maper86 Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Witam wszystkich po długiej nieobecności. Jadąc przedwczoraj autem nagle w czasie jazdy zgasł. Po odpaleniu jechał dalej by znów zgasnąć. Potem były problemy z odpaleniem ale jechał dalej. I tak na odcinku 30 km zgasł parę razy, czasem robił "kangurki" ale jechał dalej. Wczoraj po odpaleniu to samo, już miałem wracać do domu jednak postałem chwile na jałowym i 15 min bez gaśnięcia. Pojechałem, zrobiłem 60 km - spokój, nie zgasł. Miałem podobne problemy wcześniej. Wymienione zostało: cewka zapłonowa - 11. 2012, kopułka i palec rozrządu 12.2012, świece - koniec 2011, przewód cewka-kopułka 10.2012, moduł zapłonowy - 10.2012. W grudniu miałem podobnie jednak wymiana kopułki i palca pomogła, teraz znow to samo. Wymiękam. Problem z UNO '93, 1.0 na gaźniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 > Witam wszystkich po długiej nieobecności. Jadąc przedwczoraj autem nagle w czasie jazdy zgasł. Po > odpaleniu jechał dalej by znów zgasnąć. Potem były problemy z odpaleniem ale jechał dalej. I > tak na odcinku 30 km zgasł parę razy, czasem robił "kangurki" ale jechał dalej. Wczoraj po > odpaleniu to samo, już miałem wracać do domu jednak postałem chwile na jałowym i 15 min bez > gaśnięcia. Pojechałem, zrobiłem 60 km - spokój, nie zgasł. Miałem podobne problemy wcześniej. > Wymienione zostało: cewka zapłonowa - 11. 2012, kopułka i palec rozrządu 12.2012, świece - > koniec 2011, przewód cewka-kopułka 10.2012, moduł zapłonowy - 10.2012. W grudniu miałem > podobnie jednak wymiana kopułki i palca pomogła, teraz znow to samo. Wymiękam. > Problem z UNO '93, 1.0 na gaźniku Takie efekty masz tylko na LPG, czy niezaleźnie od paliwa na którym jedziesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maper86 Napisano 4 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 > Takie efekty masz tylko na LPG, czy niezaleźnie od paliwa na którym jedziesz? Objawy występują niezależnie od rodzaju paliwa. Moje podejrzenia to: stacyjka, czujnik Halla, masa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 > Objawy występują niezależnie od rodzaju paliwa. Moje podejrzenia to: stacyjka, czujnik Halla, masa Przewody WN masz w porządku, filtr paliwa nie jest zarośnięty? Jakiś dodatkowych zabezpieczeń odcinających zapłon, w samochodzie nie posiadasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maper86 Napisano 4 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 > Przewody WN masz w porządku, filtr paliwa nie jest zarośnięty? > Jakiś dodatkowych zabezpieczeń odcinających zapłon, w samochodzie nie posiadasz? Filtr zarówno gazu jak i benzyny wymieniane latem 2012. Urządzeń odcinających zapłon w tej wersji chyba nie ma, a ani ja ani poprzedni właściciel tego nie montowaliśmy. Choinki na przewodach w nocy nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 > Filtr zarówno gazu jak i benzyny wymieniane latem 2012. Urządzeń odcinających zapłon w tej wersji > chyba nie ma, a ani ja ani poprzedni właściciel tego nie montowaliśmy. Nie ma alarmu dokladanego przez dealera? U mnie jest i ma odciecie zaplonu. A nawiazujac do Twojej listy podejrzanych to jedynego czujnika mozesz szukac w korpusie aparatu zaplonowego - czujnika polozenia walu gaznikowce nie maja . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 sprawdź UFO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maper86 Napisano 4 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 > Nie ma alarmu dokladanego przez dealera? U mnie jest i ma odciecie zaplonu. > A nawiazujac do Twojej listy podejrzanych to jedynego czujnika mozesz szukac w korpusie aparatu > zaplonowego - czujnika polozenia walu gaznikowce nie maja . Właśnie chodziło mi o ten czujnik w aparacie zapłonowym, a alarmu nie mam. Gdzie ewentualnie mogłbym szukać odcięcia zapłonu? Kiedyś kupiłem nowe ufo, jednak montując go na aparacie zapłonowym strasznie zamulił mi auto i zwiększyło się spalanie, więc wsadziłem używane z innego auta i jakoś chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 > Właśnie chodziło mi o ten czujnik w aparacie zapłonowym, a alarmu nie mam. Gdzie ewentualnie > mogłbym szukać odcięcia zapłonu? > Kiedyś kupiłem nowe ufo, jednak montując go na aparacie zapłonowym strasznie zamulił mi auto i > zwiększyło się spalanie, więc wsadziłem używane z innego auta i jakoś chodzi. szukaj odcinki na kablu pomiędzy aparatem a cewką skąd pewność że iskry brak? może to coś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maper86 Napisano 5 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > szukaj odcinki na kablu pomiędzy aparatem a cewką > skąd pewność że iskry brak? może to coś innego? Żadnego urządzenia na tym odcinku nie znalazłem. Nie wiem co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania samochodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolarz Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 U siebie przerabiałem ten sam problem w czerwcu (Uno 45 S gaźnik - przejazd może 2 km i silnik gasł na amen aż do ostygnięcia). Po wielu bojach i próbach diagnozy usterki w końcu pomogła wymiana aparatu zapłonowego (uszkodziłem przy próbie rozmontowania) i wymiana czujnika Halla . Problem ustał i póki co mam spokój P.S. Z fizycznego punktu widzenia czujnik Halla odpowiada za generowanie sygnału iskry. Zbudowany jest m.in. z magnesu, który z wiekiem osłabł i po podgrzaniu się całego silnika opór rośnie i czujnik się gubi. W diagnozie problemu pomogło pozostawienie na noc tegoż czujnika z przyczepionym dodatkowym magnesem np. z głośnika - po zmontowaniu rano aparatu zaponowego cały dzień był spokój i nic nie gasło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maper86 Napisano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > U siebie przerabiałem ten sam problem w czerwcu (Uno 45 S gaźnik - przejazd może 2 km i silnik gasł > na amen aż do ostygnięcia). Po wielu bojach i próbach diagnozy usterki w końcu pomogła wymiana > aparatu zapłonowego (uszkodziłem przy próbie rozmontowania) i wymiana czujnika Halla . > Problem ustał i póki co mam spokój > P.S. Z fizycznego punktu widzenia czujnik Halla odpowiada za generowanie sygnału iskry. Zbudowany > jest m.in. z magnesu, który z wiekiem osłabł i po podgrzaniu się całego silnika opór rośnie i > czujnik się gubi. W diagnozie problemu pomogło pozostawienie na noc tegoż czujnika z > przyczepionym dodatkowym magnesem np. z głośnika - po zmontowaniu rano aparatu zaponowego cały > dzień był spokój i nic nie gasło. Tyle tylko, że u mnie gaśnięcie nie zależy od temperatury silnika - czasem zgaśnie zaraz po uruchomieniu a czasem przez 200 km nie zgaśnie wogóle. Podejrzenia moje padają na elektrozawór gazu lub przełącznik gaz benzyna. Powód? Jadąc samochodem przetestowałem działanie przełącznika - przełączyłem na pozycję 0 (czyli ani gaz ani benzyna) i samochód nagle zgasł - objaw podobny do wystepującego. Wymienie elektrozawór tudzież przełącznik i poinformuję na forum. Czekam także na inne sugestie. edit (następnego dnia) Jadąc do pracy z rana (32 km) w połowie drogi zaczął szarpać i gasnąć, lecz po lekkim zmniejszeniu nacisku an pedał gazu jakoś toczył się 30 km/h lecz po dodaniou gazu gasł. Przełączyłem go wtedy na benzyne i śmiga. Czyli winny okazał się zawór gazu lub przełącznik. Po wymianie cewki widocznie dostawał więcej prądu i opór zaworu/przełącznika był mniejszy. Zuzywająca się cewka lub kopułka dawały mniejszy prąd więc wtedy przełącznik zaczął od nowa szwankować -taka jest moja teoria. edit Jednak to nie to, gaśnie zarówno na benzynie jak i na gazie. Elektryk samochodowy rozkłada ręce, pozostał czujnik Halla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maper86 Napisano 20 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 Po wymianie czujnika Halla (na inny używany, namagnesowany przez 2 godz) oraz tzw. UFO samochód już nie gaśnie. Prześledziłem też instalację elektryczną instalacji LPG i "klękajcie narody" - skręcana chyba z 3 instalacji (przewód od butli do reduktora sztukowany z trzech metodą skręcaną). Tak samo przewody łączące elektrozawory z przełącznikiem gaz-benzyna. Narazie przejechane 300 km i nie zgasł, tyle że osłabł trochę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.