę raz zainwestować wywalić zapomnieć i cieszyć się jazdą tym fajnym autkiem > Aha i jeszcze jedno, co myslicie o takiej historii serwisowej Cromy z niemiec od 1 wł. oczywiście > (załącznik). Czy te usterki które miała swiadczą właśnie o problemach z dpfem w dużej mierze? > Warto sie nią bliżej interesować? > Pozdr. Jesli już chcesz zrobić to na tip top to proponuję : - demontaż kolektora ssącego + czyszczenie (o ile będzie to kolektor aluminiowy to usunięcie klap wirowych) tą czynność dobrze jest powiązać z wymianą rozrządu. - Wycięcie fizyczne i softowo EGR - Wycięcie fizycznie i softowo DPF (przy okazji nie wiem czy macie świadomość, że stary DPF można z powodzeniem odsprzedać za kilka stówek, skupują go firmy odzyskujące metale szlachetne, więc nie zostawiajcie tego u mechanika bo dorobi na Was, a szkoda ) - Jak już dłubać to soft nie zaszkodzi Po tych zabiegach Cromka będzie spalała bardzo małe ilości paliwa (stosunkowo) oraz będzie jechać jak należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danko8790 Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 > Jesli już chcesz zrobić to na tip top to proponuję : > - demontaż kolektora ssącego + czyszczenie (o ile będzie to kolektor aluminiowy to usunięcie klap > wirowych) tą czynność dobrze jest powiązać z wymianą rozrządu. > - Wycięcie fizyczne i softowo EGR > - Wycięcie fizycznie i softowo DPF (przy okazji nie wiem czy macie świadomość, że stary DPF można > z powodzeniem odsprzedać za kilka stówek, skupują go firmy odzyskujące metale szlachetne, więc > nie zostawiajcie tego u mechanika bo dorobi na Was, a szkoda ) > - Jak już dłubać to soft nie zaszkodzi > Po tych zabiegach Cromka, będzie spalała bardzo małe ilości paliwa (stosunkowo) oraz będzie jechać > jak należy. Dpf już widziałem cały stopiony ,czyli nie do użytku? Nie narzeka się na DPF ,dopóki jest wszystko ok ,a jak się zacznie psuć to się zacznie narzekanie itp:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Możesz kupić również oryginalnie bez DPF-u ... z rynku Polskiego ja taki mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 > Możesz kupić również oryginalnie bez DPF-u ... z rynku Polskiego ja taki mam Moja też jest fabrycznie noDPF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 A w mojej do konca nie wiadomo czy byl dpf czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fox03 Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Moja też fabrycznie bez ustrojstwa zwanego dpf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 > Moja też fabrycznie bez ustrojstwa zwanego dpf U mnie do konca nie wiadomo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > U mnie do konca nie wiadomo Nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Nie było Jak kiedys bylem na w Ganinexie, to twierdzili ze byl tylko Fiat sie go pozbyl, ale ile w tym prawdy to sam nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Jak kiedys bylem na w Ganinexie, to twierdzili ze byl tylko Fiat sie go pozbyl, ale ile w tym > prawdy to sam nie wiem. Taaa pięć razy. I jeszcze różnicówkę i wszystko wymontowali? Dobra bzdura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 > Taaa pięć razy. I jeszcze różnicówkę i wszystko wymontowali? Dobra bzdura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bojaco Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 W poniedziałkowym wydaniu tygodnika MOTOR przeczytałem, że w przypadku filtra suchego należy podczas samoczynnego wypalania filtra DPF utrzymywać przez czas tego procesu obroty silnika rzędu 2500-3500rpm. Pytanie - jak tego dokonać w dieslu w automacie? Zapinka na manual i katujemy skrzynię do skutku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > W poniedziałkowym wydaniu tygodnika MOTOR przeczytałem, że w przypadku filtra suchego należy > podczas samoczynnego wypalania filtra DPF utrzymywać przez czas tego procesu obroty silnika > rzędu 2500-3500rpm. Pytanie - jak tego dokonać w dieslu w automacie? Zapinka na manual i > katujemy skrzynię do skutku? teoria, teoria, teoria... ja w swoim manualu co prawda, nigdy nie przejmowałem sie DPF. 2-3 razy zauważyłem kiedy się to dzieje. Nigdy nie utrzymuje obrotów, prędkości, itp itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > W poniedziałkowym wydaniu tygodnika MOTOR przeczytałem, że w przypadku filtra suchego należy > podczas samoczynnego wypalania filtra DPF utrzymywać przez czas tego procesu obroty silnika > rzędu 2500-3500rpm. Pytanie - jak tego dokonać w dieslu w automacie? Zapinka na manual i > katujemy skrzynię do skutku? hmm..a hamulec i gaz??nie mozna tak w automacie? Ja nigdy nie przerywam wypalania, jesli stane, trudno ale obserwuje ilosc km, bo mi sie wypala co 700-1000kmzalezy gdzie nakrecone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.