Skocz do zawartości

ubytek płynu, szarpanie na zimnym kopcenie na biało


kiszczu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Tak jak w temacie mam problem ze swoim stilonem. Samochód ciągle kopci na biało z wydechu. Bez znaczenia czy jest ciepły czy też zimny. Dodatkowo ubywa płynu chłodniczego. Od max do min w zbiorniczku po ok. 300km. Jeszcze jeden niepokojący objaw temu towarzyszy, a mianowicie po całonocnym staniu samochód rusza i jedzie normalnie natomiast gdy po jeżdzie stoi 3-4 godziny to strasznie szarpie po ruszeniu dopóki silnik nie osiągnie 1/3 skali.

Dodam, że chodzi o silnik 2,4. Głowica jest po remoncie i sprawdzeniu na szczelność. UPG jest już 3-cia założona. Po podpięciu pod fesa nie pokazuje żadnych błędów. Czy ktoś ma może pomysł co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciagnie gdzies plyn chlodzenia 90% uszczelka!

planowales glowice?moze masz zle splanowana? zle dokreconą na moment Nm?

jezeli po jezdzie po kilku godzinach odpalasz i ciezko odpala tzn> ze cisnienie plynu wali plyn w cylindry i dopiero jak mieszanka bedzie bardziej bogatsza w paliwo odpali ci auto...

nie chce cie martwic ale twoj mechanik zle ja wg mnie dokrecil glowice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto nie ma problemu z odpalaniem. Zaczyna szarpać dopiero po odpaleniu. Dym pojawia się parę sekund po odpaleniu i tak już zostaje aż do zgaszenia auta. Głowica była w Mikołowie ( wymiana prowadnic, planowanie, nowe zawory, nowe uszczelniacze). Natomiast zakładana była u mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zmień mechanika, bo masz UPG uwalone i to totalnie. Silnik trzeba wyremontować porządnie i

> najlepiej oddać to do jakiegoś dobrego mechaniora

To dajcie jakieś namiary na dobrego mechanika. Widze, że jesteście z mojej okolicy, więc pewnie macie jakieś namiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najblizej masz >http://www.autoartmot.pl/Naprawy-Pojazdow.html

musisz kupic markowa uszczelke pod glowice,tylko wtedy bedziesz zadowolony. . . z tego co sie orientuje to diokrecanie uszczelki pod glowice w 2.4 powinno odbywac sie w kilku etapach.

JAk kupujesz uszczelke to tylko firmy MORPAk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sie orientuje ale moge sie mylic dokrecanie głowicy w 2.4 powinno odbywac sie w kilku etapach (bodajże 4+2 kontrolne na cieplym i na zimnym),jezeli dokrecisz głowice tylko wstepnie o odrazu na moment to uszczelka peknie bedzie puszczac plyn>jezeli tez wymieniales uszczelke 3 razy to mozliwe ze bedziesz musial wymienic tez sruby<powod? sruby maja okreslana liczbe dokrecen,chodzi o ich rozciagliwosc itp.

Proponuje najpierw tam podjechac i popytac co i jak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co sie orientuje ale moge sie mylic dokrecanie głowicy w 2.4 powinno odbywac sie w kilku

> etapach (bodajże 4+2 kontrolne na cieplym i na zimnym),jezeli dokrecisz głowice tylko wstepnie

> o odrazu na moment to uszczelka peknie bedzie puszczac plyn>jezeli tez wymieniales uszczelke 3

> razy to mozliwe ze bedziesz musial wymienic tez sruby

Dzięki za info. Tak jak pisałem podjadę i popytam. A kosztami obciążę mechaniora. Jak się okaże ze spartaczył to niech płaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Dzięki za info. Tak jak pisałem podjadę i popytam. A kosztami obciążę mechaniora. Jak się okaże ze

> spartaczył to niech płaci.

Witam.

Auto wróciło do mnie z Oświęcimia i problem nie został niestety rozwiązany.

Sprawdzono uszczelkę pod głowicą i jest w porządku. Sprawdzono też instalację gazową pod kątem wycieków i też jest ok. Profilaktycznie wymieniono czujnik temperatury płynu ( na moją prośbę ) i to też niestety nie pomogło. Zauważona została natomiast dziwna anomalia tzn. po nagrzaniu auta płyn chłodniczy podnosi się z poziomu minimum aż pod sam korek. Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co może być przyczyną w/opisanych problemów?

P.S.

Przy okazji wymieniłem sprężyny z przodu na Kayaby i tego h... co powiedział, że Kayaba 2618 pasuje do Abartha to bym za j..a powiesił. Auto teraz wygląda jak startujący samolot a na zakrętach buja jak kutrem podczas sztormu. Mam nadzieję, że się trochę obniżą, bo inaczej kapa będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam jeszcze (i mogę nie mieć) odpowiedzi na Twoją bolączkę ale mam za to parę pytań.

Sprawdzałeś olej? czy nie ma nic niepokojącego w wyglądzie i lepkości? Jak wygląda od spodu korek 710 (czyt OIL wink.gif ) ?

Jakiego koloru masz płyn do chłodnicy (nie ma to znaczenia - typu że zielony lepszy czy różowy - dla ciepłych) chodzi mi o to czy widzisz w nim jakieś zanieczyszczenia.

Myślę o śladowych ilościach oliwy w płynie i płynu w oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam jeszcze (i mogę nie mieć) odpowiedzi na Twoją bolączkę ale mam za to parę pytań.

> Sprawdzałeś olej? czy nie ma nic niepokojącego w wyglądzie i lepkości? Jak wygląda od spodu korek

> 710 (czyt OIL ) ?

> Jakiego koloru masz płyn do chłodnicy (nie ma to znaczenia - typu że zielony lepszy czy różowy -

> dla ciepłych) chodzi mi o to czy widzisz w nim jakieś zanieczyszczenia.

> Myślę o śladowych ilościach oliwy w płynie i płynu w oleju.

No więc tak:

nalotu pod korkiem nie ma, płyn jest przejrzysty, nic w nim nie pływa, nie ma żadnych plam. Olej sprawdzę jutro, ale nie sądzę, żeby coś się zmieniło od ostatniej kontroli, a wtedy był ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zacznijmy od poczatku>kiedyzauwazyles pierwsze objawy? tzn szarpanie,kopcenie itp? byl jakis okres

> co robiles cos z silnikiem?

No więc od początku.

Podczas wymiany rozrządu i paska wieloklinowego mechanik nie wymienił napinacza w/w paska. Samochód przejechał 2km i zblokowało rozrząd. Winny był postrzępiony ( nowy) pasek wieloklinowy - a jak się później okazało napinacz tego paska. W konsekwencji pokrzywione zostało wszystkie 20 zaworów. Silnik przeszedł kapitalny remont. Wymieniono pierścionki ( z tego co wiem to chyba nie wszystkie), kompletny remont głowicy, sprawdzanie na szczelność, nowa UPG. Silnik nie ma teraz problemów z olejem natomiast kopci ciągle na biało i ubywa płynu chłodniczego. Doszło też szarpanie auta po 3-4 godz postoju, do momentu rozgrzania mniej więcej do 1/3 skali. Problemu tego nie ma np. po całonocnym postoju. Nie ma też problemu z odpalaniem. . Oczywiście olej oraz filtry zostały wymienione. Nie ma masła pod korkiem, płyn jest klarowny, nic w nim nie pływa. Oleju nie przybywa. Po remoncie gazu nie używałem, więc chyba też można go odrzucić jako przyczynę takiego stanu rzeczy.

Chyba go zawiozę do Ital-Auto na Rozdzieńskiego, bo już nie mam siły do tego wozidła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 batow na gołą dupe temu ( mechanik/ty) kto chcial przy rozrzadzie na napinaczu zaoszczędzić.

Zaoszczędzisz x i wydasz xxxxxxx

Totalnie bez sensu.

Tak samo uważam na pompie wody nie ma co dziadowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak w woli ścisłości za napinacz zapłaciłem i dowiedziałem się po wszystkim, że nie został

> wymieniony.

Więc mechanik na swój koszt remont robi.

Bo jak miał wymienić i skasowal za to.

To chyba nie może być inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co - jeśli zimny kopci - ciepły nie.

z opisu wyglądałoby na pękniętą głowicę - złapie temp uszczelni sie i jest ok ... ale tylko tak główkuję niewiem.gif

płyn idący pod korek - z wcześniejszych opisów - tu już wróżę z fusów - ciśnienie w układ chłodzenia?

Korek niby wytrzymuje 1,4bar - resztę ma przerzucić.

A mam pytanie - masz instalację gazową?

Może membrana na płaszczu wodnym strzeliła?

Omiń reduktor w układzie wodnym i przetestuj - nic cie to nie kosztuje a wykluczysz kolejną rzecz 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli co - jeśli zimny kopci - ciepły nie.

> z opisu wyglądałoby na pękniętą głowicę - złapie temp uszczelni sie i jest ok

Źle się zrozumieliśmy. Nie ma znaczenia czy jest ciepły czy zimny kopci cały czas aż, do zgaszenia auta.

Komputer podpięty na postoju i podczas jazdy nie pokazuje żadnych błędów. Nawet jak autem szarpie. Też jest to dla mnie dziwne.

Tak jak pisałem instalację gazową mam , ale z niej nie korzystałem od momentu remontu silnika. Czy jest możliwę, że nawet gdy nie jeżdżę na gazie to i tak może mi bruździć?

Co do mechanika to jest to bardziej skomplikowana sprawa ( nie chcę wnikać w szczegóły.). Samochód był przewieziony do innego mechanika, który składał silnik. Wszystko jak narazie robione jest na mój koszt facepalm%5B1%5D.gif

No nic - jak dojdę z tym do ładu to napiszę dla potomnych co było przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idea.gifobjawy podskoczenia plynu w zbiorniczku moga swiadczyc o przedostawaniu sie cisnienia z cylindra w uklad chlodzenia,moze byc tak ze plyn sie skrapla w niewielkiej ilosci w cylindry,przez minimalne pekniecie UPG,ale to tylko domysly, moze sie termostat tez nie otwierac do konca...hmm tylko nie pasuje to kopcenie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak będziesz miał czas to możesz podjechać do mnie na Chełm albo się umówimy gdzieś po trasie.

> Spojrzymy i zobaczymy może uda mi się coś Ci pomóc

Jak będę w okolicy to się odezwę smile.gif

DARKOOO tylko, że głowica była w Mikołowie i była sprawdzana na szczelność.

Zakład ma swoją renomę i chyba bubla by nie odstawili.

Wezmę się za ten nieszczęsny gaz. Może to pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.