Skocz do zawartości

Ergonomia w Cruze


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

Niedługo będzie 3000 km na liczniku, więc mam już kilka uwag dot. wnętrza - sztywnego zawieszenia nie pomnę zlosnik.gif

Jak dla mnie:

- lewy podłokietnik na drzwiach jest za wysoko

- środkowy podłokietnik jest za krótki i nie blokuje się w pozycji wysuniętej

- przyciski na podłokietniku na drzwiach są za blisko - trzeba mocno wyginać palce by odsunąć szyby

- dźwignia hamulca ręcznego dziwnie wyprofilowana - nie pasuje do dłoni

- gniazdo zapalniczki zbyt blisko dźwigni - gdy zasilam z niego nawigację - wtyk przeszkadza w zaciąganiu ręcznego

- przy wygodnym ustawieniu fotela i kierownicy - koło kierownicy zasłania mi górę zegarów

Też tak macie - czy ja jakiś dziwny jestem - niewymiarowy i zajmujący niespotykaną pozycję za kierownicą? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak dla mnie:

> - lewy podłokietnik na drzwiach jest za wysoko

Czyli może dla mnie będzie ok. Poprzedni w Ceededzie był za nisko

> - środkowy podłokietnik jest za krótki i nie blokuje się w pozycji wysuniętej

Na to chyba wszyscy narzekają. Jakieś deseczki wkładają aby zablokować podłokietnik wink.gif

> - gniazdo zapalniczki zbyt blisko dźwigni - gdy zasilam z niego nawigację - wtyk przeszkadza w

> zaciąganiu ręcznego

Ja mam zamiar się wpiąć w gniazdko z tyłu tunelu, od strony tylnych siedzeń. Masz tam gniazdko ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niedługo będzie 3000 km na liczniku, więc mam już kilka uwag dot. wnętrza - sztywnego zawieszenia

> nie pomnę

Znaczy mija okres "zakochania" i zaczynamy widzieć drobne mankamenty wybranki ? zlosnik.gif

Najważnieszy dla mnie przy przymiarce w salonie był krótki podłokietnik środkowy.

Reszty nie miałem mozliwości zauważyć bo to wychodzi w użytkowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli może dla mnie będzie ok. Poprzedni w Ceededzie był za nisko

Lacetti lubiłem jeździć z podpartymi oboma łokciami - tutaj jakoś nie mogę znaleźć odpowiednio wygodnej pozycji ...

> Na to chyba wszyscy narzekają. Jakieś deseczki wkładają aby zablokować podłokietnik

Żona coś tam wsadzała z tyłu, ale nie blokowało się - musiałbym dopasować odpowiedni kawałek czegoś zlosnik.gif

> Ja mam zamiar się wpiąć w gniazdko z tyłu tunelu, od strony tylnych siedzeń. Masz tam gniazdko ??

Mam - ale do tyłu jest daleko, jeśli nawigacja ma być przyklejona do szyby hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znaczy mija okres "zakochania" i zaczynamy widzieć drobne mankamenty wybranki ?

Brubuję dopasować "stopy do nowych butów" zlosnik.gif

> Najważnieszy dla mnie przy przymiarce w salonie był krótki podłokietnik środkowy.

> Reszty nie miałem mozliwości zauważyć bo to wychodzi w użytkowaniu.

Ja lubię siedzieć nisko - a tu chyba wszystko jest jednak usytuowane do wyższej pozycji za kierownicą hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam - ale do tyłu jest daleko, jeśli nawigacja ma być przyklejona do szyby

Ja mam przedłużacz z rozdzielaczem gniazdek. Mam zamiar z tyłu podpiąć i pod siedzeniem rozgałęzić na cb, navi i pewnie na stale wepnę ładowarkę do telefonu i gdzieś między siedzeniami wyprowadzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niedługo będzie 3000 km na liczniku, więc mam już kilka uwag dot. wnętrza - sztywnego zawieszenia

> nie pomnę

Sztywne zawieszenie mi pasuje.

> Jak dla mnie:

> - lewy podłokietnik na drzwiach jest za wysoko

W sam raz

> - środkowy podłokietnik jest za krótki i nie blokuje się w pozycji wysuniętej

Prawda

> - przyciski na podłokietniku na drzwiach są za blisko - trzeba mocno wyginać palce by odsunąć szyby

moim palcom pasuje

> - dźwignia hamulca ręcznego dziwnie wyprofilowana - nie pasuje do dłoni

> - gniazdo zapalniczki zbyt blisko dźwigni - gdy zasilam z niego nawigację - wtyk przeszkadza w

> zaciąganiu ręcznego

Zasilam kamerę i nie zauważyłem problemu

> - przy wygodnym ustawieniu fotela i kierownicy - koło kierownicy zasłania mi górę zegarów

Noo, mogłoby być ciut wyżej

> Też tak macie - czy ja jakiś dziwny jestem - niewymiarowy i zajmujący niespotykaną pozycję za

> kierownicą?

Jak już poustawiałem wszystko co możliwe tak, aby za kierownicą było naprawdę wygodnie, to się prawie wczołguję i wyczołguję z miejsca kierowcy. Zwłaszcza przy wysiadaniu muszę uważać, bo mi klejnoty o wyprofilowane siedzisko zaczepiają zlosnik.gif

Może powinienem nosić bardziej obcisłe gatki, ale to podobno niezdrowo niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak już poustawiałem wszystko co możliwe tak, aby za kierownicą było naprawdę wygodnie, to się

> prawie wczołguję i wyczołguję z miejsca kierowcy.

Ja ustawiam tak kierę, by nie obijać kolanami o obudowę kolumny, a więc nie za nisko, a i tak górna część koła przysłania mi zegary hmm.gif

> Zwłaszcza przy wysiadaniu muszę uważać, bo

> mi klejnoty o wyprofilowane siedzisko zaczepiają

A to jest kolejny problem - w Lacetti fotele były bardzo szerokie - tutaj są bardzo wąskie i profile uwierają mnie w tyłek zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja ustawiam tak kierę, by nie obijać kolanami o obudowę kolumny, a więc nie za nisko, a i tak górna

> część koła przysłania mi zegary

Ja też, ale i tak kiera jest w jest w najwyższym położeniu, bo lubie siedzieć wysoko - chyba przez tę prawie płaską (nieopadającą maskę). Więc kierunek patrzenia jest taki, że górna część zegarów troszkę przysłonięta.

> A to jest kolejny problem - w Lacetti fotele były bardzo szerokie - tutaj są bardzo wąskie i

> profile uwierają mnie w tyłek

Nie odczuwam tak. Boczne profile siedziska i oparcia dają taką "przytulność". Tylko to wysiadanie hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja też, ale i tak kiera jest w jest w najwyżzym położeniu, bo lubie siedzieć wysoko -

I stąd pasuje Ci lewy podłokietnik i przyciski ok.gif

Muszę chyba sobie ciut podnieść siedzisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też tak macie - czy ja jakiś dziwny jestem - niewymiarowy i zajmujący niespotykaną pozycję za

> kierownicą?

Chyba jesteś dziwny zlosnik.gif

Co do wychodzenia z Cruzaka to faktycznie boczne trzymania fotela tego nie ułatwiają, z resztą tam są przesunięte drzwi względem wyjścia czyli trudniej się wychodzi niz z innych aut.

Z ergonomii to na początku musiałem się przyzwyczaić jedynie do brania sprzęgła przy 60% skoku pedała,

trzeba było to wyczuć aby startować na górce nie używając ręcznego bez drgnięcia w tył o minimetr.

Pokrętło or temperatury też na początku raz czy dwa poruszyłem nogawką,

ale potem to się nie działo i nie dzieje do dziś mimo że w ogóle tego nie pilnuje.

Twardość foteli dobrana do twardości zawieszenia i świetnie razem współpracuje przy przelotach przez turbo-ronda ok.gif

Generalnie auto we wnętrzu jakby spasowane pode mnie i nie chce sie wysiadać hehe grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba jesteś dziwny

Z Lacetti byłem bardziej spasowany - lata przyzwyczajenia zrobiły swoje smile.gif

> Co do wychodzenia z Cruzaka to faktycznie boczne trzymania fotela tego nie ułatwiają, z resztą tam

> są przesunięte drzwi względem wyjścia czyli trudniej się wychodzi niz z innych aut.

IMO fotel jest daleko odsunięty od progu w kierunku środka auta.

> Z ergonomii to na początku musiałem się przyzwyczaić jedynie do brania sprzęgła przy 60% skoku

> pedała,

> trzeba było to wyczuć aby startować na górce nie używając ręcznego bez drgnięcia w tył o minimetr.

Mi sprzęgło pasuje. Ładnie spisuje się przy dynamicznej jeździe i szybkiej zmianie biegów ok.gif

> Pokrętło or temperatury też na początku raz czy dwa poruszyłem nogawką,

> ale potem to się nie działo i nie dzieje do dziś mimo że w ogóle tego nie pilnuje.

Takie coś jeszcze nie udało mi się.

> Twardość foteli dobrana do twardości zawieszenia i świetnie razem współpracuje przy przelotach

> przez turbo-ronda

Fotele nie są złe, poza tym, że są za wąskie - ale tu też objawia się przyzwyczajenie do foteli w Lacetti hehe.gif

> Generalnie auto we wnętrzu jakby spasowane pode mnie i nie chce sie wysiadać hehe

Mnie też nie chce się wysiadać ok.gif

Podniosłem fotel 2 ruchy wajchą i jest lepiej - łokieć wygodnie wylądował na podłokietniku na drzwiach.

Denerwuje mnie jeszcze to, że gdy kierownicę opuszczę sobie, by było wygodnie, to zasłania górę zegarów. gdy znów podniosę, to ręce męczą się - muszę chyba pójść na siłownię i poćwiczyć zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO fotel jest daleko odsunięty od progu w kierunku środka auta.

To też, ale zobacz również gdzie jest słupek środkowy po otwarciu drzwi w stosunku do tego jak naturalnie cofnięty jest fotel w normalnym położeniu.

Do tego trzeba się przyzwyczaić bo nawet przy maksymalnym jego dosunięciu pod kierownicę będzie trudność z wychodzeniem z tego powodu.

Wiele osób na to narzeka ale z tym się już nic nie zrobi, tak samo jak z wychodzącymi poza obrys karoserii kołami.

Taki urok tego auta.

> Mi sprzęgło pasuje. Ładnie spisuje się przy dynamicznej jeździe i szybkiej zmianie biegów

Sprzęgło ok, ale chodzi o sam moment gdy puszcza na pedale licząc od deski,

po prostu skoki pedałów w Cruze są dość duże, gdy wprowadzali Cruzaka na rynek to tłumaczyli to tym, że to kwestia bezpieczeństwa, jakaś konstrukcja która w przypadku dzwona nie zakleszczy Tobie nóg.

Wciśnij sobie pedał sprzęgła w dechę i powoli puszczaj, poczujesz ile pójdzie w górę zanim sprzęgło zacznie puszczać.

Ja w ogóle nie używam ręcznego (przynajmniej do zaciągania na postojach i podjazdach górkach)

i żeby to perfekcyjnie opanować i używać tylko hamulca nożnego przy ruszaniu pod duże wzniesienie, tak aby nie było żadnego ruchu wstecz, minęło parę dni.

Na prostej i przy zmianie biegów tego w ogóle się nie odczuwa, tylko przy ruszaniu pod wzniesienie stojąc w jego połowie.

> Fotele nie są złe, poza tym, że są za wąskie - ale tu też objawia się przyzwyczajenie do foteli w

> Lacetti

Heh, a co mają powiedzieć pasażerowie? pewnie w Lacetti kanapa z tyłu nie jest tak twarda jak deska w Cruzaku.

> Denerwuje mnie jeszcze to, że gdy kierownicę opuszczę sobie, by było wygodnie, to zasłania górę

> zegarów. gdy znów podniosę, to ręce męczą się - muszę chyba pójść na siłownię i poćwiczyć

U mnie tez na początku kierownica była za nisko i lekko przesłaniała górę zegarów, przesunąłem lekko wyżej i jest ok, widać wszystko.

Ale to było 3 lata temu, mam tak ustawione i dla mnie jest tak komfortowo. Nie wiem ile masz wzrostu. Ja mam prawie 190.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To też, ale zobacz również gdzie jest słupek środkowy po otwarciu drzwi w stosunku do tego jak

> naturalnie cofnięty jest fotel w normalnym położeniu.

> Do tego trzeba się przyzwyczaić bo nawet przy maksymalnym jego dosunięciu pod kierownicę będzie

> trudność z wychodzeniem z tego powodu.

MI jakoś to nie przeszkadza - przeszkadza za to odległość od brzegu fotela do progu smile.gif

> Wiele osób na to narzeka ale z tym się już nic nie zrobi, tak samo jak z wychodzącymi poza obrys

> karoserii kołami.

Mam chlapacze smile.gif

> Sprzęgło ok, ale chodzi o sam moment gdy puszcza na pedale licząc od deski,

> po prostu skoki pedałów w Cruze są dość duże, gdy wprowadzali Cruzaka na rynek to tłumaczyli to

> tym, że to kwestia bezpieczeństwa, jakaś konstrukcja która w przypadku dzwona nie zakleszczy

> Tobie nóg.

> Wciśnij sobie pedał sprzęgła w dechę i powoli puszczaj, poczujesz ile pójdzie w górę zanim sprzęgło

> zacznie puszczać.

Mi pasuje smile.gif

> Ja w ogóle nie używam ręcznego (przynajmniej do zaciągania na postojach i podjazdach górkach)

> i żeby to perfekcyjnie opanować i używać tylko hamulca nożnego przy ruszaniu pod duże wzniesienie,

> tak aby nie było żadnego ruchu wstecz, minęło parę dni.

> Na prostej i przy zmianie biegów tego w ogóle się nie odczuwa, tylko przy ruszaniu pod wzniesienie

> stojąc w jego połowie.

Ja zawsze używam ręcznego - a tu dźwignia mogłaby być pod ciut innym kątem.

> Heh, a co mają powiedzieć pasażerowie? pewnie w Lacetti kanapa z tyłu nie jest tak twarda jak deska

> w Cruzaku.

jakoś nie sprawdzałem hmm.gif

> U mnie tez na początku kierownica była za nisko i lekko przesłaniała górę zegarów, przesunąłem

> lekko wyżej i jest ok, widać wszystko.

Nie no, można.

Ale wygodniej jest mieć niżej, a wtedy przesłania smile.gif

Ja opuszczam kierownicę ile się da, byle nie zawadzać kolanami o obudowę kolumny przy przejściu nogi z pedału gazu na hamulec.

> Ale to było 3 lata temu, mam tak ustawione i dla mnie jest tak komfortowo. Nie wiem ile masz

> wzrostu. Ja mam prawie 190.

Ja tylko 174.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastrzały to stary pomysł z 2010 roku, teraz mam nowe, praktyczniejsze.

> Będę miał czas to tutaj opisze:

> http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=1201

A jakie są te nowsze rozwiązania ?? Bo tam również odpowiedź nie padła

Quote:

sprężyste przyciski/blokady - jak to wygląda/ma działać?


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.