Skocz do zawartości

Proste pytanie o DPF-a i historię pewnego auta


slawno

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów po sąsiedzku 20.GIF

Ponieważ noszę się z zamiarem zakupu Cromki mam do kol. proste pytanie a mianowicie czy da się już właśnie z tego pięknego auta slinka.gif usunąć nieszczęsny filtr DPF ale tak od początku do końca czyli fizycznie i softowo bez żadnych checków i błędów po jego usunięciu. Czy ktoś już to robił z tego forum i ile taka przyjemność kosztowała? Do tej pory (jeszcze nadal) poruszam się bardzo sympatycznym stworem jakim jest lanos (wiem wiem każdy od czegoś musi zacząć) tyle tylko, że jak by Croma właśnie pod względem awaryjności dopisywała lankowi to bym nawet tu nie wchodził i brał ją w ciemno. Tylko czytająć większość wpisów na tym forum dot. właśnie DPFa zaczynam łapać lekkiego doła, bo nie wyobrażam sobie jazdy po Warszawie z tym ustrojstwem i ciągłym sprawdzaniu czy sie wypalił czy jeszcze nie, czy kolektor i trurbine szlag trafił czy nie. Wolę raz zainwestować wywalić zapomnieć i cieszyć się jazdą tym fajnym autkiem smile.gif

Aha i jeszcze jedno, co myslicie o takiej historii serwisowej Cromy z niemiec od 1 wł. oczywiście (załącznik). Czy te usterki które miała swiadczą właśnie o problemach z dpfem w dużej mierze? Warto sie nią bliżej interesować? 20.GIF

Pozdr.

post-42048-14352518775441_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam kolegów po sąsiedzku

> Ponieważ noszę się z zamiarem zakupu Cromki mam do kol. proste pytanie a mianowicie czy da się już

> właśnie z tego pięknego auta usunąć nieszczęsny filtr DPF ale tak od początku do końca czyli

> fizycznie i softowo bez żadnych checków i błędów po jego usunięciu. Czy ktoś już to robił z

> tego forum i ile taka przyjemność kosztowała? Do tej pory (jeszcze nadal) poruszam się bardzo

> sympatycznym stworem jakim jest lanos (wiem wiem każdy od czegoś musi zacząć) tyle tylko, że

> jak by Croma właśnie pod względem awaryjności dopisywała lankowi to bym nawet tu nie wchodził

> i brał ją w ciemno. Tylko czytająć większość wpisów na tym forum dot. właśnie DPFa zaczynam

> łapać lekkiego doła, bo nie wyobrażam sobie jazdy po Warszawie z tym ustrojstwem i ciągłym

> sprawdzaniu czy sie wypalił czy jeszcze nie, czy kolektor i trurbine szlag trafił czy nie.

> Wolę raz zainwestować wywalić zapomnieć i cieszyć się jazdą tym fajnym autkiem

> Aha i jeszcze jedno, co myslicie o takiej historii serwisowej Cromy z niemiec od 1 wł. oczywiście

> (załącznik). Czy te usterki które miała swiadczą właśnie o problemach z dpfem w dużej mierze?

> Warto sie nią bliżej interesować?

> Pozdr.

Witam.

Bez problemu się da usunąć smile.gif.Tak jak piszesz ,odrazu zaślep sobie Erg i będziesz miał spokój smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam kolegów po sąsiedzku

> Ponieważ noszę się z zamiarem zakupu Cromki mam do kol. proste pytanie a mianowicie czy da się już

> właśnie z tego pięknego auta usunąć nieszczęsny filtr DPF ale tak od początku do końca czyli

> fizycznie i softowo bez żadnych checków i błędów po jego usunięciu. Czy ktoś już to robił z

> tego forum i ile taka przyjemność kosztowała? Do tej pory (jeszcze nadal) poruszam się bardzo

> sympatycznym stworem jakim jest lanos (wiem wiem każdy od czegoś musi zacząć) tyle tylko, że

> jak by Croma właśnie pod względem awaryjności dopisywała lankowi to bym nawet tu nie wchodził

> i brał ją w ciemno. Tylko czytająć większość wpisów na tym forum dot. właśnie DPFa zaczynam

> łapać lekkiego doła, bo nie wyobrażam sobie jazdy po Warszawie z tym ustrojstwem i ciągłym

> sprawdzaniu czy sie wypalił czy jeszcze nie, czy kolektor i trurbine szlag trafił czy nie.

> Wolę raz zainwestować wywalić zapomnieć i cieszyć się jazdą tym fajnym autkiem

> Aha i jeszcze jedno, co myslicie o takiej historii serwisowej Cromy z niemiec od 1 wł. oczywiście

> (załącznik). Czy te usterki które miała swiadczą właśnie o problemach z dpfem w dużej mierze?

> Warto sie nią bliżej interesować?

> Pozdr.

2 razy robiona lub wymieniana turbina w odstępie 10 000km .....w sumie to sporo rzeczy było w niej robione....ale z autami jest tak ze jak właściciel dbał to autko mu posłuży....a jak zaniedbał pewne sprawy to się zemści...

Mnie osobiście Croma pozytywnie zaskoczyła....przez ponad rok i 30 000km praktycznie nic się nie działo...teraz niedawno wymieniłem kompletne sprzęgło(koszt 2500zł) ale mam na to gwarancje i świadomość że mam ten problem z głowy......Ta Twoja Croma powinna mieć z głowy turbinę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przez 2 lata uzytkowania Cromy, nie mialem wiekszego wydatku,Teraz przed sprzedaza auta wymienilem sporo rzeczy eksplotacyjnych za 1700zl.Jak ktos kupi to ma swiety spokoj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam kolegów po sąsiedzku

> Ponieważ noszę się z zamiarem zakupu Cromki mam do kol. proste pytanie a mianowicie czy da się już

> właśnie z tego pięknego auta usunąć

Możesz kolego uzasadnić merytorycznie to co napisałeś? Tak się składa, że mam Cromę z DPF i zrobiłem nią około 50 tysięcy, z tego 2/5 w mieście i jakoś mi ten DPF nie przeszkadza, wręcz przeciwnie cieszy mnie brak sadzy za moim autem. Wyciąć DPF i zaślepić EGR - cieszyć się nowotworami i zatrutym środowiskiem - oto motto oszczędnego polaka ( specjalnie z małej litery), który ma na uwadze wyłącznie swoje krótkotrwałe korzyści. Kup sobie auto z silnikiem benzynowym, nawet je zagazuj, od diesla z DPF się odczep ponieważ służy do pokonywania jednorazowo sporych odległości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz kolego uzasadnić merytorycznie to co napisałeś? Tak się składa, że mam Cromę z DPF i

> zrobiłem nią około 50 tysięcy, z tego 2/5 w mieście i jakoś mi ten DPF nie przeszkadza, wręcz

> przeciwnie cieszy mnie brak sadzy za moim autem. Wyciąć DPF i zaślepić EGR - cieszyć się

> nowotworami i zatrutym środowiskiem - oto motto oszczędnego polaka ( specjalnie z małej

> litery), który ma na uwadze wyłącznie swoje krótkotrwałe korzyści. Kup sobie auto z silnikiem

> benzynowym, nawet je zagazuj, od diesla z DPF się odczep ponieważ służy do pokonywania

> jednorazowo sporych odległości.

popieram, ja niemam zadnych problemow z DPF. Zrobilem, hmmm 25k km? Jedyne koszty to sprezarka klimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez z lanosa sie wywodze co przez 200 tys nic nie wchlonal inwestycji, wszystko seria.

Mam cromke, mialem obawy ze dpf, ze wtryski, ze turbo, takie tam.

Mozna nauczyc sie zyc z tym, mi wypala sie srednio co ok 800-900km, wiec nie ma bata abym tyle tylko po miescie nakrecil bez zadnej malej traski.

Moja cromka z wloch tez na gwarancji miala duperele jakies nieznaczace,

Nakrecilem juz 18 tys i wymienilem dwa laczniki stabilizatora za 50zl szt( sam w garazu)

Naprawde majac jeszcze lanosa i jezdzac po chleb czuje sie jak w gokarcie.

Polecam bo sporo auta za smieszne pieniadze.

ja mam ta slaba, 120KM wersje, ale naprawde milo to sie toczy:)

Ja tylko zrobilem po zakupie rzorzad 1300 zl w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam kolegów po sąsiedzku

> Ponieważ noszę się z zamiarem zakupu Cromki mam do kol. proste pytanie a mianowicie czy da się już

> właśnie z tego pięknego auta usunąć nieszczęsny filtr DPF ale tak od początku do końca czyli

> fizycznie i softowo bez żadnych checków i błędów po jego usunięciu. Czy ktoś już to robił z

> tego forum i ile taka przyjemność kosztowała? Do tej pory (jeszcze nadal) poruszam się bardzo

> sympatycznym stworem jakim jest lanos (wiem wiem każdy od czegoś musi zacząć) tyle tylko, że

> jak by Croma właśnie pod względem awaryjności dopisywała lankowi to bym nawet tu nie wchodził

> i brał ją w ciemno. Tylko czytająć większość wpisów na tym forum dot. właśnie DPFa zaczynam

> łapać lekkiego doła, bo nie wyobrażam sobie jazdy po Warszawie z tym ustrojstwem i ciągłym

> sprawdzaniu czy sie wypalił czy jeszcze nie, czy kolektor i trurbine szlag trafił czy nie.

> Wolę raz zainwestować wywalić zapomnieć i cieszyć się jazdą tym fajnym autkiem

> Aha i jeszcze jedno, co myslicie o takiej historii serwisowej Cromy z niemiec od 1 wł. oczywiście

> (załącznik). Czy te usterki które miała swiadczą właśnie o problemach z dpfem w dużej mierze?

> Warto sie nią bliżej interesować?

> Pozdr.

Jesli już chcesz zrobić to na tip top to proponuję :

- demontaż kolektora ssącego + czyszczenie (o ile będzie to kolektor aluminiowy to usunięcie klap wirowych) tą czynność dobrze jest powiązać z wymianą rozrządu.

- Wycięcie fizyczne i softowo EGR

- Wycięcie fizycznie i softowo DPF (przy okazji nie wiem czy macie świadomość, że stary DPF można z powodzeniem odsprzedać za kilka stówek, skupują go firmy odzyskujące metale szlachetne, więc nie zostawiajcie tego u mechanika bo dorobi na Was, a szkoda smile.gif )

- Jak już dłubać to soft nie zaszkodzi smile.gif

Po tych zabiegach Cromka będzie spalała bardzo małe ilości paliwa (stosunkowo) oraz będzie jechać jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli już chcesz zrobić to na tip top to proponuję :

> - demontaż kolektora ssącego + czyszczenie (o ile będzie to kolektor aluminiowy to usunięcie klap

> wirowych) tą czynność dobrze jest powiązać z wymianą rozrządu.

> - Wycięcie fizyczne i softowo EGR

> - Wycięcie fizycznie i softowo DPF (przy okazji nie wiem czy macie świadomość, że stary DPF można

> z powodzeniem odsprzedać za kilka stówek, skupują go firmy odzyskujące metale szlachetne, więc

> nie zostawiajcie tego u mechanika bo dorobi na Was, a szkoda )

> - Jak już dłubać to soft nie zaszkodzi

> Po tych zabiegach Cromka, będzie spalała bardzo małe ilości paliwa (stosunkowo) oraz będzie jechać

> jak należy.

Dpf już widziałem cały stopiony ,czyli nie do użytku?

Nie narzeka się na DPF ,dopóki jest wszystko ok ,a jak się zacznie psuć to się zacznie narzekanie itp:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W poniedziałkowym wydaniu tygodnika MOTOR przeczytałem, że w przypadku filtra suchego należy podczas samoczynnego wypalania filtra DPF utrzymywać przez czas tego procesu obroty silnika rzędu 2500-3500rpm. Pytanie - jak tego dokonać w dieslu w automacie? Zapinka na manual i katujemy skrzynię do skutku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W poniedziałkowym wydaniu tygodnika MOTOR przeczytałem, że w przypadku filtra suchego należy

> podczas samoczynnego wypalania filtra DPF utrzymywać przez czas tego procesu obroty silnika

> rzędu 2500-3500rpm. Pytanie - jak tego dokonać w dieslu w automacie? Zapinka na manual i

> katujemy skrzynię do skutku?

teoria, teoria, teoria...

ja w swoim manualu co prawda, nigdy nie przejmowałem sie DPF. 2-3 razy zauważyłem kiedy się to dzieje. Nigdy nie utrzymuje obrotów, prędkości, itp itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W poniedziałkowym wydaniu tygodnika MOTOR przeczytałem, że w przypadku filtra suchego należy

> podczas samoczynnego wypalania filtra DPF utrzymywać przez czas tego procesu obroty silnika

> rzędu 2500-3500rpm. Pytanie - jak tego dokonać w dieslu w automacie? Zapinka na manual i

> katujemy skrzynię do skutku?

hmm..a hamulec i gaz??nie mozna tak w automacie?

Ja nigdy nie przerywam wypalania, jesli stane, trudno ale obserwuje ilosc km, bo mi sie wypala co 700-1000kmzalezy gdzie nakrecone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.