DARKOOO Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 Panie i Panowie: Jeszcze parę miesięcy i będzie ciepło Zastanawiam się nad wspomaganiem chłodzenia oliwy. Chce włączyć w układ chłodzenia chłodnicy oleju dodatkową spiralę chłodzącą ciecz która ma wychłodzić OIL (masło maślane). Spirala będzie wpięta w układ z zaworem trójdrożnym przerzucającym ciecz miedzy starym okładem a ze spiralą. A teraz pytania: Czy dobrze myślę rozrysowałem obieg wody? czy może przeciwny (chodzi o wychłodzenie tuż przed wymiennikiem z oliwą. Z - zbiornik wyrównawczy OIL - chłodnica oleju Linia niebieska - miejsce wpięcia dodatkowej spirali Strzałka zielona ciecz dochodząca do wymiennika strzałka zielona - powrót Może ktoś wie jaki jest wymiar wew rurki którą chcę ciąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Strzałka zielona ciecz dochodząca do wymiennika > strzałka zielona - powrót niebieska - powrót, wygląda, że rozrysowałeś dobrze, ale po co dokładać to chłodzenie? Taka chłodnica dodatkowa obniży temepraturę "wosy" o ile, kilka stopni. To za mało zeby skutecznie zchłodzić olej/ Poza tym to urządzenie chłodzące olej to nie jest chłodnica. To jest wymiennik ciepła który ma za zadanie dążyć do wyrównania temperatur cieczy chłodzącej i oleju. Nakombinujesz się, "udziwnisz" układ chłodzenia, dojdą dodatkowe połączenia które będą potencjalnie miejscem do rozszczelnień, a temperaturę oleju może zbijesz o 3-5stopnia Warto? IMO nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > niebieska - powrót, wygląda, że rozrysowałeś dobrze, ale po co dokładać to chłodzenie? Taka > chłodnica dodatkowa obniży temepraturę "wosy" o ile, kilka stopni. To za mało zeby skutecznie > zchłodzić olej/ > Poza tym to urządzenie chłodzące olej to nie jest chłodnica. To jest wymiennik ciepła który ma za > zadanie dążyć do wyrównania temperatur cieczy chłodzącej i oleju. Nakombinujesz się, > "udziwnisz" układ chłodzenia, dojdą dodatkowe połączenia które będą potencjalnie miejscem do > rozszczelnień, a temperaturę oleju może zbijesz o 3-5stopnia > Warto? IMO nie. W olej się nie wepnę ryzykując spadki ciśnienia Babart lubi się grzać i zastanawiam się nad takim działaniem - mam wolne wloty (brak IC) które mogę wykorzystać. Wodę mogę schłodzić o więcej niz 5*C ale obawiam się o możliwości wymiennika (podobne chłodnice maja Ople Astry w D - jakoś to musi działać) Koszty nie wielkie - trochę zabawy - szczelność 100% ważne by robić to z głową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepien2 Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 A do jakiej temperatury dochodzi olej np. na autostradzie że chcesz montować dodatkowe chłodzenie. A druga rzecz to nie lepiej wykorzystać uniwersalną chłodnicę, albo z starszych modeli fiata?. uniwersalna fiatowska i jeszcze jedna Pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 17 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > A do jakiej temperatury dochodzi olej np. na autostradzie że chcesz montować dodatkowe chłodzenie. > A druga rzecz to nie lepiej wykorzystać uniwersalną chłodnicę, albo z starszych modeli fiata?. > uniwersalna > fiatowska > i jeszcze jedna > Pzd Jaka dokładna temp to nie wiem ale widzę co się dzieje na wolnych obrotach z ciśnieniem. Latem z klimą przy powyżej +36*C przy szybszej jeździe temp oliwy zaczyna gwałtownie rosnąć. Tak samo dzieje się przy szaleństwach Temp rośnie a ciśnienie spada Dbając o ciśnienie nie będe dodawał kolejnej rzeczy do magistrali oleju typu chłodnica oleju. Jest już jedna - trzeba ją tylko wspomóc może da radę Ty chłodnica oleju: Tu stosunek temp do ciśnienia oczywiście na wolnych obrotach: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > Dbając o ciśnienie nie będe dodawał kolejnej rzeczy do magistrali oleju typu chłodnica oleju. Jest > już jedna - trzeba ją tylko wspomóc może da radę a może by założyć wentylator na obecna chłodnicę oleju lub ewentualnie wymienić na jakąś o większej wydajności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > a może by założyć wentylator na obecna chłodnicę oleju lub ewentualnie wymienić na jakąś o większej > wydajności teraz nie ma chłodnicy, jest wymiennik taki jak na zdjęciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 Wywal wymiennik, daj normalna chlodnice oleju z lamelkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > teraz nie ma chłodnicy, jest wymiennik taki jak na zdjęciu. ok sorry - już chyba spałem jak to czytałem i widać że nie czytałem ze zrozumieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepien2 Napisano 24 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2013 > Latem z klimą przy powyżej +36*C przy szybszej jeździe temp oliwy zaczyna gwałtownie rosnąć. Tak > samo dzieje się przy szaleństwach > Temp rośnie a ciśnienie spada A nie próbowałeś "pobawić się" olejami? Np. zmieniając na jakiś 5w50, są jeszcze 20w60 ale to już chyba na tor. Pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.