Skocz do zawartości

Problem z hamulcem


Najger

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Fiat CC hamulce uno turbo przód i tył ,hydrauliczny ręczny + korektor tilton. Hamulce podłączone wg. schematu [http://forum.autokacik.pl/files/286677416-33333333333333.JPG ] .

Problem pojawia się przy odpowietrzaniu przy deptaniu przodu podczas odkręcania odpowietrznika pedał wpada,przy tyle coś tam płyn leci ale pedał nie wpada, korektor był ustawiany we wszelkich możliwych sposobach nic nie zmieniało, pompa hamulcowa podmieniona bez zmian.Spotkał sie juz ktoś z czymś takim ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

żeby nie zakładać nowego

przy normalnej jeździe jest to nie odczuwalne, auto hamuje

przy butowaniu, zahamowaniu 2 lub 3 pedał robi się miękki i giną hamulce

gdzie szukać przyczyny, co to może być bo jestem już zielony

hamulce przód wentylowane, klocki 240 ferodo

pompa i serwo z punto

korektory nowe

przednie gumy nowe

płyn roczny

tył nowe cylinderki, reszta ok

czy może to być wina klocków przednich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żeby nie zakładać nowego

> przy normalnej jeździe jest to nie odczuwalne, auto hamuje

> przy butowaniu, zahamowaniu 2 lub 3 pedał robi się miękki i giną hamulce

> gdzie szukać przyczyny, co to może być bo jestem już zielony

> hamulce przód wentylowane, klocki 240 ferodo

> pompa i serwo z punto

> korektory nowe

> przednie gumy nowe

> płyn roczny

> tył nowe cylinderki, reszta ok

> czy może to być wina klocków przednich?

nikt nie pomoże

nic nie podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Objaw podobny do gotowania płynu.

płyn wymieniony

klocki założone stare trw (ale jeszcze mięsa dużo)

auto zwalnia ale nie ma mowy o hamowaniu, a o zablokowaniu kół tym bardziej

gdzie szukać

jest jakaś możliwość sprawdzenia pompy i serwa?

czy dobrą myślą jest wywalenie korektorów z pompy i podłączenie bezpośrednio do niej?

ma ktoś tak i jeździ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> płyn wymieniony

> klocki założone stare trw (ale jeszcze mięsa dużo)

> auto zwalnia ale nie ma mowy o hamowaniu, a o zablokowaniu kół tym bardziej

> gdzie szukać

jeśli układ jest odpowietrzony to sugestia idzie w stronę pompy hamulcowej która może puszczać między sekcjami

> jest jakaś możliwość sprawdzenia pompy i serwa?

Jeśli chodzi o serwo to na wyłączonym silniku "napompuj" pedał hamulca i trzymaj wciśnięty, uruchom silnik. Jeśli pedał "zejdzie" ale nie wpadnie to serwo jest ok. Oczywiście syczenie z okolić serwa też jest znakiem by się nim zainteresować

Jeśli chodzi o pompę hamulcową to jako takiego sposobu sprawdzenia nie ma. Można by spróbować podjechać na rolki i sprawdzić czy niema znacznej dysproporcji pomiędzy kołami (parami tył, przód oraz koła parami tak jak jest w układzie (krzyżowy))

> czy dobrą myślą jest wywalenie korektorów z pompy i podłączenie bezpośrednio do niej?

Po wywaleniu korektorów mogą być problemy z nadmiernym blokowanie tylnych kół z racji zwiększenie siły hamowania

> ma ktoś tak i jeździ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla potomnych, którzy odpowietrzają po wymianie całej instalacji i nie tylko:

najlepiej odpowietrzyć układ grawitacyjnie, zajmuje więcej czasu ale warto poświęcić ten czas. Dodatkowo można dla pewności poprawić akcją "pompuj! trzymaj" i powinno być ok zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chodzi o serwo to na wyłączonym silniku "napompuj" pedał hamulca i trzymaj wciśnięty, uruchom

> silnik. Jeśli pedał "zejdzie" ale nie wpadnie to serwo jest ok.

sprawdzałem jest ok

> Po wywaleniu korektorów mogą być problemy z nadmiernym blokowanie tylnych kół z racji zwiększenie

> siły hamowania

to mi gość powiedział, mówi że ma tak w rajdówce i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdzałem jest ok

Jeżeli serwo jest ok, to tak na zdrowy rozum, z całego układu zostaje tyko pompa i taka jest moja sugestia

> to mi gość powiedział, mówi że ma tak w rajdówce i jest ok

Na rozwiązaniach rajdowych się nie znam więc nie chce mylić i wprowadzać w błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na pewno przewód od pompy hamulcowej wpiąłeś na "tylny" wlot pompy od ręcznego? Wiele osób o tym

> zapomina, że wlot jest od "tyłu", a wylot od "przodu" ręcznego i potem są takie objawy.

> Pozdrawiam

tak jak na rysunku mam podłączone

rysunek tak jak stoimy przed autem

286987064-1.JPG

286987064-IMG_1604.jpg

głupie pytanie czy jest znaczenie tych wejść korektora?

post-126445-14352520713523_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedziałem Ci na priva ale nie popatrzyłem na ten nowy rysunek frown.gif Z tego nowego rysunku wynika, że masz źle podłączone i nie według rysunku co zamieściłeś w pierwszym poście. Otóż zobacz na ten pierwszy rysunek - przednie koła powinny być podłączone do jednej sekcji pompy hamulcowej czyli np przedniej - z lewej strony puszczasz na lewe koło i z prawej strony na prawe ale ma być to z jednej sekcji. Z drugiej sekcji puszczasz przewód na tył (może być z wykorzystaniem seryjnego korektora) a drugi wylot sekcji zaślepiasz. Czyli na tył idzie tylko jeden przewód (chyba, że zostawiasz oryginalny układ diagonalny, ale wtedy trzeba mieć podwójny ręczny hydrauliczny oraz dwa korektory hamowania). Dokładnie przestudiuj rysunek z pierwszego posta, bo z drugiego rysunku wynika, że nie masz tak podłączone - z tylnej sekcji pompy idzie ciśnienie na tył i jednocześnie na przednie koło, a tak nie powinno być. Załączam zmieniony rysunek Pozdro

post-85563-14352520719937_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok

> tylko mam seryjny układ hamulcowy tak jak był w seicento

> czyli mam wrzucić korektor, przednie koło podpiąć w pierwszy otwór pompy a tam zaślepić

> tylko co z ostatnim kołem?

Pewni miało być "wyrzucić korektor". Tak dokładnie. Koło od kierowcy dajesz na przedni otwór pompy ham, a ten z tyłu co widać na zdjęciu (co od niego szło na przednie koło) zaślepiasz. Przewód na tył od "nieczynnego już" korektora wywalasz lub zostawiasz oczywiście wypinając jego końcówkę od zacisku w tylnym kole. Od drugiego korektora (tego co nie widać na zdjęciu) prowadzisz nowy (stary wyrzucasz albo zostawiasz i odczepiasz też końcówkę z drugiego zacisku tylnego koła) przewód (najlepiej w środku na tunelu ale dajesz go w osłonie z rurki gumowej lub dajesz przewód w oplocie - drogiiiii) do regulowanego korektora hamowania (musi być!!!! bo inaczej się zabijesz) i od korektora do tylnego otworu w pompie ręcznego. Z przedniego otworu ręcznego prowadzisz znów przewód pod tylną gródź za siedzeniami i tam dajesz trójnik i z trójnika wyprowadzasz dwa przewody - jeden do jednego zacisku, drugi do drugiego w tylnych kolach. Dokładnie tak jak na rysunku co dałeś w pierwszym poście. Wklejam fotę jak to jest u mnie. Na żółto przewód od pompy hamulcowej do korektora, na różowo od korektora do pompy ręcznego, na niebiesko od pompy ręcznego do trójnika. Na żółto w ramce jest napis "tylne wejście do pompy ręcznego" Na fotosiku jest poprawione już. Zaznaczam, że jest to przeróbka na A-grupę i na KJS-ach mogą się tego czepiać. Ale N-grupa jak pisałem wcześniej na podwójnej pompie ręcznego plus dwa korektory - jakieś tysiąc złotych. Jeśli fota się nie wkleiła to jest w załączniku. Aha - przejścia przewodów na grodziach odpowiednio zabezpieczasz przed przetarciem.

[image]http://img259.imageshack.us/img259/652/loq0.jpg/[/image]

[image]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eaf942887d4f1257.html[/image]

post-85563-143525207229_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewni miało być "wyrzucić korektor". Tak dokładnie. Koło od kierowcy dajesz na przedni otwór pompy

> ham, a ten z tyłu co widać na zdjęciu (co od niego szło na przednie koło) zaślepiasz. Przewód

> na tył od "nieczynnego już" korektora wywalasz lub zostawiasz oczywiście wypinając jego

> końcówkę od zacisku w tylnym kole. Od drugiego korektora (tego co nie widać na zdjęciu)

> prowadzisz nowy (stary wyrzucasz albo zostawiasz i odczepiasz też końcówkę z drugiego zacisku

> tylnego koła) przewód (najlepiej w środku na tunelu ale dajesz go w osłonie z rurki gumowej

> lub dajesz przewód w oplocie - drogiiiii) do regulowanego korektora hamowania (musi być!!!! bo

> inaczej się zabijesz) i od korektora do tylnego otworu w pompie ręcznego. Z przedniego otworu

> ręcznego prowadzisz znów przewód pod tylną gródź za siedzeniami i tam dajesz trójnik i z

> trójnika wyprowadzasz dwa przewody - jeden do jednego zacisku, drugi do drugiego w tylnych

> kolach. Dokładnie tak jak na rysunku co dałeś w pierwszym poście. Wklejam fotę jak to jest u

> mnie. Na żółto przewód od pompy hamulcowej do korektora, na różowo od korektora do pompy

> ręcznego, na niebiesko od pompy ręcznego do trójnika. Zaznaczam, że jest to przeróbka na

> A-grupę i na KJS-ach mogą się tego czepiać. Ale N-grupa jak pisałem wcześniej na podwójnej

> pompie ręcznego plus dwa korektory - jakieś tysiąc złotych. Jeśli fota się nie wkleiła to jest

> w załączniku. Aha - przejścia przewodów na grodziach odpowiednio zabezpieczasz przed

> przetarciem.

> [image]http://img259.imageshack.us/img259/652/loq0.jpg/[/image]

> [image]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eaf942887d4f1257.html[/image]

ok dzięki

tylko na chwile obecną chcę dojść ładu z takim układem jaki mam bo na przeróbki nie mam kasy na chwile obecna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok dzięki

> tylko na chwile obecną chcę dojść ładu z takim układem jaki mam bo na przeróbki nie mam kasy na

> chwile obecna

Na takim układzie się zabijesz - sam widzisz, że to nie funguje i działać nie będzie! Stworzysz tylko zagrożenie dla siebie i INNYCH. Jeśli masz już pompę ręcznego i korektor to koszt nowych miedzianych przewodów z trójnikiem góra 50 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na takim układzie się zabijesz - sam widzisz, że to nie funguje i działać nie będzie! Stworzysz

> tylko zagrożenie dla siebie i INNYCH. Jeśli masz już pompę ręcznego i korektor to koszt nowych

> miedzianych przewodów z trójnikiem góra 50 zł.

rozumiem wszystko

tylko nie mam pompy ręcznego

pierwszy post nie był mój

mój jest trzeci

napisałem w tym poście żeby nie zakładać kolejnego

ja mam serię wszystko seria tylk pompa i serwo od punto

a układ cały jak w serii

tylko po prostu nie hamuje tak jak powinien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozumiem wszystko

> tylko nie mam pompy ręcznego

> pierwszy post nie był mój

> mój jest trzeci

> napisałem w tym poście żeby nie zakładać kolejnego

> ja mam serię wszystko seria tylk pompa i serwo od punto

> a układ cały jak w serii

> tylko po prostu nie hamuje tak jak powinien

He he nieporozumienie smile.gif Ok - ja odpowiadałem picioSwi (dałem re:picioS), a ty potem mi odpowiedziałeś, więc pomyślałem, że też masz hydrauliczny ręczny - sorki za nieporozumienie smile.gif Ale zostawiam posty - może się przydadzą. U ciebie przyczyną mogą być słabe samoregulatory szczęk tylnych lub lipna linka ręcznego - sprężyny na końcówkach linek nie cofają do tyłu i samoregulatory nie działają. Szczęki są daleko od bębna i trzeba je trochę podpompować. Albo lipny masz płyn hamulcowy i sie gotuje. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> He he nieporozumienie Ok - ja odpowiadałem picioSwi (dałem re:picioS), a ty potem mi

> odpowiedziałeś, więc pomyślałem, że też masz hydrauliczny ręczny - sorki za nieporozumienie

> Ale zostawiam posty - może się przydadzą. U ciebie przyczyną mogą być słabe samoregulatory

> szczęk tylnych lub lipna linka ręcznego - sprężyny na końcówkach linek nie cofają do tyłu i

> samoregulatory nie działają. Szczęki są daleko od bębna i trzeba je trochę podpompować. Albo

> lipny masz płyn hamulcowy i sie gotuje. Pozdro

tył cały nowy

płyn w zeszłym tygodniu wlałem nowy

płyn mam od kolegi, który leją do motocykli i ludzie są zadowoleni

dziś szukam dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> He he nieporozumienie Ok - ja odpowiadałem picioSwi (dałem re:picioS), a ty potem mi

> odpowiedziałeś, więc pomyślałem, że też masz hydrauliczny ręczny - sorki za nieporozumienie

> Ale zostawiam posty - może się przydadzą. U ciebie przyczyną mogą być słabe samoregulatory

> szczęk tylnych lub lipna linka ręcznego - sprężyny na końcówkach linek nie cofają do tyłu i

> samoregulatory nie działają. Szczęki są daleko od bębna i trzeba je trochę podpompować. Albo

> lipny masz płyn hamulcowy i sie gotuje. Pozdro

serwo ok pompa również

przód na rolkach wyszedł ok

tyłu nie ma wcale

auto stoi u mechanika i ma szukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.