franekrob Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 interesuje mnie taki silniczek. w autku jest system start&stop jak wygląda sprawa zagazowania? czy silnik trawi gaz? czy ten system pojedzie na gazie? czy co światła będzie gasł i startował z benzyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > interesuje mnie taki silniczek. > w autku jest system start&stop > jak wygląda sprawa zagazowania? czy silnik trawi gaz? > czy ten system pojedzie na gazie? czy co światła będzie gasł i startował z benzyny? miałem taki silnik w punto 2fl tylko ze bez tego systemu na gazie zrobiłem 30 000km palił od ok7-9l silnik błyskawicznie sie nagrzewał, temperatura przełączania ustawiona była na 25 czy 28C(wiem ze nisko) i w mrozach -15- -20C po 1,5-2km już sie przełączał (raz jak było -27C, to też sie przełaczył tylko że na gazie nie chciał jechać i musiałem ręcznie przerzucić na pb hehe) co do tego systemu to nie mam pojecia jak z nim bedzie działał jedynie u mnie jak silnik był ciepły to odpalałana pb ale momentalnie przełączał na gaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franekrob Napisano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > miałem taki silnik w punto 2fl tylko ze bez tego systemu > na gazie zrobiłem 30 000km > palił od ok7-9l > silnik błyskawicznie sie nagrzewał, temperatura przełączania ustawiona była na 25 czy 28C(wiem ze > nisko) i w mrozach -15- -20C po 1,5-2km już sie przełączał (raz jak było -27C, to też sie > przełaczył tylko że na gazie nie chciał jechać i musiałem ręcznie przerzucić na pb hehe) > co do tego systemu to nie mam pojecia jak z nim bedzie działał > jedynie u mnie jak silnik był ciepły to odpalałana pb ale momentalnie przełączał na gaz ok. musi być spełniona temperatura. więc jak jest temperatura to musi minąć czas na przełączenie na gaz. powiedzmy po minucie się przełączy na gaz jak ma już osiągniętą temperaturę. jeśli jedziemy po mieście to większość czasu spędzimy na benzynie bo zanim minie minuta żeby się przełączyć to będzie następny postój i silnik się wyłącza. dobrze rozumuję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > ok. > musi być spełniona temperatura. więc jak jest temperatura to musi minąć czas na przełączenie na > gaz. powiedzmy po minucie się przełączy na gaz jak ma już osiągniętą temperaturę. > jeśli jedziemy po mieście to większość czasu spędzimy na benzynie bo zanim minie minuta żeby się > przełączyć to będzie następny postój i silnik się wyłącza. > dobrze rozumuję? jezeli warunkiem logicznym jest osiagniecie temperatury, to skad wziales ta minute ? Nie mam LPG wiec nie wiem na ile mozna programowac wlacz/wylacz ale nie wydaje mi sie najlepszym pomyslem robic warunek temperatura+60sec , bo po minucie to ty mozesz wychlodzic auto i bedzie po ptokach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > interesuje mnie taki silniczek. > w autku jest system start&stop > jak wygląda sprawa zagazowania? czy silnik trawi gaz? > czy ten system pojedzie na gazie? czy co światła będzie gasł i startował z benzyny? tak, bedzie startowac z noPB. mozna ustawic waruneki np: min temp 30stC + 5s wiec jesli silnik juz bedzie miec pow 30stc to startujesz z npPB i po 5s przchodzi na LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciejkubi Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 Teraz jeśli dobrze pamiętam, mozna w STAGu wymusic odpalanie na LPG przy nagrzanym silniku bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franekrob Napisano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Teraz jeśli dobrze pamiętam, mozna w STAGu wymusic odpalanie na LPG przy nagrzanym silniku bez > problemu. a jak znosi silnik takie odpalanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franekrob Napisano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > jezeli warunkiem logicznym jest osiagniecie temperatury, to skad wziales ta minute ? Nie mam LPG > wiec nie wiem na ile mozna programowac wlacz/wylacz ale nie wydaje mi sie najlepszym pomyslem > robic warunek temperatura+60sec , bo po minucie to ty mozesz wychlodzic auto i bedzie po > ptokach bo jak masz nagrzany silnik to nie odpalasz na LPG tylko na Pb i dopiero po minucie od odpalenia ciepłego silnika się przełączy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > a jak znosi silnik takie odpalanie? Obstawiam, że mu to zwisa i powiewa. Odpala się na noPB ze względu na zdolność do zmiany stanu skupienia przez LPG, która jest uzależniona od temperatury. Inna sprawa, to nie wiem czy zauważyłeś, że jak Ci zgaśnie autko na LPG to trzeba dłużej kręcić bo w cylindrach pozostaje mieszanka, przy próbie rozruchu jest za bogato i go zalewa. Tego bym się bardziej obawiał, ale możliwe, że jest to kwestia konfiguracji, szczerze mówiąc nie zwróciłem uwagi co się stanie jak normalnie zgaszę silnik na LPG i będę chciał natychmiast odpalić. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > a jak znosi silnik takie odpalanie? Tak jak na benzynie. Odpala od pierwszego obrotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > zwróciłem uwagi co się stanie jak normalnie zgaszę silnik na LPG i będę chciał natychmiast > odpalić. Nic się nie stanie. Odpali tak samo jak byś zgasił na benzynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > interesuje mnie taki silniczek. > w autku jest system start&stop > jak wygląda sprawa zagazowania? czy silnik trawi gaz? > czy ten system pojedzie na gazie? czy co światła będzie gasł i startował z benzyny? Mam GP 1.4 16V 95KM (ale bez systemu startStop). Instalację gazową mam od przeszło 50 000 km - BRC Sequent plug'n'Drive. Póki co zmieniany był trzy razy filtr gazu (co roku podczas przeglądu co 15 000 km), przy okazji sprawdzenie ustawień i ewentualnie drobna regulacja. Dynamika samochodu - nie zauważyłem różnicy pomiędzy NoPb a LPG. Spalanie: - przy krótkich miejskich odcinkach, w dużym ruchu, ciężko zejść poniżej 10l/100 km - w spokojnej trasie (mały ruch, mało wyprzedania) można zejść do 8l/100km. - autostrada - ok 9l/100 km (oczywiście przy normalnej jeździe, a nie 180 km/h) Generalnie 9l/100km trzeba liczyć. Kropek swoje waży (pusty ma 1200kg), więc jeśli ów silnik będzie w 500, Pandzie czy innym lżejszym aucie, to apetyt będzie mniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 10l gazu ,(a benzyna to norma) w mieście to nie jest chyba dużo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Teraz jeśli dobrze pamiętam, mozna w STAGu wymusic odpalanie na LPG przy nagrzanym silniku bez > problemu. Na zimnym też. I nie tylko w stagu ale w każdym sterowniku. Nazywa się to uruchamianiem awaryjnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > bo jak masz nagrzany silnik to nie odpalasz na LPG tylko na Pb i dopiero po minucie od odpalenia > ciepłego silnika się przełączy raz mowisz o przelaczaniu raz o odpalaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Na zimnym też. I nie tylko w stagu ale w każdym sterowniku. Nazywa się to uruchamianiem awaryjnym. To nie to samo. Odpalanie awaryjne zazwyczaj osiąga się przez przytrzymanie włącznika od instalacji gazowej podczas uruchamiania. A odpalanie na gazie przy ciepłym to po prostu opcja w programie - jak ją się zaznaczy to nie trzeba nic przytrzymywać - to jednak spora róznica w komforcie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > ok. > dobrze rozumuję? zle jak silnik jest nagrzany do pracy moze wystartowac na gazie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > To nie to samo. Odpalanie awaryjne zazwyczaj osiąga się przez przytrzymanie włącznika od instalacji > gazowej podczas uruchamiania. no patrz a u mnie nie ma BRC seq 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franekrob Napisano 17 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > raz mowisz o przelaczaniu raz o odpalaniu przypadek 1: odpalamy zimny silnik. odpala się na Pb i po osiągnięciu temperatury po wkręceniu na 2000 obrotów przełącza się na LPG przypadek 2 odpalamy nagrzany silnik na Pb. po minucie i osiągnięciu 2000 obrotów przełącza się na LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franekrob Napisano 17 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > zle > jak silnik jest nagrzany do pracy moze wystartowac na gazie czyli można zaprogramować żeby po stanięciu na światłach odpalał się na LPG? nie będzie problemu z instalacją? z silnikiem? z wtryskiwaczami? itd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > czyli można zaprogramować żeby po stanięciu na światłach odpalał się na LPG? > nie będzie problemu z instalacją? z silnikiem? z wtryskiwaczami? itd? mi silnik jezeli jest rozgrzany odpala po krotkim postoju na gazie, a czy w fiacie z s&s sie da to zalezy chyba od sterownika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > 10l gazu ,(a benzyna to norma) w mieście to nie jest chyba dużo... No kwestia ile benzyny pali. Mi 1.6T w Oplu pali 10.8-11l/100km benzyny. A to jednak 180KM vs. 95KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.