Kysior Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Witam Samochód ma tu mniejsze znaczenie, bo zasada wszędzie chyba jest podobna, ale chodzi o Toyotę Avensis D4-D z 2004 roku. Objaw jest następujący: na niskich obrotach brak mocy, na wysokich wszystko ok. Na niskich dodatkowo trochę dymi przy braku mocy. Barak mocy nie występuje zawsze, tylko na ciepłym silniku, przegazowanie na chwilę pomaga. Moja WSTĘPNA diagnoza to przyblokowane kierownice (jeszcze nie zapieczone na amen, ale "przyblokowujące się") - dobrze myślę? Czy zablokowanie ich w pozycji na wysokie obroty spowoduje brak mocy na niskich? Kiedyś miałem podobny objaw i czyściłem EGR plus rozruszałem kierownice cięgnem od siłownika podciśnienia i rok byl spokój. Ale teraz znowu się problem pojawił i zastanawiam się, czy nie rozebrać turbiny i nie zrobić tego samvdo porządku - czyli dokładnie wyczyścić wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 przedewszystkim zmienić styl jazdy wyciągnąć dmuchawkę, rozebrać, wyczyścić, poskładać, wyregulować, założyć i cieszyć się jazdą....nie zapominając przy tym o obrotach powyżej 2,5rpm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil_sz Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > przedewszystkim zmienić styl jazdy > wyciągnąć dmuchawkę, rozebrać, wyczyścić, poskładać, wyregulować, założyć i cieszyć się > jazdą....nie zapominając przy tym o obrotach powyżej 2,5rpm Ja zacząłbym od odczytu błędów silnika i zrobieniu logów dynamicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Ja zacząłbym od odczytu błędów silnika i zrobieniu logów dynamicznych. no to obowiązek zanim się podejdzie z czymkolwiek do auta, chyba nie trzeba tego pisać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > no to obowiązek zanim się podejdzie z czymkolwiek do auta, chyba nie trzeba tego pisać Już nie przesadzajmy, przed wymiana filtra powietrza też? Ja mieszkam na wsi, pracuje w takich godzinach, że ciężko do mechanika że sprzętem bez kombinowania z praca podjechac, w domu córka i żona chore, więc na razie robię sam. Jeśli poruszenie cięgnem zlikwiduje problem, to bez komputera można zaplanować czyszczenie kierownic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Już nie przesadzajmy, przed wymiana filtra powietrza też? Ja mieszkam na wsi, pracuje w takich > godzinach, że ciężko do mechanika że sprzętem bez kombinowania z praca podjechac, w domu córka > i żona chore, więc na razie robię sam. Jeśli poruszenie cięgnem zlikwiduje problem, to bez > komputera można zaplanować czyszczenie kierownic. nie do końca, może się wysrał zawór..nie wiem jak to jest w skośnookich, ale w Vagu jest to np N75, może jest gdzieś nieszczelność...ale to byłoby słychać.... ja u siebie w skodzie tez łapie notlaufa, wiem że przeładowywuje i nie muszę go podpinać bo są pewne objawy które świadczą tylko i wyłącznie o otwartych łopatach.... chyba że znasz swój samochód tak jak ja mój i podchodzisz do niego bez kompa, tyle że ja podłączam kompa pod auto w 3 minuty i zrzucam logi które potrzebuję nawet o 23:00... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > nie do końca, może się wysrał zawór..nie wiem jak to jest w skośnookich, ale w Vagu jest to np N75, > może jest gdzieś nieszczelność...ale to byłoby słychać.... > ja u siebie w skodzie tez łapie notlaufa, wiem że przeładowywuje i nie muszę go podpinać bo są > pewne objawy które świadczą tylko i wyłącznie o otwartych łopatach.... > chyba że znasz swój samochód tak jak ja mój i podchodzisz do niego bez kompa, tyle że ja podłączam > kompa pod auto w 3 minuty i zrzucam logi które potrzebuję nawet o 23:00... Nie, nie znam Toyoty na tyle, żeby wszystko bez kompa ogarnąć. Nie bardzo też wiem, jak w domowych warunkach mogę go podpiąć - tak pobieżnie kiedyś czytałem na avensis.info, że Toyota kapryśna jest jeśli chodzi o współpracę z kompem - może znasz jakiś program, którym odczytam parametry pracy w Avensis T25 D4-D (116PS)? Ale pomijając kompa, to jeśli mechaniczne rozruszanie łopatek zażegna problem, to i bez kompa wiadomo, co jest przyczyną. gruszka podciśnieniowa jest szczelna - to mogłem sprawdzić sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michbaran Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Zacznij od sprawdzenia czy jest podciśnienie, zaobserwuj czy cięgno od gruszki przy turbinie ładnie się podciąga do góry. W Lagunie II miałem walnięty zawór podciśnienia i miałem podobne objawy. Zerknij tez na przepływomierz, objawy też mogą być takie jak opisujesz. No i tak jak koledzy już napisali, przy zmiennej geometrii ważne jest dość częste przegonienie auta na wysokich obrotach żeby się kierownice nie zastały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Ja problem kierownic liznąłem tylko w praktyce, ale wydaje mi się, że jest mało możliwe zacięcie kierownic w pozycji "otwartej" (czyli takiej jaka występuje na wysokich obrotach). Być może się mylę i też zdarzają się takie przypadki, ale ja zawsze spotylałem się z sytuacją odwrotną (co skutkuje przeładowaniem). Jeżeli turbo nie dmucha odpowiednio na niskich obrotach, być może zaczyna się kończyć. Problem może leżeć też gdzieś indziej. Bez kompa się nie obejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 12 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > Zacznij od sprawdzenia czy jest podciśnienie, zaobserwuj czy cięgno od gruszki przy turbinie ładnie > się podciąga do góry. W Lagunie II miałem walnięty zawór podciśnienia i miałem podobne objawy. > Zerknij tez na przepływomierz, objawy też mogą być takie jak opisujesz. No i tak jak koledzy > już napisali, przy zmiennej geometrii ważne jest dość częste przegonienie auta na wysokich > obrotach żeby się kierownice nie zastały No niestety, rozruszanie ciegnem kierownicy nie dało rezultatu. Na zimnym silniku wszystko chodzi ładnie, po 10 - 15 km, jak silnik sie rozgrzeje to znowu jest to samo. Muszę tylko jeszcze sprawdzić, czy na gorącym silniku też tak lekko kierownicę chodzą. Jak tak, to muszę szukać gdzie indziej. Jak go przegazuje, to czesto pomaga i ciągnie od dolu, czasami ciągnie bez problemu, najczesciej nie ma mocy. Na zimnym zawsze jest ok. Jakby turbina sie kończyła, to raczej byłby problem z turbina, to chyba byłby cały czas problem, albo byłby słabszy, a u mnie albo jest, albo nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > No niestety, rozruszanie ciegnem kierownicy nie dało rezultatu. Na zimnym silniku wszystko chodzi > ładnie, po 10 - 15 km, jak silnik sie rozgrzeje to znowu jest to samo. Muszę tylko jeszcze > sprawdzić, czy na gorącym silniku też tak lekko kierownicę chodzą. Jak tak, to muszę szukać > gdzie indziej. Jak go przegazuje, to czesto pomaga i ciągnie od dolu, czasami ciągnie bez > problemu, najczesciej nie ma mocy. Na zimnym zawsze jest ok. Jakby turbina sie kończyła, to > raczej byłby problem z turbina, to chyba byłby cały czas problem, albo byłby słabszy, a u mnie > albo jest, albo nie ma ale zapieczenie kierownic nie ma chyba nic wspólnego z temperaturą silnika a raczej z obrotami jeżeli temat dotyczy temperatury to może i to być przepływka która zaniża dawkę powietrza przy rozgrzanym silniku w tym wypadku najpewniej podpiąć pod kompa i zrobić logi oraz odczytać błędy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulla Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > nie do końca, może się wysrał zawór..nie wiem jak to jest w skośnookich, ale w Vagu jest to np N75, > może jest gdzieś nieszczelność...ale to byłoby słychać.... > ja u siebie w skodzie tez łapie notlaufa, wiem że przeładowywuje i nie muszę go podpinać bo są > pewne objawy które świadczą tylko i wyłącznie o otwartych łopatach.... > chyba że znasz swój samochód tak jak ja mój i podchodzisz do niego bez kompa, tyle że ja podłączam > kompa pod auto w 3 minuty i zrzucam logi które potrzebuję nawet o 23:00... ja tez lapie notlaufa i nie wiem co jest jedno pewne ze silownik od zmiany geomtri pracuje leciutko 3 x w ciagu miesiaca ostatnie 400 km dynamiczna bardzo jazda i tyz problem z overbost p0234 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sw_irek Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 jaki jest program do odczytu błędów e Toyotach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulla Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > jaki jest program do odczytu błędów e Toyotach ? z silnika siciagniesz wieloma nawet darmowymi , easyobd, scantool Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 12 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > ale zapieczenie kierownic nie ma chyba nic wspólnego z temperaturą silnika a raczej z obrotami > jeżeli temat dotyczy temperatury to może i to być przepływka która zaniża dawkę powietrza przy > rozgrzanym silniku > w tym wypadku najpewniej podpiąć pod kompa i zrobić logi oraz odczytać błędy... Dziś zrobiłem taki mały test, może komuś coś wpadnie do głowy: jadąc spokojnie, z obrotami do 2100 silnik ma cały czas moc. Ale jak dałem na luz i przegazowalem go, to już poniżej 2700 nie jedzie. Potem znowu parę razy przegazowalem i znowu odzyskał moc na niskich Coś się jakby przywieszalo, tylko co? Kontrolka na desce sie nie zapala, jutro będę miał elma, spróbuje sie podpiac i zobaczę, co odczytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.