Skocz do zawartości

Alfa 4C - wyciek informacji


Quadri

Rekomendowane odpowiedzi

Jedno z aut (oprócz Alfy Duetto i być może Giulii) które pomogą Alfie do powrotu do dawnej świetności lekkich, świetnie brzmiących, pięknych, bardzo dobrze wyważonych i chętnie wkręcających się na obroty aut stworzonych na górskie serpentyny w stylu Alfy75, Alfy Giulia GTAm, Alfy Junior Zagato albo Alfy Disco Volante (nie mówiąc już o Giulii Super oraz TI) wink.gif .

Trochę danych:

-Centralnie umieszczony w pełni aluminiowy 4 cylindrowy silnik 1750 TBI - stosunek mocy do masy ma wynieść 250koni/tonę

-Standardowa wersja 240KM waga poniżej tony, wersja Stradale dostępna od 2014: 270KM z tylko odrobinę zwiększoną wagą, Wersja Racing - najmocniejsza - nie wiadomo ile koni (pogłoski mówią, ze ponad 300KM) - 340Nm momentu obrotowego, korzystny stosunek mocy do masy oraz genialny rozkład masy ma rozpędzać auto poniżej 5 sekund do setki.

- Nowe lekkie zawieszenie opracowane od podstaw - przód "Double wishbone" tył McPherson.

-Skrzynia biegów typu TCT (2-sprzęgłowa)

-System Alfa DNA z dodatkowym ustawieniem "Race"

-Elementy wnętrza i wiele elementów nadwozia wykonane z włókien węglowych

Podobno tak będzie wyglądała wersja produkcyjna (są to renderingi - na normalne zdjęcia trzeba poczekać do Genevy)

Wstępnie szacowane ceny: od 56tys do 64tys EUR.

4C-officieel3.jpg

4C-officieel2.jpg

4C-officieel.jpg

Jako dodatkowe ciekawostki dla Alfistów związane z Alfą - podobno nowy V6 dla Alfy opracowywany jest przez Ferrari zaś układ napędowy będzie przerabiany przez Maserati/Ferrari. Ma też być nowy silnik 1,8 Multiair osiągający 300KM oraz nowe 6 biegowe skrzynie. Brzmi nieźle - jest potencjał, co z tego wyjdzie zobaczymy smile.gif .

Na koniec trochę zdjęć szpiegowskich:

4c-europa.jpg

4c-sneeuw1.jpg

4c-sneeuw2.jpg

4c-sneeuw3.jpg

alfa-4c-qv.jpg

4c-specs.jpg

4c-interieur.jpg

4c-interieur2.jpg

4c-interieur3.jpg

Źródła:

http://www.italiaspeed.com

http://www.autoedizione.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla TEJ Alfy? Byłoby super

> No, to zaczyna być coś.

Nie smile.gif Dla przyszłej Giulii będzie V6 (do niedawna obawiałem się, że będą rozwijać ten zamulony V6 z Holdena albo wstawią Pentastara lub HEMI grinser006.gif a genialna jednostka z Arese pójdzie w niepamięć - więc to jest wg mnie bardzo dobra wiadomość grinser006.gif jak Makaron to tylko Meraviglioso Italiano Al Dente a nie rozgotowane kluchy z meksykańskiej budki wink.gif ) - tutaj postawili na Allagerita więc zamiast ciężkiej V6 będzie 1,8 bi-turbo takie jak w Giulieccie Quadrifoglio Verde ale zmodyfikowane (prawdpodobnie z Multiairem i być może z paroma innymi smaczkami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko fajne, ale co oni zrobili z deską rozdzielczą

Mam wrażenie że to będzie coś w stylu Opla Speedstera/Lotusa Elise wink.gif

A jeśli tak, to inna deska rozdzielcza, mogłaby się tam zwyczajnie nie mieścić zlosnik.gif

Czarno widzę popyt na tego typu auto wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czarno widzę popyt na tego typu auto

W ubogiej Polsce na pewno.

Włosi zauważyli, że w czasach kryzysu bogaci tylko nadal mają kasę wink.gif (widać to po słupkach sprzedaży aut i nie tylko) poza tym uderzają na bogate rynki do USA i Kanady plus Australia więc oszczędności na razie zeszły na drugi plan i powrót do korzeni czas zacząć - krótko mówiąc 20 letnia Siesta się skończyła smile.gif .

Druga sprawa ważna dla fanów w PL, że prawdopodobnie kończą się też czasy gdzie jeżdżąc Alfą lub Lancią można było mieć koszty utrzymania zbliżone do kosztów utrzymania Fiata... Ze szczątkowych newsów inwestycje w Alfę by pokazać się jako premium hot GranTurismo są potężne. Lancia jak zywkle olewana frown.gif ale w przeciągu 10 lat być może też pojawi się tutaj Makaronowe szaleństwo (Ja osobiście nadal mam nadzieję na powrócenie do serii Integrale, na Stratosa II i Fulvię II) ale zobaczymy... Ja osobiście trzymam kciki by szło to w dobrą stronę...

EDIT: Alfa celuję bardziej jako konkurent Caymana niż Elise, który jest w porównaniu z Alfą kit-carem smile.gif

P.S. Być może w przyszłości czeka jeszcze nowoczesne Tipo 33 Stradale oraz Alfa Montreal obie jak przystało na kontynuację tradycji z V8 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W ubogiej Polsce na pewno.

> Włosi zauważyli, że w czasach kryzysu bogaci tylko nadal mają kasę

Tak, ale tego typu auto, to nie oferta dla bogatych wink.gif

Raczej dla entuzjastów, bo tym tyłek mocno trzęsie i nie da się zmieścić zlosnik.gif

Ja kiedyś chciałem kupić o ile pamiętam 3-4 letniego Opla Speedstera, a bogaty nie jestem.

Niestety do tego auta wchodziłem na czworaka oslabiony.gif

A entuzjasta, do jazdy na torze, wybierze to co jest tańsze w utrzymaniu, a nie to co ładniej wygląda zlosnik.gif

Obym się mylił ok.gif Ja Alfę wspominam jako boskie auto smile.gif I chętnie bym jeszcze jedną kupił ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam wrażenie że to będzie coś w stylu Opla Speedstera/Lotusa Elise

> A jeśli tak, to inna deska rozdzielcza, mogłaby się tam zwyczajnie nie mieścić

> Czarno widzę popyt na tego typu auto

Jednak mam nadzieję że środek będzie bardziej ludzki niż speedster/lotus zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>bo tym tyłek mocno trzęsie i nie da się zmieścić

W Enzo też się tyłek trzęsie smile.gif a jednak kupili za ponad 1,5 mln grinser006.gif - to być może to za 6o tys też kupią wink.gif

Nie da się zmieścić - kurcze faktycznie tu trafiłeś w sendo... W Stanach przeciętny przechodzień waży tyle ile europejski kompakt.. icon_eek.gif

http://www.sadistic.pl/grubas-w-lamborghini-vt167847.htm

Trudno... Może będą mieli motywacje by się skurczyć smile.gif

> Ja kiedyś chciałem kupić o ile pamiętam 3-4 letniego Opla Speedstera, a bogaty nie jestem.

Tak tyle że Speedster to podobnie jak Lotus Elise kit-car z plastiku. 4C niestety albo stety bardziej przypomina mini-ferrari... Podejrzewam że z tego tytułu własności jezdne i wrażenia z jazdy będą diametralnie inne. Tak jakby porównywać Italię albo Modenę Challenge Stradale do zbudowanego własnoręcznie w garażu na stalowej ramie plastikowego autka z V6stką od Forda... Zupełnie inna klasa moim zdaniem...

> Niestety do tego auta wchodziłem na czworaka

> A entuzjasta, do jazdy na torze, wybierze to co jest tańsze w utrzymaniu, a nie to co ładniej

To moim zdaniem nie będzie aż takie drogie w serwisie. 1,8 to standardowy silnik. Zawieszenie może być trochę kosztowniejsze - reszta układów włącznie ze skrzynią TCT będzie montowana w zwykłych Alfach więc nie będzie to egzotyka. Egzotyką jest tutaj np. nadwozie z włókien węglowych - więc do pierwszego dzwona kieszeń aż tak nie powinna boleć. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taka alfa ma wejść do produkcji?

> fajna

Tak - ta Alfa będzie o wiele tańsza o 4C. Duetto jest obecnie wspólnie projektowane z Mazdą - w Mazdzie będzie to oczywiście MX5. Powinno to kosztować z połowę tego co 4C i będzie to pierwsza Alfa produkowana w Japonii. grinser006.gif

EDIT: Duetto to fajna gra słów - po włosku to tak jakby 2 osobowy - ale ma też swój japoński odpowiednik:

http://en.wikipedia.org/wiki/Duetto_(manga) grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie da się zmieścić - kurcze faktycznie tu trafiłeś w sendo... W Stanach przeciętny przechodzień

> waży tyle ile europejski kompakt..

Popatrz jak Jeremy Clarkson wychodzi z Lotusa Exige wink.gif

Około 5 minuty na filmie

Widać gość ćwiczył, bo ja wychodziłem dłużej ze Speedstera zlosnik.gif

Wyobrażasz sobie bogatego gogusia, który wychodzi na czworaka z auta z dziewczyną? wink.gif

Może ta Alfa będzie deko większa. ok.gif

Jak widzę tą deskę, to widzę prostotę która z czegoś wynika wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak chcesz znowu kupić z 3.2 to lepiej nie kupuj

> Jak coś to Tbi.

Trochę się ostatnio "doedukowałem" i W przeciągu następnych 2 lat będzie dużo atrakcji u Alfy - Następca 166 mający być y w bliskim pokrewieństwie z E segmentem Maserati (Czyli trafiającym do salonu w Grudniu Maserati Ghibli z 3.8 V8 BiTurbo 385KM ) oraz Giulia być może z RWD i nowym V6 "by Ferrari"... Więc warto poczekać z zakupem V6stki bo obecny V6 Twin Phaser z 159 jest charakterystyką jakby żywcem wyjęty z BMW smile.gif czyli słabo włoski...

A tak powinien się wkręcać na obroty i brzmieć włoski widlak:

(Jest to następca Enzo jakby chciał ktoś wiedzieć wink.gif V12 + HyKers (2 silniki elektryczne) 920 KM 905kg grinser006.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to ladne cacko. Z takiej pojemnosci Zreszta te Tjety sa bardzo udane. Bardzo przyejmne silniki.

To nie TJet, tylko MultiAir.

I sam mam nadzieje, ze beda rownie udane wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

> Widać gość ćwiczył, bo ja wychodziłem dłużej ze Speedstera

> Wyobrażasz sobie bogatego gogusia, który wychodzi na czworaka z auta z dziewczyną?

Kwestia wprawy. Po kilku próbach wyskakuje się w sekundę ;-)

BTW: dziwnie przypomina Elise/Exige...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lancia to marka do "zabicia". Nie ma targetu. Kierunek sportowy wzieła Alfa, popularny Fiat, zniszczony zostal dobrze rozpoczety kierunek premium w Lancii - ostatni reprezentanci to poprzedni Ypsilon i Kappa. Obecny Ypsilon nijak się ma do poprzedniego czyli premium w klasie b nie istnieje, następcy udanej Kappy nie ma.

Thesis skadinąd bardzo udana i komfortowa padła przez nietypową czyli nie niemiecką stylistykę , która nie odpowiadała wiekszosci potencjalnych nabywców zwykle nie mających pojęcia o sztuce użytkowej czy innych wartościach duchowych za to dobrze liczacych pieniądze. Obecnie jak ktoś zechce nabyć amerykański samochód to raczej nie będzie kupował Lancii Themy a ktoś kto szuka Lancii też nie kupi obecnej Themy. Księgowym zabrakło wyobraźni na Lancię a miała szansę być na równych prawach np z AUDI. Myslę , ze na miejsce Lancii wejdzie Maserati z dużą paletą modeli o ile jakiś dureń z zarządu i tej marki nie spapra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety masz 100% racji na ten czas frown.gif

Z tym że jednak markę Lancia nie tak łatwo się analizuje...

Ostatni prawdziwy model (Innowacja charakteryzująca Lancię względem nawet innych marek premium + luksus w porównaniu z np. BMW) wg purystów Lancisti to Gamma.

Druga sprawa, że Gamma sprzedała się w 5 cyfrowej liczbie (Podobnie jak Thesis = trochę ponad 10tys. ) natomiast najbardziej pożądanym modelem były właśnie Thema i Kappa - o bardziej konserwatywnej i modnej jak na tamte czasy stylistyce (gdzie sprzedaż wynosiła już 6 cyfową liczbę)...

Racja jest taka, że włosi nie są dobrzy w stopniowym promowaniu marki. Lancia miała szansę stać się drugim Audi - które wykorzystywało części i know-how swojego taniego bliźniaka (VW) jednak włochom zabrakło cierpliwości i konsekwencji..

Nie wiem jak potoczą się losu Lancii.. Szkoda byłoby tak genialnej marki, która aż tyle zrobiła dla całokształtu dzisiejszej motoryzacji, do spłukania przez księgowych... Z drugiej strony na prawdziwie zgodne z awangardowym i wyprzedzającym swoją epokę duchem czasu charakterem Lancii nie było od parunastu lat popytu... Z trzeciej strony Fiat działał tak, jakby chciał zniszczyć markę (brak kontynuacji serii Integrale, Stratosa czy Fulvii i miotanie się między pomysłami na dalszą egzystencję marki)...

Tak czy siak będąc optymistą, nowa 300 (Thema) jest naprawdę zacnym autem w porównaniu do przykładowo Mercedesa klasy E (wygląda tak, jakby nad własnościami auta czuwała Lancia natomiast nad estetyką amerykanie) - natomiast przyszłość marki będzie ważona w przeciągu następnych 10 lat... Jeżeli w tym czasie nie wyjdzie żaden 100% makaron to marka niesety będzie spłukana przez księgowych frown.gif a jest to jedna z najbardziej zacnych marek w historii motoryzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dziś tak to wygląda jak piszesz. Ja moge napisać tyle, że jestem - a raczej moja serce.gif jest byłą baardzo zadowolona uzytkowniczka Ypsilona serii 3 z full wypasem i naprawde dobrym automatem. Naturalnym było, że decyzja w sprawie nowego samochodu mogła byc tylko jedna - nowy Ypsilon. Tyle w teorii - w praktyce nowy Ypsilon to porażka w porównaniu do poprzedniego. Dla nowego nabywcy nowego Ypsilona to bez znaczenia bo to dobry generalnie pojazd ale... dla przeszłego uzytkownika to regres. Stanęło na Alfie Mito ( wybór miedzy Fiestą, Mazdą2 i Hondą Jazz - kryterium podstawowe wyboru -dobra skrzynia automatyczna i przyzwoity silnik) a wierzcie mi ,że w tej klasie nie ma obfitości wyboru ). I prawdę mówiąc w czasie jazdy Mito banan nie schodzi z gęby yay.gifyay.gifyay.giffood.giffood.giffood.gif. Ale gdzie tu Lancia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I prawdę mówiąc w czasie jazdy Mito banan nie

> schodzi z gęby . Ale gdzie tu Lancia....

To prawda... Sam w przyszłości będę prawdopodobnie celował w B segment tyle że bardziej hot-hatch. Nowego Ypsilona strasznie okroili.. Do tego parę jednostek silnikowych i do tego standardowych. Jedyną w miarę godną uwagi Lancią (dla Lancisti)jest obecnie Delta z autorskimi rozwiązaniami m.in. świetnym twin-turbo dieslem - resztę krwiożerczy księgowi opanowali już w zupełności...

Co do B segmentu obojętnie czy to GP Abarth EsseEsse czy MiTo QuadrifoglioVerde - nawet mniejsze silniczki dają w takich małych włoskich zwartych i lekkich autkach niesamowitą frajdę z jazdy... Jedynie szkoda, że po badaniach rynku zatrzymano rozwój MiTio GTA. A już był porównywany przez Alfę do następcy Alfy 1300 Junior GTA ok.gif

gtake8.jpg

czyli byłby najprawdopodobniej kultowym hot-hatchem (prognozy mówiły o poniżej 6 sek. do setki). Teraz jak widać hamulce twardo trzymane przez księgowych puściły w przypadku Alfy i jeżeli włosi zrobią "po włosku" i z klasą to w tej dekadzie po dłuuuugiej przerwie Alfa powinna znowu wypuścić parę legendarnych aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> I jak?

Pod tym kątem niewiele widać smile.gif wiedzieli co robią by pozostał niedosyt na Genevę.

Ogólnie jest dość prosto , ale są obszycia, jest subtelna dynamika formy i eleganckie wstawki, plastiki wydają się w miarę OK (chociaż mogą być twarde).

Wg mnie jest klasa - auto zbudowane dla ekstremalnych doznań z jazdy więc wentylowanie, podgrzewanie i chłodzenie hemoroidów, gadający komputer pokładowy i miliardy diodek, joysticki typu i-drive i parędziesiąt wyświetlaczy nie potrzebne hehe.gif. Ważne by było estetycznie i w zasięgu ręki. Geneva już blisko - za parę tygodni będzie już wszystko wiadomo cool.gif .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe jak będzie z jakością?

Ogólnie zapowiadają, że niby ma być dużo lepiej niż teraz smile.gif (co to znaczy konkretnie, nie wiadomo) ale jeżeli chodzi o te tworzywa sztuczne to chyba poszli w wagę bardziej niż doznania dotykowe... Przynajmniej tak na pierwszy rzut oka to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiecznie żywa lampa sufitowa z Seicento

Jakis czas temu , chyba rok,ktos pokazał na MK zdjęcia nowej fury, jakis GM z USA nie pamiętam modelu, cos z mocą pod maską. Bardzo mnie zaciekawiły przyciski sterowania lusterkami.

Były to te same jak w Astrze I zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.