Skocz do zawartości

FOTO .drążek kierowniczy, jak dobrać po rozm gwintu i dł. ?


Pigmej

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie buu.gif

Sprawa tyczy się Toyoty, ale po pierwsze bardzo starej a po drugie nie mam pewności, że przekładnia jest oryginalna.

Ale do rzeczy:

Chodzi o drążki kierownicze do Toyota Carina E 2.0 3S-FE Kombi, automat, produkcja brytyjska.

Mechanik wymontował stare drążki, które mają następujące gwinty:

od strony końcówek - M14 ( i tu nie ma problemu, bo końcówki są albo M14 albo M15)

od strony przekładni- M16 (i tu zaczyna się dramat, bo nigdzie nie ma takich drążków, wszystkie mają M15 frown.gif Nie mam już pomysłu co z tym zrobić a autko musi być sprawne:( Spotkał się ktoś z takim problemem? Co robić? Dodam, że gwint, ten który wchodzi do przekładni, jest jakby ponacinany, tzn wygląda jak gwint w gwintowniku, taki przedzielony. Można dobrać drążki z Camry, Avalon albo czegoś innego? A może z zupełnie innego auta, choćby i europejskiego? Czy jest gdzieś katalog, baza czy cuś gdzie mogę wybrać rozmiar gwintu przy końcówce, rozmiar przy przekładni, długość całkowitą i wyskoczy mi lista?

ASO nie potrafi mi pomóc, bo nie mają nic na stanie frown.gif

Na główce jest taki oto znak, numer:

286644581-glowa.JPG

post-22164-14352518792139_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję,że to M16 zostało dobrze zmierzone i nie okaże się po powtórnym pomiarze,że to jednak M15? zlosnik.gifJakiej firmy jest przekładnia kierownicza?Sprawdzałem u siebie w dwóch programach(pracuję w sklepie z częściami) i rzeczywiście występuję w konfiguracjach M14/M14 bądź M14/M15.Masz może numer OE tego drążka czy w Toyocie element ten osobno nie występuje tylko cała przekładnia?Dowiadywałeś się w oryginale czy występuj drążek jako osobny element?Obawiam się,że pozostanie Ci tylko próba zregenerowania tego starego drążka choć to zabieg na krótką metę.Postaram się jeszcze w Poniedziałek w pracy poszukać czegoś. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie

> Sprawa tyczy się Toyoty, ale po pierwsze bardzo starej a po drugie nie mam pewności, że przekładnia

> jest oryginalna.

> Ale do rzeczy:

> Chodzi o drążki kierownicze do Toyota Carina E 2.0 3S-FE Kombi, automat, produkcja brytyjska.

> Mechanik wymontował stare drążki, które mają następujące gwinty:

> od strony końcówek - M14 ( i tu nie ma problemu, bo końcówki są albo M14 albo M15)

> od strony przekładni- M16 (i tu zaczyna się dramat, bo nigdzie nie ma takich drążków, wszystkie

> mają M15 Nie mam już pomysłu co z tym zrobić a autko musi być sprawne:( Spotkał się ktoś z

> takim problemem? Co robić? Dodam, że gwint, ten który wchodzi do przekładni, jest jakby

> ponacinany, tzn wygląda jak gwint w gwintowniku, taki przedzielony. Można dobrać drążki z

> Camry, Avalon albo czegoś innego?

Drążki z Cariny E wymienne były tylko z którymś PICNIC'iem. Kup drążki wg. VIN'u i wtedy porównaj gwinty - zobaczysz, że będzie dobrze - gwint wygląda tak jak miał wyglądać (jeśli chodzi o to nacięcie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A występuje wogóle toto jako część zamienna? Bo możliwe, że występuje tylko w komplecie z

> przekładnią...

Japończycy wiele rzeczy robią "nierozłącznych" - ale akurat końcówki i drążki są dostępne z logo Toyoty. Ten konkretny to 45503-05010 albo 45503-29435

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale lemforder robi zamienniki do Toyot, to po co ktoś miałby sztukować coś z innego auta?

Po to żeby cos założyć, gdyby nie było problemu z tymi drążkami to by tego tematu nie było!!!!!!!

jak komuś kiedyś padło i dowiedział sie w toyocie za ma dąć 10 000 tys zł za magiel to dobrał od innego auto ( myślę ze przy zachowaniu parametrów i długości gwintów to nie wpływa na bezpieczeństwo), ale klientowi ja bym tak nie zrobił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po to żeby cos założyć, gdyby nie było problemu z tymi drążkami to by tego tematu nie

> było!!!!!!!

Ale akurat te drążki są normalną częścią zamienną, a zamienniki robi nie jedna firma, więc raczej nikt nie cudował, tylko kupił zwykły zamiennik i to wszystko.

> jak komuś kiedyś padło i dowiedział sie w toyocie za ma dąć 10 000 tys zł za magiel to dobrał od

> innego auto ( myślę ze przy zachowaniu parametrów i długości gwintów to nie wpływa na

> bezpieczeństwo), ale klientowi ja bym tak nie zrobił

I nagwintował przekładnię na inny gwint?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślisz, że w Toyocie dobiera się drążki po rozmiarze gwintu? Bierze się VIN i na tej podstawie się

> dobiera co już proponowałem autorowi.

ty chyba nie kumasz, te drążki co podałeś maja inny gwint, wiec sa do du...

Wiec autor postu szuka jakiegoś rozwiązania,

Ok toyota zamówić oryginalne po Vinie jak sa, i jak je kupi to może sie okaże ze jakiś magik cos przekombinował w przekładni, i te oryginalne z toyoty za dużo złotych nadają sie do du....

A w Polsce dużo rzeczy sie przerabia w stodole , widziałem drążki przyspawane do przekładni albo wahacze od e46 ( nie wymienne sworznie )przerobione na sworznie od e36, auta z 3 też się spawa, wiec nic mnie nie zdziwi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ty chyba nie kumasz, te drążki co podałeś maja inny gwint, wiec sa do du...

> Wiec autor postu szuka jakiegoś rozwiązania,

Czy ktoś mierzył oryginalny drążek Toyoty i otwór w przekładni, czy po prostu wierzy się w katalogi zamienników.

> Ok toyota zamówić oryginalne po Vinie jak sa, i jak je kupi to może sie okaże ze jakiś magik cos

> przekombinował w przekładni, i te oryginalne z toyoty za dużo złotych nadają sie do du....

Weźmie drążek ze sobą do sklepu, przymierzy i będzie wiedział, że jest dobrze - nikt nie gwintowałby przekładni (wcześniej ją wymontowywując) po to, żeby zamontować niepasujący zamiennik, jak mogli równie dobrze zamontować zamiennik dobrany pod auto...

> A w Polsce dużo rzeczy sie przerabia w stodole , widziałem drążki przyspawane do przekładni albo

> wahacze od e46 ( nie wymienne sworznie )przerobione na sworznie od e36, auta z 3 też się

> spawa, wiec nic mnie nie zdziwi

Ja też widziałem różne rzeczy, ale myślę, że to nie jest ten przypadek. Prędzej jest to przypadek, że katalogi podają X mm a w rzeczywistości mają Y mm co niestety zdarza się nie tak znowu rzadko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> M14x1,5/M14x1,5 więc odpada.

> M14x1,5/M15x1,5 więc immo też nie podejdzie.

Zmierzyłeś, czy wziąłeś dane z jakiegoś katalogu zamienników? Toyota nie podaje takich wymiarów do publicznej wiadomości, a raczej pod ręką nie masz tych drążków, więc poleciałeś po katalogu, który jest spora szansa, że zawiera błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmierzyłeś, czy wziąłeś dane z jakiegoś katalogu zamienników? Toyota nie podaje takich wymiarów do

> publicznej wiadomości, a raczej pod ręką nie masz tych drążków, więc poleciałeś po katalogu,

> który jest spora szansa, że zawiera błędy.

Z trzech niezależnych,no way.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z trzech niezależnych,no way.

Ty wiesz swoje, ja wiem swoje. A Pigmej ma mętlik w głowie.

Wg katalogów np. zamiennik filtra 90915-03001 jest taki sam jak 90915-10001. Niby wszystko jest fajnie, gwint pasuje, średnica +/- też tylko jest trochę krótszy niż oryginał. No i tylko lampka oleju gaśnie już na rozruszniku w przypadku oryginału, a w przypadku wszystkich podrób świeci się jakieś 3 sekundy. Żeby nie było na 90915-10001 też się świeci. I takich przykładów jest pełno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg katalogów np. zamiennik filtra 90915-03001 jest taki sam jak 90915-10001. Niby wszystko jest

> fajnie, gwint pasuje, średnica +/- też tylko jest trochę krótszy niż oryginał. No i tylko

> lampka oleju gaśnie już na rozruszniku w przypadku oryginału, a w przypadku wszystkich podrób

> świeci się jakieś 3 sekundy. Żeby nie było na 90915-10001 też się świeci. I takich przykładów

> jest pełno.

Nie wierzę w te 3s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mechanik wymontował stare drążki, które mają następujące gwinty:

> od strony końcówek - M14 ( i tu nie ma problemu, bo końcówki są albo M14 albo M15)

> od strony przekładni- M16 (i tu zaczyna się dramat, bo nigdzie nie ma takich drążków, wszystkie

> mają M15

Według katalogu IC L32034 i wszystkie jego klony mają gwint M16x1,5. Są dostępne Yamato, 555 i JC Auto. Bierz suwmiarkę i zapylaj do IC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.